تنها دبستان منطقه دوسرشمار با چهار دانش آموز / نقل از وبلاگ آفتاب تیله بن- سیدعقل ساداتی تیله بنی/ در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۳ حدود ساعت ۸ صبح به روستای بالاده رفتم. منظره ای بس زیبا و دلنشین و بسیار جذاب دیدم ولی افسوس که خزان پاییزی در اواسط بهار تحصیلی، حکایاتی دیگر داشت. با خود گفتم بهتر است چند دقیقه ای در جمع با کمال مدرسه و مدیر- آموزگار بسیار شریف و زحمتکش و دانا و توانا جناب محمد آتنی مفرد قرار بگیرم…….. از این چند نقطه که بگذریم، درفضای پرطراوت گرم و سرد مدرسه که حقیقتاً همه حواسم را به گذشته های دور برده بود و خاطرات اینکه چه روزهای شیرینی بر این مدرسه گذشته است. چه معلمانی در این مکان شریف و مقدس، عمر و جوانی برای تعلیم وتعلّم صرف کردند و چه دانش آموزان عزیزی که در جام سختی و مشقت، درس علم و معرفت آموختند و اینک تنها مدرسه منطقه دوسرشمار فقط با چهار دانش آموز از شش روستا و معلمی توانمند و با تجربه  بیست و پنج ساله هنوز کوشش و تلاشی وصف ناپذیرو با تمام غیرت  در راه احیای علم و ادب، همگامی با سراسر جهان دارد …

القصه با اجازه و رضایت دانش آموزان و معلم مهربان، حدود ۳ دقیقه فیلم از اجرای مراسم صبحگاهی، قرائت قرآن و سرود و دعا جهت تاریخ ماندگار منطقه دوسرشمار ضبط کردم و تا بحال چندین بار با لذت تماشایش کردم و بر تمام روزهای خوش و ناخوش معلمین و دانش آموزان عزیز این دبستان در سالهای دور درود و سلام فرستادم. آنچه بیشتر از همه لذت بخش بود اینکه مدرسه ای با کمترین دانش آموز، همگام با معلم، خود را با  سراسر ایران در اجرای و انجام وظیفه همگام کرده است.

ای معلم عزیز و دانش آموزان گرامی! عمرتان جاوید باد.

۲۵ آبان ماه ۹۳ ساعت ۸ صبح دبستان شهید دستغیب بالاده منطقه دوسرشمار چهاردانگه

زمان ویدئو : ۰۳:۴۰    حجم ویدئو : ۱۱٫۷  مگابایت

دانلود کلیپ دبستان بالاده از سایت چهاردانگه نیوز

…………………………………………………………………

سایت چهاردانگه نیوز در زیر مطلب فوق نوشته است:

دبستان شهید دستغیب روستای بالاده تنها مدرسه ی منطقه ی دوسرشمار است که شامل ۶ روستای بالاده ، پایین ده ، تیله بن ، قلعه ، میرافضل واوسر و واوسر نو می شود، می باشد که توسط آقای محمد آتنی مفرد، آموزگار سختکوش و پرتلاش اداره می شود.

 پایگاه خبری چهاردانگه ساری با همکاری و مساعدت آقای سید عقیل ساداتی تیله بنی که گزارش و عکس این رویداد را تهیه کرده بودند، فیلمی که ایشان از سر صف در بین دانش آموزان و آموزگارشان در حال اجرای مراسم صبحگاهی گرفته بودند و آن را در اختیار پایگاه خبری چهاردانگه ساری قرار دادند و ما هم با تهیه ی کلیپ کوتاهی از این فیلم آن را خدمت همه ی شما همراهان تقدیم می کنیم.

 لحظه ی اجرای مراسم صبحگاهی در تنها مدرسه ی منطقه ی دوسرشمار، آن هم تنها با حضور ۴ دانش آموز چنان امید و انگیزه ای به انسان می دهد که آدم دلش می خواست این مدرسه ی کوچک ولی پر از مهر و محبتی که در دل دانش آموزان و آموزگار دوست داشتنی شان قرار دارد همیشه پا بر جا باشد و همچنان امید زندگی را در دل مردم منطقه ی دوسرشمار چه کوچکرها و چه دویگارها زنده نگه دارد.

 ما هم به سهم خود به آموزگار پر تلاش و دوست داشتنی دبستان شهید دستغیب بالاده آقای محمد آتنی مفرد و ۴ دانش آموز این دبستان خسته نباشید می گوییم و برای تک تک آنها  تندرستی و کامیابی آرزو می کنیم.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۹ آذر ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

خدا سلامتی بده به آقای آتنی که مدرسه رو سر پا نگه داشتن.

با سلام و خسته نباشید خدمت آقای آتنی مفرد. امیدوارم همیشه سالم و تندرست باشند.

یاسر توبه بالادهی گفت

یاد باد! آن روزگاران یاد باد!

اخی عزیزم…..<:

باید به همت والای استاد این مدرسه درود فرستاد .

یاسر توبه بالادهی گفت

سلام به همه بالادهی ها
امشب فیلم مراسم صبحگاه دبستان بالاده را از سایت چهاردانگه نیوز دانلود کردم. خیلی قشنگ بود. منو برد به سالهایی که تو این دبستان درس می خوندم.
پیشنهاد می کنم دانلودش کنین و ببینین. خالی از لطف نیست.
……………………………………
سادوا: لینک دانلود در سایت چهاردانگه نیوز

صادقعلی توبه گفت

با سپاس از اقدام برادر بزرگوار آقای سیدعقیل ساداتی تیله بنی و با تشکر و قدردانی از زحمات و خدمات شایسته معلم عزیز و دلسوز آقای محمدآتنی مفرد. امیدوارم همیشه موفق و تندرست باشند.