نشست اعضای کمیته فرهنگی سی و دومین یادواره شهدای امامزاده میرافضل بخش چهاردانگه ساری (منطقه دوسرشمار و شامل روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر شامل دو روستای میرافضل واوسر و واوسرنو) در منزل آقای سیداسماعیل ساداتی در روستای سمسکنده ساری برگزار شد. در این نشست که از ساعت ۷ بعدازظهر (با یک ساعت تاخیر) شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای سیداسماعیل ساداتی و با حضور آقایان حجت الاسلام سیدیوسف ساداتی از روحانیون بالاده، سیداسماعیل ساداتی فرمانده پایگاه مقاومت بالاده، سیدفخرالدین ساداتی رئیس شورای اسلامی بالاده، منصور علی نژاد دبیر ستاد یادواره شهدای بالاده، حامد چهاردهی عضو ستاد و مسئول کمیته مالی یادواره، و عین اله آزموده مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده برگزار شد، در باره چگونگی، کیفیت و کمیت تبلیغات مراسم امسال یادواره شهدا که در دهه اول مرداد ۱۳۹۴ در بالاده برگزار خواهد شد، بحث و تبادل نظر صورت گرفته و نقاط ضعف و قوت یادواره های قبلی، جذب مشارکت حداکثری مردم به ویژه جوانان بالاده، انتشار اخبار یادواره و نشستهای مرتبط از طریق سایت سادوا و … مورد بررسی و تاکید قرار گرفت. با توجه به کمبود زمان تا برگزاری مراسم (حدود ۲ ماه و نیم) مدیریت زمان و استفاده حداکثری از وقت نیز مورد تاکید قرار گرفت.

یادآوری می گردد که مسئولیت تبلیغات امسال یادواره شهدا بر عهده پایگاه بسیج بالاده بوده و سایر نهادهای مدنی و فرهنگی با پایگاه همکاری خواهند نمود.

هم چنین در پایان این نشست مقرر گردید که:

  1. کلیه هزینه های مرتبط با تبلیغات بر عهده ستاد یادواره بوده و اجرای کارهای تبلیغاتی منوط به تامین هزینه می باشد.
  2. نمایشگاه فرهنگی ویژه یادواره در مدخل محل برگزاری مراسم دایر گردد.
  3. روز بالاده پاک (یک روز قبل از مراسم یادواره) با محوریت انجمن فرهنگی بالاده و با حمایت و همکاری ستاد یادواره شهدا جهت پاگیزکی معابر عمومی و کوچه ها و میدان چشمه سر بالاده اجرا گردد.
  4. برج نیمه کاره یادمان چشمه سر که مدت سه سال است بلاتکلیف رها شده، از سوی شورای اسلامی جهت تعمیر، تخریب یا …. تعین تکلیف گردد.
  5. بنرهای تبلیغاتی یادواره های سال ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰ بالاده مجدداً مورد بازبینی قرار گرفته و اصلاحات مورد نظر طبق نظر ستاد یادواره بالاده اعمال شود.
  6. تبلیغات محیطی یادواره امسال پس از قطعی شدن مکان برگزاری از سوی ستاد (حداکثر ظرف ۱۵ روز آینده)، به کمیته تبلیغات اعلام تا بر اساس مکان مورد نظر کارها پیگیری شود.
  7. کلیه پوسترها و تراکتهای تبلیغاتی یادواره های قبلی (از آغاز تاکنون) از سوی آقای علینژاد در اختیار کمیته فرهنگی قرار گیرد تا در تبلیغات مجیطی امسال مورد استفاده قرار گیرد.
  8. طراحی یکپارچه (یونیت) کارهای چاپی، تندیس ویژه اهدایی به خانواده های شهدا، بنر، آی دی کارت، تیزر، و تمامی امور تبلیغاتی جدید یادواره امسال برعهده یا با مشورت آقای آزموده صورت می گیرد.
  9. چاپ،  اجرا و نصب تمامی امور تبلیغاتی جدید یادواره امسال بر عهده پایگاه مقاومت بالاده می باشد.
  10. نشست کمیته مالی یادواره با بزرگان بالاده از سوی آقای حامد چهاردهی پیگیری شود.

این نشست در ساعت ۱۰ شب با ادای احترام به شهدا به پایان رسید.

این گزارش بخاطر مسافرت مدیر سایت، با تاخیر منتشر شد. پوزش مار ا بپذیرید.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام خدمت شما همولایتی های گرامی.
با تقدیر و تشکر از مجریان این برنامه و دوستان زحمت کش. امیدواریم که مراسم یادبود این ایثارگران و شهدای عزیز امسال به میزبانی روستای بالاده که البته همه مهمان شهدا هستند به خوبی انجام گیرد. فعالیتهایی را که در این راستا در این مدت در حال انجام هست خدمت دوستان زحمت کش در کارهای فرهنگی، مالی، اجرایی و هر کس که به نوعی خود را مدیون خون شهدا میدانند خدا قوت عرض میکنم. حال ما می توانیم برای خودمان در گوشه ای از این جهان بیکران به این پرسش پاسخ دهیم ….

ما بعد از شهدا چه کردیم؟؟؟؟؟

سوالی است که در برابر کسی که بالاترین هدیه ای که خداوند به انسان داداه و آن را برایمان تقدیم کرد چه می توانیم بکنیم……
ما هر چه داریم از شهدا داریم.
عشق به وطن را میشه مثال زد. بله. همه برگردیم به نقشه کشورمان نگاه کنیم از ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال قبل. در هر دوره دقت کنید. کدوم دوره این نقشه دیگر دستخوش تغییر و یا کوچکتر نشده؟ بدن شهدا پاره پاره شده که یک وجب از خاک ما و دین و عزتمان و ناموسمان بدست اجنبی ها نیافتد. یک نگاه به عراق بیندازید و ببینید به کجاها کشیده شدند! فقط کافیست بدانیم زنان و دختران آنان در بازار سوریه و دیگر کشورهای اعراب به حراج گذاشته اند و وای بر آنان.
اینجاست که با غرور میگوییم هر چه داریم از شهداست.

آیا این کافیست؟
فکر میکنم که برگزاری مجلس یادواره شهدا فقط یک مورد از کارهای فرهنگی است که انجام میگیرد. به نظر شما بزرگواران چه کارهای فرهنگی دیگری را میشه در این راستا انجام داد؟ فراموش نشود: کار فرهنگی در قبال زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت.

باعرض سلام وخسته نباشید به تمام دوستان چندنکته دررابطه با مفاد مندرج ورمصوبه نشست مذکور بعرض میرسانم امید است دوستان توجه فرمایند:
ا- درمورد بند اول اینکه هزینه های تبلیغاتی را منوط به تامین هزینه شده وازطرفی هم متولی برای آن تعیین نمودن این سوال را دراذهان تبادرمی کند که پس وظیفه ستاد ومتولی امور تبلیعات چه خواهد بو د؟ آیا مفهوم فرارازانتقادات احتمالی برداشت نمیشود؟
۲- درموردمصوبه بند چهارم اینکه ضرورت نداشته درمورد برج یادشده مسئله تخریب را بکارببرند چراکه با توجه به سوابق قیلی و ورود به اینگونه اقدامات که توسط یک عده از همولایتیهای بی ادعا وفقط باانگیزه خدمت افدام به احداث آن بدون هیچگونه پشتوانه مالی از نهادیاارگانی نمودن در راستای اهداف بلند یادواره شهدانمی باشد چراکه اینگونه تصمیمات جزدامن زدن به تفرقه وکدورت دربین مردم نتیجه دیگری نخواهد داشت .
۳-متاسفانه دوستان از زمان ونحوه برگزاری اینگونه جلسات هیچگونه تماسی یا مشورتی با حقیربعمل نمی آورند گویا …………………

با عرض سلام و خسته نباشید به تمام دوستان
چند نکته در رابطه با مفاد مندرج در مصوبه نشست مذکور بعرض میرسانم. امید است دوستان توجه فرمایند:
ا- در مورد بند اول اینکه هزینه های تبلیغاتی را منوط به تامین هزینه شده و از طرفی هم متولی برای آن تعیین نمودند این سوال را در اذهان تبادر می کند که پس وظیفه ستاد و متولی امور تبلیعات چه خواهد بود؟ آیا مفهوم فرار از انتقادات احتمالی برداشت نمی شود؟
۲- در مورد مصوبه بند چهارم اینکه ضرورت نداشته در مورد برج یاد شده مسئله تخریب را بکار ببرند چرا که با توجه به سوابق قبلی و ورود به اینگونه اقدامات که توسط یک عده از همولایتیهای بی ادعا و فقط باانگیزه خدمت اقدام به احداث آن بدون هیچگونه پشتوانه مالی از نهاد یاارگانی نمودند در راستای اهداف بلند یادواره شهدانمی باشد. چرا که اینگونه تصمیمات جز دامن زدن به تفرقه و کدورت در بین مردم نتیجه دیگری نخواهد داشت.
۳- متاسفانه دوستان از زمان و نحوه برگزاری اینگونه جلسات هیچگونه تماسی یا مشورتی با حقیر بعمل نمی آورند. گویا ……….

میرزاعلی درخشانی-نکا گفت

ضمن تشکر از دست اندرکاران و زحمتکشان یادواره شهدا.
پیشنهاد میگردد جهت هماهنگی و همکاری “انتقال تجربه ها و همدلی و همزبانی بیشتر همه روستاهای همجوار” اگر مسئولین یادواره های شهدا روستاها که قبلا میزبانی یادواره شهدا را بعهده داشته اند به عنوان نماینده گان یادواره آن محل در جلسات حضورداشته باشند، قابل تحسین است.

با سلام.
در مورد بند ۴ : واقعاً بحث تخریب برج بسیار اشتباه بزرگیه.
اولا این برج توسط شورا (نه شورای فعلی و نه قبلی) کار ساختش صورت نگرفته که بخواد خرابش کنه.
و دوما بعضی وقتی عده ای بحث هایی در مورد این برج میکنن که جای تاسف داره (مثلا اینکه یک علامت شیطانیه) واقعا خنده داره.
یک انتقاد: شورا به جای اینکه به فکر تخریب ساخته ها باشه یه فکری به حال سطل زباله های پر باشه که بوی بدشون شد مشکل مردم. حتی یکی از این سطل ها رو آتیش زدن .
با تشکر.