نظر شورای اسلامی بالاده در باره گزارش جدول کشی چشمه سر بالاده/ سادوا: چند روز پیش گزارشی از جدول کشی چشمه سر بالاده که در مرداد ماه ۱۳۹۴ توسط عده ای از اهالی بالاده انجام پذیرفته بود و گزارش آن در سایت سادوا با عنوان «گزارش ساخت جوی بتونی چشمه سر بالاده» منتشر شده، از سوی شورای اسلامی بالاده نیز نامه ای برای این سایت فرستاده که با سپاس از جناب آقای سیدفخرالدین ساداتی مدیر محترم شورای اسلامی بالاده، عیناً آن را منتشر می کنیم:

«ضمن عرض سلام و خداقوت به جناب آقای کاردگر و همه عزیزانی که خالصانه در راه آبادانی میهن خویش گام بر میدارند. شورای اسلامی بالاده نیز به نوبه خود از هرگونه اقدامی که در جهت آبادانی محل باشد حمایت کرده و از اهالی محترم تقاضا دارد تا ضمن حمایت از طرحهای مشابه، به نیت اموات و درگذشتگان خود هم که شده دست به کار شوند و گامی بیشتر از آنچه برمی داشتند بردارند.

در اینجا لازم میدانیم چند نکته را یادآور شویم:

۱٫ همانطور که در متن گزارش آقای کاردگر آمده واقعاً چرا بالاده و مگس و پشه!؟ همانطور که در عکسهای گزارش ملاحظه فرمودید آب کوچه های بالاتر در جوی چشمه سر جریان دارد، حال آیا کوچه خود به خود آب تولید میکند یا همان آب حاصل از شستشوی داخل منازل است که در کوچه ها رها میشود؟ آنهم در عصر و زمانی که همگان به دلایل زیست محیطی و رعایت بهداشت عمومی در منازل خود اقدام به حفر چاه میکنند! حال ما چه می کنیم؟ ضمن آنکه آثار فضولات حیوانی با توجه به پاکسازی محوطه در جوی فعلی و حواشی، در عکسها نیز آشکار است که آنهم مزید بر علت میباشد!

۲٫  در زمانی که برادران محترم کاردگر و جناب آقای سیدشعبان ساداتی نظر خود در باره انجام این طرح را به شورای اسلامی بالاده بیان نمودند شورا نیز از این طرح استقبال کرده و چگونگی انجام کار و نظارت بر آن را نیز بر عهده برادران کاردگر نهاد اما متاسفانه در ادامه کار مشاهده شد که در زیر این جوی لوله های فاضلاب منازل اطراف قرار داده شده که در کمی پایین تر باز به داخل همین جدولها میریزد! نظر با شما!

۳٫  درست همزمان با خشک شدن سیمان جوی آب، زنگها به صدا در آمد که آقا چرا کاری را درست انجام نمی دهید؟ قضیه هم از این قرار بوده که پس از ساخته شدن جوی، ماشینهای سواری که از داخل روی رد میشدند چرخها در گودی جدول گیر کرده و حتی با داشتن دو سرنشین هم زیر ماشین به لبه های جوی برخورد میکرد و صدای ترسناکی هم از آن بلند میشد! البته آنهم به دلیل اینکه کف جوی بیش از حد متعارف گود بود. با توجه به تذکرات متعدد داده شده ابتدا داخل آن را موقتا با آجر و …. پر نمودند و بعد از آن با توجه به طرحی که داده شد اقدام به اصلاح و بالا آوردن کف جوی نمودند که در عکسهای منتشر شده در گزارش نیز دو پله بودن آن مشهود است .

 ۴٫ شورای اسلامی بالاده ضمن  استقبال از انجام طرحهای عمرانی، از اهالی محترم تقاضا دارد تا در صورت تمایل نسبت به ارایه طرحهای خود و انجام آن، به شورای اسلامی اقدام نمایند تا ضمن بررسی و تصویب، با نظارت شورا جهت انجام آن اقدام گردد. در صورت نیاز نیز شورای اسلامی هرگونه حمایتهای اداری و کمبود بودجه مالی مورد نیاز را انجام خواهد داد.

پیروز و سربلند باشید. شورای اسلامی بالاده/  ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ »

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام علیکم.
با عرض خسته نباشید خدمت اعضای محترم شورای اسلامی بالاده و قدردانی از زحمات و اقداماتی که شورای اسلامی در این مدت انجام داده است.
نکته ای که پس از خواندن ملاحظات این مکتوب، بلافاصله به ذهن میرسد این است که چرا شورای اسلامی، خود راساً اقدام به اینگونه کارها در جهت بهبود شرایط محیطی و روستایی نمیکند؟ بنده متن گزارش ساخت جوی فاضلاب را مطالعه کردم. چند تن از اهالی محترم بالاده پس از دیدن اوضاع نظافت چشمه سر، ریشه آن ناهنجاری محیطی را حدس زده و مسئولانه در جهت رفع آن اقدام عملی می کنند. آیا موضوع این نابسامانی برای اعضای محترم شورای اسلامی بالاده پوشیده و مبهم بود که اقدامی در این سالها صورت نپذیرفت؟ بنده میتوانم موارد مشابه و متعددی در زمینه های مختلف که نیاز به اصلاح و کار دارد مثال بزنم که حتماً اعضای محترم شورا هم در جریان آن موارد هستند. با یادآوری این نکته که اهالی محترم بالاده مطابق کاری که انجام شد، هر گاه اقدامی عملی مشاهده کنند، بسته به توانی که دارند هم کمک و همیاری می کنند و هم قدردان هستند.
البته این مورد نیز نباید فراموش شود که هرگونه تغییری در طراحی محیط مشاع و مبلمان محیطی بااجازه و تصویب شورا باید انجام گردد.
و من الله توفیق

امیرآقا سلام متشکرم از نوشته شما. از حضرتعالی سوالی داشتم. خواستم عرض کنم که آیا به جنابعالی تاکنون گزارش عملکردی و یا در باره فعالیتهای شورای اسلامی بالاده رسیده است؟ ما که در این چند سال منتظر ارائه بیلان کار و گزارش عملکرد هستیم تا در جاهای مناسب از شورای اسلامی دفاع کنیم. متاسفانه تاکنون شورای اسلامی به ابتدایی ترین مطالبات بر حق مردم بالاده پاسخی نداده است.
………………………………………
سادوا: جناب حجت الاسلام توبه عزیز٫ درود. گزارش عملکرد اولین سال فعالیت شورای اسلامی بالاده را قبلا ( ۷ آذر ۱۳۹۳ ) در سایت سادوا منتشر کره ایم.

گزارش عملکرد سال اول فعالیت شورای اسلامی بالاده

در باره ارائه عملکرد و گزارش سال دوم شورای بالاده نیز چندین بار حضوری، تلفنی و پیامکی از مهر ماه ۱۳۹۴ تاکنون از جناب سیدفخرالدین ساداتی رئیس شورای اسلامی بالاده پیگیر شده ام و هر بار نیز قول همکاری داده اند. آخرین بار، چند روز پیش نیز در تلگرام بالاده گفتند: « میترسم بعضی ها اشکشان درآید و خوشحالیشان از نبود عملکرد به ناراحتی تبدیل شود که ما دل نازکیم و این را نمی خواهیم. ضمن آنکه ابتدا باید در جلسه عمومی که پیش رو داریم به اطلاع اهالی محترم برسانیم سپس در خدمت سایت سادوا هم هستیم انشاا…».
اکنون به پایان سال سوم فعالیت شورای بالاده نزدیک میشویم و ما و مردم همچنان چشم براه ارائه عملکرد شورای بالاده هستیم.

سلام هم ولایتیهای محترم بالاده
شورای بالاده با مشکلات زیادی مواجه است که اولیش در درون خود شورا هست. شورا یکدست نیست. به نظر میاد که گاهی با هم اختلافهای شدیدی دارند و شورا نمیخواد گزارش عملکرد بده یا شاید هم عملکردی نداره که ارائه بده.
وگرنه از شخص پیگیری چون جناب آزموده بعیده که بخواد ۸ ماه پیگیر گزارش عملکرد باشه و ول کن ماجرا بشه و با وعده و وعید از حق دانستن مردم بگذره.
ارائه شفاف گزارش و عملکرد سالانه جزو وظایف شورا هست تا مردم در جریان کارهای نمایندگانشان باشند.

جناب آقای آزموده با تشکر از پاسخ جنابعالی، پیشنهاد میشود با توجه به مذاکره حقیر با آقای امینی بخشدار محترم چهاردانگه، طی مکاتبه ایی مراتب مطالبات و عدم پاسخگویی شورای محترم اسلامی بالاده به استحضار ایشان بعنوان نماینده دولت در منطقه ارسال گردد. دوام توفیقات جنابعالی را از خدای منان مسئلت دارم.
…………………………………………
سادوا: جناب حجت الاسلام توبه. درود. ارائه عملکرد سالانه و به آگاهی مردم رساندن فعالیتها، جزو وظایف ذاتی شورای اسلامی شهر و روستا می باشد. اینکه چرا شورای اسلامی بالاده در ارائه گزارش سال دوم خود (که لاجرم مرداد ماه یا شهریور ماه ۱۳۹۴ می بایست ارائه نماید) تعلل می کند برای ما نیز جای ابهام دارد.
مراتب فرمایشات جنابعالی را به اطلاع آقای سیدفخرالدین ساداتی رئیس شورای اسلامی بالاده می رسانم.

شورای اسلامی بالاده گفت

با عرض سلام خدمت اهالی محترم
در پاسخ به نظرات شما سروران و اهالی محترم موارد زیر را به اطلاع میرساند:

۱- در مورد گزارش عملکرد شورا همانطور که خدمت جناب آقای آزموده عزیز عرض کردم میبایست گزارشات در ۴ سال و بدین صورت: سال ۹۳-۹۲ – سال ۹۴-۹۳ – سال ۹۵-۹۴ و سال ۹۶-۹۵ تهیه و به اطلاع اهالی محترم برسد و در خصوص گزارش سال ۹۴-۹۳ نیز تصمیم شورا بر این گرفته شد که گزارش آن تا پایان سال مالی ۹۴ تهیه و اطلاع رسانی گردد. پس تا به اینجا تاخیر چند ماهه ای که دوستان میفرمایند صورت نگرفته ضمن اینکه گزارش سال اول و دوم بصورت مصور تهیه گردیده که به اطلاع عموم خواهد رسید. پس بی توجهی در کار نبوده و اتفاقا ما خوشحال و سربلند از ارایه عملکرد خواهیم بود.
همچنین همگان مستحضرند که در طول چند ماه از سال هم به دلیل بارش برف و سرما عملا نمیتوان کاری انجام داد و این موضوع جلوی پیشرفت بسیاری از کارها را میگیرد.

۲- در پاسخ به نظرات جناب آقای بابائیان:

الف – همه کارهایی که شما در گزارش عملکرد نیز خواهید دید در جهت بهبود شرایط محیطی و روستایی است که شورا راسا” اقدام به انجام آن نموده است که موارد ذکر شده آن نزدیک به ۱۲۰ مورد میباشد.
ب – در مورد ساخت جوی فاضلاب باید عرض کنم که ما جوی فاضلاب نداریم و هدف از ساخت جوی در معابر ( که منظور شما هم احتمالا” همان است ) جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در زمان بارندگی است نه جمع آوری و هدایت آب حاصل از شستشوی درون منازل.
ج – در مورد چگونگی جمع آوری این آبها و هدایت آنها و میزان اعتبار مورد نیاز با کارشناسانی از همین محل و خارج از اینجا گفتگو و مشورت شد که نظرات کارشناسی بر این بوده تا زمانیکه عرض معابر مشخص نشده و عقب نشینی صورت نگرفته نباید اقدام به انجام آن نمود. ضمن اینکه اهالی محترم جهت جلوگیری از این آلودگیها میبایست نسبت به حفر چاه در منازل خود اقدام نمایند.
د – با اندکی دور زدن در داخل محل متوجه خواهید شد که اکثر اهالی محترم اقدام به حفر چاه در منازل خود نموده اند که از این بابت کمال تشکر را از این عزیزان داریم.
ر – در بیان مواردی که فرمودید نیاز به اصلاح و یا کار دارد نیز میتوانید نظرات خود را در کانال رسمی شورای بالاده بیان فرمایید تا اگر در برنامه کاری بوده که قابل انجام است و اگر نبود نسبت به بررسی و پیگیری آن اقدام گردد. با سپاس از شما

۳ – در پاسخ به جناب آقا یا سرکار خانم ساداتی. م

الف – در اینکه فرمودید شورای بالاده با مشکلات زیادی مواجه است کاملا” صحیح میباشد اما اینکه شورا یکدست نیست اساساً مشکل نیست و اینکه میفرمایید اختلاف شدید دارند هم اینگونه نیست. چون جهت پیگیری امور روستا ماهی چند بار در منازل یکدیگر تشکیل جلسه میدهیم که اتفاقا” یکی از موضوعات همین جلسات ارایه گزارش عملکرد بوده و گزارش عملکردی هم در راه است که مسلماًاز دیدن آن خوشحال خواهید بود. چون این کارها در سخت ترین شرایط و با سنگ اندازیهای بسیار انجام شده و یا استارت آن زده شد.
ب – اما اگر منظور شما از اختلاف همان اختلاف سلیقه است که این دیگر امری طبیعی است! چرا که همگان نه تنها در خانه خود هم می بینند نمونه بزرگ و ملی آن مجلس شورای اسلامی است که شاهد اختلاف نظر و سلیقه هستیم که این موضوع میتواند در رسیدن به تصمیم درست مفید واقع گردد.
ج – در مورد اینکه فرمودید عملکردی ندارند تصور میکنم که شما خیلی وقت است که به محل تشریف نمی آورید چون اگر آمده بودید به راحتی آنچه را که انجام شده و از جلوی آنها گذشتید را می دیدید و یا شاید هم توجه و دقت کافی نداشتید از پیگیری شما ممنونیم.

۴ – در پاسخ به نظرات جناب آقای توبه

الف – همانطور که جناب آقای آزموده عزیز فرمودند عملکرد سال اول اطلاع رسانی و حتی در سایت منتشر شد که با کمی جستجو میتوانید مشاهده بفرمایید پس ما به ابتدایی ترین مطالبات بر حق اهالی محترم در سال اول پاسخ داده ایم و در مورد سال دوم نیز توضیحات لازم در بندهای بالا داده شد .
ب – جناب آقای توبه فرمودند منتظر بیلان کار هستند تا در جاهای مختلف از شورای اسلامی دفاع کنند. ممنون از لطف حضرتعالی، ما که هر چه در پای منبر شما شنیدیم به زیر سوال بردن و سرکوب نمودن شورا بود و بزرگ نشان دادن دوستانتان که اهالی محترم نیز مستحضرند که ریشه در کجا دارد.
ج – جناب آقای توبه بفرمایند حال که این همه پیگیر امورات روستا بوده اند در این همه جلسات عمومی که برگزار شد و حتی با پیامک و از سایت اطلاع رسانی شد در کدام جلسه حضور داشته اند تا ما از رهنمودهای وحدت آفرین ایشان استفاده کنیم؟ در تمام جلساتی که در خصوص کشت زمینهای مزروعی برگزار شد در چند جلسه حضور یافته و یا دیگر عزیزان را تشویق به انجام آن نموده اند؟
د – جناب آقای توبه بفرمایند چطور میتوانند با نماینده دولت در منطقه مذاکره داشته باشند اما به قول خودشان در این چند سال حتی یکبار نفرمودند ای شورای بالاده چه مشکلی دارید؟ بیایید ببینم چه می کنید؟ تا بحال چه کرده اید؟ چه میخواهید بکنید؟ شاید من بتوانم کاری انجام دهم و….. شما از شورای بالاده چه چیزی پرسیدید که آن وقت صحبت از عدم پاسخگویی می کنید؟ مسلماً با توجه به حضور چند باره بخشدار محترم در روستا، ایشان نیز در جریان پیگیریها و کارهای انجام شده قرار دارند و با توجه به صداقتی که در ایشان سراغ دارم پاسخ لازم را به شما داده اند. ضمن آنکه گزارش جدید نیز تقدیم حضورشان میگردد.

در پایان نیز از همه عزیزانی که با حضور و یا حمایت مادی و معنوی خود ما را در انجام امور یاری رساندند کمال تشکر را دارم و طول عمر با عزت را برای این بزرگواران و خانواده های محترمشان آرزومندم.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
……………………………………
سادوا: از شورای محترم اسلامی بالاده برای پاسخ به پرسشها و انتقادهای اهالی محترم بالاده سپاسگزاریم. کاش گزارش عملکرد سالیانه یعنی از شهریور تا شهریور را همان موقع ارایه می دادید تا هم نظم داشته باشد و هم مردم در جریان امور شورا قرار گیرند. الان ۹ ماه از شهریور ۱۳۹۴ گذشته و تقریبا پس از نه ماه شورا می خواهد گزارش عملکرد سال دوم را بدهد در حالیکه سه ماه دیگر، سال سوم فعالیت شورا هم به پایان می رسد. این روش خود بخود به انتقادات و ابهامات اهالی دامن میزند. وقتی اطلاع رسانی به موقع و شفاف نباشد، شایعه و ابهام جایگزین آن میشود.
با اینحال از اینکه دوباره وعده ارائه عملکرد داده اید سپاسگزاریم و امیدواریم این بار وعده شما عملی شود.
اعضای محترم شورا باور بفرمایند که ارتباطشان با سایت سادوا بعنوان تنها رسانه معتبر، فراگیر، ماندگار و مورد اعتماد و توجه عموم مردم بالاده بسیار کم است و از این بابت گلایه داریم و ما نیز بخاطر همکاری نکردن شورا، همیشه تحت فشار افکار عمومی هستیم.
مدیریت سایت سادوا از نحوه پاسخگویی شورا به منتقدین خرسند نیست! اما بنا بر وظیفه رسانه ای، آن را بی کم و کاست منتشر کرده ایم.

سلام.
این قسمت خیلی جالبه: «ما که هر چه در پای منبر شما شنیدیم به زیر سوال بردن و سرکوب نمودن شورا بود و بزرگ نشان دادن دوستانتان که اهالی محترم نیز مستحضرند که ریشه در کجا دارد…».
یادم میاد یک سری دیگه از دوستان این حرفارو به شورای قبلی میزدن. من فکر نکنم آقای توبه جایی شما رو تخریب کرده باشن. ما که مُحرم ازشون شنیدیم که از شورا حمایت کنید. حالا شما چیز دیگه شنیدید بماند.
وقتی توی کوچکترین بخش از یک کشور یعنی یه روستا چنین اصطکاک هایی وجود داره، پس باید به سیاسیون حق داد.
بالاده تو سرشماری قبلی به زور تونست آمار یه دهستانو به دست بیاره. یادم میاد توی هر خونه ای آمار چنتا خانوار رو دادن تا به حد نصاب برسیم و به محل دهیاری تعلق بگیره. اما نشد و در حد آمار یک دهستان بودیم. اما روز رأی گیری حدود ۵۰۰ رأی تو صندوق رفت. شاید اگه اون مینی بوس هایی که موقع رأی گیری از جاهای مختلف برای رأی دادن میومدن بالاده ,لطف میکردن و زمان سرشماری میومدن هم میتونستیم دهیاری داشته باشیم و هم این تعداد رأی دهنده عجیب غریب نبود. پس همه چیز رو گردن بقیه نندازیم.
خلاصه اینکه به نظر من دویگارا راست میگن که: هر وقت هوا گرم و نرم میشه یک سری میان اینجا نظر میدن و با سر شدن تابستون میرن و پشت سرشونم نگاه نمیکنن. هیچ کس به اندازه خود دویگارا مشکلاتو درک نمیکنه و نمیتونه حلشون کنه.
باید منطقی باشیم. بالاده یه روستاست مثل این همه روستا. تازه جاذبه توریستی خاصیم که نداریم. مثلا اروست، سورت داره که تو دنیا لنگه نداره. چیکار کرد؟ ما میخوایم چه تغییراتی تو بالاده بدیم؟ بعضی کارها شدنی نیست. بیایم ورزشگاه بسازیم؟ آسفالتش کنیم؟ دام رو از محل بندازیم بیرون تا چند روزی که برای تفریح و مهمون بردن میریم بالاده بوی بد و … اذیتمون نکنه؟ پس اون بومیا باید از کجا نون در بیارن بخورن! این چیزایی که میخوایم اونجا ببریم تو همین شهر هست دیگه. پس چرا بریم بالاده؟ آخه بالاده باید یه فرقی داشته باشه. باید گرد و خاک کنه! باید گاو و گوسفند ببینی تو محل و … .
پیشرفت بد نیست.اصلا نمیشه منکرش شد. اما در حد تعادلش و اینکه منطقی باشه. بالاده که تو بودجه بندی کشور یه ردیف بودجه جدا نداره ما بگیم شورای قبلی نرفت بودجه رو نگرفت یا گرفت و خورد! اما این شورا میخواد بره بگیره خرجش کنه. نه! همه تون که ماشاالله تو شهرین. ببینید شهرهایی که داریم توش زندگی میکنیم همه چی تمومن؟ شاید امکانات ابتدایی شونم جور نباشه حتی.
فک کنم جای این همه موضع گیری و تخریب همدیگه بهتره نگاهمونو تغییر بدیم و هم منطقی تر خواسته داشته باشیم و هم منطقی تر شعار بدیم. هیچ کس نمیخواد تو بالاده بیاد قدرتو بگیره و چپاول کنه. والا چیزی نیست برای بالا کشیدن. فقط زحمتشون زیاد میشه همین. شورای قبلی زحمت کشید و این شوراهم داره زحمت میکشه.
امیدوارم همه چی به خیر و خوشی پیش بره و میره اگر بدونیم چی میخوایم. به قول معروف سنگ بزرگ نشانه ی نزدنه. با تشکر

ضمن تقدیر و تشکر از پاسخ شورای محترم اسلامی بالاده
به اطلاع همولایتیهای عزیز می رسانم که برای بند بند موارد جوابیه ارائه شده شورای اسلامی بالاده به همراه مستندات پاسخ دارم و لذا به منظور ملاحظات جانبی و حفظ وحدت و جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده های احتمالی از ارایه هر گونه پاسخ خودداری می کنم و ارایه پاسخ را به یک فرصت دیگری و در جمع اهالی احاله می کنم.

از آقای آزموده عزیز تقدیر و تشکر دارم که همیشه برای افکار عمومی احترام قائل هستن و اگر پیگیریهاشون نبوده ممکن نبود شورای بالاده این جوابهای وعده سرخرمنی و تند را به منتقدین بده. بخدا قسم با این حمله (……) آقای سیدفخرالدین ساداتی رئیس شورا – که خودشون منتسب به سلسله جلیله روحانیت هستن- به حجت الاسلام حاج آقای توبه، من یکی «خِشتِه پِل رِ چِش بِهشتمِه».

هزاران رحمت بر حاج آقای توبه که به راستی معلم اخلاق هستن. اگر رییس شورا به شما با لحنی طلبکارانه و غیرمسئولانه جواب داده، شما بزرگواریتونو نشون دادین تا جو و فضای گفتمان دوستانه باشه. خداوند حفظتون کنه. الهی آمین
…………………………………………………
سادوا: با اجازه، ما نیز متن داخل (……) را بخاطر رعایت فضای آرام نقد و گفت و گو حذف کرده ایم. هر چند به هیچ وجه خارج از نزاکت و ادب نیز نبوده است. جناب «ساداتی.م» پوزش ما را بپذیرید.
«خِشتِه پِل رِ چِش بِهشتمِه» = بسوی خشته پل (در شمال روستای للـه مرز بهشهر) فرار کردم.

بنده بعنوان یک بالادهی که در اکثر مواقع در مراسم محرم بالاده شرکت می کنم و در تمام جلسات سخنرانی حاج آقای توبه شرکت داشتم به جرات می گویم که ایشان در تمام سخنرانیهایی که موضوعش به خدمت به مردم و عمران و آبادی مرتبط بود تمام قد از خدمات تمام کسانیکه برای عمران وآبادی محل به انحای مختلف قدم برمیدارن، تقذیر و تشویق می کردن و حتی در چند جلسه مردم را نصیحت می کردن که بیاییم با شورای اسلامی که متولی رسیدگی به امور عمران و آبادی محل هستند کمک کنند تا مشکلات محل را با محوریت شورا برطرف کنند.
برای بنده جای تعجب است که دوستان شورا که در جلسات محرم شرکت نداشتن یا اگر شرکت هم داشتن بسیار اندک بود چطور در انظار مردم به خودشان جرات دادن تا اینگونه تهمت وافترا به روحانی محل کسی که به شهادت اغلب مردم خدمات بسیارارزنده ایی در جهت حل مشکلاتشان از هیچ خدمتی دریغ ندارند نسبت ناروا دادند! بنده از حضور حاج آقای توبه که خود از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و از فضلای حوزه علمیه هستن از طرف خودم و مردم قدرشناس بالاده و منطقه دوسرشمار عذرخواهی می کنم و از ایشان انتظاردارم که این ادعاهای پوچ و غلط را به حساب مردم قدرشناس نیاورند و همچنان مردم را از خدمات و موعظه هایشان بهرمند فرمایند.

شورای اسلامی بالاده گفت

با عرض سلام خدمت اهالی محترم

در پاسخ به نظر جناب آقای آزموده:
۱- در خصوص گزارش عملکرد، توضیح لازم داده شد ضمن آنکه مجدداً عرض میکنم تصمیم شورای اسلامی بر این بوده که گزارش سال ۹۴-۹۳ تا پایان سال مالی ۹۴ تهیه و بعد از آن اطلاع رسانی گردد که در همین مناسبتهای پیش رو تقدیم حضور همگان میگردد. ضمناً گزارش سال ۹۵ نیز تا پایان سال مالی آن بوده و در پایان سال اعلام میگردد پس در این مورد جای سوالی نمی ماند.
۲- اینکه فرمودید شفاف نباشد اتفاقاً خیلی هم شفاف و روشن است ضمن آنکه در پاسخگویی به نظرات اهالی محترم هم شفاف سخن میگوییم تا مخاطب به عمق مطب و یا پیرامون آن آگاه باشد.
۳ – فرمودید سایت مورد اعتماد و مورد توجه، اگر این چنین است پس چرا هر از چند گاهی اعلام میکنید به دلیل عدم توجه و عدم همکاری ممکن است سایت تعطیل شود؟ صریح میگویم این اعتماد روز به روز در حال کمرنگ شدن است و اگر شما و دیگر دوستانتان در مدیریت آن چاره ای نیندیشید همان میشود که اعلام فرمودید ضمن آنکه ما نیز خواستار ادامه فعالیت سایت هستیم به دلیل آنکه عده ای از اهالی محترم که افراد تحصیلکرده نیز در آن حضور دارند به ما گفته بودند که همه شوراها برای روستای خود سایت اطلاع رسانی دارند شما هم تصمیم بگیرید همه کارهای آنرا ما خودمان انجام میدهیم و پشتیبانی لازم هم با ما اما شورای بالاده به دلیل حمایت از سادوا و اینکه ما یک رسان متحد داشته باشیم تاکنون اقدام به انجام اینکار ننموده ضمن آنکه هیچ مشکلی در راه اندازی و مدیریت آن نداریم .
۴ – یکبار در زیروان از شما سوال کردم منظور شما از تحت فشار بودن افکار عمومی کیست پس چرا کسی در جلسات عمومی حاضر نمیشود تا ما پاسخ دهیم شما فرمودید همین دویگارها و …. (واژه دویگارها نقل از آقا اسحاق) البته این موضوع بیشتر به دلیل مسایل خصوصی است که همگان مطلعند و ما وارد آن نمیشویم.
۵- فرمودید مدیریت محترم سایت از نحوه پاسخگویی به منتقدین خرسند نیست باید عرض کنم چون ما رک و صریح میگوییم تا همگان در جریان امور باشند و از کل ماجرا و پشت پرده آن مطلع به مزاج بعضی ها خوش نمی آید ظاهراً که دوست دارند آنچه که باب میل است گفته شود. اما رسالت ما اطلاع دادن کامل است هرچند بعضی از مطالب و …… را به دلیل آنکه بسیار زننده است قادر به گفتن و یا نمایش آن نیستیم اما اگر به آنجا هم برسد دیگر ابایی نخواهیم داشت که آنوقت گناهی بر گردن ما نیست .
۶ – فرمودید همکاری نکردن شورا چه همکاری بهتر از اینکه بارها از شما جهت شرکت در جلسات دعوت کردیم و فرمودید نمیرسم باز هم گفتیم اگر نمیرسید نماینده ای بفرستید تا نسبت به تهیه و انعکاس گزارش جلسات اقدام شود اما باز هم کسی نیامد و ما همچنان چشم به راهیم و منتظر!
۷ – در همین رسانه نیز از مدیریت محترم سایت و دیگر دوستان دعوت میکنم تا در جلسات آتی حضور یابند تا نسبت به مسایل مختلف به بحث و گفتگو بنشینیم.

در پاسخ به نظر جناب آقای اسحاق

۱ – فرمودید (این قسمت خیلی جالبه) باید عرض کنم اتفاقاً این قسمت چندان هم جالب نیست ما مطالب بسیار زیباتر و جالبتر ی هم داریم که شما مطمئن باشید باورتان نمیشود.
۲ – این که فرمودید باید به سیاسیون حق داد بله کاملاً درسته البته باید در نظر داشته باشید که این مسایل از ابتدای خلقت تاکنون و در همه جا بوده و خواهد چون همگان خود را محق میدانند.
۳ – ما آمار یک دهستان رو نداریم و دهستان معنی دیگری دارد بلکه آماری در حد روستایی که شورا میتواند داشته باشد را داریم ضمن اینکه این آمار هم به دلیل …… (بماند) نه آنچه که شما فرمودید و دلیل و شاهدان عینی آن نیز حضور دارند که به دوستان در گذشته گفتند که ما با عده ای دیگر به محل بیاییم تا آمار بیشتری داده شود برای گرفتن دهیاری اما به آنها گفتند نیایید برای ما گران تمام میشود مگر همین حالا آتنی در همسایگی ما چقدر جمعیت دارد که دهیاری به آن تعلق گرفته؟ کسی چیزی را به گردن دیگری نمی اندازد اما واقعیت را بگوییم.
۴ – شما در قسمتی از نظر خود فرمودید: (خلاصه اینکه به نظر من دویگارا راست میگن که: هر وقت هوا گرم و نرم میشه یک سری میان اینجا نظر میدن و با سر شدن تابستون میرن و پشت سرشونم نگاه نمیکنن.)
ایکاش این را نمیگفتید که دویگارها بین خود در مورد اهالی محترم چه میگویند و تفکرشان نسبت به دیگر بالادهی های عزیز چیست اسحاق عزیز فراموش نکن که با آمدن همین اهالی محترم به بالاده این مغازه در چشمه سر باز میشود و میتواند درآمدی داشته باشد و با آمدن همین اهالی محترم میشود خیلی کارهای دیگری انجام داد که دویگارهای عزیز با آنکه مشکلات را به قول شما میشناسند انجام نمیدهند پس این اهالی محترم را که با گرم شدن هوا می آیند تا سرزمین آبا و اجدادی خود را فراموش نکنند حقیر و کوچک نشمارید و بدانید هر آنچه که تا کنون انجام شده تا ۹۹درصد آن توسط همین اهالی محترم که می آیند بوده و تعجب میکنم آقای آزموده چطور در این جایگاه جوابی برای این موضوع نداشته اند!!! جای سوال است؟
۵ – فرمودید جاذبه توریستی خاصی نداریم بنده در این مورد کاملاً مخالفم چرا که بالاده شاید تنها روستای در سطح استان است که نزدیک به ۲۰ اثر ملی ثبت شده دارد حال اگر از این هم بگذریم از طبیعت بکر و چشمه ها هم بگذریم زیباتر از قله شاهدژ آیا در هر جایی داریم که اطراف آن هم جنگل و طبیعت سبز و زیبا داشته باشد و هم چشمه مگر کلاردشت چه چیزی دارد؟؟؟؟؟؟
۶ – جلوی توسعه رو هیچوقت نمیشه گرفت از طرفی هرچی هم که بخوای با پیشرفت مبارزه کنی جز پسرفت نتیجه ای نداره پس بهتره که با پیشرفت به روز باشیم اما اون رو مطابق فرهنگ خودمون مدیریت کنیم.
۷ – کسی نمیخواد دامها رو بندازه بیرون بلکه دامها باید مدیریت بشن تا بشه زراعت کرد تا بشه چند تا درخت تو محل کاشت نه اینکه از ترس اونها بگیم کجا بکاریم که دامها نخورن یا چقدر هزینه کنیم که نهالها رو از دست دام حفظ کنیم.
۸ – فرمودید دام، آیا این دامها در زمینهای فقیر و صغیر این روستا و دیگر اهالی محترم از شاهدژبن تا تروک چرا نمی کنند آنهم در طول سال؟ پس چرا مبلغ ناچیز سالیانه بیست هزار تومان برای هر راس گاو رو نمیدن به نظر شما استفاده از شیر و ماست و گوشت و کره و پنیر و…..حاصل از آنها شرعاً اشکال نداره؟
۹ – بله با نظر شما موافقم که باید نگاهها رو تغییر داد اما آنهایی باید نگاه خودشان را تغییر بدهند که فکر میکنند اهالی محترم با گرم شدن هوا می آیند و نظری میدهند و میروند.
۹- ما باید دهیاری داشته باشیم تا بودجه سالانه بگیریم و این امر مهم را هم انجام میدهیم همانگونه که حداقل خیلی از موارد را انجام دادیم و مابقی آن را هم انجام میدهیم با یاری و حمایت همین اهالی محترم.
۱۰ – ما هم امیدواریم همه چیز به خوبی و خوشی پیش بره ضمن اینکه میدانیم که چه میخواهیم و چه باید انجام داد و اتفاقاً سنگهای بزرگ رو هم از پیش رو بر میداریم چون و باز هم چون تفکرات بسیاری از کارشناسان و متفکرین و تحصیلکرده های بالاده را در جلوی خود داریم و پشت سر این عزیزان حرکت میکنیم.

در بیان نظر جناب آقای توبه

۱ – سوال اول چرا در حالیکه برای داشتن هیات امنا قانونی مسجد که میشود با کمی ارتباط بودجه های خوبی گرفت و ….. با توجه به اینکه حاج آقا نیز خود حضور داشتند و برگزاری جلسه هم اندیشی با حضور ایشان با بیان اینکه اوقاف زمینهای مسجد را میگیرد مسیر جلسه و افکار عمومی را منحرف نمودند و سپس فرمودند ما را دخالت ندهید مگر در آن زمان ایشان روحانی محل نبودند با توجه به اینکه از ایشان نیز خواسته شد تا آن را مدیریت کنند!؟
۲- چرا زمانیکه برای برپایی چادر حضرت رقیه (علیها سلام) و لوازم صوتی آن از خیلی از اهالی محترم روستا مبالغی جمع آوری شد و یا پارچه هایی اهدا شد در بالای منبر فقط نام دو نفر ذکر شد بطوریکه در خیابان جلوی حاج آقا را گرفتند و شدیدآ به ایشان اعتراض نمودند!؟
۳ – جناب آقای توبه در سال گذشته هم که مواردی در همین سایت ذکر شد و با کمی جستجو میتوانید آنرا ببینید و اتفاقاً آقای آزموده از ایشان خواستند تا نظرشان را اعلام دارند فرمودند ارایه پاسخ را به فرصت دیگری و در جمع اهالی محترم احاله میکنند که البته ما امیدواریم در جلسات باشد تا طرفین هر دو سخن بگویند نه در بالای منبر که هم یکطرفه نباشد و حق کسی زایل نگردد.
ما نیز از ایشان تقاضا میکنیم تا فرصتی را به شورای اسلامی بدهند تا در خدمت این بزرگواران باشیم و از رهنمودهایشان بهره ببریم.

در پایان هم خدمت اهالی محترم عرض میکنم تا نظرات سازنده خود را در کانال رسمی شورای اسلامی با ما در میان بگذارند و یا با حضور در جلسات با پیشنهادات خود ما را یاری رسانند.
ممنون و سپاس از شما
……………………………………..

سادوا: جناب آقای سیدفخرالدین ساداتی عزیز رئیس محترم شورای اسلامی بالاده. درود و خسته نباشید و سپاس از اینکه این روزها خود را پاسخگوی مطالبات و انتقادهای مردم می دانید.

بنا نداشتم پاسخی برای شما (همچنانکه حاج آقای توبه نیز پاسخی ندادند) بدهم! اما بنده بعنوان مدیر رسانه و شخصی حقوقی و از جایگاه نماینده افکار عمومی بالاده چند موضوعی را دوستانه و دلسوزانه و بعنوان کسی که سالهاست در عرصه فرهنگی بالاده پیشگام شده ام، برای شما و اهالی محترم بالاه مطرح می کنم.

جای تاسف دارد که شما نظری را که در سایت سادوا نوشته اید، و هنوز از سوی مدیر سایت تایید و منتشر نشده را در تلگرامهای بالاده و شورا در فضای مجازی پخش نمودید. شما این «وقت» زیادی که برای نوشتن پاسخ به هر کسی که انتقادی می کند را اگر صرف نوشتن گزارش عملکرد سال دوم می نمودید، تاکنون آن را به پایان رسانیده بودید.

۱٫ در باره تاخیر در ارائه گزارش عملکرد شورا در سال ۹۴-۱۳۹۳، ضمن ستایش از زحمات هر سه عضو محترم شورای بالاده، تعلل شورا (به هر دلیلی باشد! که از مهرماه سال ۱۳۹۴ تاکنون چندین بار تلفنی، تلگرامی و پیامکی از شخص جنابعالی پیگیر شدم) به هیچ وجه رویه درستی نیست و خلاف وظیفه ذاتی و قانونی شورا هست. خودتان بفرمایید چند بار باید به شما زنگ بزنم و پیگیر شوم تا بخواهید بر سر مردم منت بگذارید تا گزارشی از عملکردتان بدهید؟ شما منتخبین مردم هستید و در برابر مردم وظایفی را پذیرفتید و گزارش عملکرد یکی از آن وظایف است.

۲ . در باره شفاف نبودن هم گمان نکنم مفهوم نوشته من «وقتی اطلاع رسانی به موقع و شفاف نباشد، شایعه و ابهام جایگزین آن میشود.» چیزی باشد که شما فهمیده اید! قضاوت با مردم شریف بالاده.

۳٫ سایت سادوا همچنان مورد اعتماد مردم شریف بالاده در اقصی نقاط ایران و جهانست. گمان نکنم منکر این موضوع باشید. خوشبختانه سایت سادوا همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد. حضرتعالی به عنوان عضوی از انجمن فرهنگی سادوا و هم رئیس شورای اسلامی بالاده می توانستید گزارش نشستها و فعالیتهای شورای بالاده را در سایت سادوا منتشر کنید. قبلا هم خدمتتان گفته شده که نمیتوانم از کرج بلند شوم بیایم بهشهر و ساری که مثلاً دو خط گزارش از جلسه شما تهیه کنم و یا کسی را مجبور کنم بیاید در جلسه بنشیند و گزارش بنویسد! این توقع بیجایی است که مدتیست شما و دیگر اعضای شورا و افرادی نزدیک به شما هم مطرح می کنند که فلانی باید دنبال خبر بدود!!. از شما درخواست گزارش جلسه زمینهای بالاه را می کنم، میگویید روستاهای اطراف سوء استفاده می کنند!! جالبست! گزارش نشست زمینهای بالاده را روستاهای اطراف چگونه می خواهند سوء استفاده کنند!!! سایت سادوا همیشه برای مردم بالاده یک رسانه باقی خواهد ماند و همکاری نکردن، در فرستادن مطلب است و نه قبول نداشتن سایت سادوا. لطف مردم بالاده و روستاهای اطراف و حتی افرادی غریبه (که من همه این غریبه های عزیز را با افتخار بالادهی می دانم) به سایت سادوا بقدری زیادست که همیشه شرمنده بزرگواریشان هستیم. ما خوشحال میشویم شما هم سایتی تهیه کنید و به مردم گزارش بدهید تا مجبور نباشم چندین بار بشما زنگ بزنم تا گزارش عملکردتان را باز هم نفرستید.

۴٫ بارها بشما گفته ام که مردم یادداشتهای زیادی (درست یا نادرست) در انتقاد به شورا و اعضای آن در سایت سادوا نوشته اند که بنا بر مصلحت تایید نکرده ایم. اما شما اصرار دارید که باید اسامی منتقدان را بدانیم و یا عضو دیگر شورا می گوید «انتقاد باید سازنده باشد وگرنه قبول ندارم»! انتقاد فی نفسه انتقاد است. این شمایید که باید از انتقادهای مردمی که به شما رأی داده اند، برای اصلاح امور کمک بگیرید نه اینکه شرط بگذارید. حالا اگر انتقادی صرفاً انتقاد بود نباید بدان توجه کنید؟ تاکنون بسیاری از انتقادها را در سایت سادوا (که خلاف قانون مطبوعات نیز نمی باشند) تایید نکردیم تا دلسرد نشوید. اما همین چند تایی را هم که تایید کرده ام بحساب تخریب شورا از سوی سایت سادوا گذاشته اید. بله! وقتی نظرات مردم در انتقاد به شما را تایید و منتشر نمیکنیم از طرف مردم تحت فشار هستیم و حتی متهم شدیم که یادداشتها را سانسور می کنیم. متاسفانه شما تحت فشار بودن ما را به دویگارهای عزیز ( که به اینترنت هم دسترسی ندارند و این بار از قول آقااسحاق و نه از قول بنده)، نسبت داده اید! اگر تصور می کنید دویگارهای محترم با شورا یا عضوی از شورا مشکل دارند پس با پادرمیانی چند معتمد و ریش سفید و روحانیت محترم بالاده در پی رفع آن مشکل باشید.

۵٫ باز هم تاکید می کنم نحوه پاسخگویی شما به عنوان فردی تحصیلکرده و رئیس شورای اسلامی بالاده (بعنوان نماینده همه ما اهالی بالاده) به حجت الاسلام و المسلمین توبه و دیگر منتقدان و نیز به خودم (که چند خط دلسوزانه برایتان نوشته ام) به هیچ روی درست نبوده است. شما حق ندارید بعنوان منتخب مردم در برابر انتقادهایشان جبهه گیری و فرافکنی کنید و با زیرکی و با زیر سوال بردن و تخریب شخصیت دیگران از پاسخگویی فرار کنید! شما پاسختان را در فضایی آرام و دوستانه بدهید و گاهی هم چاشنی «حق با شماست» یا «معذرت خواستن» می توان بیشتر در دل مردم جای گرفت و مردم خودشان قضاوت خواهند کرد نه اینکه با متهم کردن همه منتقدین به توطئه و تخریب، از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کنید. یقیناً هر فرد یا نهادی در بالاده اشتباهاتی دارد و یادآوری این اشتباهات از سوی نهاد یا فردی دیگر را بمعنای جوسازی و توطئه علیه شورا قلمداد نکنید. شورا نماینده همه مردم (چه کسانی که بشما رأی دادند، یا رأی ندادند و چه کسانی که از شما انتقاد می کنند و …) بوده و همه ما برای آبادانی بالاده موظفیم از شورای منتخب مردم حمایت کنیم و تاکنون نیز این ادعا را ثابت کرده ایم.

۶٫ در باره همکاری نکردن شورا با سایت سادوا فرمودید: «چه همکاری بهتر از اینکه بارها از شما جهت شرکت در جلسات دعوت کردیم و فرمودید نمیرسم باز هم گفتیم اگر نمیرسید نماینده ای بفرستید تا نسبت به تهیه و انعکاس گزارش جلسات اقدام شود …» من هم مثل همه اهالی بالاده دعوت به جلسه شدم! آیا این دعوت، نامش همکاری با سایت سادوا هست؟ شما، هم عضو انجمن فرهنگی سادوا و هم رئیس شورای بالاده هستید و بارها بشما عرض کردم چه کسی بهتر و دقیقتر از شما می تواند گزارش جلسه را برایم بفرستد! اما منتظرید یکی دیگر بیاید و گزارش بنویسد. اگر در باره هر جلسه گزارشی بما میدادید امروز برای نوشتن عملکرد سالیانه، ۹ ماه تاخیر نداشتید!
و اما در بخشی از جوابیه تان به آقااسحاق، دوباره لطفتان را شامل حال مدیر سایت سادوا کرده اید «تعجب میکنم آقای آزموده چطور در این جایگاه جوابی برای این موضوع نداشته اند…» باید عرض کنم که مخاطبش شما بوده اید نه آزموده. خوشبختانه شما چنان به همگان پاسخهای دندان شکن می دهید که دیگر جایی برای آزموده باقی نمانده است.

۷٫ شورا، اطلاعیه های نشست خود را برای ما بفرستد، ما هم برای شورا اطلاع رسانی می کنیم تا مردم بیشتری در جلسات شورا حضور یابند.

امیدوارم شورای اسلامی بالاده با همه فراز و فرودهایی که در این ۲ سال و ۹ ماه داشته و با همه تلاشهای موفق و ناموفقی که انجام داده، بتواند برای آبادانی بالاده عزیز گامهای موثرتری را با همدلی و همکاری مردم شریف و بزرگوار بالاده بردارد. مردم بالاده پشت سر فرزندانشان در شورا هستند و قلبشان برای آبادانی و حل مشکلات و به عشق بالاده می تپد.

قدر این مردم را بیشتر بدانیم.

با احترام/ عین اله آزموده/ مدیر سایت سادوا

بنده بعنوان یک جوان بالادهی از آقای سیدفخرالدین ساداتی (رئیس شورای اسلامی) درخواست میکنم که مستند و مدرک ادعایش که حاج آقا توبه در منبری یا در جمعی اقدام به تخریب شورا نموده است را ازائه نمایند! گرچه حاج آقای توبه با منش بزرگوارانه اش و بااخلاق کریمه ایی که از خودنشان نشان دادن و تصمیم ارائه پاسخ به اهانتها و افتراهای غیراخلاقی و دور از انصاف و عدالت شورای اسلامی بالاده را ندارند، ولی بنده و تعدادی از اهالی بالاده بویژه جوانان بالاده پیگیر این خواسته مان هستیم! مگر مردم بالاده شاهد حضور پرشور مردم بویژه جوانان درای سالهای اخیر در مراسم عزاداری محرم در بالاده نیستند که به برکت حضور این روحانی بی ادعا و مخلص و خدوم ملت چقدر جمعیت در مراسم شرکت می کنند و در واقع ایشان عامل وحدت و همدلی در بین اقشار مختلف مردم بالاده هستند.

سلام.
آقای رئیس شورا: اون مطالب دیگه که میگید رو هم بیان کنید. زمانی که شورای قبلی سر کار بود هم خیلی ها این حرفا رو میزدن. پس اینا همیشه هست. مشکل اینجاست که چه وعده هایی به مردم بدیم. شما کار خوب زیاد کردین. اما یه سری چیزهارو هم اعضای شورا تو تبلیغات گفتن که غیرشدنی بود. پس اینا انتقادا رو از شما بیشتر میکنه. در صورتی که اگه این کارایی رو که واقعا از دستتون بر میومد و انجام دادید تبلیغ میکرید الان کارنامه موفقی داشتین.
در مورد بخش ۳:اون چنتا مینی بوسی که اومدن رأی دادن، زمان سرشماری کجا بودن؟ اگه تو سرشماری بودن الان بدون مشکل دهیاریتونم داشتین.
بخش ۴: مگه مخفی کاری داریم؟ میگن و در بعضی موارد حق هم دارن. من قصد نداشتم کسی رو کوچیک نشون بدم. مغازه رو هم امسال میبندم شاید بخشی از مشکلات محل حل شه. چون پشت سر حرفای زیادی در این مورد زدن.
قسمت ۵: شما میتونید بهره برداری از این ۲۰ تا بکنید؟ فعلا مشکل بالاده ریشه ای تر از این چیزاست. نیاز اولیه آبه که الان ۲ ساله قعطی داریم. امسال خودم به چشم دیدم منبع سرریز داشت اما یه عده آب نداشتن. ایشالله هر وقت اینا حل شد برنامه ریزی کنید برا آوردن توریست و در آمد زایی.
۶: کسی جلوی پیشرفتو نمیگیره. اما انصافا دوست دارید بالاده مثل شهر بشه؟
۷: شما برای مدیریت دام ها چه برنامه ای دارید؟ بگید. بالاده مردمش عمدتا دام دارن. پس چنتا زمین کشاورزی باید زمیناشونو حصار بکشن تا دام نره داخلش. مگه میشه به دام گفت فلان جا نره؟
۸: باید بدهن. شما تو دادن مرتع باهاشون راه بیاین، میدهن
۹: اونا از واقعیتایی که میبینن این نگاه رو پیدا کردن. اعتمادشون از بین رفته!

نوشتید که «یکبار در زیروان از شما سوال کردم منظور شما از تحت فشار بودن افکار عمومی کیست پس چرا کسی در جلسات عمومی حاضر نمیشود تا ما پاسخ دهیم شما فرمودید همین دویگارها و ….(واژه دویگارها نقل از آقا اسحاق) البته این موضوع بیشتر به دلیل مسایل خصوصی است که همگان مطلعند و ما وارد آن نمیشویم» یعنی اینکه کسی از دویگارها تو جلسه شما شرکت نمیکنه فقط به این دلیله؟ چرا این حرفو میزنید؟ این به یک خانواده ربط داره. دیگه به هر چیزی که نباید متوسل بشی برادر من. نزن این حرفو. برین کاری بکنین که هر وقت جلسه گذاشتید همه یه روز قبلش بیان. چرا گردن بقیه میندازین؟

خیلی مایه تاسفه که رئیس شورای بالاده تاب و تحمل کمترین انتقادها رو نداره! بنده خدا آقای آزموده دو کلمه از سر دلسوزی نوشتن و شورا دو ورق پاسخ تند دادن! شورای بالاده بایستی نوکر مردم باشه … دست به سینه جلوی مردم بایسته نه اینکه خودشو آقابالاسر مردم بدونه و به روحانی محترم و عزیز حاج آقای توبه و اقای آزموده عزیز که بالاده رو زنده کردن اینگونه بی حرمتی کنه!!! واقعا شرم آوره!!
منم مثل حاج آقا توبه پاسخم رو میذارم توی جلسه عمومی که بزودی برگزار خواهد شد تا شورا به مردم در باره توهینش جواب بده.
این شورا هم یک سال و نیم دیگه سالشون سر میشه و ببینیم تا اون موقع بالاده چقدر آباد میشه. تاریخ خودش بهترین قضاوت کننده است.
زنده باد بالاده و بالادهی.

در مورد ادعاهای آخری رئیس شورای بالاده در خصوص جلسه انتخاب هیات امنا با دروغ و افترا ایشان نسبت به حاضرین و مخصوصاً جناب حجت الاسلام حاج آقا توبه مواجه شدیم. اون شب من با تعدادی از جوانان للـه مرز و زیروان و سمسنکده و شهید آباد در آن جلسه حضور داشتیم که پس از شنیدن صحبتهای حاضرین و توضیحات ارائه شده، شخص حاج آقای توبه اداره و مدیریت جلسه را بعهده گرفته بود و به همه اجازه طرح نظرات و دیدگاهها را میداد و حتی گفته بود که داشتن هیات امنا از نیازها و ضرورت می باشد و اونجا اعلام کرده بودن که باید مساجد و حسینیه ها هیات امنای رسمی داشته باشند که خودم ( حاج آقاتوبه ) در حال حاضر بعنوان عضو هیات امنای مسجد حضرت ابوالفضل (ع) حسین آباد هستم.
حال چطور ایشان بیایند مخالفت کنند؟ و به شهادت دیگر دوستان اون شب حاج آقای توبه واقعا مجلس را به نحو احسن با آرامش کامل و احترام به همه جلسه را اداره کرده بودن. جای بسی تعجب هست که آقای فخرالدین ساداتی بی محابا کمر همتش را بستن و به انحای مختلف تخریب روحانی محترم محل را در دستور کار خودش و شورا قرار داده اند و هیچ مقام مسئولی جلوی ایشان را نمی گیرند.

انجمن فرهنگی سادوا گفت

این یادداشت را یکی از همولایتی های گرامی با نام «عبدالله بالادهی» برای مدیر سایت سادوا فرستاده است که عیناً منتشر میشود:

سلام. بنده، هم در جلسه هیات امنا حضور داشتم. در مورد مرقومه رئیس شورا در خصوص هیات امنا، مردم بالاده حاج آقای توبه را بعنوان روحانی عضو هیات امنا، انتخاب کرده بودند که دوستان اندک حاضر در جلسه، جلسه را به هم زده بودند و فرمانده بسیج بالاده را هم اکثر حاضرین قبول کرده بودند؛ و همچنین در مورد اعلام افراد کمک کننده هر چه اسم را به حاج آقای توبه اعلام کرده بودند ایشان بر حسب وظیفه اعلام کرده بودند. اینکه ادعا شد به ایشان اعتراض شده را کاملا تکذیب می کنم و به نظر میرسد دوستان قصد عبور از ایشان را دارند و کمر همت را برای تخریب روحانی محل بستند و اینکه گفته شده ایشون جلسه را منحرف کردند، دروغ محض است و شاهد من هم جمع کثیر همولایتهای حاضر در آن جلسه حسینیه بالاده و همین طور حاضرین جلسه منزل حاج سید محمد ساداتی می باشند.

انجمن فرهنگی سادوا گفت

این یادداشت از سوی جناب آقای کهن روز در تلگرام «بالاده را دوست داریم» (تلگرام انجمن فرهنگی سادوای بالاده) نوشته اند:

«جناب آقای سید فخر الدین عزیز٫ حقیر بسهم خودم از زحمات جنابعالی و عزیزان صمیمانه تشکر دارم خصوصا در کشت و زرع زمین کمرسر با امکانات اندک و حضور افراد انگشت شمار بر کسی پوشیده نیست، ولیکن از جنابعالی بعنوان نماینده اهالی محترم بالاده انتظار بیشتری داریم که انتقاد پذیرتر باشید. در مورد مطالب مربوط به حاج آقا توبه حقیر در ماه محرم بالاده بودم. بنده خدا از همه کسانی که در عمران و آبادی بالاده کوچکترین خدماتی را انجام دادند جز به نیکی منتقد کسی نبود. قدر و ارزش (روحانیت) امثال آقای توبه و ابوی جنابعالی رو بدانیم. اگرچه آقای توبه حضور فیزیکی کمتری در بالاده دارند ولی همولایتهای عزیز به آقای توبه به ویژه در امر پزشکی که بزرگترین خدمت میباشه، مدیون هستیم. به امید آبادانی هرچه بیشتر بالاده.»

خدمت همه بالادهی های مهربان سلام عرض میکنم و برای مدیر سایت سادوا از خداوند منان سلامتی و برای مادر عزیزشان فیروزه عمه آمرزش الهی را مسئلت دارم. از شورای اسلامی بالاده هم در آستانه روز شورا تقدیر و تشکر دارم که برای عمران محل سعی و تلاش می کند.
به نظرم حضور فیزیکی در محل ملاک خدمت به بالاده نمی باشد. نمونه های خوبی سراغ داریم که برای بالاده زحمت کشیدند:
-آقای مهندس قربانی عزیز که در بالاده تشریف ندارند و در روستای تیله بن خانه ساختند اما برای بالاده و همه روستاهای اطراف آب آوردند.
- آقای مهندس نورالله دهبندی عزیز در بالاده ساکن نیستند اما برای ما برق آوردند.
- آقای آزموده عزیز در بالاده ساکن نیستند اما چندین سال است فرهنگ بالاده را زنده کرده است.
- زحمتکشان دیگری هم هستند که من حضور ذهن ندارم.
پس می بینیم اونایی که بالاده نیستند بیشتر به بالاده خدمت کرده اند.