مصاحبه با نامزدهای شورای اسلامی بالاده: ۱ . خانم سکینه چاردِه ۲ . سیدمهدی ساداتی/ در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی، ۱۱ نامزد برای عضویت در شورای اسلامی بالاده تایید صلاحیت شده اند که سایت سادوا با انجام مصاحبه ای یکسان، به معرفی نامزدها و دیدگاه های آنان در باره مشکلات بالاده و نحوه فعالیت شان پس از انتخاب شدن پرداخته است. سرکار خانم سکینه چاردِه  و جناب آقای سیدمهدی ساداتی اولین نامزدهایی (و هم چنین زوجی) هستند که به صورت مشترک به این مصاحبه پاسخ داده اند. با توجه به اینکه این دو پاسخ را به صورت مشترک ارسال نموده اند، ما نیز به همین صورت آن را منتشر می کنیم. انتظار داریم سایر نامزدها نیز هر چه زودتر نسبت به ارسال پاسخ ها اقدام نمایند تا مردم بالاده با توجه به دیدگاه های نامزدها به آنها رأی بدهند.

……………………………………………………………………….

نامزد ۱ . خانم سکینه چاردِه     فرزند: مرحوم مرتضی     نام پدربزرگ پدری: مرحوم قربان    تاریخ تولد ۱۳۴۴     محل سکونت: روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر    میزان تحصیلات: پنجم ابتدایی     شغل: خانه دار     تلفن تماس:  ۰۹۳۵۸۸۲۴۶۶۷

نامزد ۲ . آقای سیدمهدی ساداتی     فرزند: سیدحسن     نام پدربزرگ پدری: مرحوم سید جلال     تاریخ تولد ۱۳۴۷     محل سکونت: روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر    میزان تحصیلات: پنجم ابتدایی     شغل: آزاد/ بهشهر     تلفن تماس:  ۰۹۱۱۱۵۷۵۷۳۵

……………………………………………………………………………….

۱ . چه عوامل و انگیزه هایی باعث شد تا شما بعنوان یک بالادهی احساس مسئولیت کرده و برای عضویت در شورای اسلامی روستا ثبت نام کنید؟

پاسخ: با توجه به مشکلات فراوانی که در روستای بالاده وجود دارد، برای عضویت در شورای اسلامی محل ثبت نام کردیم تا بتوانم در این جایگاه قانونی، عدالت را برای همه بالادهی ها بهتر اجرا کنیم.

۲ . چه ویژگی های مثبتی برای عضویت در شورای اسلامی بالاده دارید؟

پاسخ: با توجه به قدرت بیان و ویژگی پیگیر بودن امور که در خود سراغ داریم می توانیم با ارتباط با ارگان های دولتی و پیگیری های مداوم و هم چنین ارتباط با نیروهای تحصیلکرده بالادهی این وظیفه را انجام دهیم.

۳ . لطفاً سابقه مدیریتی خود در سازمان ها و نهادهای دیگر را بیان کنید.

پاسخ: سابقه ای در مدیریت نداریم.

۴ . (فقط نامزد « خانم» پاسخ دهد) با توجه به اینکه شما اولین خانمی هستید که در برای عضویت در شورای اسلامی بالاده ثبت نام کرده، خود را برای این پست چگونه ارزیابی می کنید؟

خانم چارده: با توجه به استعداد بالقوه ای که در خود می بینم و دارم، می توانم از سایر استعدادهای محل استفاده کنم و هیچ محدودیتی بین مرد و زن برای انجام وظیفه در شورای اسلامی بالاده نیست.

۵ . به نظر شما بهترین ترکیب اعضای شورای جدید بالاده برای کارایی بهتر کدامیک از گزینه های زیر است؟ الف. هر سه عضو بومی بالاده (ساکن دائمی) باشند  ب. هر سه نفر غیر بومی باشند   پ. ترکیبی از بومی و مهاجر.

پاسخ: بهترین کارایی شورا در ترکیب اعضای « بومی و مهاجر » می باشد.

۶ . مهم ترین مشکل و یا مشکلات امروز بالاده را چه می دانید؟ (لطفاً مشکلات را به ترتیب الف، ب، پ …. بیان کنید که در ادامه نیز نیازمند پاسخ است)

پاسخ: الف. نداشتن درمانگاه و نبودن پزشک در بالاده.  ب. نداشتن غسالخانه برای شست و شوی متوفی ها.  پ. نداشتن خیابان بندی در داخل بالاده که هم اکنون تردد در محل مشکل است.  ت. کوچک بود ن خیابان های داخل محل برای تردد ماشین ها و نداشتن جدول بندی خیابان ها.  ث. بهداشت معابر عمومی بالاده به علت رها بودن دام ها در داخل روستا، از وضعیت ناخوشایندی برخوردار است.  ج. نداشتن سطل زباله در داخل روستا و نبود سیستم حمل زباله به خارج از بالاده  چ. نداشتن کتابخانه برای اوقات فراغت و مطالعه.  ح. نداشتن نانوائی در بالاده که مردم باید از شهر، نان به روستا ببرند.  خ. نداشتن ورزشگاه در بالاده.

۷ .  آیا شورای اسلامی در دوره چهار ساله مسئولیتش قادر به حل مشکلات بالاده که برشمرده اید، خواهد بود؟ چگونه؟

پاسخ: به نظر ما اگر بودجه از طرف دولت اختصاص یابد و کمک مردمی نیز صورت بگیرد و اگر از همفکری کارشناسان و افراد خبره در بالاده استفاده شود و روابط خود را با ادارات مسئول در کیاسر، ساری و استان مازندران بیشتر کنیم، یقیناً میتوانیم با کمک یکدیگر مشکلات بالاده را حل کنیم.

۸ . به نظر شما چه راه حل هایی برای این مشکلات وجود دارد؟ (لطفاً برای هر مشکل به صورت جداگانه بیان کنید.)

پاسخ: تخصیص بودجه عمرانی برای بالاده از سوی دولت، استفاده درست از بودجه با توجه به الویت بندی مشکلات، استفاده از مشاوران قوی، همفکری مردم و استفاده از تجربیات شوراهای قبلی.

۹ . با توجه به پرسش شماره ۶، الویت با حل کدام یک از مشکلات بالاده می باشد؟

پاسخ: در وحله نخست، حل مشکل درمانگاه و پزشک در الویت است که خوشبختانه کار ساخت درمانگاه بالاده نیز شروع شده است.

۱۰ . (فقط نامزدهای غیر بومی پاسخ بدهند) با توجه به اینکه شما در مکانی غیر از بالاده ساکن هستید چگونه می توانید در انجام وظایف تان در بالاده بپردازید؟

پاسخ: سعی می کنیم در طول سال حضور خود را در بالاده بیشتر کنیم. (پدر و مادر سیدمهدی ساداتی در بالاده ساکن هستند) و برای انجام وظیفه، نماینده بومی انتخاب می کنیم و زمانی که در بالاده حضور نداریم از طریق ایشان پیگیر هستیم.

۱۱ . در صورتیکه نیاز به حضور فوری شما در بالاده باشد چگونه و طی چند ساعت خود را به بالاده می رسانید؟

پاسخ: می توانیم با خودرو و در عرض ۳ تا ۳/۵ ساعت خود را به بالاده برسانیم.

۱۲ . آیا به این اصل معتقد هستید که وظایف شورا یک وظیفه گروهی بوده و باید تقسیم وظیفه برای انجام امور صورت گیرد؟ لطفاً توضیح دهید.

پاسخ: بلی. شورا یک کار گروهی هست و کسی نمی تواند به تنهائی کاری انجام دهد. اعضای شورا باید با هم همکاری و همفکری داشته باشد و وظایف شان را تقسیم کنند.

۱۳ . نحوه همکاری و تعامل شما با دو عضو دیگر شورا چگونه خواهد بود؟

پاسخ: در سطحی عالی، یار و یاور همدیگر هستیم و همدیگر را در انجام وظایف شورا و امور مردم پشتیبانی می کنیم.

۱۴ . با توجه به اینکه شورای جدید طی فرایندی قانونی برگزیده می شود سایت سادوا به عنوان تنها پایگاه اطلاع رسانی بالاده، بنا دارد هر ساله گزارش عملکرد و بیان نقاط ضعف و قدرت شورا را با مردم در میان بگذارد. نظرتان در این باره چیست؟

پاسخ: کار بسیا عالی است و ما هم استقبال می کنیم.

۱۵ . مردم چگونه می توانند به شورای اسلامی بالاده کمک مشورتی و فکری در رابطه با انجام بهینه امور بالاده نمایند؟

پاسخ: مردم می توانند با شرکت در جلسات عمومی که از طرف شورا برگزار می شود نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند و هم چنین در دیگر جلسات فرهنگی و مذهبی همفکری کرده و به شورا منتقل کنند.

۱۶٫ دیدگاه شما در استفاده از تجربیات اعضای شورای قبلی بالاده چیست؟

پاسخ: ما سعی می کنیم نقاط مثبت و تجربه کاری آنها را بگیریم و از همفکری آنها استفاده کنیم و نقاط ضعف آنها را تکرار نکنیم.

۱۷ . دیدگاه شما در استفاده از مشورت های مدیران، نخبگان، بزرگان، انجمن فرهنگی سادوا، ستاد یادواره شهدا، پایگاه بسیج و سایر متخصصان بالادهی چیست؟

پاسخ: با احترام تمام، با آنها همفکری می کنیم تا بتوانم از راهکارهای آنها نیز استفاده کنیم.

۱۸ . جایگاه بانوان بالادهی (به ویژه نسل تحصیلکرده و  دانشگاهی که بسیار علاقمند به پیشرفت و آبادانی بالاده هستند)، برای همیاری با شورای اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

خانم چارده: با توجه به اینکه خود یک زن هستم از زن هائی که توانائی انجام هر کاری را داشته باشند استفاده خواهیم کرد و از آنها حمایت خواهم کرد.

۱۹ . دیدگاه شما برای مشارکت جوانان در امور بالاده و همیاری با شورای اسلامی چیست؟

پاسخ: هر جوان بالادهی با هر دیدگاهی، حق دارد کارهای شورا را بررسی کند و با توجه به آن نظر ارایه بدهد و ما از نظرات خوب و کارشناسی استفاده می کنم.

۲۰ . چنانچه بخواهید برای بالاده « دهیار» انتخاب کنید، دهیار باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

پاسخ: دهیار باید مدیر، مدبر و از تصمیمات شورا پیروی کرده و از عقل همگانی استفاده کند و روابط اجتماعی قوی داشته باشد.

۲۱ . چقدر خود را ملزم به پیگیری امور مردم در روستای بالاده و ادارات کیاسر و ساری می دانید؟

پاسخ: این وظیفه ای است که بر گردن اعضای شورا گذاشته می شود و صد در صد باید پیگیر باشیم.

۲۲ . واکنش شما در مقابل انتقادات دیگران (که همیشه هم وجود دارد) چگونه خواهد بود؟

پاسخ: کلیه انتقادها را با کمال میل قبول و از این انتقادها در جهت بهبود شرایط استفاده می کنیم.

۲۳ . آیا به مردم اطمینان می دهید که در انتخاب شما، یکی از بهترین گزینه ها را انتخاب کرده اند و امیدوار به بهبود شرایط عمومی بالاده باشند؟

پاسخ: بلی. به امید خدا.

۲۴ . چنانچه حرفی با مردم دارید، بیان کنید. (حداکثر در ۱۰ سطر)

پاسخ: اگر به عنوان یکی از اعضای شورا انتخاب شوم سعی می کنم با بقیه اعضای شورا بهترین تصمیمات را بگیرم و در هر حوزه از افرادی که تخصص دارند نهایت استفاده را ببریم. مثلاً در بخش کشاورزی از مهندسین کشاورزی، در بخش عمران از مهندسین عمران و در کار های فرهنگی از افراد متخصص در رشته های فرهنگی کمک می گیریم.  سعی می کنم قبل از انجام هر کاری آن را دقیقاً بررسی کنم واگر ایرادی در کار شورا ایجاد شد آن را پذیرفته و در مراحل بعدی سعی در انجام درست کارها را داریم.

سایت سادوا: با سپاس از سرکار خانم سکینه چارده و جناب آقای سیدمهدی ساداتی که مشترکاً به پرسش ها پاسخ گفته اند، برایشان آرزوی موفقیت و تندرستی داریم.

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۴ خرداد ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

جواب ها بسیار کلیشه ای است . مگر میشود دام ها را از روستاها خارج کرد ! میخواهید بلائی که سر لنگر آمده سر بالاده بیاورید ! کمی واقع بین باشید منبع درآمد بعضی افراد همین دامها هستند . در ضمن من و شما در سال شاید حداکثر ۱۵ روز باشیم و آنوقت برای ۳۶۵ روز مردم بومی نون بری میکنیم ! لطف کنید تصمیمات بهتری بگیرید

سهیلا چهارده بالادهی گفت

سلام. من هم با نظر خانم یا آقا « ز » موافقم. دامداری در بالاده به شکلی است که هدایت آن به سمت ساخت دامداری در خارج از روستا امکان پذیر نیست. بالاده مشکلات بزرگتر و مهمتری دارد که شما هم به آنها اشاره کرده اید. امیدوارم در کارتان موفق باشید.

با سلام واحترام خدمت مدیریت سایت پربار و زیبای سادوا، و سلام به همه ی همولایتی های با صفا و مومن. مشکلات بزرگتر بالاده چیه؟ جز اینکه عرصه و عیان زمین هایش مشخص نیست و هر سال با شروع بهار و تابستان زخم های کهنه تازه می شود؟ در ضمن ساماندهی دامها نه به معنی خدای نکرده آجر شدن نان عزیرانی که تنها ممر زندگی شان از این راه شریف است بلکه با درایتی شایسته می توان نانی بر سر سفره ها برد. گفتنی است هر کسی از عزیران که می آیند این نباشد که دنبال باز کردن گره های کاری خود باشند و از وظیفه خطیر خود که همان در نظر گرفتن منفعت جمع است غافل شوند. به امید اینکه روستای ما هم از این که هست زیباتر شود و رونق اش نقل هر مجلسی. به امید آن روز٫

پرسپولیسی ریکا گفت

با سلام / به نظر من بهترین کاری که میتوانید انجام دهید عقب نشینی خیابونا و جوب بندی آن برای فاضلاب که از کوچه ها سرازیر میشه البته اگه بتونید انجام بدید.

سلام. من هم با نظر « ز٫ ت » موافقم. لطفاً وعده های بی اساس ندین. فقط وضعیت از این بدتر نشه. با تشکر.

سلام. هم سوالاتون و هم جواباتون کلیشه ای هستن. من تعجب می کنم آقای رفسنجانی رد صلاحیت شدن ولی …. تا ته شو بخونید … اینم وضعیت روستای بالاده …
……………………………………………….
سادوا: سلام. کار ما این است که بپرسیم (کلیشه ای یا هر طور دیگری) تا مردم نیز آگاه شوند که نامزدهای شورای بالاده چه برنامه ای برای آینده بالاده دارند؟ اگر همه کمک کنیم و نظرات سازنده بدهیم شاید وضعیت بالاده بهتر شود. اینطور نیست؟

منم با نظران «ز . ت» و آقای اسحاق و آقای دهبندی تا حدودی موافقم …. خسته نباشید با این ……
……………………………………………
سادوا: شما هم خسته نباشید با این ……

سلام آقای آزموده. یه سوال داشتم از خدمت تون
۱ . به نظر شما هدف این ۱۲ نامزد از کاندید شدن چیه؟ میخوام نظر شما رو بدونم.
۲ . میخوام بدونم شورای قبلی چه قدمی برای این روستا برداشت که این دوستان میخوان بردارن؟
۳ . راجع به سوالات واقعا احساس نمی کنید املاییه؟ ممنون میشم جواب بدبد.
……………………………………………
سادوا: سلام.
۱٫ بنده و سایت سادوا، صرفاً در باره کاندیداهای شورای اسلامی بالاده اطلاع رسانی می کنیم و مجاز به بیان دیدگاه خود در باره « هدف » کاندیداها نیستیم. شما می توانید از لابلای پاسخ هایشان به اهداف آنها پی ببرید.
۲ . در باره عملکرد شورای قبلی نیز ما حق اظهار نظر نداریم و خود این اعضا باید گزارش کار بدهند.
۳ . سطح سواد، سوابق کاری، شرایط سنی و … عواملی بوده که این سوالات را مطرح کردیم و به نظر منطقی می رسد.

وقتی توی سایت سادوا اینهمه انتقاد و بگو مگو شده توی واقعیت چه اتفاقی میفته؟ خودتونو بذارین جای شوراهای قبلی و شوراهایی که قراره انتخاب بشن، ببینین می تونین با اینهمه اختلاف و دو دستگی و انتقاد فراوان به پیشرفت نزدیک شین؟ اگه آره بسم الله. هیشکی نیومده از این کار حمایت کنه همه به نوعی دارن این کار رو مسخره می کنن. بقول بعضی از بالادهی ها: « بالاده انگور با این اوضاع و مخالفتها هیچ وقت ممیج نوونه » …..
…………………………………………..
سادوا: سلام. انتقاد ( چه موجه و چه غیر موجه) همیشه بوده و خواهد بود. این انتقادهایی که شده چون نویسندگانش نام واقعی خود را ننوشته اند، نمی تواند معیار خوبی برای بررسی اوضاع بالاده و شوراهایش باشد. زمانی که چهار نفر با ذکر مشخصات خود و با دلیل و برهان و منصفانه نقد و انتقاد بکنند آن وقت می شود در باره این انتقادها حرف زد. خوشبختانه مردم بالاده این ظرفیت را دارند تا انگورشان ممیج بشود و ما اکنون باید این انگور را به ممیجی خوشمزه تبدیل کنیم. هر کسی که این مصاحبه ها را مسخره می کند در حقیقت شخصیت خودش را در معرض نقد دیگران قرار داده است. مگر کاندیداهای محترم دیدگاه خود را بیان کنند تا مردم برای اولین بار در بالاده با کاندیداهایشان به صورت کاملاً رسمی آشنا شوند چه ایرادی دارد که بعضی از خوانندگان باید آن را مسخره کنند؟ به نظر می رسد باید این فرصت ها را قدر بدانیم و به کاندیداها و رأی و انتخاب مردم بالاده احترام بگذاریم، حتی اگر خلاف نظر ما باشد.

نعمت اله چهاردهی گفت

با سلام واحترام خدمت آقای آزموده

احتراما به عرض می رساند با توجه به نزدیک بودن فصل درخت کاری از سوی شورای اسلامی بالاده درخواستی به اداره منابع طبیعی مبنی بر تقاضای دریافت درخت و ایجاد فضای سبز و حفظ محیط زیست ارسال گردد واین درختان در نقاط مختلف بالاده کاشته شود تا منظره و فضای سبز روستا بیشتر و جذاب تر شود.
لازم به ذکر است این درختان هر ساله از سوی منابع طبیعی به صورت رایگان در اختیار مردم و نهاد ها قرار می گیرد.

با تشکر: نعمت اله چهاردهی