سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ و وظیفه ما بالادهیها/ سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از ۳ مهر ماه شروع و ۲۴ مهر ماه به پایان میرسد. از ویژگیهای مهم این دوره از سرشماری، اینترنتی شدن ثبت اطلاعات خانوار است. آنچه در این نوع سرشماری می باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد، نوشتن محل سکونت بجای شهر، روستای بالاده می باشد که در دادمه دلایل آن را خواهیم گفت.

در سالها و دهه های گذشته، روستای بزرگ و پرآوازه بالاده از عدم توسعه یافتگی و بهتر است بگویم عقب ماندگی شدید در رنج بوده است. تا سال گذشته بالاده فقط یک باب حمام ۴ دوش، یک باب مسجد، یک باب تکیه، یک باب دبستان ۶ پایه، ۲ باب مغازه کوچک، برق سراسری (که گاه ضعیف و گاه قطع میشود)، آب لوله کشی (با مشکلات خاص خود) و جاده نامناسب می باشد و در تابستان ۱۳۹۴ نیز یک باب درمانگاه توسط یکی از خیّرین بالادهی ساخته شد که پزشک ندارد و در تابستان امسال نیز یک باب نانوایی با تلاش و هزینه شخصی یکی از بانوان بالادهی راه اندازی شده است. این مجموعه اندک، همه دارایی های عمرانی و توسعه یافتگی بالاده است. ضمن اینکه بالاده طرح هادی و دهیار نداشته و کتابخانه که شاخص توسعه یافتگی فرهنگی هر روستا می باشد، هم نداریم.

از طرفی هر کدام از ما بالادهی ها در برابر توسعه نیافتگی روستایمان، منتقد هستیم و دلمان میخواهد دستی از غیب بر آید و کاری بکند بی آنکه خود گامی کوچک برداریم.

اکنون نوبت گام برداشتن برای رشد و توسعه یافتگی بالاده است. این فرصت در سرشماری امسال برای یکایک ما فراهم شده است. کافیست عزم خود را جزم کنیم و بعنوان یک بالادهی، محل سکونت خود را در هنگام پرکردن فرم اینترنتی، بالاده انتخاب کنیم.

توصیه می کنیم درهنگام پر کردن فرم سرشماری، نام محل سکونت خودتان را بالاده ثبت کنید و چون تک تک واحدهای مسکونی بالاده کدپستی ندارند، می بایستی کد پستی عمومی بالاده به شماره ۴۸۳۱۱۷۵۱۸۱ را وارد کنید.

شاید برای آبادانی بالاده، این کمترین گام ولی موثرترین باشد تا با بالا رفتن آمار تعداد خانوار و جمعیت بالاده، بتوانیم برای توسعه زادگاهمان گامی مثبت برداریم و با حد نصاب رساندن جمعیت برای داشتن دهیاری، برای آبادانی بیشتر روستا تلاش کنیم. در این سرشماری می توانیم آینده بهتری را برای بالاده رقم بزنیم، آینده را بی پاسخ نگذاریم.

امیدوارم بالادهی های عزیز که همیشه دوستدار زادگاه خود بوده اند، در این سرشماری بصورت یکپارچه شرکت کنند و  در فرمهای مربوطه، مکان سکونت خود را «بالاده» انتخاب نمایند.  اگر دوستدار بالاده هستید، لطفاً محل زندگی خود را بالاده انتخاب نمایید.

…………………………………………………………………….

مدارک مورد نیاز پاسخگو به هنگام تکمیل فرم سرشماری اینترنتی:

به منظور ثبت دقیق اطلاعات هویتی اعضای خانوار، لازم است مدارکی مانند  قبض تلفن ثابت یا همراه که کدپستی منزل مسکونی خانوار بر روی آن درج شده، کارت ملی یا مدارکی که نام و نام خانوادگی و شماره ملی و تاریخ تولد تمامی اعضای خانوار در آن ثبت شده است.

به چه سوالاتی باید پاسخ داده شود ؟

نام و نام خاوادگی، شماره ملی ( کد اتباع خارجی برای خارجیان مقیم ایران)، سن، جنس، دین، تابعیت، وضع سواد، مدرک تحصیلی، وضع مهاجرت، وضع فعالیت، پوشش بیمه درمانی  و پاره ای از اطلاعات دیگر شامل تلفن ثابت و همراه سرپرست خانوار و ….

این سایت هم برای نام نویسی و کسب اطلاعات دقیق در باره چگونگی نام نویسی اینترنتی هست: https://s95.sci.org.ir/

در ضمن به آن دسته از خانوارها که با استفاده از اینترنت اطلاعات مربوط به خانوار خود را تکمیل کنند به قید قرعه در انتهای سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ جوایزی اهدا خواهد شد و توصیه می شود بعد از تکمیل سرشماری اینترنتی، فرم سرشماری (کد آماری) ارائه شده توسط سامانه را تا زمان قرعه کشی و اهدای جوایز نزد خود نگه دارند.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
شورای اسلامی بالاده گفت

با عرض سلام
ضمن تشکر از دوستان گرامی آقای آزموده و آقای ذبیح ا… کاردگر در امر اطلاع رسانی

امیدواریم اهالی محترم با شرکت در سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ و دادن آمار خود (محل سکونت بالاده) که به صورت اینترنتی در مرحله اول میباشد مهمترین و بهترین گام را در آبادانی محل خود بردارند .

با تشکر از اهالی محترم بالاده