بالاده و اهمیت انتخاب پنجمین شورای اسلامی/ روستای بالاده در دورترین نقطه بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران واقع شده و در طول تاریخ ۳۰۰۰ ساله خود فراز و نشیب های زیادی را از سر گذرانده و در مقطع کنونی نیازمند بازیابی جایگاه سیاسی و فرهنگی و عمرانی گذشته خود است. برای نخستین بار در چهار دوره پیشین شورای اسلامی شهر و روستا، بالاده از طریق انتخابات سراسری کشوری در سال ۱۳۹۲ دارای شورای اسلامی شد و در این روزها نیز که بحث انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی داغ هست، انجمن فرهنگی سادوای بالاده لازم می داند تا نکاتی را برای اهمیت و جایگاه آرا و انتخاب شورای اسلامی به اطلاع اهالی محترم بالاده برساند:

۱٫ شورای اسلامی، نماینده قانونی همه مردم بالاده می باشد؛ چه به آنها رأی داده باشیم و یا رأی نداده باشیم. لذا ضرورت دارد تا همه برای عمران و آبادانی بالاده و برای کم کردن محرومیت این روستای کهن که روزگاری آوازه آبادانی اش زبانزد و آرزوی همه بوده، گام برداریم و پشت سر و یاور شورای محل باشیم.

۲ . همه کسانی که می توانند در روز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ در بالاده حضور داشته باشند، انتظار می رود برای ثبت آرای هر چه بیشتر به بالاده بروند و رأی بدهند.

۳ . بالاده نیازمند داشتن دهیاری هست و این در صورتی میسر میگردد که تعداد آرای صندوق بالاده از حد نصاب قانونی تعریف شده بالاتر رود و با تعلق گرفتن دهیاری، بودجه ای در خور توجه و تعریف شده از سوی ادارات شهرستان ساری و استان مازندران برای کارهای عمرانی، فرهنگی، گردشگری، اشتغالزایی و … به بالاده تعلق می گیرد و میتوان در اجرای کارهای مذکور سریعتر اقدام کرد.

۴ . برای این دوره از شورای اسلامی بالاده، تعداد ۷ نفر نامنویسی و تایید صلاحیت شده اند و برای ما همه این افراد دارای جایگاه یکسانی هستند و هر کدام که بیشترین آرا را بدست آورند و در خدمتگزاری به مردم فعالتر باشد، قابل احترام بیشتری می باشند.

۵ . عضویت در شورای اسلامی بالاده، مسوولیتی بس سنگین و امانتی بزرگ است که مردم بر دوش سه نفر از نامزدها می گذارند. اصلی ترین وظیفه شورا، خدمتگزاری به مردم، احترام به مردم و دفاع از حقوق بر زمین مانده آنها در ادارات استان است.

۶ . انتظار می رود هر سه عضو منتخب شورا، با نهایت دقت و به دور از هر گونه گرایشات جناحی، گروهی، خانوادگی و طایفه ای به وظایف قانونی خود عمل کنند و بدانند که همواره چشمهای مردم به ویژه منتقدان بر رفتار و گفتار و کارهایشان متمرکز هست.

۷ . انتظار داریم سه عضو منتخب، برای اطلاع رسانی شفاف عملکرد شورا و جلوگیری از هرگونه ابهام و تردید در بین مردم، در پایان هر سال کاری (پایان شهریور هر سال) گزارش کار اجرایی به ویژه مالی را در اختیار مردم بالاده قرار دهند.

۸ . سایت سادوای بالاده با ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه اطلاع رسانی بالاده که روزانه مورد بازدید صدها نفر از مردم بالاده می باشد، آمادگی خود را برای انتشار اخبار، گزارشها، فراخوان و تمامی امور و فعالیتهای شورای اسلامی بالاده اعلام میدارد و در پایان هر سال کاری، میزان توجه شورا به این درخواست خود را به اطلاع مردم می رساند.

۹ . از نامزدهایی که برای ادامه خدمتگزاری نتوانستند آرای مردم بالاده را به خود اختصاص دهند، انتظار میرود به رای مردم احترام گذاشته و با شورای اسلامی منتخب همکاری کنند.

۱۰ . بالاده نیازمند توجه، یاری و تلاش همه ما بالادهی هاست که در هر گوشه ای از ایران عزیز ساکن هستیم و شرایطی که امروز در بالاده می بینیم، به هیچ روی با بالاده ۴۰ سال پیش قابل مقایسه نبوده و آبادانی های زیادی چه از سوی مردم و یا شوراهای اسلامی پیشین انجام گرفته که قابل ستایش می باشد اما هنوز کاستیها و کمبودهای زیادی داریم که جز با بالازدن آستین همت یکایک ما فرزندان بالاده برطرف نخواهد شد.

به امید داشتن بالاده آباد، با مردمانی شاد و همدل در کنار شورای اسلامی دلسوز و مسوولیت پذیر.

با احترام/ عین اله آزموده/ مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
عادل قاسمی سمسکنده گفت

از همه اهالی شریف و بزرگوار روستای شهیدپرور بالاده جهت حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا دعوت میشود به جهت همراهی با آرمانهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و خون شهدا در انتخابات حضور سبز و گرمی داشته باشند.
با انتخاب درست در روز انتخابات به آبادانی محل زیبایتان عزت ببخشید و یه امید خدای بزرگ بالاده را روز به روز شکوفاتر نظاره کنیم.
با تشکر از مدیریت سایت بابت درج مطالب.