پنجمین دوره شورای اسلامی بالاده و افق چهارساله پیش رو/ پنجمین دوره شورای اسلامی روستای بالاده که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ با رأی مردم بالاده عهده دار مسئولیت شدند، از روز اول شهریور ۱۳۹۶ رسماً کار خود را برای چهار سال آینده آغاز کرده و قرارست با مدیریت و تدبیر خود کشتی مشکلات بالاده را به ساحل آبادانی برسانند. در این دوره از انتخابات بالاده سه تن از فرزندانش با رأی مردم ردای خدمتدر  شورای اسلامی را پوشیدند و مردم نیز چشم براه گشودن گره از مشکلات فراوان روستای خود بدست باکفایت آنها هستند.

با سپاس از اعضای شورای اسلامی دوره چهارم (خانم سکینه چهاردهی و آقایان سیدرسول هاشمی و سیدفخرالدین ساداتی) و خسته نباشید به این عزیزان، برای اعضای شورای اسلامی پنجم بالاده آرزوی پیروزی در انجام وظایفشان را داریم و امیدواریم همه ما مردم بالاده، فرزندان خود آقایان مهندس محمد قربانی، سیدفخرالدین ساداتی و خانم سکینه چهاردهی در شورای اسلامی دوره پنجم را کمک و یاری کنیم تا بتوانند با پشتیبانی و دلگرمی ما در راه آبادانی بالاده و برطرف کردن مشکلات فراوانش گامهای بلند و موثری بردارند.

در این مجال، اشاره ای گذرا به برخی مشکلات، چند توصیه، راهکار و نیز انتظارات مردم از اعضای شورای اسلامی جدید بالاده میشود تا بتوانیم با بیان مهمترین مسایل، کمکی به شورای اسلامی در شناخت مشکلات و حل آن داشته باشیم.

۱٫ مهمترین موضوعی که اعضای شورای پنجم باید بدان توجه کنند، استقلال و بیطرفی شورا و اعضای آن در مسایل روستا می باشد و رعایت این اصل مهم باعث می شود تا مردم از شورا انتظار داشته باشند به حرفهایشان گوش داده و به محله آنان توجه داشته و مشکلات آنان را نیز رفع کنند.

۲ . پاسداری از جایگاه قانونی و مردمی شورا از دیگر مسایل مهمی است که اعضای شورا باید به آن اهتمام ورزند. شورا، نماینده قانونی همه مردم بالاده می باشد چه آنانی که رأی دادند و چه کسانی که نتوانستند رأی بدهند. تقویت شورا برای پاسداری از جایگاه قانونی، پیگیری مطالبات مردمی در ادارات بخش چهاردانگه و شهرستان ساری  نیازمند یاری یکایک ما مردم بالاده است. شورای اسلامی قوی با پشتوانه مردمی می تواند در انجام وظایف قانونیش بهتر عمل کند.

۳ . بررسی مشکلات و الویت بندی حل آن می تواند به مدیریت، پیگیری و تسریع کارها کمک شایانی کند. اکنون در بالاده مشکلات بزرگی مانند ناتوانی شبکه قدیمی لوله کشی در آبرسانی به همه محله ها، وضعیت نامناسب راه و بلاتکلیفی آسفالت جاده های منتهی به بالاده، بلاتکلیفی تعیین حدود زمینهای کشاورزی و توافق با منابع طبیعی، وضعیت نامناسب نظارت بر ساخت و سازها و رعایت حریم خیابانها و کوچه های بالاده و تعریض و بهسازی آن، سر و سامان دادن به میدانگاهی روستا یعنی چشمه سر، بهداشت روستا و تسریع در هدایت گاوها به دامداریهای بیرون روستا و … را پیش روی خود داریم.

۴ . دعوت به مشارکت بیشتر مردم در امور روستا و تشکیل کارگروه های تخصصی و مشورتی برای اموری مانند کشاورزی، دامداری، فرهنگ، بهداشت و محیط زیست، خودیاری مالی، ایجاد شورای حل اختلاف، ایجاد دهیاری و … می تواند در پیشرفت و تسریع امور بسیار موثر باشد.

۵ . رعایت شأن و احترام مردم به ویژه اهالی بومی و مهاجر که به راستی سرمایه های گرابنهای بالاده می باشند. یقیناً همه مردم و محله های بالاده از یک جایگاه و احترام برخوردارند و پرهیز از قضاوتهای جانبدارانه و یا طایفه ای می تواند باعث تقویت اعتماد عمومی مردم نسبت به شورا شود.

۶ . از آنجاییکه شورای اسلامی برگزیده مردم می باشد می بایست نسبت به عملکرد شورا و تک تک اعضایش مسئول و پاسخگو باشد. شورای پاسخگو می تواند اعتماد عمومی مردم را بیشتر جلب کرده و از پخش شایعات و یا دلسردی و کدورت مردم جلوگیری کند.

۷٫ ارائه گزارش کار به مردم بصورت دوره ای از طریق برگزاری نشستهای عمومی و مهمتر از آن درج در سایت سادوای بالاده که این مورد می تواند به پاسخگو بودن و ماندگاری گزارشهای شورا در رسانه ای بومی و رسمی کمک زیادی کند. مدیریت سایت سادوا اعلام می دارد که این سایت برای شورای اسلامی و فعالیتهایش گزینه مستقلی دارد که مردم می توانند از این درگاه به همه امور مربوط به شورا دسترسی پیدا کنند و از شورا نیز انتظار میرود در همکاری با سایت سادوا جهت درج اخبار و گزارشات مربوط به فعالیتهای خود اهتمام بیشتری بخرج دهد.

۸ . حضور موثر و عضویت در شورای اسلامی بخش چهاردانگه می تواند به ارتقای جایگاه شورای اسلامی بالاده کمک زیادی کند. در دوره های گذشته شورای اسلامی بالاده در شورای اسلامی بخش چهاردانگه حضور نداشته و همواره جایگاه روستای کهن و بزرگ بالاده در شورای بخش خالی بوده است.

 برای پنجمین دوره شورای اسلامی بالاده آرزوی پیروزی، بهروزی و توفیق خدمت به مردم بالاده را داریم.

با احترام/ عین اله آزموده/ مدیر انجمن فرهنگی سادوا

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱ شهریور ۱۳۹۶