مصاحبه با نامزدهای شورای اسلامی بالاده: ۴ – آقای سید فخرالدین ساداتی/ در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی، ۱۱ نامزد برای عضویت در شورای اسلامی بالاده تایید صلاحیت شده اند که سایت سادوا با انجام مصاحبه ای یکسان، به معرفی نامزدها و دیدگاه های آنان در باره مشکلات بالاده و نحوه فعالیت شان پس از انتخاب شدن پرداخته است. جناب سید فخرالدین ساداتی نیز به این مصاحبه پاسخ داده اند و انتظار داریم سایر نامزدها نیز هر چه زودتر نسبت به ارسال پاسخ ها اقدام نمایند تا مردم بالاده با توجه به دیدگاه های نامزدها به آنها رأی بدهند.

……………………………………………………………………….

نامزد ۴ : آقای سیدفخرالدین ساداتی    فرزند: سیدیوسف    نام پدربزرگ پدری: میرعباس    تاریخ تولد ۱۳۵۶/۸/۲۸     میزان تحصیلات: فوق دیپلم حقوق    محل سکونت: نکا     شاغل در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان ساری    تلفن تماس:  ۰۹۱۱۳۵۳۶۰۳۳

……………………………………………………………………………….

۱ . چه عوامل و انگیزه هایی باعث شد تا شما بعنوان یک بالادهی احساس مسئولیت کرده و برای عضویت در شورای اسلامی روستا ثبت نام کنید؟

پاسخ: الف. به دلیل مشاهده مشکلات چندین ساله محل و عدم توجه و رسیدگی به آنها. ب. ایجاد انگیزه در میان اهل محل. چون در چند روز اول کسی برای نامزدی شورای اسلامی بالاده ثبت نام نکرده بوده و بیم آن نیز وجود داشت که ثبت نامی صورت نگیرد که خوشبختانه بعد از دعوت دلسوزان محل از چند نفر و ثبت نام آنها، افراد دیگری نیز کاندیدای عضویت در شورا شدند .

۲ . چه ویژگی های مثبتی برای عضویت در شورای اسلامی بالاده دارید؟

پاسخ: به نظر من در مورد ویژگی های مثبت شخص، مردم باید از کسانی که خود سابقه مثبت دارند و کاندیدا را به خوبی می شناسند تحقیق و سوال کنند.

۳ . لطفاً سابقه مدیریتی خود در سازمان ها و نهادهای دیگر را بیان کنید.

پاسخ: تا قبل از این در سازمان دیگری سابقه مدیریت ندارم.

۴ . (فقط نامزد « خانم» پاسخ دهد) با توجه به اینکه شما اولین خانمی هستید که در برای عضویت در شورای اسلامی بالاده ثبت نام کرده، خود را برای این پست چگونه ارزیابی می کنید؟

پاسخ: —–

۵ . به نظر شما بهترین ترکیب اعضای شورای جدید بالاده برای کارایی بهتر کدامیک از گزینه های زیر است؟ الف. هر سه عضو بومی بالاده (ساکن دائمی) باشند  ب. هر سه نفر غیر بومی باشند   پ. ترکیبی از بومی و مهاجر.

پاسخ: ترکیبی از بومی و مهاجر.

۶ . مهم ترین مشکل و یا مشکلات امروز بالاده را چه می دانید؟ (لطفاً مشکلات را به ترتیب الف، ب، پ …. بیان کنید که در ادامه نیز نیازمند پاسخ است)

پاسخ: مشکل شبکه آبرسانی – جمع آوری زباله و بهداشت محل – مشکل شبکه برق و کمبود روشنایی معابر – کمک به ادامه انجام کار ایجاد درمانگاه – بهبود وضعیت حمام محل – بهبود وضعیت راه های ارتباطی به روستا – نداشتن سالن یا مجتمع فرهنگی و ورزشی – بهبود وضعیت خیابان ها و کوچه های داخل روستا – رسیدگی به وضعیت زمین های بدون کشت و رها شده – نداشتن فضای سبز عمومی و پارک بازی کودکان در محل – رسیدگی و احیاء چشمه های اطراف روستا جهت استفاده عموم – نداشتن دفتر یا مرکز رسیدگی به امورات و مراجعه مردم و …

۷ .  آیا شورای اسلامی در دوره چهار ساله مسئولیتش قادر به حل مشکلات بالاده که برشمرده اید، خواهد بود؟ چگونه؟

پاسخ: اگر همه اعضای شورای اسلامی بالاده همفکر و یکدل باشند و مردم نیز همکاری و حمایت نمایند، انشاالله می توان عمده مشکلات را بر طرف نمود.

۸ . به نظر شما چه راه حل هایی برای این مشکلات وجود دارد؟ (لطفاً برای هر مشکل به صورت جداگانه بیان کنید.)

پاسخ: مشکلات مهمتر را باید در اولویت قرار داد و با تلاش و صرف وقت بیشتر، باید مشکلات را به تدریج برطرف کرد.

۹ . با توجه به پرسش شماره ۶، الویت با حل کدام یک از مشکلات بالاده می باشد؟

پاسخ: مشکلاتی از قبیل شبکه آبرسانی، جمع آوری زباله، شبکه برق، بهداشت و درمانگاه، بهبود وضعیت رراه های ارتباطی، سالن یا مجتمع ورزشی.

۱۰ . (فقط نامزدهای غیر بومی پاسخ بدهند) با توجه به اینکه شما در مکانی غیر از بالاده ساکن هستید چگونه می توانید در انجام وظایف تان در بالاده بپردازید؟

پاسخ: اول اینکه از وظایف شورای اسلامی، گذاشتن وقت برای انجام امور است .ثانیاً با توجه به بازدید خودم از حداقل ۲۰۰ روستا در مناطق کوهستانی در حوزه کاری از بهشهر تا ساری و آشنایی با شوراها و دهیاران آنها، بیشتر اعضا شوراها غیر بومی بوده اند و اذعان می داشتند که تمایل بیشتری برای حل مشکلات محل خود به نسبت اعضای بومی شورا دارند و دلیل شان این بوده که شورای بومی به دلیل مشغله کاری فراوان در طول سال فرصت پیگیری خیلی از مسایل را ندارند اما این مسئله در بعضی روستاها این چنین نبوده. جای دوری نرویم همین روستای … آن طرفتر از ما که همه از آن تعریف می کنند به نظر شما اصلاً ساکن بومی دارد تا چه برسد به شورای بومی! به نظر من چه این باشد چه آن، اگر دلسوز نباشیم مشکلات کم نمی شود که هیچ، باید منتظر مشکلات جدید هم باشیم.

۱۱ . (فقط نامزدهای غیر بومی پاسخ بدهند) در صورتیکه نیاز به حضور فوری شما در بالاده باشد چگونه و طی چند ساعت خود را به بالاده می رسانید؟

پاسخ: در صورت حضور در شهر، حداکثر ظرف سه ساعت خود را به بالاده می رسانم.

۱۲ . آیا به این اصل معتقد هستید که وظایف شورا یک وظیفه گروهی بوده و باید تقسیم وظیفه برای انجام امور صورت گیرد؟ لطفاً توضیح دهید.

پاسخ: صد البته. نه تنها باید تقسیم وظیفه برای اعضا شورای اسلامی باشد بلکه از افرادی که دوست دارند و می توانند کمک کنند و نیز تجربه کافی در امور دیگر را دارند در قالب کار گروه های دیگر و تخصصی استفاده کرد.

۱۳ . نحوه همکاری و تعامل شما با دو عضو دیگر شورا چگونه خواهد بود؟

پاسخ: تصمیمات شورا باید با توافق و همراهی همه اعضای آن باشد و باید دیدگاه ها را نزدیکتر کرد تا کارها با دقت وسرعت بیشتری انجام گیرد. همچنین اعضا باید از هر گونه مسایل حاشیه ای و تحت تاثیر قرار گرفتن افراد و یا گروه ها دوری نمایند.

۱۴ . با توجه به اینکه شورای جدید طی فرایندی قانونی برگزیده می شود سایت سادوا به عنوان تنها پایگاه اطلاع رسانی بالاده، بنا دارد هر ساله گزارش عملکرد و بیان نقاط ضعف و قدرت شورا را با مردم در میان بگذارد. نظرتان در این باره چیست؟

پاسخ: نه تنها خوب است بلکه شورا باید با اعلام قبلی و دعوت عمومی در طول سال، عملکرد خود را ارایه و نظرات جدید را دریافت و مورد بررسی قرار دهد .

۱۵ . مردم چگونه می توانند به شورای اسلامی بالاده کمک مشورتی و فکری در رابطه با انجام بهینه امور بالاده نمایند؟

پاسخ: شورا باید از افراد با تجربه و کاردان به صورت شورای مشورتی در جلسات خود دعوت بعمل آورده و از نظرات آنان استفاده نماید. رویکرد شورا باید به گونه ای باشد که عموم مردم به راحتی بتوانند نظر خود را به اعضای آن شورا بیان کنند.

۱۶٫ دیدگاه شما در استفاده از تجربیات اعضای شورای قبلی بالاده چیست؟

پاسخ: استفاده از تجربیات مفید و سازنده گذشته، در وقت و هزینه و نحوه انجام امور موثر است.

۱۷ . دیدگاه شما در استفاده از مشورت های مدیران، نخبگان، بزرگان، انجمن فرهنگی سادوا، ستاد یادواره شهدا، پایگاه بسیج و سایر متخصصان بالادهی چیست؟

پاسخ: استفاده از شورای مشورتی و متخصصان در کار گروه های مختلف باید در همه حال مد نظر باشد.

۱۸ . جایگاه بانوان بالادهی (به ویژه نسل تحصیلکرده و  دانشگاهی که بسیار علاقمند به پیشرفت و آبادانی بالاده هستند)، برای همیاری با شورای اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

پاسخ: در صورتی که همیاری توسط بانوان صورت گیرد، ایجاد انگیزه در آقایان برای حرکت و سرعت بخشیدن به کارها بیشتر می شود.

۱۹ . دیدگاه شما برای مشارکت جوانان در امور بالاده و همیاری با شورای اسلامی چیست؟

پاسخ: جوانان، شورای آینده اند و باید آنها را در کنار خود داشته باشیم، حتی اگر کاری انجام ندهند. به دلیل اینکه هم از نزدیک با انجام کارها آشنا شوند و هم در زمانی که خود عضو شورا شده اند بدانند که چه کارهایی انجام شده و در ادامه باید چه کاری انجام شود و از تجربیات قبلی خود بهره ببرند و از گذشته محل خود نیز مطلع خواهند بود. آنوقت آن شورا با اقتدار بیشتری عمل خواهد کرد.

۲۰ . چنانچه بخواهید برای بالاده « دهیار» انتخاب کنید، دهیار باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

پاسخ: دلسوز و دلسوز و باز هم دلسوز باشد. با انرژی و با وجدان و مصمم باشد. خود را به فرد و یا گروهی وابسته نکند به طوری که رضایت خدا را از یاد ببرد. همه مردم را یکسان ببیند و در پی کینه توزی و تامین منافع شخصی خود و افراد وابسته نباشد.

۲۱ . چقدر خود را ملزم به پیگیری امور مردم در روستای بالاده و ادارات کیاسر و ساری می دانید؟

پاسخ: یک از وظایف شورای اسلامی، پیگیری امور مردم در روستا و ادارات مختلف در شهر است.

۲۲ . واکنش شما در مقابل انتقادات دیگران (که همیشه هم وجود دارد) چگونه خواهد بود؟

پاسخ: انتقاد همیشه وجود دارد حتی اگر بهترین کار را در جهت منافع عمومی انجام دهیم. این احتمال وجود دارد که منافع شخصی بعضی افراد به خطر افتد و آن وقت این افراد منتقد شما خواهند بود، شاید هم به بدترین صورت ممکن.

۲۳ . آیا به مردم اطمینان می دهید که در انتخاب شما، یکی از بهترین گزینه ها را انتخاب کرده اند و امیدوار به بهبود شرایط عمومی بالاده باشند؟

پاسخ: انشاالله گزینه های بهتری هم وجود خواهند داشت. اما این قول را می دهم که در انتخاب خود اشتباه نکرده اند.

۲۴ . چنانچه حرفی با مردم دارید، بیان کنید. (حداکثر در ۱۰ سطر)

پاسخ: از مردم عزیز و محترم بالاده جهت شرکت در انتخابات در محل دعوت نموده و پیشاپیش از حضور گرامی آنها در تعیین سرنوشت روستای خود کمال تشکر را دارم . از رأی دهندگان محترم نیز خواهشمندم به کسانی رآی دهند که دلشان به حال این مشکلات دردآور می سوزد و نیتی جز سربلندی محل خود ندارند.
از انجمن سادوا و جناب آقای آزموده و پایگاه مقاومت بسیج شهدای بالاده و اعضای محترم آن و عزیزانی که در کنار آنها در راه آبادانی و سربلندی سرزمین اجدادی خود قدم بر می دارند و سعی در شناساندن آن به نحو احسن را دارند صمیمانه تشکر می کنم و امیدوارم بیش از پیش موفق و پایدار باشند. به امید روزهای بهتر برای بزرگی و عظمت بالاده.

……………………………………………………………………………………..

سایت سادوا: با سپاس از جناب آقای سیدفخرالدین ساداتی که به پرسش ها پاسخ گفته اند، برایشان آرزوی موفقیت و تندرستی داریم. لازم به ذکر است که آقای ساداتی عضو انجمن فرهنگی سادوای بالاده نیز می باشند.

موضوعات مرتبط با انتخاب شورای اسلامی بالاده ……………………………………………………………

شما هم عضو شورای اسلامی بالاده شوید

زمان و نحوه ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا

تعداد نامزدهای شورای اسلامی بالاده مشخص شدند

طرح مصاحبه با نامزدهای شورای اسلامی بالاده + اسامی نامزدها

مصاحبه با نامزدهای شورای اسلامی بالاده: ۱ . خانم سکینه چاردِه ۲ . سیدمهدی ساداتی

مصاحبه با نامزدهای شورای اسلامی بالاده: ۳ – آقای سید رسول هاشمی

جلسه پرسش و پاسخ نامزدهای شورای اسلامی بالاده

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با تشکر از آقای آزموده عزیز و خستگی ناپذیر
و تشکر از آقای ساداتی بدلیل پاسخ هایی که ارائه دادند.
موفق و سربلند باشید.

بنظر من باقی نامزدها یا فراموش کردند که کاندید شدند یا اینکه هیچ نظری ندارند که به مصاحبه پاسخ نمی دهند

با سلام خدمت مدیر توانای سایت سادوا جناب آقای آزموده. از خواندن مصاحبه ۴ تن از نامزدها به این نتیجه رسیدم که این دوستان دل شون می خواد که برای بالاده زحمتی بکشن و کاری انجام بدن و ما هم باید کمک شون کنیم تا در شورا موفق بشن.
یه سوالی که دارم اینه که چرا تا بحال ۷ نفر دیگه به این سوالات جوابی ندادن؟ آیا این جواب ندادن دلیل بر پاسخگو نبودن شون در فردای انتخاب شدن شون نیست؟
اگه این کاندیداها امروز به سوال های شما جواب ندن ما از کجا بفهمیم که برنامه هاشون چیه؟ ما نمی تونیم به افرادی که پاسخگو نیستن و برنامه نمی دن « رای » بدیم.
این افراد بهتر بود اصلاً کاندیدا نمی شدن. چون فردا باید به مردم پاسخگو باشن و از امروز دارن اعلام می کن که ما به هیچ کس پاسخگو نیستیم و برنامه ای هم برای حل مشکلات فراون بالاده نمی دیم ( یا نداریم که بدیم).
به نظر من این افراد اگه به مصاحبه جواب ندادن حق شورا شدن ندارن. بالاده به آدم هایی نیاز داره که برای افکار عمومی احترام قایل بشن. وجداناً دست از سر مردم بالاده بر دارین و خودتونو کنار بکشین تا مردم آدمای با برنامه رو انتخاب کنن.
……………………………………………..
سادوا: با سلام و سپاس از اظهار محبت شما. ما هم چنان منتظر دریافت پاسخ های همه کاندیداها هستیم و یقیناً کاندیداهایی که برای افکار عمومی احترام قایل هستند موفق تر خواهند بود.

سلام آقای ساداتی
امیدوارم به عنوان یک فرد شایسته برای شورای اسلامی انتخاب شوید و همچنین برای دسترسی و به سرانجام رساندن اهداف برشمرده شده توسط شما، موفق باشید.

سیدرضا ساداتی گفت

سلام آقای آزموده. امیدوارم حالتون خوب باشه و خسته نباشین.
کاش شما هم برای شورای بالاده نام نویسی می کردین و مطمئنم بالاترین رای رو می آوردین. بالاده با داشتن شخصی مثل شما که فعال و پیگیر و پر انرژی هستین آباد میشه، نه با افرادی که نمی دونن برای چی کاندید شدن و به یک مصاحبه ساده جواب نمی دن!!!!!
اگه دو نفر دیگه هم مثل شما بودن که کاندید می شدن می تونستیم به آبادانی بالاده در کوتاه مدت و بلند مدت امیدوار باشیم.
برای شورای جدید هم آرزوی موفقیت می کنم ولی شما یه چیز دیگری هستین.
…………………………………………………………………………
سادوا: سلام و سپاس از محبت شما. ولی بد نیست به این نکته توجه کنیم که شاید یکی از اشتباهات ما همین باشد که اصلاح امور را در « شخص » جست و جو می کنیم و دنبال منجی می گردیم و هنوز نتوانستیم به « جمع گرایی » برسیم. ما باید به « ما » بودن خود اعتقاد پیدا کنیم تا همه یک صدا و یک دل برای آبادانی بالاده تلاش کنیم.
متاسفانه بنده چون ساکن مازندران نیستم برایم این توفیق مقدور نبود تا خدمتگزاری در شورای اسلامی بالاده را تجربه کنم. ما هم برای شورای جدید بالاده آرزوی موفقیت داریم و منتظر دریافت پاسخ هایشان به مصاحبه سادوا هستیم.

با عرض سلام خدمت آقای آزموده. به نظر من جواب دادن به سوالاتی که شما مطرح کردید برای همه مقدور نیست. چون همه دسترسی به اینترنت ندارن. مگر اینکه راه دیگه ای هم برای پاسخ گویی وجود داشته باشه. با تشکر از زحماتی که می کشید.
……………………………………
سادوا: تقریباً اکثر کاندیداها (به جز دو نفر) به اینترنت دسترسی دارند و برای آنهایی هم که به اینترنت دسترسی ندارند از طریق کتبی اقدام شده است.

با سلام خدمت همه عزیزان
در جواب آقایون که اعلام داشتن امکان دسترسی به اینترنت یا هر وسیله ارتباطی را نداشتند. لااقل زحمت می کشیدند در محل خودتان که قرار است در اینجا انتخابات انجام شود واز همین مردم روستا درخواست اینو دارند که به آنها اعتماد کرده و رای بدهند حضور می یافتند. چرا در جلسه حضوری شرکت نکرده تا به حاضرین مجلس از جمله خانواده شهدا، بزرگان و سایر اقشار مردم بی احترامی و بی اعتنای نشود؟ واقعا ثابت نمودند با هدف کاندیدا نشده اند. با تشکر فراوان از مدیریت سایت سادوا

با سلام خدمت اقای ساداتی
اگر از میان روی پرهیز می کردید و صریح تر جواب می دادید بهتر بود .
با تشکر فراوان از مدیریت سایت سادوا

با عرض سلام و خدا قوت خدمت آقای آزموده،
و تشکر ویژه از سیدفخرالدین عزیز که بااحساس تعهد و مسئولیت به خوبی به سوالات جواب دادند. اما چرا سایر نامزدها جوابی برای این سوالات ندارند؟؟
با آرزوی موفقیت برای آقای ساداتی امیدوارم شاهد برگزاری هرچه بهتر انتخابات شورا در این دوره در روستای عزیزمان بالاده باشیم.
…………………………………………….
سادوا: با سلام و سپاس از محبت شما. بقیه نامزدها نیز حتماً خواهند فرستاد.

با سلام
برای شما کاندیدای جوان آرزوی موفقیت و توفیق خدمت گذاری به اهالی محترم بالاده را دارم .
با تشکر از زحمات جناب آقای آزموده

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای آزموده و تشکر فراوان بابت زحمات شما. آقای آزموده شما عنوان کردید که کاندیداهای بومی به اینترنت دسترسی ندارند، حال آنکه یکی از این کاندیداها با محل سکونت ساری و که محل تدریس شان منطقه کیاسر می باشد، نامبرده با توجه به اینکه به شغل شریف معلمی مشغول می باشند چگونه ممکن است به اینترنت دسترسی نداشته باشند؟ اگر هم بومی هستند پس چرا در جلسه ای که در بالاده برگزار شد و کاندیداهای مهاجر حضور یافتند، یکی از آنها با توجه به اینکه در داخل محل بود در جلسه حضور نیافت و دیگری نیز بدون ارائه هیچگونه برنامه ای سریعاً جلسه را ترک کرد؟ ضمنا جالب است بدانید که در این جلسه حتی شوراهای فعلی محل حضور نداشته و فقط یک نفر از آنها، آن هم در پایان جلسه آمد. قضاوت این ماجرا با مردم عزیز ….
………………………………………………
سادوا: با سلام. اگر قسمت آخر را ننوشته بودید اخلاقاً لازم بود تا جوابی خدمت تان اراده میدادم. ما هم می گوییم « قضاوت این ماجرا با مردم عزیز » .

با سلام و تشکر از حضور مردم بالاده در انتخابات شورای بالاده.
خانم سکینه چهاردهی، آقای رسول هاشمی و آقای فخرالدین ساداتی (پسرعموی عزیز)؛ انتخاب شما را به عنوان اعضای شورای روستای بالاده تبریک میگویم.
با آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما، امیدوارم برای پیشرفت بالاده گام های موثری بردارید
همچنین برای جناب آزموده هم از خداوند متعال آرزوی صحت و سلامتی دارم.
………………………………………
سادوا: از محبت شما سپاسگزاریم. امیدواریم اعضای جدید شورای اسلامی بالاده در راه پیشرفت بالاده و منطقه دوسرشمار موفق باشند.

سلام اقای ازموده.لطفا نظری که توبخش (جلسه پرسش و پاسخ نامزدهای شورای اسلامی بالاده )دادموانتقال بدیداینجا.یااینکه اقا یا خانوم ساحل نشین بی غم تشریف ببرن اونجا وبخونن.خودشونم قضاوت کنن.باتشکر.