بالاده و منطقه دوسرشمار به شبکه دیجیتال تلویزیونی وصل شد / با پیگیری های انجام شده  دو دستگاه فرستنده دیجیتال تلویزیونی دربخش چهاردانگه راه اندازی شد. به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، با پیگیری شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای سنام و اروست شبکه دیجیتالی تلویزیون در مناطق پشتکوه و نرماب‌ دوسر بخش چهاردانگه ساری راه اندازی شد.

مهندس صابر عبدی عضو شورای اسلامی بخش چهاردانگه در این رابطه به خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه گفت: با پیگیری شوراهای اسلامی و دهیاران محترم روستاهای سنام و اروست، دو دستگاه دستگاه فرستنده امواج دیجیتال در این دو منطقه نصب و راه اندازی شد.

وی در ادامه گفت: در هفته گذشته با توجه به پیگیری‏ های صورت گرفته از جانب شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای سنام و اروست و همکاری مهندس مهدوی مدیر فرستنده تلویزیونی بخش چهاردانگه و آقای امیری از صداوسیمای مرکز مازندران ( که جا دارد از زحمات آنها تشکر شود ) دو دستگاه فرستنده دیجیتال در این دو منطقه نصب و ۲۰ روستای منطقه نرماب‌دوسر از جمله پنج روستای منطقه دوسرشمار (بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر) و روستاهای دهستان پشتکوه ( تلمادره، اروست، مالخواست، قلعه سر، برد، کوات و … ) از شبکه های دیجیتال برخوردار شدند.

عضو شورای اسلامی بخش چهاردانگه در باره پوشش و نحوه دریافت این شبکه ها گفت: با نصب این دو فرستنده در روستاهای سنام و اروست از این پس همه ی شبکه های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ( قابل دریافت در مازندران ) از جمله شبکه های تلویزیونی و رادیویی به غیر از شبکه تماشا که به دلیل مشکلاتی در حال حاضر امکان دریافت آن نیست، قابل دریافت است.

مهندس عبدی در در رابطه با دریافت شبکه های آنالوگ گفت: گیرنده آنالوگ منطقه تا پایان سال احتمالاً به کار خود ادامه خواهد داد و مردم این منطقه می توانند تا آن زمان از شبکه های آنالوگ هم استفاده کنند تا فرصت برای آگاهی و تهیه دستگاه دیجیتال داشته باشند

لازم به یادآوریست که برای استفاده از شبکه های دیجیتال صداوسیما، نیاز به تهیه دستگاه رسیور (  DVB -T ) می‌باشد.

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۵ دی ۱۳۹۶