صعود زمستانی به قله شاهدژ / به مناسبت خجسته میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، برنامه دو روزه صعود به قله شاهدژ برگزار می شود. این صعود که از سوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ساری و گروه کوهنوردی سادوای ساری و همچنین با همکاری انجمن فرهنگی سادوای بالاده تدارک دیده شده در روز جمعه ۲۱ بهمن از مسیر روستای بالاده برگزار می شود و برنامه آن به شرح زیر است:
 

قله شاهدژ در یک صبحگاه زمستانی. عکس: ارسلان بابایی تیلکی

  1. گروه های شرکت کننده: گروه کوهنوردی سادوای ساری ( و اسامی بقیه گروه ها پس از ثبت نام اعلام می شود )
  2. ثبت نام تا روز دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ از طریق سایت سادوا (بخش یادداشت) و یا ثبت نام حضوری در دفتر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ساری به نشانی ساری، خیابان ورزش، مجموعه ورزشی شهید متقی.
  3. زمان حرکت از ساری: بعد از ظهر روز پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
  4. زمان پذیرش: ساعت ۵ تا ۷ شب در روستای بالاده و در ساعت ۸ شب مراسم معرفی برنامه صعود و جشن ویژه میلاد حضرت رسول (ص) و جشن انقلاب.
  5. زمان شروع صعود: ساعت ۶ صبح از روستای بالاده بخش چهاردانگه ساری واقع در ضلع جنوبی قله شاهدژ.
  6. مسیر صعود: از روستای بالاده به چشمه سادوا و قله شاهدژ
  7. مسیر بازگشت: از قله شاهدژ، گردنه بارینگ نو در ضلع شرقی شاهدژ، مرتع کمرسر، جاده کمرسر به عالیکلا، روستای عالیکلا و برگشت به ساری
  8. کلیه شرکت کنندکان ( به استثنای شرکت کنندگان روستاهای منطقه دوسرشمار = بالاده، پایین ده، قلعه، تیله بن و واوسر ) می بایستی مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی، شماره کارت ملی و کارت بیمه ورزشی را به دفتر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ساری فاکس نمایند که مبلغ ۴۵۰۰ تومان نیز بابت بیمه دریافت می شود. شماره فاکس : ۰۱۵۱۲۲۹۷۳۱۰
  9. شرکت کنندگان از روستاهای منطقه دوسرشمار در موقع ثبت نام از طریق سایت سادوا می بایستی مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی، شماره کارت ملی، نشانی دقیق محل سکونت، شماره تلفن همراه و شماره تلفن منزل را بنویسند.
  10. به کسانی که موفق به صعود شوند، «حکم صعود» از سوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مازندران و به کلیه شرکت کنندگان لوح یادبود صعود داده می شود.
  11. مکان مناسب برای استراحت شبانه در روستای بالاده تدارک دیده شده است و در بازگشت به ساری نیز اردوگاه با خوابگاه و سرویس آبگرم برای گروه های مهمان پیش بینی شده است.
  12. کلیه شرکت کنندگان مواد غذایی و تنقلات با خود به همراه بیاورند.
  13. داشتن پوتین مناسب برای برف نوردی، گتر، جوراب ساق بلند و ضخیم و یک جفت جوراب اضافه،  باتوم کوهنوردی، کوله پشتی زمستانی، لباس گرم، کاپشن و شلوار بادگیر، گرتکس، دستکش و کلاه آفتابی و  کلاه پلار، چراغ خوراک پزی کوهنوردی، فندک، ظرف اب، چراغ پیشانی، لوازم کمک های اولیه و بهداشتی و دیگر لوازم ضروری الزامی است. در موقع ثبت نام اطلاعات لازم داده خواهد شد.
  14. برای دریافت هرگونه اطلاعات با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

تلفن – فاکس دفتر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ساری ۰۱۵۱۲۲۹۷۳۱۰

نشانی دفتر: ساری، خیابان ورزش، مجموعه ورزشی شهید متقی.

تلفن همراه آقای علیرضا قاسمپور  ۰۹۱۱۸۵۹۵۵۹۳ مدیر گروه کوهنوردی سادوا

تلفن همراه آقای عین اله آزموده ۰۹۱۲۱۳۲۰۲۲۶ مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده

 …………………………………………………………….

اطلاعات بیشتر در باره قله شاهدژ :

شاهدژ نگین پرتلالو البرز

گزارش صعود تابستانی به قله شاهدژ ۱۲ مرداد ۱۳۸۶

گزارش صعودزمستانی به قله شاهدژ ۵ بهمن ۱۳۸۶ 

گزارش صعودجمعی اهالی بالاده به قله شاهدژ ۱۱ مرداد ۱۳۸۷


authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام و شب بخیر خدمت شما که این صعود را برنامه ریزی کردید. امیدوارم بتوانم در این صعود خاطره انگیز شرکت داشته باشم. به امید دیداری دوباره بر روی قله شاهدژ.
شمه خانابدون
………………………………………..
سلام هادی عزیز٫ خوشحالم که اولین نفری از اهالی دوسرشمار هستید که اعلام آمادگی می کنید. مشخصات شما را از قبل دارم و از صمیم قلب امیدوارم که صعود خاطره انگیزی برای شما به همراه دوست گرامی جناب آقای علیرضا قاسمپور که در صعود بهار امسال به چهارنو با ایشان آشنا شدید، باشد.
لطفاً به همنوردان قبلی و دیگر دوستان علاقمند هم اطلاع بدهید.

مصطفی محمدی واوسری گفت

سلام آقای آزموده. برای من امکان اینکه بتوانم زمستان کوهنوردی کنم نیست ولی خیلی مشتاقم که توی صعودهای تابستانی شرکت کنم. برای اینکار باید چیکار کنم؟
………………………..
سادوا: سلام جناب محمدی عزیز٫ برای صعود بهاره و یا تابستانی از طریق سایت سادوا اعلام می کنیم و به بعضی از دوستان علاقمند که در صعودهای قبلی با ما بودند اطلاع می دهیم. احتمالاً در نیمه اردیبهشت یا خرداد ۱۳۹۱ یک صعود به شاهدژ و یا چهارنو خواهیم داشت. منتظر اعلام سادوا و پیامک ما در آن زمان باشید.

سلام. انشالله اگه اجازه می دهید ما هم برویم صعود قله چهارنو. یعنی ما ۳ یا ۴ نفر به طور همزمان به چهارنو صعود می کنیم و دوستان دیگر به قله شاهدژ. چون به خاطر برف، صعود چهارنو کمی دشوارتره و سرعت صعود بالا بره. نظرت چیه ؟
…………………………………
سادوا: سلام آقا کمیل. خوشحالم که صعود به ارتفاعات منطقه دوسرشمار روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند. البته اگر وضعیت جسمی تان بهتر شده حتماً صعود کنید. هر چند این روزها در ارتفاعات چهارنو، بلندی برف تا دو متر هم رسیده است.
لطفاً خبر قطعی را برای درج در سایت سادوا به من بدهید.
برای شما و همراهان آرزوی موفقیت می کنم و خیلی دوست داشتم در یکی از این دو صعود همراه شما بودم. ولی متاسفانه چنین نمی شود.