چهاردانگه نیوز متعلق به مردم چهاردانگه است / اختصاصی چهاردانگه نیوز : پایگاه خبری چهاردانگه نیوز پس از یک ماه تعطیلی اجباری، دوباره راه اندازی شد. این خبر خوبی بود که اهالی و فرهنگ دوستان بخش محروم چهادانگه ساری را خوشحال کرد. در یک ماه گذشته ( یعنی تیر ماه ۱۳۹۱) که سایت این پایگاه خبری توسط هکر یا هکرهایی از کار افتاده بود، بخش چهاردانگه عملاً یک بار دیگر بایکوت خبری شده بود؛ هر چند سایت ها و وبلاگ های محلی توانستند تا حدودی جای خالی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز را پر کنند.

هک شدن این سایت اما پیامدهای منفی زیادی برای بخش چهاردانگه داشته که همگان به ویژه مسئولان محترم بخش چهاردانگه به خوبی آن را لمس کردند و آنان به خوبی می دانند که فعالیت ها و زحمت هایشان در این یک ماه رسانه ای نشده و به تبع آن دیده نشده، اما بر ما دست اندرکاران این پایگاه خبری نیز به خوبی و به روشنی مسلم شده که فعالیت در این عرصه با پیامدهای خوب و مثبتی همراه بوده و ما را در ادامه این مسیر دشوار و گاه مخاطره آمیز، جدی تر و مصمم تر کرده است.

۱٫ به واسطه راه اندازی این پایگاه خبری، توانستیم تا حدود زیادی بخش چهاردانگه را از انزوای خبری بیرون آورده و در سطح اخبار و رسانه های استان مازندران و کشور، مطرح کنیم.

۲٫ این پایگاه خبری پل ارتباطی مردم محروم بخش چهاردانگه و مسئولان این بخش به ویژه جناب آقای مهندس امینی بخشدار محترم و دیگر مسئولان بوده تا هر جا مشکلی را گزارش و خبر کردیم، به آن توجه ای نیز نشان دادند. امری که تا قبل از راه اندازی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، کمی مشکل بوده و شاید مسئولان از وجود یک مشکل در این بخش هم مطلع نمی شدند. این پایگاه خبری به مسئولان خبرهای درست و واقعی و به دور از هرگونه بزرگ نمایی و سیاه نمایی داده و مسئولان نیز در تماس با این پایگاه خبری از حل آن مشکل و یا موانع پیش روی خبر می دادند. این خود یکی از پیامدهای مثبت راه اندازی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز می باشد.

۳٫ این پایگاه خبری در ۸ ماه از فعالیت خود و تا قبل از هک شدن، ویژگی های اقلیمی و فرهنگی بخش چهاردانگه را معرفی کرده و سیمای جدیدی از این منطقه را در اینترنت به نمایش گذاشت. معرفی شخصیت های فرهنگی چهاردانگه، معرفی تعدادی از روستاهای بخش، نوشتن ده ها مطلب و گزارش مصور، معرفی جاذبه های طبیعی مانند چشمه آب معدنی سورت، قله شاهدژ، دریاچه چورت، حیات وحش چهارنو و پارک ملی کیاسر (شاهدژ)، معرفی گونه های گیاهی و جانوری و …. گواه این امر است.

۴٫ توجه خاص به حمل و دفن غیر بهداشتی زباله های شهر ساری در بخش چهاردانگه یکی از رویکردهای اصلی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز می باشد. به نظر ما این زباله ها باعث تخریب شدید محیط زیست این بخش به ویژه جاده آسفالته فولادمحله تا ساری و خطری جدی برای سلامتی مردم محروم دیار ما شده است و وعده های مکرر و بی سرانجام مسئولان استان مازندران نیز مرحم خوبی بر جراحت روح زخمی چهاردانگه نمی باشد. اینکه هر روز یک وعده ای و خبری مبنی بر ساخت کارخانه زباله سوز و برچیدن این زباله دانی می شنویم دیگر برای ما به سخنانی عادی تبدیل شده که مسئولان جز این چیز دیگری برای گفتن ندارند، اما وظیفه خود می دانیم تا برچیده شدن این منبع الودگی هم چنان به تهیه گزارش و خبر در این مورد ادامه بدهیم.

۵٫ پایگاه خبری چهاردانگه نیوز توانسته ارتباطی بین محققان، هنرمندان، نویسندگان و وبلاگ نویسان محلی روستاهای این بخش بوجود بیاورد. این افراد که خوشبختانه روز به روز بر تعداد و دامنه همکاری شان با پایگاه خبری چهاردانگه نیوز افزوده می شود، به عنوان افرادی فرهنگی و دلسوز گزارشات و اخبار خوبی از روستاهای خود ارسال کرده و در این سایت منتشر کردند. همگرایی بوجود آمده بین این افراد ( که شاید جالب هم باشد بدانیم بسیاری از آنها هنوز همدیگر را ندیده و فقط تلفنی و اینترنتی با هم در ارتباط هستند) چنان عمیق و دلسوزانه می باشد که واقعاً باعث افتخار بخش چهاردانگه است که چنین فرزندان علاقمند و مسئولیت شناسی را در دامان خود پرورش داده و ما نیز صمیمانه از آنها بخاطر توجه به سرزمین آباء و اجدادی شان سپاسگزاری می کنیم.

۶٫ در یک ماه گذشته که سایت چهاردنگه نیوز هک شده بود، دوستان زیادی اعلام نظر و موضع گیری کردند و با نوشتن مقاله و گزارش این عمل را نکوهش کردند و ما را در ادامه دادن این راه و خدمتگزاری به مردم محروم بخش چهاردانگه بسی استوارتر کردند. از استاد صادقعلی رنجبر عضو هیئت علمی دانشگاه با نوشتن مقاله، خبرگزاری های استان مازندران و کشور با درج خبر هک، سایت های محلی با پوشش دادن اخبار بخش چهاردانگه و همه آنانی که در این ماجرا خود را در کنار ما قرار دادند، بنابر وظیفه حرفه ای و اخلاقی صمیمانه تشکر می کنیم.

۷٫ در آغاز مرحله جدید از فعالیت پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، از همه اهالی زحمتکش و مهربان، مسئولان بخش، وبلاگ نویسان و هنرمندان چهاردانگه و همه کسانی که می توانند یاری مان کنند تقاضا داریم ارتباط خود را با ما برقرار کرده و خبرها، گزارشات، معرفی و تصاویر روستاهای خود را برای ما بفرستند تا بتوانیم گنجینه ای از اطلاعات مفید روستاها، جاذبه های گردشگری، شخصیت ها، آداب و رسوم و … را به دوستداران چهاردانگه ارائه کنیم.

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز متعلق به مردم بخش چهاردانگه است و امیدواریم که بتوانیم قدمی برای کمک و برقراری ارتباط بین آنها و مسئولان و بیان مشکلات شان برداریم.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۳ مرداد ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

محیط زیست، حیات وحش بهشت زمینی را دریابیم ….
دوستان همیشگی ام سلام امیدوارم مطلب جدید را بخوانید و راهکارهای لازم را برای تعالی میهن مان بنویسید
http://emedva1.blogfa.com/