چهره مردم بالاده / بخش نخست – وب سایت سادوا در نظر دارد که به صورت پیوسته از هفته اول دی ماه ۱۳۹۱ تا زمان برگزاری همایش «نکوداشت بزرگان بالاده » در تابستان ۱۳۹۲ در بالاده، هر هفته تعداد ۱۰ عکس از چهره های مردم بالاده را نمایش دهد. سایت سادوا تاکنون از چهره ۲۰۰ نفر از بزرگان بالاده ( زنده ها و درگذشتگان ) عکس تهیه کرده که بسیاری از این عکس ها با کیفیت عالی و رعایت اصول عکاسی چهره ،گرفته شده است. انتظار ما و شما این است که در این همایش که برای نخستین بار در بالاده اجرا می شود، چهره دوست داشتنی همه بزرگان بالاده (که سن شان بیشتر از ۶۰ سال هست) را ببینیم و فردا روز جای هیچ گلایه ای باقی نماند که چرا عکس فلانی آورده نشده است! گستردگی محل سکونت مردم بالاده و نداشتن نشانی همه آنها باعث می شود تا یک بار دیگر از همه اهالی محترم به ویژه جوانان عزیز درخواست کنیم که عکس  پدران و مادران، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، خودشان و بستگان و نزدیکان و سایر اهالی بالاده را برای ما ارسال کنند.

هدف از جمع آوری و نمایش عکس های مردم بالاده به شرح زیر می باشد:

۱ . مردم به ویژه جوانان با چهره بزرگان و سایر اهالی بالاده بیشتر آشنا می شوند.

۲ . از پدران و مادران، پدربزرگ ها و مادربزرگ هایی که از میان ما رفته اند، ذکر خیری به میان می آید و «خدا بیامرزی» برایشان بدنبال خواهد داشت.

۳ . عکس بزرگانی که تا زمان برگزاری همایش به نمایش درنیاید، دلیل بر آن است که از آنها عکسی نداریم و فرزندان و سایر بستگان شان می توانند از آنها عکس تهیه و برای ما ارسال کنند.

۴ . برای اینکه متوجه شوید از چه کسانی عکس داریم لطفاً نام و مشخصات آن فرد را به سامانه پیامگیر سادوا  ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ پیامک کنید.

۵ . عکس های بزرگان بالاده در بنر بزرگی که به مناسبت « همایش نکوداشت بزرگان بالاده » طراحی و چاپ خواهد شد، استفاده می گردد.

۶ . عکس های جمع آوری شده در آینده در کتابی از مجموعه کتاب های « فرهنگ نامه بالاده » به چاپ خواهد رسید.

۷ . در صورت درخواست، عکس ها برای صاحب عکس و یا فرزندانش با کیفیتی عالی و با هزینه ای اندک چاپ و در اختیارشان قرار می گیرد.

۸ . هر هفته بنابر عکس های موجود، ده عکس به نمایش گذاشته می شود.

۹ . از فرزندان و بستگان صاحبان عکس ها به ویژه افراد درگذشته، تقاضا داریم اطلاعات کاملتر شامل نام پدر، نام مادر، تاریخ تولد، تاریخ وفات، محل سکونت و محل دفن شان را برای ما بفرستند.

۱۰ . برای اطلاع از ویژگی عکس ها و نحوه ارسال بر روی لینک « فراخوان ارسال عکس مردم بالاده » کلیلک کنید.

سخن سادوا: بزرگان بالاده، چراغ همیشه روشنی در زندگی همه ما هستند. از نور این چراغ در تاریکی های زندگی بیشتر استفاده ببریم.

………………………………………………………………………………..

عکس های رنگی از عین اله آزموده و استفاده از عکس ها با ذکر نام عکاس و لینک سایت سادوا آزاد است.

 

آقای حاج مرتضی توبه – فرزند ….. متولد سال …… محل سکونت: روستای سمسکنده ساری (عکس: مرداد ۱۳۹۰)

زنده یاد کربلایی محمّد توبه -  فرزند مرحوم عبدالله – تولد ۱۳۰۴ – وفات ۵ فروردین۱۳۸۶- محل سکونت و دفن: روستای شهیدآباد بهشهر  (عکس: مرداد ۱۳۸۵ بالاده)

شهید نعمت اله چهاردهی فرزند مرحوم مسیب

زنده یاد مسیب چهاردهی فرزند مرحوم حاج مهدی و پدر بزرگوار شهید نعمت اله چهاردهی- تولد: ۱۳۰۳ – وفات: ۲۳ آذر ۱۳۸۴ – محل سکونت و دفن: روستای شهید آباد (تروجن) بهشهر – این عکس از منزل ایشان گرفته شد. با سپاس از جناب حامد چهاردهی که اطلاعات مربوط به تولد و وفات پدر گرامی اش را به ما یادآوری کرده اند.

زنده یاد حاج حسن دهبندی – فرزند حاج محمدعلی – پدربزرگ گرامی شهید اصغر دهبندی – متولد سال …. وفات در سال: ….. محل دفن: حرم حضرت معصومه (س)، قم – این عکس و یک عکس دیگر مربوط به روزگار جوانی ایشان از فیس بوک گرفته شد. از بستگان گرامی اش تقاضا داریم تا عکس های با کیفیت تر و اطلاعات مربوط به تولد و وفات ایشان را برای ما بفرستند.

آقای اکبردهبندی فرزند مرحوم علی ابراهیم و مرحومه شکوفه معروف به شِکُوه اکبر- متولد ۹ شهریور ۱۳۱۵ – محل سکونت: محله زیروان بهشهر (عکس: مرداد ۱۳۸۸ بالاده) ( با سپاس از فرزندش مهندس منوچهر دهبندی که این اطلاعات را در اختیار ما قرار دادند)

زنده یاد سیدمهدی عمادی معروف به یاورخان – فرزند …… متولد سال …. وفات در سال …. محل دفن: حرم عبدالعظیم حسنی، شهرری تهران – این عکس و یک عکس دیگر از ایشان از اینترنت گرفته شد. از بستگان گرامی اش تقاضا داریم تا عکس های با کیفیت تر و اطلاعات مربوط به تولد و وفات ایشان را برای ما بفرستند. با سپاس از جناب فرزاد عمادی که محل دفن ایشان را به ما یادآوری کرده اند.

آقای میرکمال رضوی – فرزند …. متولد سال ….. محل سکونت: نکا (عکس: مرداد ۱۳۸۸ بالاده)

زنده یاد محمد پناهی (دهبندی) فرزند مرحوم یزدان – متولد سال ……  عموی بزرگوار شهید اسماعیل پناهی – وفات: ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ – محل سکونت و دفن: روستای یکه توت شهرستان بهشهر – وی کهنسال ترین رزمنده بالادهی در طول ۸ سال جنگ عراق علیه ایران بوده است. (عکس: بهمن ۱۳۸۸ یکه توت)

آقای علی کاردگر معروف فرزند حاج شابک – به شابک علی – متولد سال ….. محل سکونت: روستای شهید آباد بهشهر (عکس: مرداد ۱۳۸۹ بالاده )

…………………………………………………………………………………………..

برای آنانی که روی در نقاب خاک کشیده اند آمرزش و برای آنانی که از نعمت وجودشان برخوردار هستیم تندرستی آرزو داریم

ما منتظر ارسال عکس های بزرگان و سایر همولایتی های بالادهی هستیم تا این گنجینه هر روز پربارتر گردد.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۳۰ آذر ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام و تشکر از شما بابت این کار ارزنده شما/ در ضمن محل دفن مرحوم سیدمهدی عمادی حرم عبدالعظیم حسنی تو شهر ری هست.
……………………………
سادوا: با سپاس از آقا فرزاد عزیز٫ ضمناً اگر از سال تولد و وفات ایشان هم اطلاع دارید برای ما بنویسید.

جناب آقای عین الله آزموده با تشکر از زحمات ارزنده جنابعالی در ضمن تاریخ تولد ۱۳۰۴ / نام پدر مرحوم عبدالله /محل و تاریخ فوت روستای شهیدآباد بهشهر ۵/۱/۸۶ می باشد.
…………………………………….
سادوا: جناب آقای توبه سلام و سپاس از اینکه اطلاعات مربوط به پدر گرامی تان را برای ما فرستادید. خدایش بیامرزاد.

با عرض سلام و خسته نباشی خدمت جنابعالی
خواستم تشکر بکنم از زحمات بی نظیر شمااگه میشه عکسهای بیشتری از بزرگان بالاده به نمایش بگذارید/ باتشکر
………………………………………………………
سادوا: با سپاس از آقا مصطفی عزیز٫ ما تا جایی که عکس داشته باشیم ( که حدود ۲۰۰ تا عکس می شود) آنها ارائه خواهیم داد و شدیداً نیازمند همکاری همه بالادهی ها برای ارسال عکس بزرگان خانواده شان می باشیم.

با سلام خدمت آقای آزموده. از شما و انجمن سادوا و سایت تون تشکر می کنم که عکس های بزرگان بالاده رو نشون می دین. این کار باعث می شه تا خاطرات گذشته بالاده زنده بشه و همه خودمون رو یک تن واحده بدونیم.
…………………………………………….
سادوا: سلام جناب کاردگر عزیز٫ امیدواریم با همکاری شما دوستان بتوانیم عکس همه مردم بالاده را نمایش بدهیم و خاطرات گذشته را زنده تر و محبت و دوستی ها را بیشتر کنیم.

با سلام خدمت آقای آزموده و تشکر بابت این کار خوب و ارزشمند.
ما تا حالا تو بـــالاده خیلی از بزرگان و قدیمی ها را فقط به اسم می شناختیم ولی الان دیگه حداقل عکس شونو دیدیم.

ساداتی تیله بنی گفت

برار سلام. نگارستانی بسیار زیبا ایجاد نمودی. وجودت سالم و همیشه ذهن و چشم و قلم تان پر بار برای همگان باشد. خدا این بزرگان را بیامرزد و آنانکه در قید حیاتند عمر با عزت عنایت کند.
………………………………………………..
سادوا: سلام برار. خداوند رفتگان شما را هم بیامرزاد و به زندگان تان سلامتی بدهد.

جناب آقای آزموده در ذیل عکس زنده یا کربلایی محمد توبه عموی عزیزم توجه بفرما تاریخ عکس با تاریخ وفات بنظر می رسد جابجا شده باشد
………………………………………………….
سادوا: با سپاس از یادآوری شما. اصلاح شد.

معین علامه قاسمی گفت

با سلام خدمت مدیریت سایت. خواستم یه خواهشی کنم در باره موضوع بیماری فرزند خردسال آقای اسکندری که در جلسه انجمن در تاریخ ۲۲دی ۱۳۹۱ مطرح شد. از شما بعنوان فردی دلسوز و زحمتکش برای مردمان بالاده خواهشمندم که هر چه زودتر مشکل این بیمار عزیزمونو رسانه ای کنین و حتی از مردمان فهیم و دلسوز بالاده کمک بخواین تا مشکل این عزیز برادرمان هر چه زودتر با کمک همه حل شه. با تشکر
………………………………………………
سادوا: با سلام. حتماً به زودی این کار را خواهم کرد و گزارشی در سایت سادوا قرار خواهم داد. از پیشنهاد شما بسیار سپاسگزارم.

سید عبدالله ساداتی گفت

جناب آزموده سلام، میخواستم بپرسم عکسی که بنام حاج حسن دهبندی توی سایت گذاشتین آیا همون حاج حسن دهبندی معروفه یا کسی دیگرست؟ و لطفاً از این نوع عکسهای قدیمی از بزرگان ما رو بیشتر تو سایت بذارین
………………………………………..
سادوا: سلام جناب آقای ساداتی. درسته. این عکس مربوط به مرحوم حاج حسن دهبندی بالاده است.
ما منتظر عکس های شما هم هستیم و از اینکه عکس پدر گرامی تان را ارسال کرده اید از شما سپاسگزاریم.

سید فرهاد عمادی گفت

سلام زمان وفات سید مهدی عمادی(یاور خان)۱۳۰۹هستش .