چهره مردم بالاده / بخش ۲۷ – گستردگی مکان های سکونت بالادهی ها در شهرها و روستاهای مختلف دشت مازندران و سایر شهرهای کشور باعث شده تا ما بالادهی ها از حال یکدیگر بی خبر بمانیم و  به دلیل دوری فاصله ها، امکان دیدار رو در رو نیز کمتر شده و به مرور زمان همدیگر را فراموش کرده و یا اگر در جایی همدیگر را ببینیم نشناسیم. چند روز پیش برای تعمیر اتومبیلم به تعمیرگاه یکی از دوستان عزیز بالادهی در زیروان بهشهر مراجعه کردم و در آنجا شخصی به من مراجعه کرده و گفت شما آقای فلانی (آزموده) هستید؟ گفتم: بله. گفت مرا می شناسی؟ گفتم نه! گفت من فلانی هستم فرزند فلانی و من نیز بلافاصله نام پدربزرگ و محل سکونتش را گفتم تا بداند که هنوز از حافظه ام پاک نشده است. علت نشناختنش این بوده که از روزگار نوجوانی که در بالاده همبازی بودیم دیگر ایشان را ندیدم و اکنون که حدود ۴۵ سال سن دارد به طور کامل شکل و قیافه اش عوض شده است. شاید این اتفاق برای خیلی از شما نیز افتاده باشد. متاسفانه زندگی روزمره باعث شده تا روز به روز از حال فامیل و همولایتی ها بی خبرتر شویم و خدا نکند « هر آن کس که از دیده رفت، از دل هم برود! » انتشار مجموعه عکس های چهره مردم بالاده یکی از راه های یادآوری چهره بالادهی هاست که ممکن است سال ها آنها را ندیده باشیم.

یک بار دیگر از شما فرزندان بالاده انتظار داریم که عکس بزرگانی که بالای ۶۰ سال سن دارند ( زنده و مرده) و نیز افرادی که زیر ۶۰ سال (زنده و مرده) را برای ما ارسال کنید تا عکس بزرگان برای مجموعه بنر دوم و همه عکس ها نیز در سایت سادوا منتشر شود.

از خانم ها لیلا کاردگر فرزند شهید ولی الله کاردگر نوه دختری میررحمان ساداتی (ساری)، زری دهبندی فرزند مرحوم یعقوب (بهشهر)، آناهیتا امامی فرزند احمد و نوه دختری مرحوم میرتراب ساداتی (ساری)، خدیجه علامه قاسمی نوه مرحوم علی اصغر علامه قاسمی و آقای احمد دهبندی فرزند مرحوم عباس (حسین آباد بهشهر) برای همکاری شان در تهیه این مجموعه صمیمانه سپاسگزاریم.

سخن سادوا: « با انتشار عکس خود و بستگان مان از فراموشی هویت نسبی و بومی مان جلوگیری کنیم »


آقای میررحمان ساداتی فرزند مرحوم میرمحمد و مرحومه سیده فاطمه ساداتی٬ تولد ۱۳۱۳/۷/۳ بالاده، ساکن ساری (عکس و اطلاعات: خانم لیلا کاردگر، نوه اش)

زنده یاد میرشاهب ساداتی فرزند مرحوم میرتراب و خانم رقیه کاردگر، تولد ۱۳۴۴/۱/۱ بالاده، وفات ۱۳۷۴/۸/۱۰ در تصادف جاده بالاده، محل زندگی و دفن: روستای بالاده (عکس و اطلاعات: آناهیتا امامی، خواهرزاده اش)

زنده یاد یحیی دهبندی فرزند مرحوم یعقوب دهبندی و مرحومه سکینه چهاردهی، تولد ۱۳۳۶ ، بالاده وفات ۱۳۶۷/۱۱/۷ بیمارستان الوند تهران (بر اثر بیماری)، محل زندگی و دفن: روستای حسین آباد بهشهر (عکس و اطلاعات: زری دهبندی، خواهرش)

زنده یاد بابک دهبندی فرزند احمد (نوه مرحوم طالب عباس)، تولد ۱۳۶۵ وفات ۱۳۸۸/۳/۱۳ (بر اثر تصادف در جاده حسین آباد) محل سکونت و دفن: روستای حسین آباد بهشهر ( عکس و اطلاعات: احمد دهبندی، پدرش)

زنده یاد عبدالله کاشی (اهل سمنان معروف به عبدالله مدیر) همسر مرحومه رقیه چهاردهی (معروف به مدیر رقیه)، تولد …. وفات ….. محل سکونت و دفن: بالاده (عکس و اطلاعات: زری دهبندی)

مرحوم علی اصغر علامه قاسمی (معروف به علی اصغر خیاط) فرزند کربلایی تقی، متولد ۱۳۰۲ وفات ۱۳۷۵ محل سکونت و دفن: روستای حسین آباد بهشهر (عکس و اطلاعات: خدیجه علامه قاسمی، نوه اش)

آقای علی چهاردهی فرزند مرحوم داود و مرحومه ریحانه چهاردهی، تولد …. محل سکونت: روستای یکه توت بهشهر (عکس: عین اله آزموده – شهریور ۱۳۸۶ یکه توت)

آقای غلامرضا خاسب (چهاردهی) فرزند مرحوم حاج جبار و خانم حاجیه معراج، تولد …. محل سکونت: ساری (عکس: عین اله آزموده – مرداد ۱۳۸۸ بالاده)

آقای محمد آتنی مفرد فرزند مرحوم ابراهیم و خانم نجیبه عباسی، تولد …. ساکن بالاده، ایشان حدود ۲۵ سال است که آموزگار دبستان شهید دستغیب بالاده هستند و حدود ۲۰ سال نیز عضو شورای اسلامی بالاده بوده اند. (عکس: عین اله آزموده، مرداد ۱۳۸۸ بالاده)

آقای محمد کاردگر، فرزند علی (معروف به شابک علی) و خانم سکینه دهبندی (فرزند مرحوم حاج حسن)، تولد…. محل سکونت: روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر (عکس: عین اله آزموده، مرداد ۱۳۹۰ بالاده)

برای آنانی که روی در نقاب خاک کشیده اند آمرزش؛ و برای آنانی که از نعمت وجودشان برخوردار هستیم تندرستی آرزو داریم.

ما چشم براه فرستادن عکس های شما و هم چنین اطلاعات تکمیلی در باره عکس های این مجموعه هستیم. لطفاً در هنگام فرستادن اطلاعات تکمیلی، نام و شماره تلفن خود را نیز بنویسید.

…………………………………………………………………………………………

برای آگاهی از ویژگی عکس ها و نحوه ارسال بر روی لینک « درخواست ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده » کلیک کنید و یا با نمایندگان انجمن فرهنگی سادوا برای جمع آوری عکس ها مراجعه کنید. لطفا عکسها را به هر دو نشانی sadva86@gmail.com و  info@azmoude.ir ایمیل نمایید.

  • روستای یکه توت بهشهر: آقایان عبدالعلی پناهی و رامین آتنی مفرد
  • روستای زینوند (زاغمرز و امیرآباد) بهشهر: آقای محبوب توبه
  • روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر: آقایان علی نظری پایین دهی و رضا کاردگر ( فرزند آقای جبرئیل کاردگر).
  • روستای للـه مرز و حسین آباد بهشهر: آقایان علی نوبری ( فرزند آقای نادر نوبری)، دانیال تاجی (نوه حاج یونس توبه)
  • بهشهر: آقای وحید اسماعیلپور بالادهی، بلوار شهید هاشمی نژاد، بازار شهروند، نمایندگی بیمه ایران، تلفکس ۵۲۲۷۲۵۹ ۰۱۵۲  همراه ۳۵۶۱ ۱۵۲ ۰۹۱۱۵
  • محله زیروان: آقای کمیل توبه (فرزند آقای اسماعیل توبه)
  • روستای سمسکنده ساری: آقای یاور هاشمی (فرزند آقای سیدرسول هاشمی)

برای دریافت شماره تلفن این افراد، لطفاً نام و مشخصات خود و همچنین عبارت « برای ارسال عکس از روستای … » را به شماره سامانه پیامگیر سادوا  ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ پیامک کنید تا شماره تلفن آن نماینده در اختیار شما قرار گیرد.

لینک های مرتبط ………………………………………………………………………………

چهره مردم بالاده  ۱   ۲   ۳   ۴   ۵   ۶   ۷   ۸   ۹   ۱۰  ۱۱   ۱۲   ۱۳   ۱۴   ۱۵   ۱۶   ۱۷   ۱۸   ۱۹   ۲۰   ۲۱   ۲۲   ۲۳   ۲۴   ۲۵   ۲۶

فراخوان ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده ۲

فراخوان ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده ۱

گزارش اولین نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده / زیروان

گزارش دومین نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده / للـه مرز

گزارش تصویری همایش نکوداشت بزرگان بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام و تشکر از مدیر توانای سایت سادوای بالاده عزیز و تشکری دیگه برای این کار زیبایتون. من فکر کردم دیگه انتشار عکسها تعطیل شده. چون یه مدتیه عکس نذاشتین. خیلی خوشحالم که سایت سادوا دوباره مثل گذشته روز به روز پر محتواتر میشه. این سایت نیازمند همکاری همه ما بالادهی ها در هر کجای ایران و جهان که باشیم، هست.

سلام. دست همه این عزیزان درد نکنه که عکسها رو برای سادوا فرستادن. خداوند مرحوم یحیی دهبندی رو رحمت کنه که خیلی خوش اخلاق و مهربون بود. روح همه شون شاد.

سلام آقای آزموده.ضمن خسته نباشید به شما خواستم تشکر کنم از این که دوباره چهره مردم بالاده و همچنین دایی مرحومم رو قرار دادین.امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید.روح همه رفتگان شاد

درود بر شما آقای آزموده عزیز و عرض خسته نباشید بابت تمام زحمتهایی که برای تعالی نام بالاده و بالادهی میکشید. خداوند به تمام کسانی که در قید حیات هستند عمری با عزت عطا کن و عزیزانی که نقاب در چهره خاک کشیده اند را قرین رحمت خود گرداند ..

سلام. اتفاقاً من هم گاهی با این موضوع یعنی نشناختن فامیلام و هم محلی های بالادهی ام برخود می کنم. کاش بتونید یه روزی همه مردم بالاده را دور هم جمع کنین تا با هم بیشتر آشنا بشن. از تلاش و درایت شما برای این کار تشکر می کنم.

آقای آزموده مدیر باکفایت سایت سادوا سلام.
هر چند بنده بالادهی نیستم اما ارادت خاصی به ساکنین سرزمین اساطیری و باستانی ونداد یا همان هزارجریب امروزی دارم. هزارجریبی که در طول تاریخ هیچ بیگانه ای در آن آسایش وآرامش نداشته. اما امروز مردمان باکفایتش توسط مدیران بی کفایت این سرزمین علرغم میل باطنی این مردمان، از هم بیگانه گشته و سرزمین شان تکه تکه شده و به استانهای هم جوار واگذار شده. هر چند قلب هایشان به هم نزدیک اما راهشان دور.
تصاویر مردمان مهربان بالاده را زیارت و احساس شعف، و سبکی کردم مثل اینکه اقوام مرا ملاقات کردم. دست مریزاد.
…………………………………………
سادوا: جناب آقای باقری. درود و سپاس از اینکه در باره بالاده و مردمش ابراز لطف کرده اید. یقین دارم تا زمانی که قلبهایمان بهم نزدیک هست هیچ مرز جغرافیایی نمیتواند ما را از هم جدا کند.