چهره مردم بالاده / بخش سوم – با انتشار عکس های مردم بالاده و استقبال خوب اهالی محترم از این اقدام سایت سادوا، چند تن از دوستان فرهنگ دوست نیز عکس هایی را برای ما فرستاده اند که در همین جا از سرکار خانم مهندس نرگس کاردگر، آقای اکبر امامی (نوه مرحوم میرتراب ساداتی)، آقای دانیال تاجی (نوه دختری حاج یونس توبه) و چند تن دیگر از دوستانی که در حال تهیه عکس ها هستند صمیمانه سپاسگزاریمی کنیم. انتشار این مجموعه از عکس ها به صورت پیوسته و هر هفته تعداد ۱۰ عکس از هفته اول دی ماه ۱۳۹۱ تا زمان برگزاری همایش « نکوداشت بزرگان بالاده» در تابستان ۱۳۹۲ در بالاده ادامه خواهد داشت. گستردگی محل سکونت مردم بالاده و نداشتن نشانی همه آنها باعث می شود تا از همه اهالی محترم به ویژه جوانان عزیز درخواست کنیم که عکس  پدران و مادران، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، خودشان و بستگان و نزدیکان و سایر اهالی بالاده را برای ما ارسال کنند.

برای اطلاع از ویژگی عکس ها و نحوه ارسال بر روی لینک « فراخوان ارسال عکس مردم بالاده » کلیلک کنید.

سخن سادوا: بزرگان بالاده همان پدران و مادران دیروز هستند که با زحمت زیاد، ما را بزرگ کردند. امروز قدردان آنها باشیم.

………………………………………………………………………………..

عکس های رنگی از عین اله آزموده و استفاده از عکس ها با ذکر نام عکاس و لینک سایت سادوا آزاد است.

آقای مسیب حسین پور (توبه) ساکن روستای یکه توت بهشهر (عکس: دی ۱۳۸۸ بالاده)

حاج نعمت حسین پور (توبه) ساکن روستای یکه توت بهشهر (عکس: تیر ۱۳۹۱ بالاده) برای آقای حسین پور که اکنون در بستر بیماری هستند، آرزوی شفای عاجل داریم

آقای رحمت چهاردهی فرزند مرحوم ابوالقاسم – متولد سال …. – ساکن روستای زینوند بهشهر (عکس: شهریور ۱۳۸۸ زینوند)

زنده یاد جهان پهلوان اکبر چهاردهی فرزند مرحوم مرتضی – متولد  ۱۳۲۶ متوفی ۱۷/۷/۱۳۸۷ محل سکونت: محله زیروان بهشهر – محل دفن: بالاده – وی از کشتی گیران معروف استان مازندران در دهه ۱۳۵۰ بودند که برنده مدال طلای وزن ۷۴ کیلوی مسابقات کشتی آزاد بین المللی ۱۳۴۷ مشهد شدند و همواره یار و غمحوار محرومان و درماندگان و در امور عمومی بالاده همیشه پیشقدم بودند. (عکس ۱۵ مرداد ۱۳۸۵ بالاده)

زنده یاد مشهدی یعقوب دهبندی فرزند مرحوم مسیب و نوه مرحوم فضل الله – ساکن روستای حسین آباد بهشهر – محل دفن: بالاده – با سپاس از فرزندش خانم حبیبه دهبندی که این عکس را در احتیار ما قرار داده اند.

آقای کریم دهبندی فرزند مرحوم حاج گلبرار – ساکن بهشهر (عکس: مرداد ۱۳۹۰ بالاده)

زنده یاد حاج سیدحسین ساداتی بالادهی فرزند مرحوم سیدحسن و مرحومه بی بی خانم – متولد ۱۲۹۹ شمسی ولی بر طبق شواهد تاریخی حدود ۱۰۵ سال عمر کرده اند. وفات: ۱۳ دی ۱۳۸۸  محل سکونت: روستای سمسکنده ساری - با سپاس از فرزندش سیداکبر ساداتی که این عکس را در اختیار ما قرار دادند.

آقای سیداکبر ساداتی فرزند مرحوم حاج سیدحسین – متولد ۱۳۳۹ و ساکن ساری – استاد دانشگاه و از نخبگان علمی و ورزشی بالاده ( اطلاعات بیشتر در لینک های معرفی نخبگان بالاده – سید اکبر ساداتی بالادهی و هم چنین  گزارش موفقیت های علمی استاد سیداکبر ساداتی بالادهی در سال ۱۳۹۱ ) - (عکس: ۱۵ خرداد ۱۳۹۰ بالاده)

شهید ولی اله کاردگر فرزند مرحوم ابراهیم و مرحومه حوریه اسکندری – از شهید کاردگر دو دختر به یادگار مانده است.

زنده یاد ابراهیم کاردگر فرزند مرحوم ذبیح اله و مرحومه لیلا – پدر بزرگوار شهید ولی اله کاردگر -  با سپاس از سرکار خانم مهندس نرگس کاردگر فرزند شهید ولی اله کاردگر که این عکس و اطلاعات را برای ما فرستادند)

…………………………………………………………………………………………..

برای آنانی که روی در نقاب خاک کشیده اند آمرزش و برای آنانی که از نعمت وجودشان برخوردار هستیم تندرستی آرزو داریم

ما منتظر ارسال عکس های بزرگان و سایر همولایتی های بالادهی هستیم تا این گنجینه هر روز پربارتر گردد.

چهره مردم بالاده / بخش نخست

چهره مردم بالاده / بخش دوم

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۸ دی ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
کمیل توبه بالادهی گفت

سلام بر مدیریب سایت وزین سادوا؛ خداوند انشاءالله کسانی که فوت کردند را غرق رحمت کند و بر زنده گان طول عمر با برکت عطا کند.
ظمناآقای آزموده ی عزیز بعدامتحانات عکس ها را به شما می رسانم، یکسری از عکسها قدیمی هستند و با کیفیت پایین، چکار کنم.
………………………………………………….
سادوا: سلام آقا کمیل عزیز٫ امیدوارم به زودی از عکس های شما در سایت استفاده کنیم.
برای عکس هایی که قدیمی و کیفیت پایینی دارند، بهترین روش این است که : ۱ . قبل از اسکن با کمی مایع ظرفشویی و آب سرد و به آرامی و با کف دست آن را شسته و بعد با گبره در جایی مثل داخل کمد که گرد و غبار ندارد آویزان کنید تا خشک شود. ۲ . با رزولوشن بالا مثلاً ۴۰۰ تا ۶۰۰ dpi اسکن کنید ۳ . سپس در فتوشاپ و یا نرم افزارهایی مخصوص، آنها را رتوش کرده و بالانس رنگ و کنتراست آن را بهبود بخشید. ۴ . اگر نگاتیو آن موجود باشد یک بار دیگر از روی آن در ابعاد ۲۰ در ۲۵ سانتیمتر چاپ ، و سپس از روی آن اسکن کنید. ۵ . عکس های سیاه و سفید که پس از اسکن دارای تون رنگی می شوند را در فتوشاپ در منوی Image > Mode > Grayscale تبدیل کنید تا سیاه و سفید شود. معمولاً در عکس های سیاه و سفید ایرادات کمتری دیده می شود.

من نمی دانم چرا چهره های سرشناس همه باید از بالاده باشند. نمی دونم پایین ده، تیله بن و قلعه افراد سرشناس و موفق ندارد؟
آیا فقط مرحومین بالاده باید در صفحه قرار بگیرد؟
…………………………………………………
سادوا: روستاهای دیگر مثل پایین ده، تیله بن و قلعه و واوسر و … هم برای خود افراد سرشناس و موفق دارند که مسئولان سایت آن روستاها باید برای معرفی شان اقدام کنند. ما این کار را برای معرفی بزرگان و نخبگان و سرشناسان بالاده شروع کردیم و ادامه خواهیم داد. اگر به عکس های نمایش داده شده در سایت سادوا نگاهی دوباره بیندازید متوجه خواهید شد که تعداد زندگان با مردگان تقریباً برابرند. آنانی هم که به رحمت خدا رفته اند پدران و پدربزرگان مان بوده و برای ما بسیار قابل احترام و عزیزند و این کمترین کاری است که می توانیم برای آنان و گرامیداشت یادشان و قدردانی از زحمات آنان انجام دهیم.

کمیل توبه بالادهی گفت

آقای آزموده؛ با تشکر از راهنمایی روشن و واضح تان

با سلام خدمت آقای آزموده و دوستان انجمن فرهنگی سادوا. از طرف خودم و همه جوانان هم سن و سالم از شما برای این کار زیبا و برگزاری همایش بزرگان تشکر می کنم. یک پیشنهاد دارم : اگر هر جوان بالادهی که به اینترنت دسترسی داره فقط عکس های پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ خودش رو تهیه کنه، دنیایی عکس جمع می شه و هم به شما کمک میشه. چون تا اینجا که دیدم اکثر عکس های زیبا و با کیفییت مال شماست و عکس شهدا را هم که شما زحمتش رو کشیدین. بازم دست تون درد نکنه.
…………………………………………………………….
سادوا: جناب کاردگر عزیز سلام. از لطف شما سپاسگزاریم. پیشنهاد شما بسیار خوب و شدنی است و امیدوارم دوستان نیز هر چه زودتر دست بکار شوند.

می خواستم اینو هم به آقای « کریم ر » بگم که مگه ما گفتیم روستاهای دیگه افراد سرشناس و موفق نداره؟ اهالی هر روستا باید به سایت هاشون کمک کنین و اونا رو معرفی کنین. به نظرم این جور کارهای روستاهای دیگه به ما ربطی نداره که ما هم جوابش رو بدیم.
………………………………………………………..
سادوا: جناب کاردگر عزیز٫ سلام. ما هم کمک می کنیم تا سایت های روستاهای دیگر بتوانند در این راه موفق شوند.

با سلام و خسته نباشید. عکس هر شهید را به همراه پدرش نمایش دادن ایده ابتکاری جدید و کار جالبی است و اجر شما با شهدا. خداوند به شما و همه دست اندرکاران سایت سادوا جزای خیر بدهد.
…………………………………………………………….
سادوا: سپاس از محبت شما. در برابر جانفشانی شهدا، کاری انجام نداده ایم و شهدا بر گردن ما بیشتر از ین حق دارند.

سلام عمو جان. اینکار شما شایسته و قابل تحسین می باشد و از این که این بزرگواران را به ما جوانترها معرفی می کنید بسیار ممنونم.
ضمنا، مرحوم مشهدی یعقوب دهبندی ساکن روستای حسین آباد بودند ولی محل دفن این بزرگوار روستای بالاده می باشد.
شمه خانابدون
…………………………………………….
سادوا: سلام عمو هادی عزیز٫ سپاس از محبت شما. موردی که گفتید را اصلاح کردم و اشتباه از سادوا بوده. باز هم سپاس٫

سلام.
بنظرم حضور عکس آقای “سیداکبر ساداتی فرزند مرحوم حاج سیدحسین – متولد ۱۳۳۹ و ساکن ساری” در اینجا وجهی ندارد. چرا که در فراخوان شما اعلام کرده بودید که یکی از اصول این است که افراد حتما بالای ۶۰ سال باشند ولی این فرد زیر ۶۰ است. لطفا عکس فوق را اصلاح کنید. با تشکر.
…………………………………………..
سادوا: جناب ساداتی با سلام. شرط سنی برای همایش نکوداشت بزرگان بالاده در تابستان ۱۳۹۲ است ولی در این بخش با عنوان « چهره مردم بالاده » حتی جوانان هم می توانند عکس هایشان را بفرستند و منعی ندارد ( البته به غیر از نوجوانان عزیز ). در فراخوان ارسال عکس هم به شرایط سنی اشاره ای نشده است.

با عرض سلام و خسته نباشی خدمت شما مدیر محترم سایت سادوا.
خواستم از طرف خو دم از این کار با ارزش و زیبای شما تشکر کنم.
یه سوال: آیا عکس مادربزرگ ها رو هم توی سایت میشه گذاشت؟
……………………………………………
سادوا: سلام خانم علامه قاسمی. از محبت شما سپاسگزاریم. مادران و مادربزرگ ها هم نیمی از جمعیت بالاده هستند و عکس آنها را هم باید نمایش بدهیم و به زودی اولین سری از عکس های مادربزرگ ها را منتشر خواهیم کرد. اگر از مادربرگ هایتان عکس دارید حتماً برای ما بفرستید.

دلسوخته و عاشق بالاده و بالادهی گفت

سلام
چقدر خوبه در مورد بزرگان بیشتر مطلب نوشته بشه. ضمنا به نظرم منظورتان از بزرگان بالاده، بزرگان سنی هست!!!! درسته؟
………………………………
سادوا: همه بالادهی ها برای ما بزرگ هستند. یکی بزرگ سنی هست و یکی دیگر بزرگ علمی و …

دلسوخته و عاشق بالاده و بالادهی گفت

سلام مجدد
با احترام ویژه ای که برای بزرگان سنی و غیرسنی خودم قائل هستم و دست همشونو میبوسم لازمه به یادآوریه :
معمولا هر روستا یا شهر یا استان یا کشوری بخواد بزرگانشو معرفی کنه شاخصترین آنها رو معرفی میکنه .
…………………………………..
سادوا: به نظر شما این شاخصه ها چه چیزهایی هست؟ لازم است بدانیم که شاخصه های انسانی همواره نسبی هستند.

دلسوخته و عاشق بالاده و بالادهی گفت

سادوای عزیز سلام . سلام کردن مستحب است ولی جواب سلام واجب .
از اینکه بدون سلام اقدام به پاسخ میکنید نشان از عصبانیت شماست یعنی بنده به نکته جالبی اشاره کردم که سادوا به آن آلرژی دارد . منظور بنده از بزرگان بالاده افراد مشهوری است که اهالی دیگر مناطق بواسطه این بزرگان بالاده را میشناسند .
مثلا اسم روستای کوهستان را می شنوید اولین شخصی که به ذهنتان خطور می کند کیست؟ یا اسم رستمکلا را میشنوید ؟ یا بهشهر ؟ نکا ؟ ساری ؟ قائمشهر و……. ؟ اگر نمیدانید میتوانم یکی یکی برایتان نام ببرم … البته اگر به قول خودتون ” شاخصه های ” دیگری مد نظرتان نباشد !!!!!!
در ضمن سادوای عزیز شخصیت های علمی در بالاده جوانانی هستند که لازم است برای ارج نهادن به همت این عزیزان بصورت جداگانه و شایسته اقدام نمود. بالاده عزیز شخصیتهای بزرگ و قابل احترامی دارد که مایه مباهات است .
……………………………………………………..
سادوا: سلام. باز هم سلام برای آن کامنتی که بی سلام بود. ببخشید.
کلاه خودتان را قاضی کنید و ببینید بجای فرستادن دو تا عکس و دو خط مقاله و مطلب در باره بالاده، تمام وقت و انرژی خود را باید صرف جواب دادن ها بگذاریم.
ما انتظار همکاری از همه دوستان برای تعالی فرهنگ بالاده را داریم اما بعضی از دوستان انگار به اندازه آن زن خانه دار ۶۰ ساله بیسواد بالادهی هم نمی خواهند همکاری کنند که عکس پدر مرحومش را به من داد تا از آن اسکن بگیرم و در سایت ساداو قرار بدهیم.
شما هم بیایید با سادوا همکاری کنیم یا اصلاً سایت دیگری بزنید تا کمی کمک حال فرهنگ بالاده شوید.

بنده هم با نظر جناب آقای “ساداتی” موافقم ……………….
بنظرم حضور عکس آقای “ سیداکبر ساداتی فرزند مرحوم حاج سیدحسین – متولد ۱۳۳۹ و ساکن ساری ” در اینجا وجهی ندارد.
…………………………………………………
سادوا: بنا داریم تا در این عکسها، نخبگان علمی و حتی جوانان را هم معرفی کنیم.

معین علامه قاسمی گفت

با سلام و خسته نباشید خدمت آقای آزموده عزیز و دلسوز مردم بالاده. خواستم بعنوان عضوی از مردم بالاده از زحمات جنابعالی صمیمانه تشکر کنم.
…………………………………………
سادوا: سلام. همه ما فرزندان بالاده هستیم و وظیفه ای بر دوش مان هست. باید دست هم را در انجام امور بالاده بگیریم و به بالاده کمک کنیم. از لطف شما و از اینکه به این جلسه تشریف آوردید بسیار سپاسگزارم.

جواد بابائیان گفت

با سلام خدمت آقای آزموده عزیز
کار زیبای شما ستودنی و قابل تحسین است. از زحماتتان صمیمانه تشکر می کنم
عذر خواهی این بنده حقیر را بابت حضور نداشتن در این نشست را بپذیرید
چند عکسی (مرحوم حاج نجف چهاردهی و شهیدان اسماعیل چهاردهی و قربان توبه) تهیه کردم و از طریق یکی از دوستانم در اسرع وقت برایتان ارسال میشود! با تشکر
…………………………………………
سادوا: سلام جناب جواد بابائیان عزیز
از اینکه از دیدارتان در این نشست محروم بودم متاسفم. از لطف شما در تهیه و ارسال عکس ها بسیار سپاسگزارم. منتظر دریافت آنها هستم.

دلسوخته و عاشق بالاده و بالادهی گفت

باسلام
انتقادها را نمایش نمیدهید …….. حالا تعریف میکنیم . به به عجب سایتی چقدر کار فرهنگی پرباری احسنت احسنت هزاربار احسنت