چهره مردم بالاده / بخش هفتم – با انتشار شش مجموعه از عکس های چهره مردم بالاده، دوستان زیادی احساس مسئولیت کرده و عکس و مشخصات بالادهی ها را برای سایت سادوا ارسال کرده اند که صمیمانه از همه این عزیزان سپاسگزاریم و هم چنین نظرات گوناگونی نیز در تایید این اقدام سایت سادوا نوشته شده که قابل توجه و تقدیر است. اما چند نفری همواره ساز مخالف می زنند و عمدتاً معتقد هستند که سادوا در پی جهت گیری های قومی و قبیله ای بوده یا اینکه عکس فلانی را حذف و یا فلانی لیاقت قرار گرفتن در کنار عکس شهید را ندارد و یا در باره سابقه اخلاقی و رفتاری فلانی هم بنویسید!! و یا اینکه حق ندارید!! از فلان خاندان عکسی منتشر کنید و یا اینکه چرا عکس فلانی را منتشر نکرده اید، عکس آن یکی چرا سیاه و سفید هست و تبعیض قایل شدید و یا یکی دیگر از روی دلسوزی یا تهدید می گوید که  «نگذارید خواسته های خود را از طریق سایت های دیگر پیگیری کنیم » و … و بنای مخالفت و توهین و تهدید نسبت به مردم شریف بالاده و سایت سادوا را گذاشته اند. این چند خط را فقط برای آگاهی این دسته از یادداشت نویس ها نوشتیم. زیرا اینگونه یادداشت ها و درخواست های بی نام  یا با نام های جعلی، هرگز قابل انتشار و یا جواب و اجرا نبوده و مردم بزرگوار بالاده و فرهنگ شان را بسی بالاتر از این انتقادات نسنجیده می دانیم.

سایت سادوا از اینکه انتشار عکس پدران و مادران بالاده مورد توجه و استقبال فرزندان شان قرار گرفته، خوشحال است و از اینکه چرا بعضی از افراد ناراحت هستند، دلیلش بر ما پوشیده است. عکس هایی که منتشر کرده ایم همه بالادهی هستند و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و پدران و مادران ما که شاید تاکنون از وجودشان هم بیخبر بوده ایم و سایت سادوا وظیفه ندارد شخصیت و رفتار دیگران را نقد کند. هر کسی با انتشار این مجموعه از عکس ها مشکلی و یا انتقادی دارد، مرد و مردانه نام و مشخصات خود را بنویسد (مثل اکثریت خوانندگان فهیم سادوا) و یا خودش سایتی راه اندازی کرده و هر آنچه می خواهد در آن بنویسد و خود نیز جوابگوی قانون و پیامدهای حقوقی اش باشد.

سایت سادوا هر هفته فقط ۱۰ عکس منتشر می کند و به مرور تعداد بیشتری عکس را منتشر خواهد کرد و ممکن است عکس کسی که در این قسمت ها نیامده، در بخش های بعدی بیاید. انتشار این مجموعه از عکس ها، تا زمان برگزاری همایش « نکوداشت بزرگان بالاده » در تابستان ۱۳۹۲ که در بالاده برگزار خواهد شد، ادامه خواهد داشت و از مردم محترم بالاده به ویژه جوانان عزیز درخواست می کنیم که بخاطر گستردگی محل سکونت اهالی این روستا و نداشتن نشانی همه آنها، عکس پدران و مادران، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، خود و بستگان و نزدیکان و سایر اهالی را برای ما ارسال کنند. از دوستان گرامی آقایان سیدربیع صباغ، حافظ محمدی ( نوه مرحوم کربلایی رحمان چهاردهی)، امیر امامی ( نوه مرحوم میرتراب ساداتی )، دانیال تاجی ( نوه حاج یونس توبه ) و جواد بابائیان (نوه مرحوم حاج نجف چهاردهی) که برای ارسال عکس همکاری کرده اند صمیمانه سپاسگزاریم.

برای اطلاع از ویژگی عکس ها و نحوه ارسال بر روی لینک « فراخوان ارسال عکس مردم بالاده » کلیک کنید.

سخن سادوا:« پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، پدران و مادران ما، آینه فرهنگ و شخصیت بالاده هستند، نگذاریم گرد فراموشی بر چهره این آینه ها بنشیند».

………………………………………………………………………………..

عکس های رنگی از عین اله آزموده و استفاده از عکس ها با ذکر نام عکاس و لینک سایت سادوا آزاد است.

آقای حاج علی قاسم پور ( توبه) فرزند مرحوم محمد و مرحومه فاطمه – متولد ۱۳۱۴ – ساکن ساری – بازنشسته برق منطقه ای مازندران (عکس: ۱۶ آبان ۱۳۸۸ ساری)

آقای کربلایی حسینعلی توبه فرزند مرحوم حاج جبیب الله – متولد …. ساکن بالاده (عکس: تابستان ۱۳۸۷ بالاده)

شهید اسماعیل چهاردهی

زنده یاد حاج نجف چهاردهی پدر بزرگوار شهید اسماعیل چهاردهی – فرزند مرحوم محمد مهدی – متولد ۱۲۹۷ وفات ۱۳۷۲محل سکونت و دفن: روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر – ( عکس: ارسالی از آقای جواد بابائیان نوه ایشان)

آقای کریم دهبندی فرزند مرحوم یزدان و عموی بزرگوار شهید اسماعیل پناهی – متولد …. ساکن روستای یکه توت بهشهر ( عکس: ۱۹ آبان ۱۳۸۸ یکه توت )

آقای حاج علی دهبندی فرزند مرحوم حاج حسن و دایی بزرگوار شهید اصغر دهبندی – متولد …  ساکن بهشهر ( عکس: ۴ آذر ۱۳۹۱ بالاده )

زنده یاد کربلایی سیدعلی اکبر موسوی فرزند کربلایی سیدحسین موسوی معروف به کِل جدّا – متولد ۱۲۷۰ وفات ۱۳۴۲ ( پدر حاج سیدمصطفی و سیدمرتضی و حاج معصومه موسوی) – محل سکونت یکه توت – محل دفن روستای برگه ساری ( با سپاس از آقای « سید موسوی » که با ایمیل این اطلاعات را برای ما فرستادند و متاسفانه نام کامل خود را ذکر نکردند. )


زنده یاد سیدنورالدین عمادی فرزند مرحوم یاور – متولد ۱۳۰۴ وفات ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ محل سکونت و دفن: محله زیروان بهشهر (عکس: مرداد ۱۳۸۹ بالاده)

آقای رمضان کاردگر فرزند مشهدی عبدالله ( نوه حاج روحل ) – متولد …. بازنشسته آموزش و پرورش – ساکن بهشهر (عکس: مرداد ۱۳۸۷ بالاده)

آقای علی کاردگر فرزند مرحوم کربلایی رحمان پناهی و برادر بزرگوار شهید اسماعیل پناهی – متولد ۱۳۳۱/۲/۱ – معاون مالی و اداری سابق و بازنشسته اداره کل ارشاد اسلامی مازندران – ساکن ساری (عکس: ۱۴ آبان ۱۳۸۸ ساری )

…………………………………………………………………………………………

برای آنانی که روی در نقاب خاک کشیده اند آمرزش و برای آنانی که از نعمت وجودشان برخوردار هستیم تندرستی آرزو داریم.

ما منتظر ارسال اطلاعات تکمیلی در باره عکس های این مجموعه هستیم تا این گنجینه هر روز پربارتر گردد.

لینک های مرتبط ……………………………………………………………………………….

چهره مردم بالاده / بخش نخست

چهره مردم بالاده / بخش دوم

چهره مردم بالاده / بخش سوم

چهره مردم بالاده / بخش چهارم

چهره مردم بالاده / بخش پنجم

چهره مردم بالاده / بخش ششم

فراخوان برگزاری همایش نکوداشت بزرگان بالاده

فراخوان ارسال عکس مردم بالاده

نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
کمیل توبه بالادهی گفت

با سلام خدمت مدیریت سایت وزین سادوا آقای آزموده؛
دست تمامی کسانی که برای این همایش پر افتخار بالاده زحمت می کشند و خون دل میخورند درد نکنه.

با سلام
و خسته نباشید بابت زحمتهای فراوان.

عزیز اله آخوندی گفت

سلام به سادوا و اهالیــــش /سلام به مخاطبان بالادهیش / سلام به آزموده آقا / به آن مرد چشم خدا / تشکر می کنیم از شما / گوییم اجرکم عندالله.
………………………………………………
سادوا: سلام بر شما و همه بالادهی ها. سپاس از محبت شما.

با سلام خدمت جناب آقای آزموده عزیز
نام پدر مرحوم حاج نجف چهاردهی محمد مهدی می باشد
سپاس از کارهای قشنگتان