چهره مردم بالاده / بخش شانزدهم – هر روز که می گذرد چهره های مهربان پدران و مادران بیشتری با همکاری فرزندان شان در سایت سادوا به نمایش گذاشته می شود و بدین طریق یادی از بزرگان و مردم بالاده و خوبی ها و خاطرات شان در ذهن ما مرور می شود. نیاکان زحمتکش ما ( که خدایشان رحمت کند ) هر آنچه در توان داشتند برای کسب روزی حلال و بزرگ کردن فرزندان شان یعنی من و تو و ما و شما بکار بردند تا آینده ای سالم و خوب را برای فرزندان و خانواده خود فراهم آورند. اکنون این ما فرزندان هستیم که با انتشار عکس و گرامیداشت یادشان، زحمت های آنها را باید جبران کنیم.

با توجه به اینکه تا زمان برگزاری مراسم « نکوداشت بزرگان بالاده » در روز ۱۴ تیر ۱۳۹۲ ( یک روز پس از مراسم یادواره شهدا) فرصت چندانی باقی نمانده است از همه فرزندان عزیز بالادهی درخواست داریم عکس و مشخصات مادر و مادربزرگ ها، پدر و پدربزرگ ها و بستگان خود را برای استفاده در طرح بنر بزرگ مراسم و همچنین درج در سایت سادوا برای ما بفرستند. ( به ویژه از طایفه توبه و هم چنین مادران بالاده که عکس بسیار کمی از آنها داریم ).

برای آگاهی از ویژگی عکس ها و نحوه ارسال بر روی لینک « درخواست ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده » کلیک کنید. و یا با نمایندگان انجمن فرهنگی سادوا برای جمع آوری عکس ها مراجعه کنید.

  • روستای یکه توت بهشهر: آقایان عبدالعلی پناهی و رامین آتنی مفرد
  • روستای زینوند (زاغمرز و امیرآباد) بهشهر: آقای محبوب توبه
  • روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر: آقایان علی نظری پایین دهی و رضا کاردگر ( فرزند آقای جبرئیل کاردگر).
  • روستای للـه مرز و حسین آباد بهشهر: آقایان علی نوبری ( فرزند آقای نادر نوبری)، دانیال تاجی (نوه حاج یونس توبه) و محمد بزرگزاده (نوه حاج جبار خاسب)
  • بهشهر و محله زیروان: آقای کمیل توبه (فرزند آقای اسماعیل توبه)
  • روستای سمسکنده ساری: آقای یاور هاشمی (فرزند آقای سیدرسول هاشمی)

برای دریافت شماره تلفن این افراد، لطفاً نام و مشخصات خود و همچنین عبارت « برای ارسال عکس از روستای … » را به شماره سامانه پیامگیر سادوا  ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ پیامک کنید تا شماره تلفن آن نماینده در اختیار شما قرار گیرد.

از آقایان رضاعلی خاسب (حسین آباد بهشهر)، اکبر چهاردیچ (یکه توت بهشهر)، یوسف چهاردهی (زیروان بهشهر)، حسین کاردگر (فرزند حاج عباس – از روستای للـه مرز بهشهر)، مهدی پناهی (فرزند علی از بهشهر)، نعمت اله آزموده، علی نظری ( روستای پایین ده) و سیدعقیل ساداتی تیله بنی برای همکاری شان در تهیه این مجموعه صمیمانه سپاسگزاریم.

سخن سادوا: « هر بالادهی می تواند با معرفی بزرگان خانواده و فامیل خود، سهمی در نکوداشت یاد و خاطره آنها داشته باشد. این کمترین کاری است که فرزندان بالاده می توانند برای بزرگان خود انجام بدهند »

………………………………………………………………………………

استفاده از عکس ها با ذکر نام عکاس و لینک سایت سادوا آزاد است.

زنده یاد حاج غفار خاسب (چهاردهی) فرزند مرحوم حاج غلامرضا و مرحومه نساء – متولد  ۱۲۷۵ وفات ۱۳۴۶ – محل سکونت و دفن: روستای حسین آباد بهشهر / (عکس و اطلاعات: ارسالی از سوی نوه اش آقای رضاعلی خاسب)

زنده یاد مختار چهاردهی فرزند باقر – متولد ۱۲۸۸ وفات ۱۳۵۶/۸/۲۳ محل سکونت: روستای یکه توت بهشهر – محل دفن: …. / (عکس و اطلاعات: ارسالی از سوی فرزندش اکبر چهاردیچ)

زنده یاد مرتضی چهاردهی فرزند مرحوم قربان و مرحومه سکینه کاردگر – متولد: ۱۳۰۲ وفات: ۱۳۸۱ – محل سکونت: محله زیروان بهشهر – محل دفن: روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر (عکس و اطلاعات: ارسالی از سوی فرزندش یوسف چهاردهی)

شهید عباس دهبندی فرزند کربلایی ولی معروف به کِل ولی

آقای رضا دهبندی فرزند شهید عباس دهبندی – متولد …. – ساکن روستای مهدی آباد بهشهر / (عکس: عین اله آزموده – ۱۳۹۰/۱/۳ منزلش)

زنده یاد کربلایی سیدآقا ساداتی فرزند مرحوم سیدحسین و معروف به کِل سِدآقا – متولد …. وفات احتمالاً: ۱۳۲۹ محل سکونت و دفن: روستای بَرگه ساری / (عکس: ارسالی از سوی علی نظری) / لازم به ذکر است که زندگینامه مرحوم ساداتی قبلاً به نقل از سایت دوسرشمار در سایت سادوا منتشر شده است.

آقای سیدخلیل رضوی فرزند …. – متولد سال …. – محل سکونت: روستای للـه مرز بهشهر / (عکس: عین اله آزموده – تیر ۱۳۹۱ بالاده)

زنده یاد حجت الاسلام میرزاحیدرعلی کاردگر معرف به آقاشیخ حیدر – فرزند محمد امین و مرحومه منیرخانم - متولد سال ۱۲۵۵ (طبق شناسنامه اش) وفات …. ساکن ساری – محل دفن: بالاده / (عکس: ارسالی از سوی نعمت اله آزموده)


زنده یاد مرتضی کاردگر فرزند مرحوم حسین و مرحومه شهربانو -تاریخ تولد ۱۳۱۴ – وفات ۱۳۸۴ ساکن روستای للـه مرز بهشهر – محل دفن: …  / (عکس و اطلاعات: ارسالی از سوی نوه اش حسین کاردگر)

زنده یاد کربلایی رحیم پناهی فرزند مرحوم یزدان دهبندی (نوه مرحوم فرهاد ) متولد: ۱/۲/۱۳۰۳ وفات: ۱۳۸۹/۲/۱ محل سکونت و دفن: محله زیروان بهشهر (عکس و اطلاعات: ارسالی از سوی نوه اش مهدی پناهی)

 …………………………………………………………………………………………

برای آنانی که روی در نقاب خاک کشیده اند آمرزش و برای آنانی که از نعمت وجودشان برخوردار هستیم تندرستی آرزو داریم.

ما چشم براه فرستادن اطلاعات تکمیلی در باره عکس های این مجموعه هستیم. لطفاً در هنگام فرستادن اطلاعات تکمیلی، نام و شماره تلفن خود را نیز بنویسید.

لینک های مرتبط ………………………………………………………………………………

چهره مردم بالاده / بخش نخست     چهره مردم بالاده / بخش دوم

چهره مردم بالاده / بخش سوم       چهره مردم بالاده / بخش چهارم

چهره مردم بالاده / بخش پنجم ( مادران و مادربزرگ ها )

چهره مردم بالاده / بخش ششم      چهره مردم بالاده / بخش هفتم

چهره مردم بالاده / بخش هشتم      چهره مردم بالاده / بخش نهم

چهره مردم بالاده / بخش دهم ( مادران و مادربزرگ ها )

چهره مردم بالاده/ بخش یازدهم        چهره مردم بالاده / بخش دوازدهم

چهره مردم بالاده/ بخش سیزدهم      چهره مردم بالاده / بخش چهاردهم

چهره مردم بالاده / بخش پانزدهم ( مادران و مادربزرگ ها )

۲ درخواست ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده    ۱ فراخوان ارسال عکس مردم بالاده

فراخوان برگزاری همایش نکوداشت بزرگان بالاده

گزارش اولین نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده / زیروان

گزارش دومین نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده / للـه مرز

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام و خسته نباشید خدمت آقای آزموده
اگه میشه وقتی عکسهایی از قدیمی ها مثلا ۱۵۰ سال بیش را توی سایت میذارین حداقل معرفی کنین که اون شخص از اجداد کیه. برای مثال حاج آقا حیدر را نمی شناسم چه برسه به پدر و مادرش. ممنون از لطفتون.
…………………………………………….
سادوا: سلام. ما هم مایل به معرفی کامل اشخاص هستیم و این بستگی به همکاری شماها و کسانی دارد که زحمت ارسال این عکس ها را می کشند. سادوا با همکاری شما بهتر خواهد بود.

باسلام و ارادت حضور جناب آقای آزموده
صمیمانه تشکر می کنم از زحمات شایان توجه جنابعالی و آرزوی موفقیت برای شما

کمیل توبه بالادهی گفت

با سلام؛
خداوند رحمت کند عزیزانی راکه در بین ما نیستند و خداوند طول عمر بدهد عزیزانی را که در بین ما هستند

با سلام خدمت آقای آزموده
ایده جالبی در معرفی بزرگان روستایتان استفاده کردید. موفق باشید
وبلاگ روستای ششک sheshke.blogfa.com