چهره مردم بالاده / بخش یازدهم – می گویند یک عکس به اندازه ده ها سخنرانی و ساعت ها حرف زدن موثرتر و در تاریخ ماندگارتر است و یک عکس می تواند بازگو کننده یک احساس، یک اتفاق، یک تاریخ و یک داستان در یک لحظه ای خاصی از زمان باشد که به گذشته پیوسته است، اما آن عکس همیشه متعلق به زمان حال و آینده است. از این روی می توان با دیدن عکس های مردم بالاده که تاکنون ۱۱۰ قطعه از آن را منتشر کرده ایم به همین سخن نیز رسید. بسیاری از چهره هایی که تاکنون نشان داده ایم و یا در آینده نشان خواهیم داد، اکنون به تاریخ پیوسته اند و شاید هم فراموش شان کرده باشیم، اما با دیدن دوباره عکس آنها یک بار دیگر به خود می آییم که « پیشیـنیان ما چنین مردمان زحمتکش و پاکی بودند که در گمنامی زندگی کردند و با گمنامی نیز از این دنیا دست شسته اند و در گوشه ای از خاک خداوند آرام گرفته اند». باشد تا با دیدن چهره این مردمان، به نیکی از آنها یاد کنیم و به سوی خوبی گام برداریم.

از همه فرزندان عزیز بالاده درخواست داریم عکس و مشخصات مادر و مادربزرگ ها، پدر و پدربزرگ ها و بستگان خود را برای درج در سایت سادوا برای ما بفرستند. ( به ویژه از طایفه توبه که عکس بسیار کمی از آنها داریم )، زیرا انتشار این مجموعه از عکس های مردم بالاده که به صورت پیوسته و هر هفته ۱۰ عکس از هفته اول دی ماه ۱۳۹۱ تا زمان برگزاری همایش « نکوداشت بزرگان بالاده » در تابستان ۱۳۹۲ در بالاده ادامه خواهد داشت، نیازمند همکاری همه شما عزیزان بالادهی می باشد. به یاری ما بیایید و در معرفی بزرگان و چهره مهربان مردم بالاده سهمی هر چند کوچک داشته باشید. ما بخاطر گستردگی محل سکونت اهالی این روستا در دشت مازندران و ده ها شهر دیگر ایران و خارج از کشور به همه آنها دسترسی نداریم.

از آقایان عبدالعلی پناهی فرزند مرحوم محمد، دانیال تاجی ( نوه حاج یونس توبه) و هادی نیک بین (نوه مرحوم جلیل شب روان / دهبندی) برای همکاری شان در تهیه این مجموعه صمیمانه سپاسگزاریم.

برای آگاهی از ویژگی عکس ها و نحوه ارسال بر روی لینک « فراخوان ارسال عکس مردم بالاده » کلیک کنید.

سخن سادوا: « روزگار چنان می گذرد که حتی آن را احساس هم نمی کنیم و فردا نوبت ماست که فرزندان مان عکس ما را نشان دهند و از ما یاد کنند، پس ما نیز از گذشتگان به نیکی یاد کنیم »

………………………………………………………………………………

استفاده از عکس ها با ذکر نام عکاس و لینک سایت سادوا آزاد است.

حجت الاسلام صادق علی توبه – فرزند حاج یونس و مرحومه سلیمه کاردگر – متولد ۱۳۴۴ – ساکن مشهد ( عکس: عین اله آزموده – تابستان ۱۳۸۸ بالاده)

آقای یزدان توبه – فرزند مرحوم رمضان – متولد سال ….. ساکن روستای للـه مرز بهشهر ( عکس: عین اله آزموده – مرداد ۱۳۸۹ بالاده)

زنده یاد مصطفی چهاردهی فرزند مرحوم حاج مهدی – ساکن روستای یکه توت بهشهر – متولد سال …. متوفی به سال …..  محل دفن: ….. (عکس: ارسالی از سوی آقای عبدالعلی پناهی )

آقای رضا چهاردهی فرزند مرحوم خلیل و و بانو رعنا (نوه دختری مرحوم طهماسب نصرتی) – متولد سال …. ساکن روستای یکه توت بهشهر ( عکس: عین اله آزموده / شهریور ۱۳۸۶ – یکه توت)

آقای عین الله دهبندی – فرزند مرحوم حاج گلبرار – متولد سال …. ساکن بهشهر ( عکس: عین اله آزموده – مرداد ۱۳۸۵ بالاده )

زنده یاد جلیل شب روان ( دهبندی ) – فرزند مرحوم علی و مرحومه سکینه کاردگر – ساکن روستای یکه توت بهشهر – متولد سال …. فوت: مهر ۱۳۷۱ – محل دفن: روستای زاغمرز بهشهر ( عکس و اطلاعات: ارسالی از سوی آقای هادی نیک بین نوه اش)

طلبه شهید سیدیحیی ساداتی / تنها شهید از بین ۲۰ شهید روستای بالاده که در بالاده دفن شده است.

آقای حاج سیدمحمد ساداتی – فرزند مرحوم میرمفید و خانم سیده هاجر ساداتی – پدر بزرگوار شهید سیدیحیی ساداتی – متولد سال ۱۳۲۵ – ساکن روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر ( عکس: عین اله آزموده / سوم فروردین ۱۳۹۰ – شهیدآباد)

زنده یاد اسماعیل کاردگر ( توبه) فرزند مرحوم ولی – متولد ۱۲۹۵ ساکن روستای مهدی آباد زینوند بهشهر – فوت ۱۳۶۴ محل دفن: روستای حسین آباد بهشهر ( عکس و اطلاعات: ارسالی از سوی آقای دانیال تاجی)

زنده یاد حاج کریم کاردگر – فرزند مرحوم مهدی – متولد ۱۳۰۶ – فوت ۲۳/۳/۱۳۷۹ – محل سکونت و دفن: روستای حسین آباد بهشهر ( عکس و اطلاعات: ارسالی از سوی آقای دانیال تاجی)

 

…………………………………………………………………………………………

برای آنانی که روی در نقاب خاک کشیده اند آمرزش و برای آنانی که از نعمت وجودشان برخوردار هستیم تندرستی آرزو داریم.

ما چشم براه فرستادن اطلاعات تکمیلی در باره عکس های این مجموعه هستیم. لطفاً در هنگام فرستادن اطلاعات تکمیلی، نام و شماره تلفن خود را نیز بنویسید.

لینک های مرتبط ………………………………………………………………………………

چهره مردم بالاده / بخش نخست

چهره مردم بالاده / بخش دوم

چهره مردم بالاده / بخش سوم

چهره مردم بالاده / بخش چهارم

چهره مردم بالاده / بخش پنجم ( مادران و مادربزرگ ها )

چهره مردم بالاده / بخش ششم

چهره مردم بالاده / بخش هفتم

چهره مردم بالاده / بخش هشتم

چهره مردم بالاده / بخش نهم

چهره مردم بالاده / بخش دهم ( مادران و مادربزرگ ها )

فراخوان برگزاری همایش نکوداشت بزرگان بالاده

فراخوان ارسال عکس مردم بالاده

نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

مدیر محترم سایت . با سلام واحترام/ ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی دریغ جنابعالی؛ شایسته بود قبل از درج عکس حقیر، تمثال مبارک سروان گرامی حجج الاسلام آقای حاج سیدحاج رسول ساداتی و حاج سیدیوسف ساداتی را درج می فرمودید.
…………………………………………….
سادوا: سلام جناب آقای توبه عزیز٫ عکس آن روحانیون بزرگوار و هم چنین تمثال « آقا شیخ حیدر » نیز در نوبت انتشار قرار دارد و یکی از دلایل این بوده که از خاندان گرامی توبه، عکس به مقدار کافی نداریم و تاکنون دو بار هم درخواست کردیم تا دوستان از افراد این خاندان برای ما عکس بفرستند ( که هنوز اقدام نکرده اند). امیدوارم خداوند همه شما بزرگواران را سلامت بدارد.

با سلام خدمت جناب آقای آزموده
کارتان بسیار عالی و زحمات شما قابل تقدیره. تاریخ تولد جناب آقای ساداتی ۱۳۲۵ می باشد.
امیدوارم که هم ولایتی های عزیز همکار ی های لازم را در جهت پربارتر شدن این گنجینه انجام دهند

سلام؛
عموجان کارتان بسیار عالی و پسندیده می باشد و این کار نوعی احترام به بزرگان و عزیزان ما می باشد که یاد آنها را زنده می دارید. با تشکر از شما و دوستانی که عکسها را برای شما ارسال می کنند.
شمه خانابدون
……………………………………………
سادوا: سلام عمو هادی عزیز٫ سپاس که به سادوا محبت دارید. منتظر عکس هایی دیگر از شما هستیم.

جناب آقای آزموده عزیز با سلام و عرض ارادت بایستی خدمت حضرتعالی و خوانندگان محترم سایت وزین تان عرض شود که آقا رضا چهاردهی آقازاده مرحوم خلیل چهاردهی و نوه دختری مرحوم طهماسب نصرتی هستند.
…………………………………..
سادوا: جناب آقای قربانی عزیز سلام. از لطف شما سپاسگزاریم و اصلاح گردید. ارادت قلبی ما را پذیرا باشید. امیدوارم هر چه زودتر عکس پدر و مادر گرامی تان را برای ما بفرستید.

با سلام خدمت اقای ازموده تشکر بابت گذاشتن عکسایی از بزرگان بالاده کارتونو خیلی دوست دارم