چهره مردم بالاده / بخش دهم – این دومین سری از مجموعه ده تایی عکس مادران و مادربزرگ های بالاده هست که در سایت سادوا نمایش داده می شود. آنچه برای ما مهم می باشد دیدن چهره این مادران زحمت کش و مهربان و دوست داشتنی و تأملی دوباره در آفرینش خداوند هست که چگونه ما طفل های کوچک دیروز  در دامن پرمهر و محبت این مادران عزیز به مردان و زنانی تبدیل شده ایم. هر چه ما فرزندان برای خدمتگزاری به این مادران و نیز پدران تلاش کنیم جبران زحمت های بیدریغ آنها نخواهد شد. پس تا روزگار باقیست و آنها در سلامت جسمی و روانی هستند برای آرامش و آسایش آنها تلاش کنیم. تاریخ شاهد است که از دامان پاک و پر مهر همین مادران عزیز بالاده، ۲۰ جوان برومند به جبهه های جنگ دوران هشت ساله دفاع مقدس رفتند و به شهادت رسیدند و ده ها جانباز و آزاده و رزمنده دیگر اکنون در بین ما زندگی می کنند و صدها مرد و زن توانمند و مدیر و تحصیلکرده در حال خدمت به کشور  هستند.

از همه فرزندان عزیز بالاده درخواست داریم تا به نشانه قدردانی و احترام، عکس و مشخصات مادران و مادربزرگ های خود را برای درج در سایت سادوا برای ما بفرستند. زیرا انتشار این مجموعه از عکس های مردم بالاده که به صورت پیوسته و هر هفته ۱۰ عکس از هفته اول دی ماه ۱۳۹۱ تا زمان برگزاری همایش « نکوداشت بزرگان بالاده » در تابستان ۱۳۹۲ در بالاده ادامه خواهد داشت، نیازمند همکاری همه شما عزیزان بالادهی می باشد. به یاری ما بیایید و در معرفی بزرگان و چهره مهربان مردم بالاده سهمی هر چند کوچک داشته باشید. ما بخاطر گستردگی محل سکونت اهالی این روستا در دشت مازندران و ده ها شهر دیگر ایران و خارج از کشور به همه آنها دسترسی نداریم.

از آقایان حامد چهاردهی، حافظ محمدی ( نوه مرحوم کِل رحمان چهاردهی)، مهندس دانیال تاجی  (نوه حاج یونس توبه) و سیدیاور هاشمی (فرزند سیدرسول) برای همکاری شان صمیمانه سپاسگزاریم.

برای اطلاع از ویژگی عکس ها و نحوه ارسال بر روی لینک « فراخوان ارسال عکس مردم بالاده » کلیک کنید.

سخن سادوا: « روزی مادران لبخند زدن را به ما آموختند و با دیدن لبخند ما بسی شاد شدند و اکنون ما لبخندهای بیدریغ خود را تقدیم آنان کنیم تا یک بار دیگر شاد شوند ».

………………………………………………………………………………

استفاده از عکس ها با ذکر نام عکاس و لینک سایت سادوا آزاد است.

 

حاجیه خانم اُم لیلا چهاردِه بالادهی فرزند مرحوم مشهدی قاسم و مرحومه ربابه – همسر مرحوم کربلایی مسیب چهاردهی و مادر گرامی شهید نعمت الله چهاردهی – متولد ۱۳۰۲ ساکن روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر – (عکس: عین اله آزموده ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ بالاده )

زنده یاد هاجر چهاردهی فرزند مرحوم مشهدی قربان – همسر مرحوم یدالله چهاردهی و خواهر مرحوم کِل رحمان نصرتی (چهاردهی) – متولد سال ….  – متوفی در سال … – محل دفن: روستای چمان نکاء – ساکن: روستای چمان نکاء – (عکس: ارسالی از سوی آقای حافظ محمدی)

زنده یاد سکینه چهاردهی فرزند مرحوم اکبر و همسر مرحوم یعقوب دهبندی و خواهر مرحوم اصغر عادلی – متولد سال …. – وفات در سال …. – محل سکونت روستای حسین آباد بهشهر – محل دفن: … (عکس: ارسالی از سوی آقای دانیال تاجی)

زنده یاد زینب خاتون کاردگر فرزند مرحوم موسی – همسر مرحوم سیدمحمد صباغ – متولد … – وفات: ۷/۳/۱۳۸۹ محل سکونت و دفن: روستای بالاده ساری (عکس: عین اله آزموده – اردیبهشت ۱۳۸۸ بالاده)

زنده یاد مرحومه سلیمه کاردگر – فرزند مرحوم مهدی – همسر حاج یونس توبه – تولد ۱۳۰۵- وفات ۱۳۸۴/۱۱/۲۶ – محل سکونت و دفن: روستای حسین آباد بهشهر (عکس: ارسالی از سوی آقای دانیال تاجی)

خانم نسا کاردگر فرزند مرحوم ولی و همسر مرحوم یدالله دهبندی – متولد سال ….  ساکن روستای زینوند  (عکس: ارسالی از سوی آقای دانیال تاجی)

زنده یاد حوّا توبه فرزند حاج یونس و مرحومه سلیمه کاردگر – همسر مرحوم قنبر علی تاجی – مادر گرامی آقای دانیال تاجی – متولد ۱۳۳۷ – وفات ۲۰/۷/۱۳۹۰ – محل سکونت و دفن: روستای حسین آباد بهشهر – زمانی که دانیال ۱۴ ماهه بود پدرش از دنیا رفت و مادر با تلاش خود او را بزرگ کرده و به عنوان جوانی شایسته تحویل جامعه دادند. (عکس: ارسالی از سوی آقای دانیال تاجی)

خانم مشهدی مریم محمودی فرزند مرحوم ابراهیم و همسر مرحوم ابراهیم اسماعیلی (کاردگر) و مادر گرامی آقای حسن اسماعیلی – متولد سال …. – ساکن روستای بالاده. (عکس: عین اله آزموده: ۲۱ تیر ۱۳۹۱ بالاده)

خانم فیروزه دهبندی فرزند مرحوم محمد و نوه مرحوم فضل الله – همسر مرحوم سیف اله آزموده چهاردِه – متولد ۱۳۱۱ – ساکن محله زیروان بهشهر – کمتر از یک سال سن داشت که پدرش در سال ۱۳۱۱ در داراب کوه نزدیک روستای اروست چهاردانگه بدست شخصی بنام گالِگ از عمال یاغی معروف مشدی پلوری و در حضورش با شلیک تفنگ سرپُر به قتل رسید. برای خانم دهبندی که مدتی است در بستر بیماری هستند آرزوی شفای عاجل داریم. (عکس: عین اله آزموده – نوروز ۱۳۸۹ )

خانم سیده نصرت عمادی فرزند مرحوم سیدمهدی (معروف به یاورخان) – همسر مرحوم سیدهمایون هاشمی – متولد ۱۳۰۸ – ساکن روستای سمسکنده ساری (عکس: عین اله آزموده ۴/۸/۱۳۹۱ بالاده )

…………………………………………………………………………………………

برای آنانی که روی در نقاب خاک کشیده اند آمرزش و برای آنانی که از نعمت وجودشان برخوردار هستیم تندرستی آرزو داریم.

ما چشم براه فرستادن اطلاعات تکمیلی در باره عکس های این مجموعه هستیم. لطفاً در هنگام فرستادن اطلاعات تکمیلی، نام و شماره تلفن خود را نیز بنویسید.

لینک های مرتبط ………………………………………………………………………………

چهره مردم بالاده / بخش نخست

چهره مردم بالاده / بخش دوم

چهره مردم بالاده / بخش سوم

چهره مردم بالاده / بخش چهارم

چهره مردم بالاده / بخش پنجم ( مادران و مادربزرگ ها )

چهره مردم بالاده / بخش ششم

چهره مردم بالاده / بخش هفتم

چهره مردم بالاده / بخش هشتم

چهره مردم بالاده / بخش نهم

فراخوان برگزاری همایش نکوداشت بزرگان بالاده

فراخوان ارسال عکس مردم بالاده

نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۸ اسفند ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام خدمت جناب آقای آزموده. خداوند مادران مهربان و زحمت کشی که در قید حیاتند را حفظ کند و آنان که به رحمت ایزدی رفتند را بیامرزد. از خداوند بزرگ شفای همه مریض های اسلام مخصوصاً مادر عزیز و گرامی تان را خواستارم.
…………………………………………….
سادوا: سلام جناب آقایبابائیان. از دعای خیر شما برای مادرم بسیار سپاسگزارم و برای سلامی شما و خانواده گرامی تان دعا می کنم.

سهیلا چهاردهی بالادهی گفت

سلام آقای آزموده. از شما بخاطر این لطف بزرگتون ممنونیم. با دیدین این عکسها هم خاطره ها زنده میشه و هم طلب آمرزش برای متوفاها و طلب شفا و سلامتی برای کسانی که از وجودشان بهره مند هستیم، می شود. من هم دارم تلاش می کنم برای جمع آوری عکسهایی که فرموده بودین.
………………………………………………….
سادوا: سلام خانم چهاردهی. از لطف شما سپاسگزاریم. هم چنان منتظر همکاری شما خواهیم ماند.

عرض ادب و احترام. سلام آقای آزموده از خواندن خبر بیماری مادرتان بسیار ناراحت شدم. امیدوارم هرچه زودتر سلامتی حاصل گردد. انشاالله.
……………………………………………………….
سادوا: سلام و درود بر شما. خداوند انشاء الله به بیمار شما و همه بیماران شفای عاجل عنایت بفرماید. از محبت شما سپاسگزارم. ارادتمند شما/ آزموده

کمیل توبه بالادهی گفت

با سلام خدمت مدیریت سایت وزین سادوا آقای آزموده؛
خداوند رحمت کند تمامی مادرانی که از دار دنیا رفته اند و خداوند طول عمر عطا فرماید به تمامی مادران زحمت کش علی الخصوص مادران بالادهی که این نکوهداشت به پاس زحمات این مادران و پدران بالادهی است و خداوند مادرانی که در بستر بیماری می باشند علی الخصوص بیماران منظور و مادر آقای آزموده را شفاعنایت بفرماید. “اللهم اشفع کل مریض”
………………………………………………………
سادوا: سلام آقا کمیل. از محبت و دعای خیر شما سپاسگزارم و امیدوارم خداوند به شما سلامتی بدهد. ارادتمند / آزموده

با سلام
مادر ها فرشته اند …
و سیصد و شصت و پنج روز سال، روز فرشته هاست؛
این روز بر تو مبارک؛ چون تو آن فرشته را داری …
حتی اگر او را نبینی …

معین علامه قاسمی گفت

آدمها …
… وقتی کودکند می خواهند برای مادرشان هدیه بخرند ولی پول ندارند.
… وقتی که بزرگتر می شوند ، پول دارند ، ولی وقتِ هدیه خریدن ندارند.
… وقتی که پیر می شوند ، پول دارند ؛ وقت هم دارند ، ولی مادر ندارند!

با آرزوی سلامتی برای تمام مادران عزیز

آقای آزموده سلام. بسیار بجا است که از مادران، این زحمتکش کشان بی منت و پدران عفت و تربیت، سمبل اخلاق و معرفت تقدیر می شود. برای آنانی که قدم در بهشت برین گذاشتنه اند، گوارایشان باشد و آنانکه در قید حیاتند سلامت باشند و آنانکه گنج سلامتی را به رنج خوشی فرزندان داده اند هر چه زودتر سلامتی و شفا یابند خصوصاً مادر مکرمه تان که گواه مهربانی و صداقت و پاکیش را برادرم آقا سیدیوسف همیشه به زبان داشت.
………………………………………….
سادوا: سلام جناب ساداتی. خداوند آقاسیدیوسف عزیز را هم قرین رحمت کند که حوالی سال های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ این توفیق را داشتم که با مهربانی و شخصیت و سجایای اخلاقی آن بزرگوار آشنا شوم و از نزدیک شاهد بودم که مادرم آقاسیدیوسف را همچون فرزندانش دوست می داشت. از دعای خیر شما هم بسیار سپاسگزارم. ارادتمند شما/ آزموده

یاسر توبه بالادهی گفت

باسلام خدمت آقای آزموده. خدا قوت. چهره های بالاده بسیار بسیار زیباست.
مخصوصاً شباهت عکس ها در شیوه بستن روسری که کمتر در جاهای دیگر دیده می شود.
خداوند تمام مادران را حفظ کند و به تمام بیماران بخصوص به مادر گرامیتان سلامتی و تندرستی عطا کند.
…………………………………………
سادوا: آقای توبه عزیز سلام. از محبت و دعای خیر شما بسیار سپاسگزارم. این سبک بستن وال چارقد در روستای بالاده و روستاهای اطراف مرسوم هست و باید به عنوان یک نوع پوشش با سبک خاص آن را قدر بدانیم و حفظ کنیم.
ارادتمند شما/ آزموده

با سلام خدمت سادوا و سادوایی های عزیز٫
از حسن سلیقه شما سپاسگزارم. چهره مهربان مادران بالاده همواره روشن به نور آفتاب باد. قدم هایشان همواره منتی بر زمین و سایه پر مهرشان هماره بر سر فرزندانشان مستدام باد.

یاسر توبه بالادهی گفت

سلام
شبتان بخیر
حق باشماست. چنین سبک بستن وال چارقد بیشتر در مادران پا به سن گذاشته دیده می شود امیدوارم این فرهنگ فراموش نشود.

ممنون از نمایش عکسهای مادران

سلام و خسته نباشید به تمام بالادهی های عزیز و دوست داشتنی
واقعیتش اولین باره وارد این سایت شدم و عکس مادر بزرگمو دیدم خیلی خوشحال شدم از آقای تاجی برای ارسال عکس تشکر میکنم و از آقای آزموده بسیار بسیار مشکر م چون با استفاده از اطلاعاتی که در سایت گذاشتن و تصاویر زیباشون برای پروژه دانشگاهی در مورد بالاده داشتم تونستم نمره کامل رو بگیرم و نظر اساتید رو به روستامون جلب کنم. واقعا خسته نباشید آقای آزموده
……………………………………………………..
سادوا: سلام آقای دهبندی. خوشحالیم که توانستید از طریق سایت سادوا پروژه دانشگاهی تان را به پایان برسانید. امیدواریم که هر چه زودتر پروژه شما در باره بالاده را در سایت سادوا منتشر کنیم تا سایر هم ولایتی های ما نیز از مطالعه آن بهره مند شوند. ضمناً مایل هستیم که خودتان را معرفی و در سایت سادوا با ما همکاری کنید.

باسلام
چه کار خوبی از اینکه از مادربزرگ ها هم عکس گذاشتین. با تشکر از شما و اقای تاجی. خیلی کار خوبیه
ممنونم