چهره مردم بالاده / بخش ۲۶ – از زمان برگزاری مراسم « همایش نکوداشت بزرگان بالاده »، حدود یک ماه می گذرد و در این مدت دوستان زیادی برای برگزاری این مراسم ابراز رضایت و محبت کردند و البته کسانی هم نسبت به انتشار عکس بعضی از بزرگان ناراضی. خوشبختانه سایت و انجمن فرهنگی سادوا همانگونه که در نشست های مربوط به برگزاری این همایش نیز مطرح شده در جایگاهی نیست که بخواهد مردم و بزرگان بالاده را «گزینش » کند! نه تنها ما بلکه هیچ کس دیگری هم حق چنین کاری را ندارد. برای ما همه مردم بالاده به دور از هر گونه گزینش و پیش داوری محترم و قابل احترام هستند. کسانی که از انتشار عکس دیگران به ویژه بزرگان ناراحت هستند باید دلایل منطقی خود را به همراه نام و تلفن شان برای ما بفرستند تا نظرشان را برای مردم بالاده منتشر کنیم. متاسفانه چون این گونه تفکرات چندی است توسط عده معدود و انگشت شمار از گوشه و کنار به گوش می رسد لازم دیدیم تا این مورد را متذکر شویم. قضاوت و جواب این افراد را بر عهده فرزندان فهیم بالاده می سپاریم که با حضور گرم خود در روز همایش نکوداشت بزرگان بالاده و با همکاری در ارسال عکس بزرگان شان ثابت کردند که برای آنان ارج و منزلت قایل هستند. متاسفیم که این افراد حتی عکس بزرگان خانواده خود را هم برای ما نفرستادند تا حداقل احترام را برای آنان بجای آورده باشند.

یک بار دیگر از شما فرزندان قدرشناس بالاده انتظار داریم که عکس بزرگانی که بالای ۶۰ سال سن دارند ( زنده و مرده) و نیز افرادی که زیر ۶۰ سال (زنده و مرده) را برای ما ارسال کنید تا عکس بزرگان برای بنر دوم و هم چنین همه عکس ها در سایت سادوا منتشر شود. از آقای آرش دهبندی (فرزند نورالله) برای همکاری شان در تهیه این مجموعه صمیمانه سپاسگزاریم.

سخن سادوا: « از مردم بالاده به ویژه بزرگان مان به نیکی یاد کنیم تا دیگران هم از ما به نیکی یاد کنند. »

………………………………………………………………………………

استفاده از عکس ها با ذکر نام و لینک سایت سادوا آزاد است.

آقای مهندس علیرضا صادقی فر (چهاردهی) فرزند مرحوم صادق، تولد ۱۳۳۴ ساکن ساری ( عکس: عین اله آزموده. ۱۳۸۶بالاده)

آقای بهرام چهاردهی فرزند مرحوم یدالله، تولد ۱۳۳۹ ساکن کشور اطریش، (عکس: عین اله آزموده. ۱۳۸۶ بالاده )

آقای موسی چهاردهی فرزند جانبرار، تولد: … ساکن: بهشهر (عکس: عین اله آزموده ۱۳۹۰ بالاده)

آقای سیداحمد ساداتی فرزند مرحوم میرمفید، (عموی گرامی شهید سیدیحیی ساداتی) تولد: … ساکن: سمسکنده ساری، بازنشسته فرمانداری (عکس: عین اله آزموده ۱۳۸۶ بالاده)

زنده یاد حاج سیدیوسف ساداتی فرزند مرحوم حاج سیدحسن، تولد …. وفات: ۶/۱۲/۱۳۹۱ محل سکونت و دفن: روستای سمسکنده ساری. وی دبیر بازنشسته و از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از اعضای ستاد یادواره شهدای بالاده بودند که در سانحه تصادف اتومبیل در جاده سوادکوه به رحمت خدا رفتند. روحش شاد. ( عکس: عین اله آزموده. ۳/۱/۱۳۹۰)

آقای سیدفضل الله صباغ فرزند مرحوم سیدمحمد و مرحومه زینب خاتون کاردگر، تولد … ساکن بهشهر، دبیر بازنشسته و از پیشکسوتان ورزش کوهنوردی بالاده ( عکس: عین اله آزموده. ۱۳۹۰ بالاده)

آقای مهندس اصغر قربانی فرزند مرحوم مشهدی قربان، متولد … ساکن تهران، مدیر عامل پیشین و بازنشسته شرکت آب و فاضلاب (‌آبفای) استان تهران، لوله کشی آب روستای بالاده و دیگر روستاهای منطقه دوسرشمار توسط جناب قربانی انجام شده و مردم همیشه به نیکی از ایشان یاد می کنند (عکس: عین اله آزموده/ خرداد ۱۳۸۹)

آقای مهندس نورالله دهبندی فرزند مرحوم حاج عبدالله، تولد ۱۳۳۱ ساکن: بهشهر، مدیر عامل پیشین برق منطقه ای استان مازندران، برق رسانی به روستای بالاده و دیگر روستاهای منطقه دوسرشمار توسط جناب دهبندی انجام شده و مردم همیشه به نیکی از ایشان یاد می کنند ( ارسال عکس: آرش دهبندی فرزندش)

آقای صالح کاردگر فرزند شکرالله (نوه حاج روحل پهلوان)، تولد ۱۳۴۱ ساکن: ساری، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری (عکس: ؟ )

آقای عیسی کاردگر، فرزند مرحوم کربلایی خلیل و مرحومه سیده بانو ساداتی، تولد … ، ساکن: کشور سوئد (عکس: از مجموعه ارسالی توسط مهندس صادقی فر )

……………………………………………………………………………………..

برای زنده یاد سیدیوسف ساداتی که روی در نقاب خاک کشیده اند آمرزش و برای آنانی که از نعمت وجودشان برخوردار هستیم تندرستی آرزو داریم.

ما چشم براه فرستادن عکس های شما و هم چنین اطلاعات تکمیلی در باره عکس های این مجموعه هستیم. لطفاً در هنگام فرستادن اطلاعات تکمیلی، نام و شماره تلفن خود را نیز بنویسید.

…………………………………………………………………………………………

برای آگاهی از ویژگی عکس ها و نحوه ارسال بر روی لینک « درخواست ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده » کلیک کنید و یا با نمایندگان انجمن فرهنگی سادوا برای جمع آوری عکس ها مراجعه کنید. لطفا عکسها را به هر دو نشانی sadva86@gmail.com و  info@azmoude.ir ایمیل نمایید.

  • روستای یکه توت بهشهر: آقایان عبدالعلی پناهی و رامین آتنی مفرد
  • روستای زینوند (زاغمرز و امیرآباد) بهشهر: آقای محبوب توبه
  • روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر: آقایان علی نظری پایین دهی و رضا کاردگر ( فرزند آقای جبرئیل کاردگر).
  • روستای للـه مرز و حسین آباد بهشهر: آقایان علی نوبری ( فرزند آقای نادر نوبری)، دانیال تاجی (نوه حاج یونس توبه)
  • بهشهر: آقای وحید اسماعیلپور بالادهی، بلوار شهید هاشمی نژاد، بازار شهروند، نمایندگی بیمه ایران، تلفکس ۵۲۲۷۲۵۹ ۰۱۵۲  همراه ۳۵۶۱ ۱۵۲ ۰۹۱۱۵
  • محله زیروان: آقای کمیل توبه (فرزند آقای اسماعیل توبه)
  • روستای سمسکنده ساری: آقای یاور هاشمی (فرزند آقای سیدرسول هاشمی)

برای دریافت شماره تلفن این افراد، لطفاً نام و مشخصات خود و همچنین عبارت « برای ارسال عکس از روستای … » را به شماره سامانه پیامگیر سادوا  ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ پیامک کنید تا شماره تلفن آن نماینده در اختیار شما قرار گیرد.

لینک های مرتبط ………………………………………………………………………………

چهره مردم بالاده ۱    چهره مردم بالاده ۲   چهره مردم بالاده ۳    چهره مردم بالاده ۴   چهره مردم بالاده ۵ ( مادران و مادربزرگ ها )  چهره مردم بالاده ۶    چهره مردم بالاده ۷   چهره مردم بالاده ۸    چهره مردم بالاده ۹   چهره مردم بالاده ۱۰ (مادران و مادربزرگ ها)   چهره مردم بالاده ۱۱     چهره مردم بالاده ۱۲   چهره مردم بالاده ۱۳    چهره مردم بالاده ۱۴   چهره مردم بالاده ۱۵ (مادران و مادربزرگ ها)   چهره مردم بالاده ۱۶   چهره مردم بالاده ۱۷   چهره مردم بالاده ۱۸    چهره مردم بالاده ۱۹   چهره مردم بالاده ۲۰ (مادران و مادربزرگ ها)   چهره مردم بالاده ۲۱    چهره مردم بالاده ۲۲   چهره مردم بالاده ۲۳  چهره مردم بالاده ۲۴   چهره مردم بالاده ۲۵  (مادران و مادربزرگ ها) فراخوان ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده ۲   فراخوان ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده ۱  گزارش اولین نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده / زیروان   گزارش دومین نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده / للـه مرز   گزارش تصویری همایش نکوداشت بزرگان بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام. این چهره ها در بین ۲۶ قسمت از عکسهایی که تا الان دیدم از یه انرژی خاصی برخوردارن و نسل موفق علمی بالاده هستن و تعدادی شون هم مثل مهندس قربانی از مدیران موفق در سطح کشور هستن. اینها نسلی هستن که با هزار و یک مشکل اقتصادی و بدبختی و حتی موندن در خونه فامیل و آشناها در شهر درس خوندن در حالیکه خونواده هاشون توی روستا بودن و با پشتکارشون به جایی رسیدن. کاش زندگینامه کودکی این عزیزان رو هم منتشر می کردیدن.
……………………………………………………………..
سادوا: سلام بر جناب کاردگر. سپاس از محبت شما. متاسفانه انتشار زندگینامه همه این عزیزان میسر نیست ولی زندگینامه تعدادی از افراد نسل اول تحصیلکرده های بالاده را می توانیم فراهم کنیم و در آینده منتشر کنیم.

واقعاً طرز تفکر بعضی از آدمها چقدر شرم آوره! از قدیم گفته اند « اگر نوشم نئی نیشم چرایی ؟ ». این آدمها باید خجالت بکشن که نه تنها کمکی برای بالاده نیستن بلکه همیشه غرغرهاشون هم بگوش می رسه. یه روز واسه انتخابات شورا، یه روز واسه عکس بزرگان، یه روز واسه همایش بزرگان و فردا هم خدا می دونه چه نق هایی می خوان بزنن ….

سلام آقای آزموده. واقعا خسته نباشین. این همه تلاش برای زنده کردن بالاده ستودنیه. دست مریزاد. از طعن حسودان هم ناراحت نباش. از قدیم همین جور بوده. یه سری عادت دارن همیشه ایراد بگیرن و سنگ جلوی پای دیگران بندازن. هر وقت دیگران از کارهاتون بدگویی می کنن باید بدونی که شما دو قدم از اونا جلوتر هستین.

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند
آیا بُوَد که گوشه چشمی به ما کنند؟
دردم نهفته به ز طبیبان مدعی
باشد که از خزانه غیبم دوا کنند
معشوق چون نقاب ز رخ در نمی‌کشد
هر کس حکایتی به تصور چرا کنند؟
چون حسن عاقبت نه به رندی و زاهدیست
آن به که کار خود به عنایت رها کنند
بی معرفت مباش که در من یزید عشق
اهل نظر معامله با آشنا کنند
حالی درون پرده بسی فتنه می‌رود
تا آن زمان که پرده برافتد چه‌ها کنند
گر سنگ از این حدیث بنالد عجب مدار
صاحب دلان حکایت دل خوش ادا کنند
می خور که صد گناه ز اغیار در حجاب
بهتر ز طاعتی که به روی و ریا کنند
پیراهنی که آید از او بوی یوسفم
ترسم برادران غیورش قبا کنند
بگذر به کوی میکده تا زمره حضور
اوقات خود ز بهر تو صرف دعا کنند
پنهان ز حاسدان به خودم خوان که منعمان
خیر نهان برای رضای خدا کنند
حافظ دوام وصل میسر نمی‌شود
شاهان کم التفات به حال گدا کنند

سلام …
۱٫ آقای کاردگر دو تا نظر دادن چه جوریاست؟
۲٫ یعنی دیگران تحصیلات ندارن فقط اینا درس خوندن؟
۳٫ آقای آزموده یه سوال از خدمتتون داشتم همیشه این سوال ذهنمو در گیر کرده چرا آقایون چهاردهی اکثرا نام خانوادگیشونو عوض می کنند من اینجوری احساس مکنم هیج تعصبی رو فامیلی خودشون ندارن نمونه اش شما – آقای صادقی فر و …. با سپاس از شما.
………………………………….
سادوا: سلام.
۱٫ هر کس هر تعداد نظر بدهد منتشر می شود.
۲٫ منظورتان را متوجه نشدم. ولی اگر منظورتان افراد این مجموعه که افراد تحصیل کرده هستند، سایت سادوا تاکیدی بر این موضوع نکرده است.
۳٫ افرادی از طایفه های دیگر بالاده هم فامیلی خود را عوض کرده اند و یا در هنگام گرفتن شناسنامه تغییر ناخواسته یافته است. مثل گل دوست، اکبرزاده، بابائیان، خاسب، کهن روز، سرپرست، احمدزاده، قاسمپور، خسروی، نصرتی و …. اما در مورد فامیلی بنده، که در موقع شناسنامه گرفتن مرحوم پدرم در سال ۱۳۱۰ آن را «آزموده چهاردِه» نوشته اند و … . بنابر این تغییر نام و نام خانوادگی امری مرسوم می باشد و ربطی به تعصب و این جور موضوعات ندارد.

ممنونم از پاسخ شما – موفق باشید …