گزارش نشست عمومی بالادهی ها پیرامون مراسم نکوداشت بزرگان بالاده / این نشست در ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه عصر روز چهارشنبه ۷/۱/۱۳۹۲ در حسینیه روستای للـه مرز بهشهر و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای سیدفخرالدین ساداتی شروع شد. در این نشست که با دعوت انجمن فرهنگی سادوا و با حضور تعدادی از اهالی بالاده برگزار شد، پیرامون چگونگی مراسم نکوداشت بزرگان بالاده که در تابستان سال ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد، ابتدا آقای محبوب توبه دبیر این نشست در باره جایگاه و ضرورت برگزاری مراسم نکوداشت بزرگان بالاده صحبت کرده و یاد همه کسانی که در سال ۱۳۹۱ به رحمت خدا رفته اند به ویژه آقایان علی چهاردهی (نصرتی عضو انجمن فرهنگی سادوا) و حاج جبار خاسب که در آخرین روزهای سال ۱۳۹۱ به دیار باقی رفته است را گرامی داشته و به خانواده هایشان تسلیت گفتند.

سپس آقای عین اله آزموده مدیر انجمن فرهنگی سادوا ضمن خوشامدگویی و تبریک نوروز به حاضرین و تشکر از حضورشان و هم چنین تشکر از دوستان للـه مرزی بخاطر میزبانی این نشست، اهداف این جلسه را اینگونه بیان کردند « روستای بالاده در گذشته ای نه چندان دور دارای شأن و اعتبار زیادی در بین روستاهای چهاردانگه و ساری بود و بالاده را با بزرگانش می شناختند که اکنون دیگر در بین ما نیستند و اکنون ما فرزندان همان پدران و مادران، باید اعتبار و بزرگی گذشته بالاده را به آن برگردانیم. این نشست جهت همفکری برای برگزاری مراسمی است که بنا داریم در تابستان امسال و با هدف تکریم و بزرگداشت نام بزرگان چه آنانی که روی در نقاب خاک کشیده اند و چه آنانی که از نعمت وجودشان برخوردار هستیم، در بالاده اجرا کنیم و این مراسم برای پدران و مادران تک تک بالادهی هاست و همه باید برای نکوداشت و تکریم بزرگان خانواده خود در این مراسم مشارکتی فعال داشته باشند. این مراسم در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز جمع ۱۴ تیر ۱۳۹۲ ( یک روز پس از یاواره شهدا در روستای میرافضل) و در حیاط دبستان بالاده برگزار خواهد شد ….»

در ادامه جلسه و برای بیان دیدگاه هر یک از حاضرین، مدت ۴ دقیقه وقت در نظر گرفته شد که جمع بندی این دیدگاه ها به شرح زیر است:

۱ . برگزاری مراسم نکوداشت بزرگان بالاده، نیاز امروز جامعه بالاده بوده و باید به بهترین شکلی اجرا شود تا نسل جدید با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و پیشینه پربار روستای خود بیشتر آشنا شود.

۲ . برگزاری این مراسم نیازمند همت و تلاش و یاری همه فرزندان بالاده بوده و مشارکت حداکثری اهالی بالاده باعث خواهد شد ضمن اینکه همه از نیاکان خود به نیکی یاد می کنند، نسل های جدید نیز با هم بیشتر آشنا می شوند.

۳ . از هر گونه گرایشات سیاسی، طایفه ای و گروهی باید پرهیز شود تا این مراسم به بهترین نحوی اجرا شده و در آینده حرف و حدیثی پیش نیاید.

۴ . از خانواده های بومی به پاس سال ها حضورشان در بالاده و حراست و پاسداری از حریم فرهنگی و جغرافیایی بالاده تقدیر به عمل خواهد آمد.

۵ . همه خانواده های بالادهی می توانند عکس افراد خانواده خود (زن و مرد ) که سن شان بیش از ۶۰ سال بوده را جهت نمایش در بنر بزرگ این مراسم، برای مدیر انجمن فرهنگی سادوا ارسال کنند و این امر با همت جوانان عزیز بالادهی که دستی در اینترنت و کامپیوتر و عکاسی دارند میسر است. ایمیل سایت سادوا: sadva86@gmail.com

6 . تاکنون بار مسئولیت فعالیت های فرهنگی بالاده بر دوش انجمن فرهنگی سادوا بوده و پس از این، همه بالادهی ها  خود را عضو این انجمن بدانند و به یاری آن بشتابند تا روز به روز بر اعتبار فرهنگی بالاده افزوده شود.

۷ . انجمن فرهنگی سادوا در کارهای عمرانی و آباداتی در کنار شورای اسلامی بالاده بوده و خواهد بود و هر آنچه از دستش بر آید کوتاهی نخواهد کرد.

۸ . نمایندگانی برای مناطق بالادهی نشین در دشت مازندران انتخاب شدند تا ضمن جمع آوری عکس ها و اطلاعات بزرگان، رابط بین انجمن فرهنگی سادوا و مردم بالادهی ساکن در این مناطق و همچنین امور تبلیغاتی این مراسم باشند.

  • روستای یکه توت بهشهر: آقایان عبدالعلی پناهی و رامین آتنی مفرد
  • روستای زینوند (زاغمرز و امیرآباد) بهشهر : آقای محبوب توبه
  • روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر: آقایان رضا کاردگر ( فرزند آقای جبرئیل کاردگر) و علی نظری پایین دهی.
  • روستای للـه مرز و حسین آباد بهشهر: آقایان علی نوبری ( فرزند آقای نادر نوبری)، دانیال تاجی (نوه حاج یونس توبه) و محمد بزرگزاده (نوه حاج جبار خاسب)
  • بهشهر و محله زیروان: آقای کمیل توبه (فرزند آقای اسماعیل توبه)
  • روستای سمسکنده: آقای یاور هاشمی (فرزند آقای سیدرسول هاشمی)

هم چنین انجمن فرهنگی سادوا، برای اطلاع رسانی پیرامون این مراسم نیازمند داشتن شماره تلفن همراه همه بالادهی ها برای ارسال پیامک می باشد و از عموم بالادهی ها درخواست می شود هر چه زودتر شماره تلفن و مشخصات خود و سایر اعضای خانواده و دوستان بالادهی را به شماره پیامگیر سادوا  ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲  ارسال کنند.

این نشست در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه و با صلوات بر حضرت محمد (ص) به پایان رسید و در پایان عکس دسته جمعی گرفته شد.

………………………………………………………………………

لازم به ذکر است که برای برگزاری این نشست به ۳۹۰ نفر از مردان و زنان بالادهی و با ارسال ۳ پیامک دعوت (در سه مقطع زمانی ۵ روزه) اطلاع رسانی شده بود تا از نظرات و دیدگاه های آنها بهره مند شویم که متاسفانه انتظار ما از مشارکت مردم بالاده برای حضور در این جلسه برآورده نشد و امیدواریم همه شما بالادهی های گرامی را در روز برگزاری مراسم نکوداشت بزرگان، در بالاده ببینیم که با حضور گرمتان از جایگاه و منزلت بزرگان خاندان خود به نیکی یاد خواهید کرد.

از راست: شکرالله آخوندی، اسماعیل دهبندی، عین اله آزموده، علیرضا صادقی فر و سیاوش صادقی فر

حاج رمضان خاسب در حال بیان دیدگاه خود

از راست: سیدکریم رضوی، سید جلال رضوی

از راست: محمد بزرگزاده، رضاعلی خاسب، فرزاد خاسب، غفار خاسب، دانیال تاجی و علی نوبری

آقای مهدی پناهی در حال بیان دیدگاه خود

آقای جبرئیل کاردگر در حال بیان دیدگاه خود

از راست: حاج یونس توبه، احمد دهبندی، نادر نوبری، احمد توبه و سیدمحمود ساداتی

حاج یونس توبه در حال بیان دیدگاه خود

از راست: سیدرضا رضوی، سیدقربان ساداتی، سیدفخرالدین ساداتی، عبدالعلی پناهی، نعمت اله آزموده

آقای محبوب توبه

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۰ فروردین ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
کمیل توبه بالادهی گفت

باسلام خدمت مدیریت سایت وزین سادوا
دست شما درد نکنه که من را هم در این امر معنوی شریک کردید،
دختران و پسران جوان امروز، مادران و پدران فرداى اجتماع اند، اگر جوانان امروز وظیفه تکریم و احترام را نسبت به والدین خود مراعات نمایند و عملاً این سنت الهى را در جامعه نگهدارى کنند، فردا خودشان مورد تکریم فرزندان خویش واقع مى شوند و از این نعمت سعادت بخش ‍ برخوردار مى گردند.
قال الصادق علیه السلام: ” بروا آبائکم تبرکم ابنائکم ” امام صادق علیه السلام فرموده است: به پدران و مادران نیکى کنید تا فرزندان شما هم به این سنت مقدس عمل کنند و به شما نیکى نمایند.
…………………………………………
سادوا: از اینکه قبل از انتخاب شما، همکاری خود را با سایت سادوا برای بزرگداشت بزرگان بالاده آغاز کرده بودید جداً جای سپاسگزاری دارد و امید که با همکاری یکدیگر به بهترین شکل این مراسم را برگزار کنیم.

تا انسانهای ریا کاری که با پایمال کردن حقوق مظلومان و کارگران برای رسیدن به منافع خود در بین شما هستند مطمئن باشید این نشستها و مراسم مشروعیت پیدا نمی کند و مورد استقبال لازم قرار نمیگیرد. انسانی که در ظاهر خود را مدافع حقوق مستضعفان و بانی خیر نشان می دهد ولی در باطن حقوق تضییع شده افراد بسیاری را برای ظاهر سازی و عوامفریبی و پوشاندن کمبودها و عقده های کودکی خویش خرج می نماید.
برای ثابت کردن این ادعا کافیست با افرادی که با این فرد همکاری داشته اند تماس بگیرید. هر چند پرونده های گوناگون ایشان در محافل مختلف بالاده مورد بحث است.
…………………………………………………..
سادوا: سلام. فردی بی نام در باره شخصی بی نام موضوعات بی نامی را مطرح و از ما می خواهد با افرادی بی نام که در اطراف فردی بی نام حقوق افراد بی نام دیگری را تضییع کردند تماس بگیریم تا از پرونده های ایشان در محافلی بی نام آن هم در بالاده مطلع شویم. به نظر شما این معادله چند مجهولی را چگونه باید حل کرد.؟
تا جایی که ما دور و برمان را می بینیم الحمدلله افراد خوبی در همه امور بالاده در حال فعالیت هستند و ما نیز حق نداریم زمانیکه نمی دانیم کی در باره کی چی گفته است، برای دیگران قضاوت نادرست کنیم و دیگران نیز این حق را ندارند درباره مردم قضاوت نادرست کند.