برگزاری نشست هم اندیشی برای ساخت مجتمع فرهنگی مذهبی بالاده / تکمیلی / این جلسه که قرار بود از ساعت ۱۴ تا ۱۷ امروز جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ در حسینیه باب الحوائج محله زیروان بهشهر و با دعوت از ۷۰ نفر از اهالی بالاده برگزار شود با ۴۵ دقیقه تاخیر و با حضور حدود ۲۷ نفر و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای سید اسماعیل ساداتی شروع شد. سپس آقای منصور علینژاد به عنوان پیشنهاد دهنده و بانی اصلی طرح و مدیر این نشست، ابتدا قطعه شعری در وصف بالاده قرائت کرده و سپس در باره اهداف این نشست توضیحاتی دادند و بیان کردند که ساخت مجتمع عظیم مذهبی فرهنگی را در قطعه زمینی در قسمت غربی ساختمان مخابرات بالاده برای مشورت مطرح می کنیم (حدوداً ۱۰۰۰ متر مربع اهدایی اهالی بالاده برای ساخت بنایی عمومی) و این بنا در دو طبقه احداث می شود که در قسمت زیرین اتاق هایی برای دفتر شورای اسلامی محل، بسیج، کتابخانه، سالن رزمی، سالن کامپیوتر، آموزش زبان های خارجی، ستاد یادواره شهدا، انجمن فرهنگی سادوا، سالن اجتماعات و … و در  آینده نیز در طبقه بالایی آن حسینیه ای ساخته شود. حسینیه در مراسم بزرگی چون یادواره شهدا و دیگر مراسم بزرگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در هنگام اذان نیز برای اقامه نماز مورد استفاده عموم و کسانی که در این مجتمع مشغول فعالیت هستند قرار بگیرد. برگزاری این نشست به نیت نزدیکی بیشتر قلوب اهالی بالاده بوده و ساخت این بنا نیازمند همکاری و همدلی و وفاق همه اهالی و روحانیت می باشد.

سپس هر یک از حاضرین در زمان بندی مشخصی نقطه نظرات خود را بیان کردند که خلاصه آن به صورت زیر بیان می شود و گزارش تکمیلی که امروز بعضی از دوستان به ما اطلاع دادند و در این مطلب قرار دادیم و با + مشخص شده است.

لازم به ذکر است که این گزارش به صورت تلفنی از ۵ نفر از شرکت کنندگان در این نشست از جمله آقای علینژاد دریافت شده و از آنجایی که در پایان نشست صورتجلسه ای تنظیم نشده تا مفاد آن به عنوان نتیجه رسمی این نشست مورد استناد قرار گیرد، ممکن است این گزارش همه نظرات را شامل نشده و کامل نباشد. لذا از دوستانی که در این جلسه حضور داشتند تقاضا می شود نظر خود را پیرامون این نشست و این گزارش، برای ما ارسال کنند تا مورد استناد قرار گیرد.

- ساخت مجتمع فرهنگی خیلی خوب است ولی در بالاده هم اکنون یک باب مسجد و یک باب تکیه داریم و ضرورتی برای ساخت حسینیه نمی بینم.

- ۳۰ سال است که آب بالاده و لوله کشی آن مشکل دارد و بجای ساخت حسینیه به مشکل آب و جاده و خانه بهداشت رسیدگی شود.

- بهتر است در این زمین مجتمع فرهنگی – ورزشی ساخته شود تا جوانان در روستا محلی برای ورزش کردن داشته باشند.

- در این مکان می توان سوله ای چند منظوره ساخت تا در انواع مراسم مورد استفاده قرار گیرد و کاربری های گوناگونی داشته باشد.

- تکیه فعلی بالاده را می توانیم بهسازی و بزرگتر درست کنیم تا نیاز به ساخت این حسینیه نباشد.

- از ساخت جایگاهی بزرگ در روستا استقبال می کنیم ولی اگر فقط برای مراسم یادواره شهدا که هر ۴ سال یک بار در بالاده برگزار می گردد، استفاده شود منطقی نیست.

- روستا نیاز به دهیاری دارد و باید به مشکلات روستا رسیدگی و آنها را برطرف کنیم. از طریق دهیاری می توانیم بودجه ای نیز برای روستا بگیریم که مبلغش در حدود سیصد میلیون تومان است.

- ساخت این پروژه و تامین بودجه آن برای مردم بالاده در شرایط فعلی اقتصادی مشکل است .

- ساخت این بنا مستلزم وفاق و همدلی در بین بزرگان روستا از جمله روحانیت است .

- باید به مردم این اجازه را بدهیم تا حرف شان را در باره مسائل مختلف روستا بزنند.

- اینکه چند نفر بین خودشان تصمیمی بگیرند و سپس به مردم بگویند درست نیست.

چرا برای برگزاری این جلسه و موضوعاتی مثل ساخت حسینیه از مردم نظرخواهی نمی کنید؟

+ باید زمینه و بستر برای تضارب افکار و نقد دلسوزانه فراهم شود.

چقدر خوب بود برای این جلسه مهم از افرادی که در زمینه فرهنگی فعال بوده و در سطح کشور هم فعالیت دارند دعوت می شد.

+ یکی از بزرگان جلسه در جواب یکی از شرکت کنندگان که در باره درد دل هایش در باره بالاده صحبت می کرد، گفت که این جلسه برای باز کردن عقده دل نیست.

+ یکی دیگر از بزرگان نیز بیان کرد: « از بس که مردم را جمع نمی کنید تا درد دل هایشان را بگویند آنها در این جلسات بیان می کنند».

+ یکی از دست اندرکاران برگزاری نشست نیز بیان داشت که تاکنون کار فرهنگی در بالاده نشده است و اگر کسانی می خواهند کار فرهنگی بکنند نباید مانع شویم.

+ یکی از دست اندرکاران برگزاری نشست در جواب این سوال که چرا از عموم مردم برای تصمیم گیری دعوت نشده است اینگونه پاسخ دادند که : « جایی که عموم مردم باشند برای تصمیم گیری به اجماع نمی رسیم ».

+ یکی از حاضرین پیشنهاد داد که جلسه بعدی در عصر روز عاشورا (۱۰ روز دیگر ) در تکیه بالاده برگزار شود که از سوی دست اندرکاران این نشست مورد موافقت قرار نگرفت.

- بعضی از دست اندرکاران برگزاری نشست، ساخت مجتمع را به نام حسینیه عنوان کردند که با مخالفت تعدادی دیگر روبرو شد.

- موافقان ساخت حسینیه با توجه به اینکه نظرشان تامین نشد، تهدید کردند که در جلسه های بعدی شرکت نخواهند کرد.

- در بعضی از مواقع بحث و جدل بین موافقان و مخالفان بالا می گرفت.

- یکی از ویژگی های این جلسه تعیین وقت برای اظهار نظر افراد و رعایت کردن نظم توسط شرکت کنندگان بوده است.

- در این جلسه هیچ یک از اعضای شورای اسلامی بالاده حضور نیافتند.

- از انجمن فرهنگی سادوا برای حضور در این نشست دعوت بعمل نیامد.

جلسه در ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه بدون دست یابی به نتیجه ای مشخص به پایان رسید و مقرر گردید تا جلسه ای دیگر نیز در این باره برگزار شود.

تعدادی از شرکت کنندگان در این جلسه: آقایان حاج رمضان خاسب، حجت الاسلام سیدرسول ساداتی، حجت الاسلام سیدیوسف ساداتی، حاج سیدخلیل ساداتی، جبرئیل کاردگر، منصور علینژاد، حامد چهاردهی، محمد دهبندی (حاج اسکندر)، ابراهیم کاردگر (عین اله)، علی اصغر کاردگر (مرحوم حسن)، قربان چهاردهی (مرحوم مختار)، سیداسماعیل ساداتی (شهید سیدخلیل)، اسماعیل توبه (حاج یحیی)، اکبر کاردگر (کربلایی خلیل)، نصرالله و یدالله چهاردهی (مرحوم اسدالله)، سیدفخرالدین ساداتی (سیدیوسف)، سیدعلی ساداتی، محمدعلی کاردگر (مرحوم حاج برارقلی)، جواد کاردگر (اکبر)، عیسی چهاردهی (مرحوم علی) و …

…………………………………………………………..

سادوا: در باره برگزاری این نشست و موضوع آن به زودی نقدی در سایت سادوا منتشر خواهد شد.

از دوستان بالادهی و سایر خوانندگان گرامی تقاضا داریم تا نظر خود را نسبت به این نشست و مسایل مطرح شده در آن بیان نمایند.

با سپاس و از دوستانی که گزارش این نشست را برای درج در سایت سادوا اطلاع دادند.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۶ آبان ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام. امیدوارم جلسه خوبی بوده باشه و با ساخت این مجتمع فرهنگی برای جوانان بالاده کاری انجام بگیره. این جوانان فرزندان بالاده هستن که همیشه مورد بی مهری قرار می گیرن. چرا در این جلسه از جوانان دعوت نشده تا حرف شون رو برنن؟ ما نمی دونیم حرف مون رو کجا باید بزنیم؟ کسی هم به خواسته های ما توجه ای نمی کنه. همه به ما به چشم دیگه ای نگاه میکنن. انگار ما از کشور دیگه ای اومدیم. نه روحانیان محل، نه بسیج، نه انجمن سادوا ، نه یادواره شهدا ، نه حتی پدر و مادرامون هیچ کی به ما توجه نمی کنه و نمی گه دردتون چیه!! اگه قراره برای جوانان مجتمع بسازین چرا از آدم های خودشون دعوت می کنن که سن شون بالای ۵۰ – ۶۰ ساله؟
لطفا این درد دل هام رو پخش کنین تا این حضرات بدونن آینده بالاده به همین جوانای امروز وابسته است.
……………………………………………………..
جوان عزیز آقا محسن. سلام. نظرتان را بدون کم و کاست منتشر کردیم. اگر شماره تلفن خود و دوستان جوان بالادهی را با ارسال پیامک به سامانه پیامگیر سادوا ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ ارسال کنید حتماً در تمامی نشست ها و برنامه های انجمن فرهنگی سادوا از شما دعوت خواهیم کرد. اعتقاد ما بر این است که بالاده را جوانان خواهند ساخت. یقیناً اگر از امثال شما در روزگار جوانی تان استفاده شود وضعیت فرهنگی بالاده به مراتب بهتر از دیروز خواهد بود. منتظر ارتباط شما هستیم.

آقای آزموده سلام. می خوام از آقایان بپرسم ته این نشست چی بوده؟ چه تصمیمی گرفته شده و چه کسانی تهدید به نیامدن کردن؟ لطفاً شما هم روش خبررسانی تان را عوض کنین و واقعیت ها و برخوردهای توی این جلسه رو بنویسین. اینکه همه چیز گل و بلبله که نشد خبر؟ شد؟ چرا از درگیری های لفظی روحانیون نمینویسین؟ چرا/ چرا؟
………………………………………………………….
سادوا: سلام م. د. درباره این نشست اطلاعات ما همین مقدار است و از درگیری های لفظی هم چیزی نگفتند تا منتشر کنیم. شاید بحثی در گرفته که در رابطه با موضوع نشست بوده باشد که طبیعی هم هست. هر بحثی که درگیری نیست! تا جایی که این چهار نفر به ما گفتند واقعیت ها را منعکس کردیم ولی اگر شما اخبار بهتری دارید که مستند باشد را اعلام کنید تا درج کنیم.

من به نوبه خودم از همه کسانی که به فکر فرهنگ و آبادانی بالاده هستند تشکر می کنم.

من هم با نظر آقای کاردگر کاملا موافقم، اگر بزرگان بالاده از جوانان واهمه ای ندارند و واقعا ادعای دلسوزی و آبادانی بالاده را دارند چرا در این نشست ها بجای خود از تحصیلکرده های این دیار استفاده نمی کنند؟ ما در بالاده کم از اینگونه آدمها نداریم، فکر می کنم آقایان دیگر آرد خود را بیخته اند و باید دیگر الک خود بیاویزند، هر گلی تا بحال کاشته اند دیگر بس است، کمی به امروزی ها فرصت بدهید.

آقای آزموده ۱- آیا دعوت نشدن شما در این جلسه دلیل خاصی داشت. ۲-از جوانان در این جلسه که آقای علینژاد خود حامی جوانان است دعوت به عمل آمده ۳-این جلسه به پیشنهاد چه کسانی بوده بسیج، شورا؟ ضمنأ پیشاپیش منتظر نقدهای شما در رابطه بااین جلسه هستم.
…………………………………
سادوا: سلام جناب نظری. ۱- دعوت نشدن بنده در این جلسه ( به عنوان یک فرد بالادهی ) چندان مهم نیست ولی دعوت نشدن انجمن فرهنگی سادوا را نمی دانم. ۲- در بین حدود ۳۰ نفر طبق شنیده ها یکی دو نفر از جوانان به همراه پدران شان حضور داشتند ۳- برگزاری این جلسه طبق متن گزارش، توسط « شخص » بوده و نهادهایی مثل شورا، بسیج نقشی در برگزاری آن نداشتند.

یک آشنای بالادهی گفت

برای این آقایان که قیم مردم شده اند متاسفم که باز هم از گذشته درس عبرت نگرفته و در پی به حاشیه راندن افراد فرهنگی و سالم مثل آقای آزموده هستند. برای آقای آزموده هم متاسفم که هنوز در کنار این افراد هست و در یادواره های شهدا برایشان کار می کند و استفاده اش را آنها می برند.
………………………………………………………………..
سادوا: سلام بر یک آشنای بالادهی: کسی قیم مردم نشده و یک پیشنهادی داده شده و بحث هایی هم شده. فعالیت بنده و سایر افراد در یادواره شهدا فقط برای ادای وظیفه به خون شهداست حال به زعم شما کس دیگری استفاده اش را می برد بحث دیگری است. / با احترام آزموده

ساروی ریکای بالادهی گفت

آخ که شمانا چکارها که بالاده محله ویستی نکاردنی! آب و لوله کشی اش که مشکل ندارمبی! خانه بهداشت و دکتر و پرستار و آمبولانس هم که دارمبی! دو تا تکیه و مسجد هم که دارمبی! حمام که زنانه و مردانه جداگانه و روبراه هسته! شورای اسلامی را که کنار بهشتنی و باز همون طایفه بازی بویعه! بین دو سه تا روحانی محل هم که وفاق و همدلی دنیعه! آیا باز فتنه سال ۱۳۶۳ در راهه؟ این دفعه بنام حسینیه مردمه دله اختلاف دینگنین و همون جوری که اون دفعه بنام ساختن حمام اون همه اختلاف و درگیری بوجود بیاردنی که هنوز پس از گذشت سی سال مشکلاتش پا بر جا هسته!!
راستی مسئله پارسال مسجد سمسکنده را هم بائورین موضوعش چی بیعه که اون جوری آبروریزی بویعه!
آقایون یک تعریفی جامع و روشن از فرهنگ هادین تا مردم هم بدونند شمانا دنبال چکاری درینی!
به نظر بنده ساخت مجتمع فرهنگی مذهبی بهانه هسته تا …. از همین جلسه خلی چیزا دستگیرم بویعه!
مه دل بالاده ویستی سوزنه که همیشه عقب افتاده هسته.
…………………………………………
سادوا: امیدواریم با همدلی و همسویی همه مردم بالاده در راه عمران و آبادانی محل گام برداریم و انشاء الله که نگاه منفی شما نسبت به بالاده به حسن نظر تبدیل شود.
در باره مسئله پارسال مسجد سمسکنده نیز اطلاع چندانی ندارم تا قابل عرض باشد.

به آقای علینژاد برای برگزاری این جلسه خسته نباشید می گم. برگزاری اینگونه جلسات اگر با حضور همه قشرهای بالاده باشه خیلی خوبه. مثل فرهنگیان و معلمان، مهندسان، سرمایه دارها- هنرمندان- شعرا – مدیران- جوانان- دانشجویان و … که جایشان در این جلسات همیشه خالیه.
اگر همه مردم حضور داشته باشن و بجای سی نفر سیصد نفر باشن بهتر به نتیجه می رسیم.

یک بانوی دوسرشماری گفت

به نام خداوندی که همه جا یافت میشود جز در دلهای پر کینه
باسلام حضور همه سادوایی های عزیز٫ قبلا از همه خوانندگان بابت معرفی نکردن خود عذر خواهی می نمایم البته آقای آزموده کاملا مرا می شناسند و اگر اینگونه خود را معرفی کرده ام تنها به دلایل شخصی می باشد. اگر وقت خوانندگان عزیز را گرفتم صرفاً به این بر می گردد که می خواستم تجربه ای که از فرزند خود گرفتم را به شما منتقل نمایم و آن این بود که : پسرم در سن ۷ سالگی از خیابان عبور می کرد آنهم برای رفتن به باشگاه ورزشی، در خیابان محل سکونت ما ۵ مسجد در فاصله های کمی از یکدیگر ساخته شده بودند و یک مسجد بزرگ هم در حال ساخت. البته این در حالی بود که ما باید سه خیابان را طی می کردیم تا به نزدیک ترین باشگاه برسیم و پسرم در یکی از این روزهای رفتن به باشگاه گفت که، مامان این همه مسجد برای پدربزرگها و مادربزرگها ساختند مسئولین نمی توانستند توی این خیابان بجای این مسجدی که دارند دوباره می سازند یک باشگاه برای ما بچه ها می ساختند؟ آنجا بود که تلنگری عظیم به من وارد شد و با خود عهد کردم که اگر هر قدمی هر چند آهسته آهسته خواستم بردارم و توفیق داشتم برای کودکان، نوجوانان و جوانان بردارم که خدا در دل های آنها بدون معامله ی پا یا پای به خدایی مشغول است. پس به قول آقای کاردگر جوانتر ها را دریابید البته اگر خواهان پیشرفت بالاده و بالادهی ( دوسرشماری) هستید. ارادتمند همه شما.
………………………………..
سادوا: بانوی گرامی دوسرشماری: از اینکه به سادوا اعتماد دارید سپاسگزاریم. نکته ای که اشاره فرمودید بسیار نکته ظریف و جالبی است. در حالیکه تمام دغدغه و هدف ما بزرگترها سالم زیستن نوجوانان و جوانان (از نظر شخصیت و اخلاق و دین و …) هست، امکانات این نوع زیستن را فراهم نمی کنیم.
امیدواریم چنین داستان عبرت آموزی را در بالاده و دوسرشمار شاهد نباشیم و درد دل جوانان را بهتر درک کنیم و با آنان و دوشادوش آنان قدم برداریم نه اینکه ما بزرگترها جلوتر حرکت کنیم و آنان را نبینیم که آیا هنوز پشت سر ما هستند یا نه!

با سلام. اساسا با هر گونه ساخت و سازی که در جهت بالا بردن سطح امکانات محل باشد موافقم. ولی ابتدای امر باید نیازسنجی شود و بهترین گزینه انتخاب گردد. ساخت یک بنای بزرگ مثل خرید یک لباس نسیت که فردا از تن مان در بیاوریم و به دور بیندازیم. آنچه نیاز اساسی بالاده است تغییرات اساسی در خصوص شورا و راه اندازی دهیاری در بالاده است. علاقه مندم دوستان بالادهی نظرات خودشان را در این خصوص عنوان کنند.
جوانان بالادهی، چرا به دنبال مسائل حاشیه ای هستیم؟ چرا جوانان بالادهی خودشان حرکتی را انجام نمیدهند؟ چرا نامه ای را تنظیم نمی کنند و برای بخشداری و فرمانداری نمی فرستند که ما نیاز به شورای انتخابی داریم؟ روستای ما با دادن ۲۰ شهید هنوز از کمترین امکانات هم برخوردار نیست؟ جوانان بالادهی، اینقدر ایراد به دیگران نگیریم. شاید آقایانی که در زیروان جلسه گرفته اند فکر می کنند که کارشان درست است. اگر ما طرح و برنامه جدیدی داریم بیاییم با هم یک فراخوان بدهیم و به دور از مسایل خسته کننده سیاسی به فکر اصلاح امور محل مان باشیم اگر اجازه می دهید در ذیل گوشه ای از مشکلات را عرضه دارم:
۱- نداشتن شورای اسلامی فعال و دلسوز
۲- نداشتن مجتمع ورزشی
۳- نداشتن سیستم آبرسانی مناسب
۴ – نداشتن راه دسترسی مناسب و ….
حالا شما نیز به این موردها، موارد جدیدی را اضاف کنید تا نقشه راهی داشته باشیم. باتشکر

سلام به همه همولایتی های عزیز
از همه کسانی که به فکر فرهنگ و آبادانی بالاده هستند تشکر می کنم
تا بحال دوستانی که در این جلسه شرکت کرده اند را ندیده ام و قصد بی احترامی به هیچکدام از اهالی را هم ندارم . ولی …
واقعا برای خودمان متاسفم که تنها تاریخ ۳۳ سال گذشته منطقه و بالاده را به یاد داریم … و فراموش کرده ایم روستای بالاده یا بهتر است بگویم این منطقه کهن و دیرینه می باشد و در گذشته علاوه بر شهدا دوران جنگ، نیاکا نمان هم برای بقای نسل خود جنگیده اند، نسلی که ما باشیم، نسلی که آنها را فراموش کرده ایم
خواهش می کنم برای اهداف … هر لحظه از شهدا نام نبریم
نمیدانم ساخت مجتمع فرهنگی ضرورت دارد یا تعمیر و بازسازی تکیه و مسجد به سبک قدیمی که هم اصالت روستا حفظ می شود و هم می توان کلیه کارهای فرهنگی را در این مکان ها انجام داد … اگر آقایان به مکانی چون مسجد و تکیه که میز ندارد عادت ندارند، چشم! برایشان میز هم … چرا مجتمع فرهنگی برپا کنند. این همه هزینه چرا؟
تنها آرزوی من برای دیارمان این است که حالت سنتی و قدیمی بودن خود راحفظ کند
آقای آزموده عزیز بدون اینکه متن من را کم کنید در سایت قرار دهید
…………………………………….
سادوا: آقا کمیل عزیز سلام.
۱ . آیا قبلاً یادداشت های شما را سانسور کرده ایم؟ لطفاً در یادداشت بعدی اعلام بفرمایید که این یادداشت شما بدون سانسور منتشر شده است و در تایید این موضوع شما شرعاً مسئولیت دارید.
۲٫ خوشبختانه ما هر آنچه دوستان بنویسند را منتشر می کنیم مگر اینکه خلاف قانون باشد.

با سلام
چرا این جلسات بدون هماهنگی اهالی محل انجام می شود؟ آیا این جماعت بالاده همین سی نفر هستند؟ آیا این محل جز این آقایان بزرگتر دیگری ندارد؟ اینها تا دیروز یا شاید تا به حال برای این محل چه کار مردم پسند نه خدا پسند! انجام داده اند؟ من نمی خوام به کسی توهین شود. چرا ما به فکر افزایش امکانات رفاهی مردم عزیزمان نیستیم؟ مرحوم شکراله دهبندی، مرحوم ابراهیم پور و … شاید روزی من و شما بعلت نبود درمانگاه در منطقه، دو عزیز رو از دست دادیم.
چرا ما هنوز به فکر مسجد و نماز و روزه و حسینیه و تکیه و … هستیم ما خیلی خیلی داریم عقب می افتیم مگر با کار نیک دیگری اینها جبران نمی شود؟
ما هنوز داریم نقد یادواره شهدا رو انجام می دهیم چرا ؟
آقای … تا دیروز کجا حضور داشتند الان برای بالاده تلاش می کنند؟
روحانی عزیز آقای … برای این روستا چه کار نیکی انجام دادند ؟ آقای … چندین سال در خارج بالاده زندگی می کند، آیا علت را از او جویا شدید؟ چه در دل ایشان در این چند دهه می گذرد؟
آیا تاکنون به خودمان جرات این کار رو دادیم که از مقام های علمی روستا دعوت بعمل بیاوریم تا شاید بتوانیم از اندیشمندان علمی و دکتری و دانشمندان و مهندسین عزیزمان استفاده لازم را بعمل آوریم؟
در آخر شما آقای آزموده چرا انتقاد پذیر نیستید شما در سایت خودتان به شدت قانون سانسور رو استفاده می کنید نمی گذارید مردم بتوانن در فضای مجازی حرف هایشان را بیان کنند؟ علاوه بر بنده شاید چندین نفر دیگر از این رفتار شما ناراحتی و گله مندی شدید دارند.
………………………………………….
سادوا: سلام.
۱ . سایت سادوا قانوناً نمی تواند نام اشخاص حقیقی را در بخش یادداشت های بی نام و نشان بیاوریم. بنابر این، نام اشخاص از این یادداشت حذف شده است.
۲٫ لطفاً در یادداشت بعدی اعلام بفرمایید که این متن شما بدون سانسور منتشر شده است و در تایید این موضوع شما شرعاً مسئولیت دارید.
۳ . سایت سادوا بارها اعلام کرده که یادداشت هایی که حاوی توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی، حرف های ضد اخلاقی، تفرقه انگیز و خلاف قانون که مسئولیت قانونی و پیامد حقوقی و کیفری به همراه داشته باشد را منتشر نمی کند. زیرا مدیر سایت در این گونه مواقع باید به دادگاه جرایم رایانه ای و اینترنتی و پلیس فتا پاسخگو باشد.
۴ . اگر خیلی مایل هستید هر چه را می نویسید، منتشر شود لطفاً یک وبلاگ ( که رایگان هم هست ) دایر کنید و داخلش هر آنچه می خواهید و بر علیه هر کسی بنویسید. بدون سانسور. بعد ببینید سر از کدام پاسگاه و دادگاه کیفری در می آورید تا به شکایات این و آن علیه آبرویشان جوابگو باشید. سایت سادوا طبق تعهدات قانونی نمی تواند یادداشت های خلاف قانون را منتشر کند.
۵ . پیشنهاد می شود که برای دعوت از نخبگان و اندیشمندان و مهندسان و … برای حضور در یک برنامه فراگیر، خودتان پیشقدم شوید و با ما تماس بگیرید تا با همکاری همه، این برنامه و نشست عمومی تشکیل شود. منتظر تماس شما هستیم.

با سلام
همین که قدمی برداشته شده است جای بسی امیدواری دارد….
و از همۀ دست اندر کاران باید تشکر کرد. به نظر من اگه از همۀ بالادهی ها نظر سنجی بشه همه خانه بهداشت و درمانگاه را در الوییت می دانند و طرح های دیگر از قبیل سالن ورزشی که در فصل های گرم سال که جوانان در بالاده حضور دارند از آن استفاده کنند و ساختن مدرسه جدید که من تا جایی که میدانم این مدرسه و فرسوده شده و هم خدمتی به بچه های منطقه دوسرشمار شده … و ساختن یک پارک بازی برای بچه ها در همان محوطه ساختمان …
و در آخر به نظر من باید همۀ تعصبات قومی را کنار بذاریم و از طرح های پیشنهادی دوستان استقبال کنیم … با تشکر از شما

محمدمهدی چهاردهی گفت

در جواب دوست « بالادهی (نه دوسرشماری!!!!!!!!!!!!!) » خواستم بگم که مزید اطلاع تون بد نیست بدونید که:
در بالاده مشکلات دیگری مثل از بین رفتن کشاورزی و دامداری، صنایع دستی خانگی، نبود کارگاه های کوچک صنعتی، کتابخانه، همکاری نکردن مردم با شورا و مشارکت نداشتن در امور روستا، بی تفاوتی عده ای از جوانان و … وجود داره. شاید بزرگترای ما مقصر باشن که جوانان و نخبه های ما رو به حساب نمی یارن ولی عده ای از جوانان هم علاقه ای نشون نمی دن. جوابم رو خودم میدم: گیریم جوانان بی انگیزه شدن و از اونا دعوت نکردن، چرا از انجمن فرهنگی سادوا که عده ای زیاد از همین جوانای با انگیزه عضوش هستن دعوت نکردن؟ این دیگه معلومه عمدی بوده.
در باره شورای اسلامی از نظر قانون انتخابات شوراهای کشور، شرایط بالاده از نظر جمعیتی یک شرایط خاصییه که با تعداد ۱۱ خانوار ساکن، تابع قانون انتخابات شوراها نمی شه و باید به صورت محلی انتخابات بشه و بخشداری و فرمانداری اون انتخابات رو تایید کنه.
افرادی که اکنون عضو شورا هستن از افراد دلسوز بالاده هستن ( آقایون علی کاردگر، حسن اسماعیلی و محمد آتنی مفرد) و دو نفرشان بومی هستن و آقای کاردگر رو هم در ادارات مختلف استان می شناسن. اگه شما می گید که اینا افرادی فعال و دلسوز نیستن!! این دیگه خیلی که کم لطفی و بی مهریه. دفعه دیگه خودتون کاندیدا بشید ببینید چقدر سخته کار کردن! هر غریبه و مامور و مهمانی به بالاده می ره منزل شورا می ره و پذیرایی می شه. تازه از جیب شخصی شون و از خرج شکم زن و بچه شون برای مامور دولتی که می خواد برای بالاده کاری انجام بده، خرج می کنن. هر کاری که در روستا انجام می شه، شورا جلوتر هستن. هر جا زحمتی باشه شورا هم هستن. حتی وقتی توی مرداد ماه بر اثر سیل لوله آب در ارتفاعات چهارنو می شکنه باز این اعضای شورا هستن که شبانه به آنجا می رن و اونو تعمیر می کنن تا من و تو که ۵ روز میریم اونجا! آب داشته باشیم. شاید هم ضعف هایی داشته باشن که ناشی از عدم همکاری من و شما با اونا و نداشتن بودجه هست. تا دیروز پول شورا در بانکی در ساری بنام ۵ نفر از نمایندگان طایفه ها بوده و عملاً شورا باید گردن کج می کردن تا از اونا ( که خلاف نص سریع قانون هم هست) پولی برای محل بگیرن و آن آقایون هم در مازندران ساکن بودن!!! این یعنی توهین به شورا! این یعنی بی اعتمادی به شورا! آقای کاردگر ده ها سال مدیر مالی و اداری اداره کل ارشاد استان مازندران بودن و میلیاردها تومان پول دستش بوده و یک مدیر مالی توانایی هستن.
دو سال پیش در مجلس ختمی در مازندران یکی از همون آقایون از طایفه سیدا که مثل مار زخم خورده بوده چون پولها رو از دست شون گرفته بودن! به اعضای شورا در میون جمع توهین می کنه و اونا رو دزد می خونه. خداییش اگه من بودم تا اونو توی دادگاه به زندون و شلاق محکومش نمی کردم ولش نمی کردم. ولی اون بنده خداها نجابت بخرج دادن و سکوت کردن.
به نظرتون شما بودین باز حاضر به عضویت در این شورا بودین؟ نه یک قرون حقوق به شورا می دن و نه کسی دو زار بهشون کمک مالی می کنه.
به نظر من خیلی بی انصاف و نمک نشناس هستین که واقعیت ها رو نمی گید و یا شایدم تجاعل بالعارف می کنین.
گیرم که فردا شورا عوض شد و سه نفر مدیر و مدبر عضو شورا شدن! توی بومیان بالاده که چنین مدیرانی نداریم. این سه نفر حتما منزلشون در بهشهر و ساری هست و مردم باید برای حل مشکلات شون توی بالاده در ساری و بهشهر دنبالشون بگردن!
شورا باید بومی باشه و یک نفر ساکن ساری تا کارا رو پیگیری کنه. مثل همین چیزی که الان هست.
همین جلسه ای که برای ساخت حسینیه گرفتن، بی احترامی بزرگی به شورا هست که یک نفر و باندش بلند می شن و توی کار شورا دخالت می کنن. خودشون تصمیم می گیرن و بعدش از شورا دعوت می کنن تا توی این جلسه حضور پیدا کنن. این جلسات رو شورا باید دعوت کنه و تصمیم بگیره. به من و تو چه ربطی داره که توی کار شورا دخالت کنیم؟ اونا قانونی هستن و اگر کاری می کنن یا ضعفی دارن باید پاسخگو باشن. این جوری این آقایون پاسخگو هستن؟ آیا شورا رو دور نمی زنن تا به اهداف شون برسن؟
شماها فقط بلدین همه رو متهم بدونین و سایت سادوا رو هم دائما متهم به سانسور می کنین. حتی جرات ندارین اسم تونو بنویسین و اون وقت انتظار دارین هر خزعبلاتی منتشر بشه.
آقای آزموده. من مثل اون دوستای دیگه نمی گم سانسور نکن. هر جا رو اگه دیدی اشتباه یا توهین بوده، صاحب اختیاری حذف و اضافه کنی.

سلام منصورخان.
می گن یک مرده شور بابلی داشت مُرده ای را می شست. به مُرده میگه « فین هاکن » بهش می گن که این بابا مُرده و نمی تونه فین کنه! مرده شور دستشو به کمرش می زنه و با تعجب می گه « اَاَاَه یعنی اینتی بَمرده که حتی فین هم نتوننه هاکنه ؟! »
حالا حکایت این نشست حکایت اون مرده و مرده شوره هست. یعنی این نشست تون اینقدر بی نتیجه بوده که حتی دو خط صورتجلسه هم نتونستین بنویسین؟ نشستی که بی نتیجه پایان گرفته باشه معلومه دیگه چی درش گذشته!

سلام بر آقا کمیل و ناشناس و دیگر دوستانی که معتقدند سایت سادوا حرف هاشون رو سانسور می کنه.
کمی منطقی باشین دوستان. شماها همیشه می نالید که بزرگترا ما رو تحویل نمی گیرن. خب این آقای آزموده بزرگتر ما هست الان. داره بهتون این فرصت رو میده که حرفهاتون رو توی فضای مجازی بزنین. چرا بیخودی ایراد می گیرین؟ من هر چه یادداشت نوشتم ازشون کپی هم دارم که بی کم و کاست گذاشته توی سایت. فردا این سایت هم تعطیل بشه اونوقت شما از کجا از رخدادها و اخبار بالاده با خبر می شین و درد دل هاتون را کجا می خواهین مطرح کنین؟
می دونین دایر کردن یک سایت چقدر هزینه و وقت می خواد؟ بجای غرغر کردن و متهم کردن این و اون، دست یاری به سادوا بدین و کمکش کنین تا بالاده را حداقل از نظر فرهنگی روبراه کنیم و رشد کنه. خیلی براتون متاسفم دوستان که به همه می تازین.
…………………………………………………..
سادوا: قبلاً هم توضیح دادیم که سایت سادوا فقط موارد خلاف قانون را حذف یا اصلاح می کند. از لطف شما به سادوا هم سپاسگزاریم. بنده کوچک همه مردم بالاده هستم.

سلام به آقای کاردگر و همولایتی های عزیز
اگر گفته های قبلی من را بخوانید می بینید که در اول متن گفتم نه قصد بی احترامی به دوستان را دارم و نه به قول شما تازیدن، غرغر کردن و متهم کردن. چون دوستانی که در جلسه شرکت کرده اند را اصلا به اسم نمی شناسم.
شما هم لطف کنید از طرف بنده حرفی نزنید، بنده از بزرگترا ناله ای نداشتم و نگفتم که ما رو تحویل نمی گیرن و به سانسور کردن سادوا معتقد نبودم که شما گفته اید، گفتم شاید سخنان من کمی تند باشد و دوست خوبم آقای آزموده به صلاح دید خود متن من را اصلاح کنند و از تندی آن کم. و همچنین اطلاعی نداشتم متن به طور مستقیم بر روی صفحه، نمایش داده می شود فکر میکردم با تائید مدیر سایت انجام گیرد به همین خاطر پیغام انتهای متن را برایشان فرستادم
تنها آرزوی من برای دیارمان این است که حالت سنتی و قدیمی بودن خود را حفظ کند، فرهنگ و تمدن ما به بیش از ۱۰۰۰ سال قبل بر می گردد نه فرهنگ ۱۰۰ سال اخیر …
………………………………………….
سادوا: سلام آقا کمیل. هیچ مطلبی بدون تایید مدیر سایت به طور مستقیم بر روی صفحه سایت، نمایش داده نمی شود و از اینکه به سانسور کردن مطالب توسط سادوا معتقد نیستید، سپاسگزاریم.

با سلام. جناب آقای آزموده شما چند سال هست که در بالاده حضور دارید؟ تا دیروز امثال شما و آقای …. و روحانی عزیز آقای …. برای بالاده لیوان آبی رو جابجا کردند؟ جاده؟ حمام؟ برق؟ مخابرات؟ تلفن؟ و …. چیزهایی که نمی توان به زبان آورد. آقای آزموده شما این سایت و یا وبلاگ رو افتتاح کردید بنام بالاده و متعلق به همه مردم بالاده می باشد نه شخص شما، آیا روزی که قصد راه اندازی این سایت رو داشتید چرا بنام روستای پایین ده راه اندازی نکردید؟ لطفا” کمی تامل کنید! آیا شما در خبرگزاری هاتون از کسی طرفداری و حق به جانب رفتار نمی کنید؟ واقعا” شما از حذف کامنت گذاشته شده مردم خبری ندارید و یا اصلا” انجام نمی دهید؟
شما دو یا سه بار کامنت بنده رو حذف کردید و یا شاید اصلا” به نمایش نگذاشین؟ آیا واقعا” و شرعا” این درست است؟
بنده نه دانشمند هستم نه دکتر نه مهندس و نه …. شما خودتون دلسوز این محل جلوه دادید لطفا” برای دعوت لازم رو بعمل بیاورین.
…………………………………….
سادوا: سلام جناب ناشناس٫ متاسفم که فضای مجازی برای شما، مکانی برای باز خواست و محاکمه مردم شده است. بر فرض بنده ( و هم این آقایانی که نام بردید و از درج نام شان خوداری کرده ایم)، هیچ کاری برای بالاده انجام نداده باشیم بفرمایید که آب، جاده، حمام، برق، مخابرات، دکل فرستنده تلویزیون، تلفن و … آیا خودبخود به بالاده آمده است؟ یا برگزاری سی یادواره شهدا و نکوداشت معلم بالاده و شب شعر شاهدژ و همایش چنار و … خودبخود که اجرا نشده است! هر کسی به اندازه بضاعتش تلاش کرده تا کاری در محل انجام شود و کسی هم ادعا نمی کند فلان کار را من انجام داده ام.
ما که نمی توانیم هر مطلبی را تایید کنیم تا باعث هزار تا انگ و برچسب برای ما شود. با این حال اصراری به معرفی تان نیست. آنچه مهم است کلام شما است که از آن به اندازه کافی بهره مند شده ایم.
در زیر کامنت قبلی تان نوشتیم که یادداشت هایی که با سیاست های سایت سادوا و هم چنین قانون مغایرت داشته باشد تایید نخواهد شد. حال می خواهید اسمش را سانسور بگذارید یا هر چیز دیگر. خواه این سایت را سایت شخصی من بخوانیدش یا به اسم بالاده. یا ما را متهم به جانبداری از شخصی بکنید یا …
پس اگر معتقدید که این سایت متعلق به بالاده هست ( که یقیناً چنین است و بنده آن را به مردم بالاده تقدیم کرده ام) باید در شأن مردم بالاده باشد و از هرگونه تهمت و توهین و تفرقه دوری کنیم.
هر کس قدمی برای بالاده بردارد دلسوز بالاده هست و باید قدردانش باشیم. خواه بنده باشم یا شما یا آن روحانی بزرگوار و یا آن دیگری. لطفاً بجای همکاری و همیاری با سایت سادوا، تخم بدبینی و دلسردی را در فضای مجازی پراکنده نکنید. حال هر کس هستید باشید.
باز هم پیشنهاد می کنم اگر سایت سادوا، باب میل شما نیست یک وبلاگ دایر کنید و در آن هر آنچه می خواهید بنویسید. یا حرف هایتان را در قالبی آرام تر و منطقی تر برای سادوا ایمیل کنید.

محمد مهدی چهاردهی گفت

سلام آقای آزموده. از جواب های مستدل و منطقی شما کمال تشکر رو دارم. از شما و سادوا انتظاری غیر از این هم نباید داشت.
در جواب شخصی مجهول الهویت که خودشو ” ناشناس ” معرفی می کنه و از همه طلبکاره
کسی که شهامت نداره خودشو معرفی کنه همون بهتر که کامنت هاش تایید نشه. مگه سایت سادوا و بالاده بازار مکاره هست که هر کی هر چی نوشت تایید بشه؟ مثل یه مرد بگو من فلانی هستم. مگه می خوان دارت بزنن؟
آقای آزموده خواهش می کنم دیگه کامنت هاشو تایید نکنین تا دق کنه و بمیره.

به نظر من باز عده ای آب را گل آلود فرض کردن و دارن ماهی می گیرن. مثل « ناشناس»، کمیل، ساروی ریکای بالادهی و …
یه کم منطقی باشین دوستان. تا می بینین که یه نقدی شده و یا دو خط خبری نوشته شده که خوش تان نمی آد فورا میرید اون سر کرباس رو می کشید تا زیر پای دیگرون رو خالی کنین. نظر دادن برای امورات روستا که این همه قیل و قال و محاکمه کردن نداره!

سلام جناب آقای آزموده. خسته نباشید
بالاده وطن همه ما و دوست داشتنی هست و باید آباد بشود. ساختن این مجتمع بزرگ فرهنگی هم امیدوارم هر چه زودتر پا بگیرد. از دست اندرکاران این جلسه انتظار می رود که در جلسه ای بزرگ همه بالادهی ها را دعوت کنند و از نظرات افراد خبره و کارشناسان فرهنگی بالاده استفاده بیشتری نمایند.
از نظرات متفاوت برای این جلسه هم سرگیجه گرفتم. مخصوصاً از نظرات فردی به نام ناشناس٫

سلام دوباره / نمیدانم چرا آقای کاردگر … حرف های من چه ربطی به حرفهای ناشناس و … دارد؟
برای خودم متاسفم . . .

ضمن احترام به بانیان این نشست و تصمیم گیرندگان نهایی آن باید عرض کنم که ساخت مجتمع فرهنگی و یا مذهبی و یا هر دو فی النفسه بسیار موجه و پسندیده است، هر چند که بنده به تحقق کارکرد های فرهنگی آن چندان خوشبین نیستم.
فقط خواستم عرض کنم که اینکه از همه ی اهالی بالاده دعوت نشده است کاملاً موجه و منطقی است. مطمئناً از همه ی اهالی نمی شود در اینگونه جلسات دعوت کرد و به قول دوستان در جلساتی که به شکل عمومی برگزار می شود نمی توان به نتیجه گیری مطلوب در پایان جلسه رسید، ولی دعوت نکردن از انجمن فرهنگی سادوا و نه شخص آقای آزموده، بلکه دعوت از آقای آزموده یا هر فرد دیگری به نمایندگی از این انجمن در این جلسه کمی بی انصافی است. به همین دلیل است که به کارکرد فرهنگی این مجتمع در صورت بهره برداری چندان خوشبین نیستم.
البته هنوز نمی دانم که آیا این مجتمع برای همه ی منطقه ی دوسرشمار خواهد بود و یا فقط اهالی بالاده ساخته می شود؟
اگر برای همه است باید حداقل از شورای هر محل دعوت می کردند، ولی با دعوت نکردن از انجمن فرهنگی سادوا فکر کردن به این مسئله که چرا از شورای دیگر روستاها دعوت نکردند کمی خنده دار به نظر می رسد!
به هر حال امیدوارم که این مجتمع ساخته شود چون همانطور که گفتم نفس ساخت این مجتمع فی النفسه خوب است و کمک بسیاری به محل خواهد کرد.

سلام بر بالادهی های محترم و سلام بر سادوا و آقای آزموده. این نشست ها و بررسی موضوعات بالاده خیلی خوبه به شرطی که مردم از تشکیل اون با خبر بشن و موضوع جلسه هم مشخص باشه.
متاسفانه اینقدر در این سال های اخیر به مردم علی الخصوص به جوانان بالاده فرصت حرف زدن داده نشده که حتی توی این جلسه یکی هم می خواد درد دل بکنه حاج آقا … اونو عقده گشایی تعبیر می کنه و می گه جایش اینجا نیست. اگه مردم نتونن حرفاشونو در این جور جلسات بزنن پس کجا باید بزنن؟ در بالاده که هر موقع جلسه میشه میکروفن دست دو نفره و در یکه توت و لـله مرز و زیروان و سمسکنده هم که مردم رو دعوت نمی کنین. بالاخره مردم جایی برای حرف زدن لازم دارن.
این جلسات برای رای گیری و تصمیم گیری مناسب نیست چون تعداد آدما کم هستن و این ۳۰ نفر هم برآیند نظرات همه مردم بالاده نیستن. یک نشست عمومی بزرگ لازم هست و قبلش هم در سایت سادوا اطلاع رسونی بشه تا جوانان و مردم در جریانش قرار بگیرن. امروز ۳۰ نفر تصمیم می گیرن فردا ۳۰۰۰ نفر باید دوندگی و تلاش بکنن تا یک کار کوچک به سامان برسه. چه بهتر که از همین اول مردم رو در جریان بذارین.
اگه مردم نباشن امورات محل پیش نمی ره و با مشورت کردن با متخصصان و عموم مردم میشه کارها رو به سامان رسوند. در غیر اینصورت فاتحه!
ما فقط امیدمون به همین سایت سادوا هست که می تونیم حرفامونو بدون رودربایسی بزنیم.

دلسوخته و عاشق بالاده و بالادهی گفت

با سلام .
مشکلات روستا با احداث حسینیه و… حل نمیشه . نیازهای اولیه یک روستا را شناسایی کنید متوجه خواهید شد الویت چی میتونه باشه . دوستانی که پیشنهاد احداث حسینیه و … داده اند در سال چند بار و چند روز در بالاده تشریف میاورند ؟؟ اگر قراره کاری انجام بشه بهتره از اونایی که بیشتر در بالاده هستند و از کارشناسان (که کم هم نیستند) نظر سنجی بشه . به امید روزی که آبادانی بالاده زبانزد همه بشه .

جناب آقای آزموده: با سلام و احترام
خوب بود موضوع عرایض حقیر در شب عاشورا در حسینیه بالاده در جمع بسیار کثیر همولایتی ها که مرتبط با موضوع فوق بوده را در اینجا منعکس می فرمودید.
…………………………………………..
سادوا: جناب آقای توبه. با سلام. بنده در اواخر فرمایشات شما به بالاده رسیده بودم و از زمان ورودم به حسینیه، صدای شما را ضبط کردم که شامل بخش پایانی آن است و متاسفانه از شنیدن تمام صحبت های شما محروم مانده بودم. چنانچه بتوانید دیدگاه خودتان را در باره این نشست برای ما بفرستید سپاسگزار شما خواهیم شد.
از دوستانی که صحبت های جناب حجت الاسلام توبه را در شب عاشورا ضبط کرده اند تقاضا داریم فایل آن را برای ما بفرستند تا مورد استفاده قرار بگبرد.

با سلام خدمت دوستان. اینجانب هیچگونه اطلاعی از جلسه فوق نداشتم و نمیدانم اطلاع رسانی چنین جلساتی که واقعا مهم می باشد را چه کسانی انجام می دهند ولی از صورتجلسه ای که در پایان جلسه تنظیم شده خوشحالم. ساخت چنین مجتمع بزرگی که هزینه های زیادی دارد ضروری نمی باشد و این در حالی است که بالاده و روستاهای اطراف آن با مشکلات زیادی از قبیل وضع نامناسب کوچه ها، مشکل دفع زباله، لوله کشی آب، خانه بهداشت و… مواجه هستند.
……………………………………..
سادوا: آقا یاسر عزیز سلام. این جلسه مربوط به بالاده و بالادهی ها بوده و از اینکه دعوت نشدید نگران نباشید. برگزار کنندگان این نشست حدود ۹۸% از بالادهی ها را هم دعوت نکردند. ضمناً صورتجلسه ای هم در پایان نشست تنظیم نشده است.

سلام دایی عینول عزیز
جالبه این آقایون بدونن الان تعداد کامنت های کسانی که اعلام نظر کردن با تعداد شرکت کنندگان توی اون نشست برابر شده. تعداد مخالفان خیلی خیلی بیشتر از موافقانش هست.
شماها بدونین که ما جوانان هم حق رای داریم و اگر توی این نشست دعوت مون نکردند از طریق سایت خیلی خوب سادوا که زبان ما جوانان بالادهی هست مخالفت مونو اعلام می کنیم.
همین ما جوانان بودیم که رفتیم جبهه و شهید شدیم. اون روزها خیلی جوانان براتون ارزش داشتن ولی امروز که آبها از آسیاب افتاده دیگه به جوانان بالاده محل … هم نمی ذارین.
ما به کتابخانه سنتی و دیجیتال، خط اینترنت، روزنامه ها، سالن ورزشی، احترام به جوانان و استفاده از نظراتشون بیشتر از حسینیه احتیاج داریم. دو تا مسجد و حسینیه داریم. کو نماز خوان؟ کو گوش شنوا !!!!!!
…………………………………………………..
سادوا: سلام بر م. دهبندی عزیز
امروز هم جوانان عزیز بالاده برای ما به ویژه انجمن فرهنگی سادوا دارای ارزش و احترام بوده و هست و تعداد زیاد جوانانی که عضو انجمن بوده و یا با سایت سادوا در ارتباط هستند مبین این ادعاست. در بالاده هم امیدواریم بزرگان ما بیشتر از این به جوانان که سرمایه حال و آینده ما هستند بها داده بدهند و از نظرات شان استفاده کنند.

با سلام / همه ی عزیزانی که نظراتشون رو دادن مثل پزشکی هستند که بر بالین بیماری حاضر هستند. همشون میخان مریض رو معالجه کنند، فقط نظراتشون با هم متفاوته.
سادوا آینه ی نظرات ماست پس اون رو به سانسور متهم نکنیم. (نشونه ی عدم سانسور سادوا اینه که: بااینکه آقای ازموده با اسم من مخالفه ولی کامنتم رو میذاره)
بزرگترهای ما همین بحث هایی که در بالا اومده رو داشتند، که بالاده پیشرفت نکرده. من در کامنت قبلی خودم بعضی از نیازهای بالاده رو عرض کردم حالا بیایم به این نیازها درصد بدیم. بعد ببینیم کدوم کار مهمتره.
(اگه واقعا دلمون برای بالاده میتپه، با درصد دادنمون به این کار کمک کنیم. فکر میکنم این کار بهتر از بگو مگو های غیر ضروری و بی نتیجه باشه.)

۱- نداشتن شورای اسلامی انتخاباتی و دهیاری
۲- نداشتن سالن ورزشی
۳- نداشتن سیستم آبرسانی مناسب
۴ – نداشتن راه دسترسی مناسب و …. باتشکر
………………………………………..
سادوا: سلام بر همولایتی بالادهی . از لطف شما در باره سادوا و برشمردن جایگاهش در بین مردم سپاسگزارم.
نیازهایی که بیان کردید همگی در جای خود مهم هستند و اینکه شورای انتخاباتی نداریم مشکل بر می گردد به تعداد جمعیت بومی و ساکن دائمی بالاده که اعضای شورای شورای فعلی طبق قانون انتخابات کشور انتخاب نشدند ولی همین شورای فعلی هم در روز جمعه ۹ مرداد ۱۳۸۸ توسط عده ای از اهالی بالاده که برای این منظور در تکیه جمع شده بودند و پس از اعلام نظر مخالفان و موافقان انتخاب و به بخشداری چهاردانگه معرفی شدند و از نظر بخشداری و قانون شوراها، قانونی هستند. مشکل نداشتن دهیاری هم باز به کم بودن جمعیت ثابت بالاده مربوط می شود و مثل انتخاب شورا باید آن را نیز به نوعی حل کنیم.
لینک خبر انتخاب شورای اسلامی بالاده در وبلاگ سادوا