عباس اسلامی کیاسری عباس اسلامی کیاسری در مسابقات دو ماراتن آمستردام هلند / نقل از خبرگزاری چهاردانگه نیوز: فرزندان و جوانان زیادی از بخش چهاردانگه در مقاطع مختلف علمی و ورزشی و هنری فعال هستند و مایه افتخار این بخش محروم می باشند. یکی از این جوانان عباس اسلامی کیاسری است که در دو بخش علم و ورزش فعالیت داشته و افتخاراتی هم در این دو بخش به دست آورده است. آقای اسلامی کیاسری همانگونه که از پسوند نامشان پیداست اهل کیاسر بوده و اکنونساکن کشور سوئد هستند. ایشان در حال حاضر در ترم آخر رشته ی سیستم های الکترونیک در مقطع دکتری در دانشگاه KTH استکهلم کشور سوئد مشغول تحصیل هستند. آقای اسلامی علاوه بر تحصیل علم در عرصه ورزش هم فعالیت حرفه ای و مستمری دارند.

عباس اسلامی کیاسری

ایشان در ورزش دو و میدانی و در بخش دو ماراتن فعالیت حرفه ای داشته و تا کنون در مسابقات زیادی از این بخش در سطح اروپا و جهان شرکت کرده اند.. آخرین دوره مسابقاتی که آقای اسلامی در آن شرکت داشته اند، مسابقات دو ماراتن آمستردام ۲۰۱۲ کشور هلند ( TCS Amsterdam Marathon 2012 ) بود که در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۱۲ میلادی برابر با ۷ مهرماه ۱۳۹۱ شمسی در این کشور برگزار شد و ایشان توانستند این دوره از مسابقات را که به مسافت ۴۲/۲ کیلومتر برگزار شد در زمان ۳:۲۹:۳۱ به پایان برسانند.

TCS Amsterdam Marathon 2012

اطلاعات مسابقه ی آقای اسلامی کیاسری در مسابقات دو ماراتن آمستردام هلند 2012 در وب سایت رسمی این مسابقات

اطلاعات آقای اسلامی کیاسری در مسابقات دو ماراتن آمستردام هلند ۲۰۱۲ در وب سایت رسمی این مسابقات

قای اسلامی کیاسری لطف کردند و متنی که حاوی خلاصه فعالیت های ایشان در رشته ی ورزشی دو ماراتن است به همراه چند قطعه عکس از مسابقاتی که تا کنون در آن شرکت کرده اند برای پایگاه خبری چهاردانگه نیوز ارسال کردند. برای آقای اسلامی کیاسری و تمام فرزندان بخش چهاردانگه، در هر نقطه ای از جهان که هستند آرزوی سلامتی و بهروزی و کامیابی داریم و امیدواریم تا این جوانان و فرزندان برومند هر چه بهتر برای اعتلای ایران عزیز در هر عرصه ای که فعالیت دارند بکوشند و در این راه سربلند و پیروز باشند.

 ……………………………………………………………………….

 متن ارسالی آقای عباس اسلامی کیاسری :

دویدن را از کودکی دوست داشتم. روزی را به یاد دارم که قرار بود با فامیل به شالیزار برویم. از پدر اجازه گرفتم که این مسیر تقریبا ۶ کیلومتری را بدوم. آنها با تراکتور و من دوان دوان. نمی‌‌دانم چرا مطمئن بودم که من زودتر از آنها به شالیزار میرسم. شاید به خاطر اینکه در آن جاده‌های خاکی و پر پیچ و خم کوهستانی، وسایل نقلیه به آرامی رفت و آمد می کردند. به هر حال من زودتر از آنها راه افتادم و سر بالائی‌ها و سر پایینی‌ها را نفس زنان طی می‌کردم که در نیمه‌های راه صدای تراکتور را از پشت سر شنیدم. خیلی‌ تلاش کردم که به من نرسند، ولی‌ فایده نداشت. من مسابقه را باختم.

تا زمانی‌ که ایران بودم، هر از گاهی با بچه‌های محل، دوستان دبیرستان و دانشگاه می دویدیم. زمستان سال ۱۳۸۷ بود که جهت ادامهٔ تحصیل عازم شهر استکهلم در کشور سوئد شدم و در فصل بهار و تابستان چیزی که خیلی‌ برای من جالب بود و مرا به خودش جذب کرد، فرهنگ ورزش کردن مردم اینجا بود. می دیدم که مرد و زن، پیر و جوان همه در حال ورزش و دویدن هستند. این بود که من هم از بهار سال ۱۳۸۸ دویدن گاه و بیگاه را در طبیعت آغاز کردم. ابتدا با مسافت های کوتاه (۴ و ۵ کیلومتری) شروع کردم و به تدریج به مسافت و سرعت خودم افزودم. سپس برای اینکه استقامت خودم رو محک بزنم، در تابستان ۱۳۸۸ در مسابقهٔ نیمه ماراتن استکهلم به مسافت ۲۱/۱ کیلومتر ثبت نام کردم. در حین مسابقه متوجه شدم که مسافتی را که انتخاب کرده بودم، فراتر از توان من بود! تا حدود ۱۴ کیلومتر را به آرامی دویدم ولی‌ ۷ کیلومتر آخر واقعا انرژی نداشتم. چند بار تصمیم گرفته بودم که از ادامهٔ مسابقه انصراف بدهم ولی‌ غرورم اجازه نداد و با هر مشقتی که بود، خودم را به خط پایان رساندم. این مسابقه را با زمان ۲ ساعت و ۱۹ دقیقه به پایان رساندم. ولی‌ چه پایانی! تا یک هفته تمام بدنم درد می کرد! با فرا رسیدن فصل سرما، ورزش را قطع کردم و دوباره از بهار ۱۳۸۹ تمرینات نامنظم خودم را از سر گرفتم. تابستان ۸۹ در یک مسابقهٔ ۱۰ کیلومتری ثبت نام کردم و توانستم آن مسابقه را هم به سختی و با زمان ۵۴ دقیقه به پایان برسانم. البته باز هم با یک هفته بدن درد!

به تدریج علاقهٔ من به دو‌های استقامت بیشتر و بیشتر شد و تصمیم گرفتم که در فصل سرما هم این رشته را فضای سرپوشیده دنبال کنم. در یک باشگاه ثبت نام کردم و هفته‌ای دو بار به صورت منظم آنجا می دویدم. حس می‌کردم که استقامتم بیشتر شده. در بهار ۹۰ در دو مسابقه ثبت نام کردم: یکی مسابقهٔ ۱۰ کیلومتری در استکهلم و دیگری یک مسابقهٔ نیمه ماراتن در شهر گوتنبرگ (دومین شهر بزرگ سوئد). به لطف تمرینات منظم زمستانی توانستم رکوردهایم را بهبود دهم. مسابقهٔ نیمه ماراتن گوتنبرگ برایم خیلی‌ هیجان انگیز بود. این مسابقه بزرگترین دو نیمه ماراتن دنیا هست و حدود ۶۰ هزار دونده از ۸۰ کشور دنیا ثبت نام کرده بودند. به خاطر دارم که زمانی‌ که به خط شروع مسابقه میرفتم، با خودم فکر می‌کردم که قرار هست بیش از ۱۰ برابر جمعیت کیاسر اینجا بدوند! در جریان مسابقه حس می‌کردم که مثل یک قطره در رودخانه در حال حرکت هستم. در شهر گوتنبرگ توانستم مسیر ۲۱/۱ کیلومتر را با زمان ۲ ساعت و یک دقیقه به پایان برسانم. مسابقهٔ خاطره انگیزی بود. یادش بخیر!

بعد از این مسابقه تصمیم گرفتم که دویدن را به صورت علمی‌ دنبال کنم. ابتدا در اینترنت جستجو کردم و این جستجوها من را به کتاب ارزشمندی از موسسه: ( FIRST ( Furman Institute of Running and Scientific Training رساند. کتاب را خریدم و تمریناتم را براساس آن شروع کردم. به لطف روش علمی‌ این کتاب در تابستان همان سال توانستم مسابقهٔ نیمه ماراتن استکهلم را در زمان ۱ ساعت و ۳۶ دقیقه به پایان برسانم. وقتی‌ به خط پایان رسیدم، باورم نمی‌شد! همین مسیر را من ۲ سال پیش در زمان ۲ ساعت و ۱۹ دقیقه به پایان برده بودم. با این که دو سال پیرتر شده بودم، ولی‌ توانستم حدوداً ۴۵ دقیقه سریعتر بدوم! به یاد دوران نوجوانیم افتادم که هر چه بزرگتر می شدم، احساس قدرت و نیروی بیشتری می‌کردم. دیگر ورزش و دویدن به جزئی از عادت های همیشگی‌ من تبدیل شده بود و سعی می‌کردم به میزان و شدت تمرینات خودم اضافه کنم. در بهار امسال توانستم در مسابقه نیمه ماراتن دوسلدورف که در کشور آلمان برگزار شد با زمان ۱ ساعت و ۳۱ دقیقه به خط پایان برسم. در تابستان و پائیز امسال در سه‌ مسابقهٔ ماراتن به مسافت ۴۲/۲ کیلومتر شرکت کردم. اولین مسابقهٔ ماراتن خودم را در شهر استکهلم با زمان ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه به پایان رساندم و آخرین مسابقه‌ام را هفتهٔ پیش در شهر آمستردام در کشور هلند با زمان ۳ ساعت و نیم به پایان بردم. در حال حاضر هم به میزان تمرینات خودم اضافه کرده ام و به طور متوسط در هفته حدود ۸۰ کیلومتر می‌دوم و امیدوارم که بتوانم مسافت ۴۲/۲ کیلومتر را زیر ۳ ساعت به پایان ببرم. تاریخچهٔ مسابقاتی که تاکنون شرکت کرده ام، در صفحهٔ وب دانشگاهی من موجود است: ( http://web.it.kth.se/~kiasari/running.htm )

اکثر مردم فکر می کنند که دویدن ماراتن فقط نیاز به آمادگی بدنی دارد، اما تجربه به من ثابت کرده است که در ورزش‌های استقامتی علاوه بر آمادگی بدنی، قدرت ذهنی‌ هم فاکتور مهمی‌ هست. به عقیدهٔ من دو استقامت فقط ورزش نیست، بلکه خودش زندگیست. زندگی‌ هم مثل دویدن لحظات سختی را به ما تحمیل می‌کند. اگر ما بتوانیم از این سختی‌ها عبور کنیم و نا امید نشویم، قوی و قوی تر می‌شویم.

 

مسابقات دو ماراتن سال 2012 آمستردام هلند

مسابقات دو ماراتن سال ۲۰۱۲ آمستردام هلند

مسابقات دو ماراتن سال 2012 آمستردام هلند

مسابقات دو ماراتن سال ۲۰۱۲ آمستردام هلند

 

مسابقات دو ماراتن سال 2012 استکهلم سوئد

مسابقات دو ماراتن سال ۲۰۱۲ استکهلم سوئد

مسابقات Jubilee Marathon 2012

مسابقات دو ماراتن Jubilee Marathon 2012

مسابقات دو نیمه ماراتن گوتنبرگ سوئد 2012

مسابقات دو نیمه ماراتن گوتنبرگ سوئد ۲۰۱۲

مسابقات دو نیمه ماراتن گوتنبرگ سوئد 2012

مسابقات دو نیمه ماراتن گوتنبرگ سوئد ۲۰۱۲

مسابقات دو نیمه ماراتن استکهلم سوئد 2012

مسابقات دو نیمه ماراتن استکهلم سوئد ۲۰۱۲

 

مسابقات دو نیمه ماراتن استکهلم سوئد 2012

مسابقات دو نیمه ماراتن استکهلم سوئد ۲۰۱۲

 

مسابقات دو نیمه ماراتن استکهلم سوئد 2012

مسابقات دو نیمه ماراتن استکهلم سوئد ۲۰۱۲

 

مسابقات دو نیمه ماراتن استکهلم سوئد 2012

مسابقات دو نیمه ماراتن استکهلم سوئد

 

مسابقات دو ماراتن Kistaloppet 2012

مسابقات دو ماراتن Kistaloppet 2012

مسابقات دو نیمه ماراتن استکهلم سوئد 2009

شماره ی آقای اسلامی کیاسری در مسابقات دو نیمه ماراتن استکهلم سوئد ۲۰۰۹

شماره ی آقای اسلامی کیاسری در مسابقات دو نیمه ماراتن استکهلم سوئد 2011

شماره ی آقای اسلامی کیاسری در مسابقات دو نیمه ماراتن استکهلم سوئد ۲۰۱۱

شماره ی آقای اسلامی کیاسری در مسابقات دو ماراتن استکهلم سوئد 2012

شماره ی آقای اسلامی کیاسری در مسابقات دو ماراتن استکهلم سوئد ۲۰۱۲

شماره ی آقای اسلامی کیاسری در مسابقات دو ماراتن آمستردام هلند 2012

شماره ی آقای اسلامی کیاسری در مسابقات دو ماراتن آمستردام هلند ۲۰۱۲

استفاده از مطلب و عکس ها تنها با ذکر نام « پایگاه خبری چهاردانگه نیوز » مجاز است.

تصاویری که در زیر آنها علامت کپی رایت درج شده است توسط آقای عباس اسلامی کیاسری از شرکت مربوطه خریداری شده و مشمول قانون کپی رایت هستند. لطفاً در زمان انتشار این مطلب این موضوع را مد نظر داشته باشید.

………………………………………………………………………..

سادوا: از آقای اسلامی عزیز فرزند دوست داشتنی کیاسر  و چهاردانگه بخاطر روحیه ورزشی اش و  از اینکه در آن سوی دنیا هم بیاد زادگاه خود کیاسر هستند، سپاسگزاریم و برایشان در علم و ورزش آرزوی موفقیت می کنیم. خبر این موفقیت به سایت فدراسیون دو و میدانی ایران نیز ارسال گردید. لازم به ذکر است که رکورد دوی ماراتن مردان دنیا در اختیار پاتریک ماکائو دونده کنیایی می باشد که مسیر مسابقه را در دو ساعت و سه دقیقه و ۳۸ ثانیه دویده است و این رکورد در سال ۲۰۱۱ و در جریان مسابقۀ ماراتن برلین در کشور آلمان ثبت شد. بر اساس اطلاعات موجود در سایت فدراسیون جهانی دو و میدانی، رکورد ایران در اختیار آقای حسین بهدوج با زمان ۲:۲۸:۲۳ می باشد و در سال ۱۳۸۱ و در شهر مشهد ثبت گردید که با رکورد آقای اسلامی (با زمان ۳ ساعت و نیم) حدود یک ساعت اختلاف دارد و با تمرین مداوم و پشتکار آقای اسلامی این انتظار می رود که به زودی رکورد ماراتن ایران به نام ایشان ثبت گردد. آقای اسلامی در ماراتن برلین ۲۰۱۳ نیز ثبت نام کرده و خودشان امیدوار هستند که بتوانند رکورد شخصی اش را بهبود بدهند و صد البته ما هم امیدواریم و برایشان از صمیم قلب چنین آرزو می کنیم.

لینک سایت شخصی آقای عباس اسلامی کیاسری

حسین بهدوج

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۸ آبان ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام خدمت
آقای آزموده عزیز
گزارش کامل و تههیج کننده ای بود تبریک به تمام مردم خوب دشت کیاسر و چهاردانگه که در هر کجای دنیا باشند همتا ندارند.

سلام جناب آزموده.
ممنون از لطف شما. من هم متقابلاً برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت می کنم. با اجازۀ شما اطلاعات بالا رو کمی تصحیح می کنم.
همونطور که فرمودید رکورد ماراتن دنیا در اختیار پاتریک ماکائو می باشد ولی رکورد ایشان ۲:۰۳:۳۸ می باشد. این رکورد در سال ۲۰۱۱ و در جریان مسابقۀ ماراتن برلین در کشور آلمان ثبت شد. البته من هم در ماراتن برلین ۲۰۱۳ ثبت نام کردم و امیدوارم که بتوانم رکورد شخصی خودم رو بهبود بدم. در ضمن بر اساس اطلاعات موجود در سایت فدراسیون جهانی دو و میدانی، رکورد ایران در اختیار آقای حسین بهدوج با زمان ۲:۲۸:۲۳ میباشد. ایشان این رکورد را در سال ۱۳۸۱ و در شهر مشهد ثبت کردند.
http://www.iaaf.org/athletes/islamic-republic-of-iran/hossein-behdouj#personal-bests
ارادتمند شما، عباس اسلامی کیاسری
………………………………………………
سادوا: همولایتی گرامی و عزیز جناب آقای اسلامی کیاسری. اطلاعات طبق نظر حضرتعالی اصلاح گردید و برایتان موفقیت در ماراتن ۲۰۱۳ و بهبود رکوردتان را از صمیم قلب آرزو داریم و بسیار خوشحالیم که فرزندان بخش چهاردانگه در هر جای جهان که باشند قلب شان برای زادگاه و دیارشان می طپد. منتظر شنیدن موفقیت شما و اطلاع آن به سایر همولایتی ها هستیم. ارادتمند شما/ عین اله آزموده

ممنون جناب آزموده و به امید دیدار
……………………………………………..
سادوا: موفق باشید و خدا نگهدارتان.