گزارش نشست انجمن فرهنگی تلسی در عباس آباد بهشهر ۲۱/۷/۱۳۹۱ . سادوا: اعضای انجمن فرهنگی تلسی قلعه در نشستی صمیمی در منطقه گردشگری عباس آباد بهشهر و در میان سکوت و زیبایی جنگل پاییزی، مسائل و راهکارهای فرهنگی این روستا را مورد بررسی و مشورت قرار دادند. با توجه به اینکه از مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده نیز برای شرکت در این جلسه دعوت شده بود لذا اینجانب به همراه دو تن از اعضای گرامی این انجمن در این نشست حضور پیدا کردیم و تعدادی دیگر از اعضای انجمن سادوا به دلیل مشکلات شخصی نتوانستند حضور یابند. از دوستان گرامی انجمن فرهنگی تلسی برای دعوت از انجمن فرهنگی سادوا جهت حضور در این جمع صمیمی صمیمانه سپاسگزاریم. با احترام/ عین اله آزموده/ مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده.

………………………………………………………………………..

به نقل از سایت وزین تلسی: نشست پاییزه تلسی در ساعت ۳ پس از ظهر روز آدینه ۲۱/۷/۱۳۹۱ در منطقه طبیعی و گردشگری عباس آباد بهشهر و در میان جنگل های سر به فلک کشیده، با تلاوت آرامش بخش سوره والعصر از کلام الله مجید توسط آقای احمد نظری آغاز گردید. هم چنین در این نشست، دوستانی از انجمن فرهنگی سادوای بالاده و دوستانی از روستای پایین ده نیز حضور داشتند.

بنای ۴۰۰ ساله صفویه در میان استخر عباس آباد

از راست: مهندس افشین بهادری، احمد نظری، محمد بزرگزاده، عین اله آزموده و محبوب توبه

در ابتدا آقای مهندس افشین بهادری مدیر انجمن فرهنگی تلسی ضمن خوش آمد گویی به میهمانان و حاضرین در این جلسه، از حضور گرم و صمیمی آنها سپاسگزاری کردند، ایشان از انجمن های فرهنگی سادوای بالاده و تلسی قلعه و تمام فرهنگ دوستان و مردم خوب دوسرشمار که در برگزاری همایش « در سایه سار چنار قلعه » ، دو انجمن را یاری کردند تقدیر نموده و سپس باب سخن را در مورد نقدهایی که به برگزاری مراسم در سایه سار چنار کهن سال قلعه شده بود را باز کردند و نقد را سرمایه اصلاح پذیری و تمرین نقادی را برای سایت های منطقه مهم و خوب دانستند و در این مورد با اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند. در ادامه ایشان یادی از درگذشتگان منطقه دوسرشمار کرده و آرزوی سلامتی برای بیماران به ویژه والده محترمه آقای آزموده را از خداوند خواستار شدند.

از راست: مهندس بهادری، علی نظری و احمد نظری

مهندس بهادری خبر موفقیت علمی دانشجویان منطقه دوسرشمار در مقاطع مختلف و قبولی سه تن از آنها در مقطع دکتری را باعث خرسندی خود و اعضای انجمن تلسی دانسته و این افتخار بزرگ را به اهالی فرهنگ دوست قلعه و دوسرشمار شاد باش گفته و برای همه آن ها موفقیت در مراحل گوناگون زندگی را  آرزو کرد.

در پایان صحبت آقای مهندس بهادری، مقرر گردید که دوستان در مورد برنامه فرهنگی تابستان ۱۳۹۲ به یک جمع بندی کامل رسیده و در جلسه بعدی انجمن تلسی گزارشات و بررسی های خود را ارئه دهند. البته انجمن فرهنگی تلسی قلعه طرحی را برای تابستان ۱۳۹۲ در دست اجرا دارد که به زودی از طریق سایت تلسی اعلام خواهد شد.

مهندس حجت اله فولادی در کنار آتش

در ادامه آقای حجت اله فولادی قلعه مدیر سایت تلسی در مورد راه اندازی سایت جدید تلسی و امکانات آن و همچنین چگونگی و نحوه عضویت در انجمن تلسی صحبت نموده و در مورد ارسال اطلاعات از منطقه به صورت عکس، خاطره، شعر و همکاری با سایت تلسی راهکارهایی ارائه دادند و مقرر گردید که دوستان و همولایتی های عزیز مطالب خود را به سایت تلسی ارسال کنند و در مورد عضویت آنلاین از طریق سایت نیز مقرر گردید فرم عضویت را در سایت تلسی قرار داده تا قلعه سری ها و دوسرشماری های عزیز که مایل به عضویت در این انجمن هستند بتوانند عضو انجمن تلسی شده و با آن ارتباط برقرار کنند.

در ادامه نشست آقای محبوب توبه عضو انجمن فرهنگی سادوای بالاده نیز به ایراد سخن پرداختند و بازتاب مثبت برگزاری مراسم « در سایه سار چنار قلعه » را به انجمن های فرهنگی سادوای بالاده و تلسی قلعه تبریک گفته و بر ادامه همکاری فرهنگی در فضای مجازی و گفتمان دوستانه تاکید نمودند.

آقای اباذر بابایی تیلکی عضو انجمن فرهنگی تلسی در مورد چگونگی دفع بهداشتی زباله راهکارهایی را ارائه دادند که بسیار کم هزینه و قابل اجرا بوده و مقرر گردید ایشان به عنوان رابط انجمن فرهنگی تلسی همراه با مهندس بهادری طرح کامل آن را نوشته و بعد از تصویب در شورای انجمن فرهنگی تلسی، آن را به صورت مکتوب در اختیار شورای قلعه قرار دهند تا به اطلاع شوراهای اسلامی روستاهای منطقه دوسرشمار (بالاده، پایین ده، تیله بن، واوسر نو، میرافضل بخش چهاردانگه ساری) نیز برسد تا بتوان نسبت به جمع آوری و دفع بهداشتی زباله اقدام نمود.

در ادامه عین اله آزموده چهارده مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده سخنانی در حوزه فرهنگ گفته و برنامه انجمن فرهنگی سادوای بالاده را برای تابستان آینده اعلام نمودند که « طرح نکوداشت بزرگان بالاده » می باشد و در موقع مناسب از طریق سایت سادوا به اطلاع مردم خواهد رسید. ایشان در مورد همبستگی روستاهای منطقه دوسرشمار و سایت های منطقه نیز سخنانی بیان کردند و در معرفی « طرح مشاغل منطقه دوسرشمار » که در سایت سادوا تبلیغ شده است، مقرر گردید سایت هر روستا مشاغل اهالی خود را به ایشان ارائه دهند تا از طریق سایت سادوا به عنوان اولین سایتی که معرفی مشاغل را عهده دار شده این وظیفه را هم چنان بدوش بکشد و سایت های دیگر از این سایت لینک بدهند تا همه مشاغل به صورت یک پارچه تبلیغ شود. در پایان نیز ایشان از آقای علی چهاردهی عضو انجمن فرهنگی سادوای بالاده که به تازگی به رحمت خدا شتافته به نیکی یاد کرده و خاطراتی از ایشان نقل کردند و زحماتی که این عزیز سفر کرده برای اعتلای فرهنگ منطقه دوسرشمار در سال های دور انجام دادند را برشمردند و برای آرامش روحش فاتحه ای نیز قرائت شد.

 

از راست: محمد بزرگزاده، محبوب توبه، اباذر بابایی، عین اله آزموده و ارسلان بابایی

جلسه با ارائه گزارش مالی انجمن فرهنگی تلسی توسط آقای ارسلان بابایی مدیر مالی انجمن  فرهنگی تلسی و با ذکر صلوت بر محمد (ص) و آلش به پایان رسید.

 

از راست: مُطلب عالیشاه، علی نظری ( در حال بیان دیدگاه های خود ) و احمد نظری

عکس های گزارش از مهندس حجت اله فولادی

…………………………………………………………………….

حاشیه نشست:

۱ . با توجه به اینکه در اطراف دریاچه عباس آباد از خیل مسافران و خانواده ها مملو و بسیار شلوغ نیز بود، لذا محل نشست در فاصله سه کیلومتری جنوب دریاچه و در عمق جنگل، جایی بسیار زیبا، خلوت و ساکت و در پای درختان بلند قامت که فقط صدای بلبلان و پرندگان شنیده می شد، از سوی آقای آزموده پیشنهاد شد و مورد موافقت دوستان قرار گرفت. دوستان با دو دستگاه ماشین ( ماشین آقای آزموده و توبه) به محل نشست رفتند و بقیه ماشین ها را در اطراف دریاچه پارک کردند.

۲ . براداران احمد و علی نظری قبل از دیگران در عباس آباد بهشهر حضور یافتند که واقعاً شرمنده این دوستان شدیم.

۳ . آقای مُطلب عالیشاه با موتورسیکلت خود را به جلسه رساندند.

۴ . آقای آزموده و مهندس بزرگزاده در بدو ورود به عباس آباد از مناظر زیبای اطراف عکاسی کردند.

۵ . دوستان این نشست به آقای ارسلان بابایی به خاطر قدم نو رسیده های دوقلو  تبریک گفته و آقای بابایی هم با شیرینی از آنها پذیرایی کردند و قرار شد هر نفر به تعداد دو قلوهای عزیزش، دو عدد شیرینی بردارد.

۶ . با اینکه در مورد جلسه از ۵ روز قبل از طریق سایت تلسی و اس ام اس اطلاع رسانی شده بود جای گله دارد که دوستان دوسرشماری حضوری در این جلسه نداشتند.

۷ . آقای محبوب توبه به خاطر انجام کاری شخصی در بهشهر، کمی زودتر از سایرین جلسه را ترک کرده  و اکنون با داشتن یک دستگاه ماشین، به ناچار نیمی از دوستان مجبور به پیاده روی در مسیر برگشت شدند.

۸ . در مسیر برگشت، یک پلاستیک بزرگ از زباله های حاشیه جاده را جمع آوری و به سطل زباله کنار دریاچه منتقل کردیم که این خود جلسه فرهنگی ما را پر بار تر کرده بود.

۹ . « تَش سَر چایی » هم یادی از نیاکان ما بود که در قدیم و در بین راه که کوچ کر ها اطراق می کردند از آن غافل نمی شدند و ما نیز به یاد آنها چای درست کردیم و جای شما خالی! چه چای خوشمزه ای دَم شده بود.

۱۰ . عکس یادگاری توسط آقای آزموده و آقای فولادی گرفته شد.

۱۱ . بساط پذیرایی انجمن فرهنگی تلسی بسیار ساده و در حد چای و میوه و شیرینی بود.

۱۲ . فراموشی در آوردن نمک، دوستان را مجبور نمود که خیار را بدون نمک بخورند تا فشار خون آنها توسط انجمن فرهنگی تلسی کنترل گردد.

۱۳ . پس از رفتن دوستان از محل نشست، آقای آزموده با پاشیدن آب بر روی آتش اجاق و پس از اطمینان از خاموش شدن آتش، محل را ترک کرد. در این فصل از سال، جنگل شدیداً در معرض آتش سوزی بوده و کوچکترین غفلتی ممکن است فاجعه ای بزرگ برای طبیعت به بار بیاورد.

عکس یادگاری: از راست: عین اله آزموده، افشین بهادری، ارسلان بابایی، حجت اله فولادی، مُطلب عالیشاه، علی نظری، احمد نظری، محمد بزرگزاده، محبوب توبه و اباذر بابایی / عکس از عین اله آزموده

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۴ مهر ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

آقای آزموده
از اینکه چند ساعت از عمر کوتاه خود را در کنار شما فرهنگ دوستان دوسرشمار بودم احساس خوشبختی می کنم همچنین تشکرمی کنم از گزارش خوب و گویای شما و از آقایان مهندس افشین خان و آقا حجت عزیز که چنین برنامه ای ترتیپ دادند.
……………………………………………..
سادوا: جناب آقای نظری عزیز
عمر شما دراز بادا تا در کنار شما باز هم چنین نشست های دوستانه ای را برای اعتلای فرهنگ دیارمان برگزار کنیم.

واقعاً روز خوب و به یادماندنی برای ما بود. از انجمن تلسی قلعه و انجمن سادوا بابت تلاش بی منت برای ارتقاء فرهنگ منطقه کمال تشکر را دارم. از اینکه بین شما دوستان بودم بسیار لذت و استفاده بردم.
……………………………………..
سادوا: سلام جناب نظری عزیز٫ بنده و دوستان سادوایی هم ازاینکه در کنار شما بودیم لذت بردیم و خوشحال هستیم.

سید عبدالله ساداتی گفت

دوست و برادر عزیز جناب آزموده
دستان مبارک شما و سایر هم محلی های خوبم را به خاطر زحمات فراوانتان بمنظور راه اندازی چنین سایت پرباری صمیمانه می بوسم و به گرمی می فشارم امیدوارم موید و موفق باشید.
جسارتاً پیشنهاد میکنم در صورت امکان اسامی دوستان و هم محلی ها را در عکسها برای آشنایی بیشتر زیرنویس بفرمایید.
………………………………………..
سادوا: سپاس جناب آقای ساداتی عزیز٫ ما هم دستان پرمهر شما را برای همکاری به گرمی می فشاریم.
پیشنهاد شما را همواره مورد توجه خواهیم داشت.