عکس های طبیعت بالاده در جشنواره ملی صدای عشایر ایران / ۱۳ قطعه عکس از طبیعت زیبای بالاده و منطقه دوسرشمار بخش چهاردانگه ساری در غرفه سازمان میراث فرهنگی استان مازندران  در جشنواره ملی صدای عشایر ایران به نمایش گذاشته شده است. این غرفه شامل ابزار و ادوات قدیمی، کتاب، سی دی موسیقی و فیلم و عکس که به همت انجمن فرهنگی هنری تلارپه (قائم شهری ها و سوادکوهی های مقیم تهران ) دایر شده، یکی از غرفه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران می باشد که در جشنواره  ملی صدای عشایر ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و در سالن ۳۵ قرار دارد و از روز شنبه ۱۴ بهمن تا روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ از ساعت ۱۴ تا ۲۱ برای عموم قابل دیدن است. غرفه دیگر سازمان میراث فرهنگی استان مازندران شامل بخش روستایی و کشاورزی در سالن ۷ قرار دارد.

نمای عمومی غرفه استان مازندران در سالن ۳۷ نمایشگاه بین المللی تهران

این عکس ها از مجموعه عکس های عین اله آزموده هنرمند گرافیست و عکاس بالادهی می باشد که در ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر چاپ شده و زیبایی های منحصر بفرد طبیعت زیبای آن دیار را نمایش می دهد که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

عکس ها این مجموع شامل تصاویری از قله شاهدژ و کَروج – نمای عمومی روستای بالاده و گله گوسفند،  درخت چنار کهنسال روستای قلعه، آبشار اِمدوای روستای پایین ده و تیلک – خانه قدیمی حاج عبدالله دهبندی – بافتنی های بالاده مانند حِمبام سَری و پادری – دروازه چوبی قدیمی منزل مرحوم حاج روحل پهلوان و درخت بید کهنسال چشمه سر بالاده – غار ولمِت و چند عکس دیگر از طبیعت بالاده می باشد.

عکس های بالاده در بخشی از نمایشگاه عکس اقوام ایرانی

بخشی از عکس های بالاده در غرفه انجمن فرهنگی تلارپه

بخشی از عکس های بالاده در غرفه انجمن فرهنگی تلارپه

بخشی دیگر از عکس های بالاده در غرفه انجمن فرهنگی تلارپه

گروه نوازندگان مازندرانی در غرفه تلارپه

پوستر جشنواره ملی صدای عشایر ایران

آقای آزموده در کنار مجسمه یک بانوی عشایر / در این جشنواره مجسمه اقوام مختلف ایرانی در ابعاد واقعی و با لباس های سنتی هر قوم نمایش داده شده است.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
کمیل توبه بالادهی گفت

با سلام خدمت مدیریت سایت وزین سادوا آقای آزموده؛
( واقعاً کلمات در این جملاتم کم آمد و نمیدانم چه بگویم! ولی با این حال جملاتم را میگویم تا بخشی از زحمات شما که جبران بشو نیست جبران شود )
أحسنت بر شما که برای دیارمان زحمت میکشد و آن را به تمامی معرفی می کنید. “یاعلی”
……………………………………..
سادوا: سلام کمیل جان. بنده نیز از این همه محبت شما و دیگر دوستان شرمنده هستم. با سپاس/ آزموده

آقای آزموده با سپاس فراوان از زحمات بی نهایت شما در شناساندن فرهنگ این منطقه به هموطنان. انصافاً کار جالبی می باشد.

ساداتی تیله بنی گفت

سلام. خیلی عالی هست. باید این نوع کارها برای کل منطقه هم ادامه پیدا کند. سهم زحمات جنابعالی در این کارها قابل ستودنی و محفوظ است.

ما به شما افتخار میکنیم آقای آزموده…
………………………………………
سادوا:‌سلام. ما هم به شما و همه بالادهی ها افتخار می کنیم.

آقای آزموده سلام ، تلاش و زحمات شما در معرفی و شناساندن آداب و سنن اقوام ایرانی و بومی قابل تقدیر است . خسته نباشید با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما دوست خوبم
……………………………………………..
سادوا:‌ سلام جناب طاهری عزیز٫ از محبت شما سپاسگزاریم و امیدواریم همه ما با کمک یکدیگر برای زنده کردن آداب و سنن پسندیده و فرهنگ عامه دیارمان تلاش کنیم.

با سلام و سپاس از حضور دلگرم کننده مدیر محترم انجمن فرهنگی سادوا در این جشنواره.
. . . و چه زیباست زحمات بیدریغ و فعالیت در عرصه فرهنگی از ایشان و افتخار و مباهات آن برای ما . . . !!!
………………………………..
سادوا: سلام سرکار خانم مهندس کاردگر. از محبت شما سپاسگزارم. همه ما در عرصه فرهنگی تلاش می کنیم و افتخارش هم برای همه ما خواهد بود.

حسین علی دهبندی گفت

با سلام. خیلی جای مباهات داره که بالاده و طبیعتش رو تا تهران هم بردین. دست شما درد نکنه.
…………………………………………………….
سادوا: سلام و سپاس از محبت شما. آوازه بالاده و زیبایی های طبیعتش با سایت سادوا تا آن سوی مرزها هم رفته است.

سلام عموجان. دست تون درد نکنه و خیلی خوشحالم که اینقدر فعال هستین. شما با این سن و سال باعث شرمندگی جوانایی مثل من شدید که هنوز نتونستیم قدمی برای بالاده برداریم. کاش ما هم درک بهتری از کارهای فرهنگی بالاده رو داشتیم و بتونیم کمک حال تون باشیم.
…………………………………………………………………….
سادوا: آزموده: سلام عمو رضا عزیز٫ عموجان مگر من چند سال دارم؟ دستی دستی دارید بازنشسته ام می کنید!! البته که شما جوانان به زودی باید جای مرا بگیرید و در فرهنگ بالاده بهتر از بنده فعالیت کنید.

درود بر شما بسیار عالی بود
……………………
سادوا:‌هم چنین درود بر شما.

سلام و خسته نباشید. یه خواهشی دارم و اون اینکه این عکس ها رو توی مازندران هم نمایشگاه کنید تا ما که نمی تونین تهران بیاییم بتونیم توی ساری یا بهشهر این عکس های زیبا رو ببینیم. خیلی کار خوبی کردین که بالاده رو توی این نمایشگاه بین المللی مطرح کردین. دست تون طلا.
……………………………………………………………….
سادوا: سلام. مجموعه عکسهای بالاده ( ۲۸ قطعه ) را در آبان ۱۳۸۸ در ساری نمایشگاه گذاشته بودم و جمع زیادی از همولایتی های گرامی ساروی و بالادهی و دوسرشماری از آن بازدید کردند و متاسفانه امکان برگزاری دوباره این نمایشگاه در ساری و یا بهشهر وجود ندارد. هر چند بعضی از دوستانی که تعدادی از عکس ها را خریدند، پس از ۳ سال و اندی هنوز لطف شان در پرداخت شامل حال بنده نشده است. یک هنرمند اگر کار هنری مثل عکاسی انجام می دهد این کار مستلزم صرف پول زیاد و حمایت شما دوستان است که …..
بگذریم.
از محبت شما سپاسگزارم.

شاید دوستان همشهری ندانند ولی کارهای فرهنگی این سایت مرزها رو هم در نوردیده. عکسها بسیار زیبا هستن و کار قشنگی بود نمایش اونها در یه چنین نمایشگاهی.
…………………………………….
سادوا: جناب بهزادپور عزیز سلام. سپاس از محبت شما.

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما آقای آزموده …
من امروز از نزدیک رفتم و از نمایشگاه دیدن کردم. واقعاً عکسهای جالبی شده و باید از شما تشکر کرد.
……………………………………….
سادوا: جناب عمادی سلام و سپاس از اینکه به زحمت افتادید. کاش هماهنگ می کردید تا شما را در نمایشگاه ببینم. کم سعادتی بنده است و هیچ کاری هم نمی توانم بکنم.

سلام
من شرمنده ام که نتونستم با شما هماهنگ کنم .انشاالله در یکی از همین روزها خدمت شما میرسیم.
……………………………………….
سادوا: لطفاً با تلفن هماهنگ کن تا این بار شرمنده شما نشوم. احتمالاً سه شنبه یا چهارشنبه در نمایشگاه هستم. ارادتمند شما آزموده.

با سلام خدمت بــالادهی های عزیز و آقای آزموده
باعث افتخار برای همه ی بالادهی هاست که در همچین مکان و نمایشگاهی نام و نشانی از بالاده هم ذکر شده است.

علیرضامحمدیپایین دهی گفت

جناب آقای آزموده سفیر افتخاری ولایت سادوایی ها به تنهایی بار مسئولیت همه همولایتی ها را بر دوش می کشی در جمله خداقوت قهرمان هنر و قلم.

باعرض سلام و خسته نباشی خدمت مدیریت محترم سایت.
عکسها چرا با تصور همخوانی نداره یه جورای رنگها با هم نمی خونه؟ باتشکر
…………………………………………..
سادوا: با سلام. منظور کدام رنگ ها هستند که به هم نمی خوانند؟

همین عکسهای روی دیوار. رنگ عکسها با محیط همخوانی نداره انگار عکسها به تصویر اضافه شده.
…………………………………………….
سادوا: تابلو عکس های بالاده مربوط به گنجینه شخصی اینجانب ( آزموده ) بوده و با دوربین حرفه ای و در شرایط نوری عالی عکاسی و بر روی بهترین نوع کاغذ عکاسی (کداک) و در بهترین لابراتوار عکس تهران ( آریا) چاپ شده و در بین چند هزار عکس ارائه شده در نمایشگاه جشنواره دارای بهترین کیفیت هستند. ولی چون تصاویر نمایشگاه با موبایل گرفته شده، رنگ آن کمی اصلاح شده تا بهتر دیده شود. امیدوارم قانع شده باشید.

با سلام خدمت آقای آزموده مدیر توانمند سادوا
از کار ارزشمند شما بسیار بسیار خوشحال شدم
کارهای فرهنگی شما ستودنی و قابل ستایش است
هزاران درود بر شما
………………………………………
سادوا: و هزاران درود بر شما جناب بابائیان عزیز

با تشکر از شما مدیریت محترم.

جناب آزموده از حضور سبز و پرنشاط و هنرمندانه تان در نمایشگاه بین الملل تهران سپاس گذاریم . آثار هنرمندانه شما زینت بخش غرفه تلارپه و مازنی های مقیم تهران بود و چه بسیار لذتی و نشاطی را به میهمانان غرفه ارائه نمود. ممنون، سالم و پیروز باشید.

مهدی اسدی ملردی گفت

استاد و هنرمند گرامی جناب آقای عین الله آزموده.
با سلام و احترام .
کلیه فعالیت های مندرج در سایت سادوا را ملاحظه کردم. از زحمات بی شائبه حضرتعالی و دیگر عزیزان همراه که موجب تعالی فرهنگ غنی منطقه شده اید سپاسگزارم. امید وارم همیشه سربلند و پیروز باشید.
مهدی اسدی ملردی از سوادکوه پل سفید
…………………………………….
سادوا: فرهنگی گرامی جناب آقای اسدی با سلام.
از ابراز محبت شما سپاسگزاریم. یقیناً فرهنگ مازندران با داشتن فرزندانی چون شما که سال هاست در عرصه فرهنگی مازندران فعال هستید ماندگار خواهد شد.

با سلام،
موارد موجود در سایت بسیار عالی و از زحمات بی شائبه شما تقدیر و تشکر می گردد. تلاش و زحمات شما در معرفی جاذبه های طبیعی و آداب و رسوم و سنت دیرینه دیار کم نظیر روستاهای منطقه ستودنی است. امید است در پناه خداوند موفق وپیروز باشید.
با سپاس مرتضی قاسم پور از تهران