برای سرشماری در بالاده باشیم

سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ از روز دوشنبه دوم تا بیست و دوم آبان ۱۳۹۰ در سراسر کشور آغاز خواهد شد و منطقه دوسرشمار و به ویژه روستای بالاده همواره در طول سال های گذشته و بر اثر مهاجرت مردم از جمعیت بومی آن کاسته شده است و امروزه متاسفانه در هر کدام از روستاهای منطقه دوسرشمار ( بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر) تعداد خانوارهای بومی که مورد سرشماری قرار می گیرند از تعداد انگشتان دو دست بیشتر نیستند و اکثریت مطلق خانوارها در شهرها بسر می برند.

باز هم متاسفانه مسئولان بخش چهاردانگه و شهرستان ساری و استان مازندران با استناد به همین آمار خانوارهای بومی اندک ساکن در بالاده  از هرگونه برنامه ریزی کلان در این منطقه دور افتاده و محروم خودداری می کنند و هیچگونه امکاناتی هم به این روستاها نمی دهند و معتقدند که مردم این منطقه « خوش نشین » و « مهاجر » هستند و الی آخر ماجرا که در طول سی و دو سال پس از انقلاب همیشه با مشکل تفهیم این مسئله برای مسئولان مواجه بودیم.

سرشماری نفوس و مسکن امسال فرصت خوبی است تا خانوارهای مهاجر که بر قضا هر کدام در منطقه خانه و مسکنی دارند و بسیاری از آنها در آخر هفته ها به روستاهای خود می روند بار دیگر و این بار در این ایام و برای سرشماری هم به منطقه بروند و در خانه های خود حضور داشته باشند تا ماموران سرشماری از آنها نیز سرشماری کنند.

یقیناً برای آمارگیران و مسئولان استان مازندران هر چه تعداد خانوار روستای بالاده ( و منطقه دوسرشمار ) بیشتر  باشد آنان نیز می توانند در برنامه ریزی و سیاستگذاری و تخصیص بودجه ی سالانه برای ما تصمیمات بهتری بگیرند و شورای اسلامی روستا نیز با استناد به تعداد خانوار بیشتر به دنبال درخواست و پیگیری حقوق مردم باشد.

پس یک بار دیگر و این بار برای کمک به عمران و آبادانی روستای مان در ایام سرشماری در خانه های خود را باز نگه داریم تا ماموران نیز ما را در سرشماری خود ثبت کنند. لطفاً شناسنامه و کارت ملی خود و اعضای خانواده را به همراه داشته باشید.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۹ مهر ۱۳۹۰
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام.

پیشنهاد خوبی است. ولی ممکن است مشخص کنید که در چه روزی از بالاده سر شماری می شود تا ما بتوانیم آنجا حضور داشته باشیم. چون حضور در بالاده بطور یکسره از دوم آبان تا ۲۲ آبان اندکی مشکل است. با تشکر.
……………………….
سادوا : امیدواریم روز دقیق حضور ماموران سرشماری در منطقه را به اهالی اطلاع دهیم.