صعود خانم ندا پناهی بالادهی به قله دماوند / گزارش از دانیال تاجی: باز هم بانویی از دیار بالاده افتخاری برای روستای عزیزمان کسب کرد. خانم نـدا پناهی فرزند موسی (نوه مرحوم رحمان پناهی و برادرزاده شهید اسماعیل پناهی) توانست به بلندترین قله ایران دماوند صعود کند. خوشحال می شویم که این خبر مسرت بخش و غرورآفرین را در سایت وزین سـادوا منعکس کنید. درود بر تمام عاشقان بالاده بخصوص بانوان عزیز بالادهی. این متن از زبان خانم پناهی نقل شده که برای شما می فرستم:

صعود به دماوند از جبهه جنوبی/ صبح روز ۲شنبه  ۳تیر ماه ۱۳۹۲ به همراه چند نفر از دوستان از قرار گاه پلور به سمت گوسفند سرا حرکت کردیم. در مسیر رسیدن به بارگاه سوم افتخار همقدم شدن با خانم پروانه کاظمی به همراه دوست سوِئدی شان نصیب ما شد و تا بارگاه سوم همقدم با این کوهنوردان عزیز بودیم. شب را در بارگاه سوم که در ارتفاع ۴۲۰۰ متری هست، گذراندیم و ساعت ۵ صبح روز بعد به همراه دو دوست اسلواکیایی و چند تن از دوستان دیگر شروع به صعود به سمت قله کردیم و ساعت ۱۲ افتخار بودن روی قله را داشتیم و ۲ ساعت و نیم طول کشید تا به بارگاه سوم برگردیم و از آنجا بعد از کمی استراحت به گوسفندسرا و سپس به قرار گاه برگشتیم.

 

در مسیر صعود (دشت شقایق)

در مسیر بارگاه به قله

مسیر گوسفندسرا به بارگاه

خانم ندا پناهی بهمراه خانم پروانه کاظمی از معروف ترین کوهنوردان زن ایران (لباس زرد) و کوهنورد زن از کشور سوئد

خانم ندا پناهی بر فراز قله دماوند

سادوا: برای خانم پناهی آرزوی موفقیت های روزافزون داریم و از جناب تاجی برای ارسال این گزارش نیز سپاسگزاریم.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۸ تیر ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام

من این موفقعیت رو به خانم پناهی تبریک میگم..به امید فتح قله های بزرگتر…

سلام دوست عزیزم آقای آزموده من تعجب می کنم و با خودم می گویم اصلاَ چرا وارد این دنیای مجازی شدم که خاطر دوستانی مثل شمارا آزرده کنم چه فرقی میکند که وبلاگ تازه تاسیس به قول شما واوسر سلام مطالب یادواره را منتشر کند و یا سادوا مهم اطلاع رسانی شما از واوسر سلام بگیرید و در سادوا بگذارید تا همه ببینند مگر خودتان نمی گویید که همه برای شهدا کار می کنیم پس ناراحتی و دلخوری شما برای چیست من نمیدانم! دوستان یادواره من سر از پا تقصیر را لایق می دانند و خبرها را می دهند. منبعد شما در سایت سادوا بزنید و من با افتخار از شما می گیرم و در واوسر سلام می زنم. لطفاً مرا حلال کنید.
………………………………………………….
سادوا: اصلاً جای تعجب ندارد که سادوا و سایت های دیگر و حتی گالباغ شهدا که برای شهداست کمترین خبری از برنامه های ستاد واوسر ندارند شاید همانطور که فرمودید، آنها شما را لایق تر می دانند! کاش متن یادداشت خودتان، جوابیه بنده و یادداشت جناب نظری مدیر سایت وزین دوسرشمار را نیز می آوردید. چون نیاوردید برای آگاهی خوانندگان گرامی سادوا آن را نقل می کنم:

۱٫ واوسر سلام:
« سلام آقای آزموده عزیز٫ کم پیدایی؟ دیگه به هلی چال نمی آیی؟ مگر حرف بدی از ما شنیدی؟ چون خبرهای یادواره شهدا در سادوا کم رنگ است! گگه جان تنه دور خبر فراخوان شب شعر را بی زحمت بزن از همکاری شما کمال تشکر را دارم. »

۲٫ جوابیه آزموده:
برادر گرامی جناب آقای مسلمی. یادداشت گلایه آمیز شما را که در سایت سادوای بالاده نوشته اید را خواندم:
جناب مسلمی عزیز٫ بنده هر روز به هلی چال سر می زنم. منتها کسی سلام ما را علیک نمی گیرد. من نه تنها از شما گلایه ای نداریم بلکه اصلاً حق گلایه کردن هم ندارم! گمان می رود ستاد یادواره واوسر، امسال طرحی نو در انداخته و آن هم « بی محلی و نادیده گرفتن » سایت های منطقه دوسرشمار مثل سادوا – دوسرشمار – گالباغ شهدا – خبرگزاری چهاردانگه نیوز و … هست.
اینکه ستاد واوسر در یک سال گذشته حتی یک بار هم به ما خبری نداده تا منتشر کنیم اصلاً جای گلایه ندارد. به نظر شما، امثال ما که برای اطلاع رسانی داریم تلاش صادقانه می کنیم و هزینه می دهیم آیا حق گلایه کردن هم داریم؟
بالاخره همین آزموده ی سادوا و نظری ی دوسرشمار و دیگر دوستان مجازی نویس گالباغی نه تنها سایت های خودشان را سال هاست بنام شهدای عزیز آذین بسته اند بلکه سایت خبرگزاری معروف چهاردانگه نیوز را هم برای اطلاع رسانی شهدا در اختیار دارند. اما در مقابل، ستاد یادواره شهدای واوسر چگونه و چقدر از این فضای مجازی آماده و امتحان پس داده استفاده کرده است؟
مگر وبلاگ تازه تاسیس “واوسر سلام” را چند نفر می شناسند که تمامی اطلاعیه های مراسم شهدا انحصاراً ابتدا آنجا منتشر می شود و سپس جنابعالی هم از ما گلایه می کنید که چرا خبرها را منتشر نمی کنید؟
سال گذشته ستاد قلعه به سایت های بومی بی مهری و بی محلی کرد و امسال واوسری ها! شاید این فرمانی هست که ستادها در حال اجرای آن هستند! نمی دانم!
باقی حرف ها باشد بعد از مراسم یادواره و این یادداشت را پس از یادواره منتشر می کنم تا دوستان، پیشاپیش ما را متهم به « تحت الشعاع قراردادن یادواره شهدا » و نادیده گرفتن زحمت های صادقانه مردم عزیز واوسر برای برگزاری این مراسم نکنند!
………………
واوسر سلام :سلام دوست عزیزم آقای آزموده من تعجب می کنم و با خودم می گویم اصلاَ چرا وارد این دنیای مجازی شدم که خاطر دوستانی مثل شمارا آزرده کنم.

۳٫ آقای مسلی و آقای آزموده سلام،
من هم معتقدم که این کم محلی به وب سایت های منطقه ی دوسرشمار که حدود ۵ سال است که با تمام فراز و نشیب و مشکلات نگهداری سایت از جمله مسائل مالی و از همه مهمتر وقت گذاشتن برای تهیه، تدوین و انتشار مطلب برای این وب سایت ها موجب این می شود که ستادهای یادواره ی شهدای منطقه ی دوسرشمار این بستر مناسبی که در فضای مجازی از سالها قبل به وجود آمده را از دست بدهند.
از آقای مسلمی می خواهم که به من و آقای آزموده و دیگر دوستان مجازی نویس منطقه حق بدهند که کمی نه از دست شما بلکه از دست ستادهای شهدای منطقه ی دوسرشمار گله مند باشیم. مگر نه اینکه امثال من و آقای آزموده و دیگر دوستان هر ساله تمام انرژی و وقت خود را برای به عهده گرفتن بخشی از برنامه ی های ستادهای مختلف شهدای منطقه ی دوسرشمار به کار گرفته ایم و در وب سایت های خود هم بخش هایی را به شهدای عزیز اختصاص داده ایم و وبلاگ گالباغ را هم مدت ۴ سال است که به همت آقای آزموده راه اندازی کرده و اطلاعات شهدا را در آن قرار داده ایم. پس چرا ستادهای شهدای منطقه دوسرشمار این نگاه را نسبت به ما دارند.
امیدوارم که روزی برسد که نگاه بدبینانه مان را که متاسفانه از جانب برخی به کل دنیای اینترنت تعمیم داده اند، عوض کنیم و سعی کنیم از ظرفیت بالای این تکنولوژی به نفع خود استفاده کنیم، نه آنکه خود را با بد رفتاری هایمان از آن محروم کنیم.
علی نظری / مدیر وب سایت دوسرشمار
۹ تیرماه ۱۳۹۲
……………………………………………..
۴ – سادوا: در پایان پیشنهاد می کنم کنتور وبلاگ تان را روشن بفرمایید تا میزان بازدیدهای روزانه را نشان بدهد. چون تعدادی از دوستان سادوایی تقاضا کرده اند.

با سلام
در صورت امکان در روز نکو داشت از افرادی در سال گذشته برای بالاده در صحنه های اجتماعی سیاسی و فرهنگی و… افتخار افریدند ،همچون دکتر دهبندی دانشجوی دکتری زمین شناسی و دبیر ارزشمند جناب استاد رمضانعلی دهبندی که معلم نمونه استان شدند وافراد دیگر که احیانا شما می شناسید ،تقدیر بعمل اید. با تشکر

با سلام، من هم این پیروزی و صعود را به نداجون تبریک میگم و بهترین ها را برای این دوست مهربانم آرزومندم.

آرزوی سلامتی وموفقیت برای این خواهر گرامی ودیگر جوانان منطقه دو سر شمار

با عرض سلام
این موفقیت را به خانم پناهی تبریک میگم

به سوی کوه،
به سوی قله های با شکوه،
به سوی آبی سپهر
به راه زرنشان مهر
چو آرزوی ما
هوا
خوش است و پاک
به روی قله ها
تن از غبار تیرگی رها
بر آ چو جان تازه بر بلند خاک
همیشه بر فراز…
همیشه سر فراز…

همیشه سرفراز باشی ندا خانم بالادهی.

GOOD LUCK MY FRIEND NEDA