صعود گروه کوهنوردی سادوا به قله شیت بالاده / صبح روز آدینه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۶ صبح گروه ۲۰ نفره گروه کوهنوردی سادوا از بهشهر، نکا و ساری به مقصد روستای آغوزگاله حرکت کردند. مقصد این بار قله شیت بود قله ای زیبا با ارتفاع ۲۳۰۰ متر که سرافراز و استوار از نگینی گرانبها به نام شاهدژ محافظت می کند. نگینی که همچون الماس در کنار آن می درخشید و هر ساله مشتاقان زیادی را برای دیدار مجدد یا اولین بار بسوی خود می کشاند. قله شیت در قسمت غربی قله شاهدژ واقع شده است.

ساعت ۹ به روستای آغوزگاله رسیدم. گروه کوهنوردی تهران که شب قبل را در روستای بالاده گذرانده بودند نیز به ما پیوستند. با صرف صبحانه مسیرمان را در جنگلی زیبا با مناظری چشم‎نواز در آبی آسمان با لکه ابرهایی نمایان و منتهی به کوه‎ها از میان انواع درختان موزی ،کچپ و … کوچه ‎باغی خاطره‎ انگیز همانند تابلوی نقاشی که در عالم خیال واقع می‎شد ادامه دادیم. آقای علیرضا قاسم پور مدیر گروه کوهنوردی سادوا توصیه های لازم را در مسیر  متذکر می شدند. عده ای از  همنوردان هم  در بین راه  مشغول چیدن سبزی های کوهی  شدند. بعد از ۳ ساعت و نیم به بالای قله شیت رسیدیم. یک ساعتی را به استراحت و صرف ناهار گذراندیم و ساعت یک و نیم بعدازظهر به علت بدی هوا به سمت آغوزگاله برگشتیم که در راه برگشت، بارش باران آغاز شد و مجبور شدیم با احتیاط گام برداریم، ساعت ۴ و نیم به روستای آغوزگاله رسیدیم و از گروه کوهنوردی تهران خداحافظی کرده و جدا شدیم. ساعت ۵ از روستای آغوزگاله به سمت ساری، نکا و بهشهر حرکت کردیم .

استفاده از عکس ها با ذکر نام سایت تلسی و عکاس آقای هادی نیک بین آزاد می باشد

آقای قاسم پور سرپرست گروه کوهنوردی سادوا

گروه کوهنوردان تهرانی

گروه کوهنوردی سادوا

نمایی از روستای آغوزگاله و سواسره، رشته کوه نرو در پسزمینه دیده می شود.

عبور از جنگل

آقای قاسم پور و گروه

کوهنورد و دست چو

کوهنوردی که از روستای لنگر آمده بود

کوهنورد تهرانی

از سمت راست آقایان: مهدی پناهی (از روستای بالاده) ، هادی نیک بین و حجت اله فولادی (از روستای قلعه)

آقای مهدی پناهی و دشتی از گل

نمایی از قله نمازکوه و در پسزمینه رشته کوه نرو به ارتفاع ۳۶۰۲ متر

آقای قاسم پور در حال  گفتن توصیه های کوهنوردی

کوهنوردان در حال چیدن سبزی های کوهی

آقای هادی نیک بین

تک درختی در طبیعت زیبای بهاری

نمایی از رشته کوه چهارنو به ارتفاع ۲۸۸۱ متر از قله شیت

نمایی از قله شاهدژ به ارتفاع ۲۸۰۲ متر از قله شیت

کوهنوردان در حال استراحت و صرف ناهار

آقای قاسم پور در راه برگشت از قله شیت

سرشاخ شدن بزغاله و کوهنورد

بازی با توله سگ ها

آقای محمودیان چوبداری از روستای آغوزگاله

چشمه بالای روستای آغوزگاله

آقای هاشمی اهل روستای ایلال راننده گروه

………………………………………………………………………

برگرفته از سایت تلسی روستای قلعه

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

زیبا بود..

سلام یک سال گذشت چند بار به سایت رفتم مطلب شما را هر وقت می خوانم اشک چشم پر میشود دوری بابام هر لحظه برایم سختتر میشود درد دل خودم را به کی بگویم.
……………………………………………..
سادوا: سلام جناب بابادوست عزیز٫ عمیقاً با شما ابراز همدری می کنم و یقین دارم روح بلند پدر بزرگوارتان با شهدا هم نشین است. خدایش با پیامبر (ص) و امام حسین (ع) محشور گرداند.
از اینکه هر بار به سادوا سر می زنید و چشمان تان پر از اشک می شود نشانه بزرگواری شما و لطف شما به سادواست. فکر می کنم بعد از گفت و گوی تلفنی امروز با شما، کمی آرام شده باشید. امیدواریم با یاد خدا آرامش تان دائمی باشد. هر وقت دلتان گرفت به بنده زنگ بزنید. (شماره مرا هم دارید). لااقل می توانم درد دل های شما را بشنوم تا کمی سبکبال شوید. ارادتمند شما/ آزموده