کتاب « پیرُن گفته » به چاپ رسید/ هم زمان با برگزاری مراسم همایش نکوداشت بزرگان بالاده در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۲ در این روستا، از کتاب « پیرُن گفته » حاوی ضرب المثل های بالاده و منطقه دوسرشمار نیز رونمایی شده و فروش آن آغاز گردید. این کتاب که بوسیله آقای نعمت الله آزموده گردآوری و بکوشش آقای عین اله آزموده و توسط انتشارات «مرکز انتشارات توسعه علوم» ساری به مدیریت استاد سیداکبر ساداتیبالادهی منتشر شد، حاوی حدود ۱۰۰۰ ضرب المثل از روستای بالاده و منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر) بخش چهاردانگه ساری می باشد.

این کتاب در قالب « دانشنامه بالاده » در ۲۱۰ صفحه سیاه و سفید، دارای جلد رنگی گلاسه با پوشش سلفون مات، به قطع وزیری ( ۱۶/۵ در ۲۳/۵ سانتیمتر) و به قیمت ۱۰۰۰۰ (ده هزار) تومان بوده و اولین کتاب در حوزه فرهنگی منطقه دوسرشمار ( روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل و واوسرنو بخش چهاردانگه ساری) می باشد. جناب آقایان دکتر حسین اسلامی رئیس پژوهشکده ساری شناسی و دکتر یحیی کاردگر بالادهی دانشیار دانشگاه قم در رشته زبان و ادبیات فارسی برای این کتاب مقدمه نوشته اند. لازم به ذکر است که هر ضرب المثل در این کتاب به صورت آوانگاری فارسی، آوانگاری لاتین، ترجمه و کاربردها و حاشیه نویسی آن آورده شده است.

جلدهای دیگر « دانشنامه بالاده » به مرور زمان و در سال های آینده با موضوعاتی چون داستان های بومی، شعر شعرای بومی، تاریخ و جغرافیا، بازی های محلی، پوشاک و خوراک، معماری، آداب و رسوم، محیط زیست، کشاورزی و دامداری، مراسم مذهبی، دایره المعارف شهدا و … منتشر خواهد شد. ما منتظر همکاری و همیاری شما در این زمینه هستیم.

مکان های فروش:

روستای یکه توت بهشهر: جنب نانوایی عبور یکه توت، مغازه آقای مهدی رمضانی.

محله زیروان بهشهر: تازه آباد، مغازه آقای محمد دهبندی (فرزند حسین)

روستای سمسکنده ساری: مغازه آقای سیدابوالقاسم ساداتی (فرزند مرحوم سیدیوسف)

روستای للـه مرز بهشهر: آقای مهدی شیردل ۰۹۱۹۹۳۱۶۹۲۶

سایر مکان ها در استان مازندران: تماس با آقای نعمت اله آزموده ۰۹۱۱۳۵۴۸۸۰۹

تهران: تماس با آقای عین اله آزموده ۰۹۱۲۱۳۲۰۲۲۶

ضمناً برای خرید بیش از ۱۰ جلد، یک جلد هدیه داده می شود.


 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

+ سلام تبریک میگــم، خبر خوشحــال کننده ای بود :)

هادی احمدزاده گفت

بسیار عالی دست شما درد نکنه

صمیمانه تبریک میگم ,امیدوارم یه روزی بتونم نسخه ای از اون رو داشته باشم . به جناب نعمت الله آزموده هم خسته نباشید میگم و آرزوی موفقیتهای بزرگتر دارم.
…………………………………….
سادوا: آقا جهانگیر عزیز سلام و سپاس از محبت شما. دو جلد برای شما نگه می داریم و هر زمان به ایران تشریف آوردید خدمت تان تقدیم خواهیم کرد. اگر هم آدرس پستی تان در کانادا را بدهید با کمال میل برایتان پست می کنیم.

سلام آقای آزموده عزیز من هم به شما تبریک می گویم که فرهنگ منطقه ما را به دنیا معرفی میکنید امیدوارم که در مراحل زندگیتان همچون گذشته موفق باشید.

سلام و تبریک به شما برادران آزموده امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید.

کارهای فرهنگی شما در منطقه قابل ستایش و تحسین می باشد

زهرا بابائی تیلکی گفت

با سلام واحترام حضور آقایان آزموده
از چاپ جلد اول کتاب بسیار خوشحالم و منتظر جلد دوم آن هستم . چیزی که از چاپ کتاب مورد توجه من هست جدای از محتوای آن ، طرح جلد آن است که بسیار فوق العاده است. امیدوارم همیشه پیروز و پرتوان باشید.
…………………………………………
سادوا:‌سرکار خانم بابایی. سلام. از محبت شما سپاسگزاریم. امید که جلد دوم هم مورد پسند شما واقع گردد.

سلام آقای آزموده خسته نباشید بابت اینهمه زحمات ببخشید اسامی از موفقیت فرزندان بالاده در سال تحصیلی ۹۲ نیست.
………………………………………
سادوا: سلام. سپاس از محبت شما. شما هم خسته نباشید. برای موفقیت مدارس که هنوز کسی به ما اطلاعی نداده و برای دانشگاه ها نیز در مهر ماه اعلام می شود.

مدیر محترم انجمن فرهنگی سادوا/جناب آقای آزموده
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و تبریک چاپ کتاب “پیرن گفته”…
بنده این کتاب را یکبار مطالعه کردم…واقعا ضرب المثلهای زیبایی در آن بکار رفته که شاید تا به حال به گوش من نوعی نخورده باشد….واقعا جای تشکر دارد..
راستی میخواستم بپرسم که شما قصد معرفی جوانان بالادهی را دارید یا نه؟؟؟
با تشکر/ سید مصطفی ساداتی بالادهی
…………………………………….
سادوا: سلام جناب ساداتی. از ابراز محبت شما سپاسگزاریم. اگر هر یک از جوانان عزیز بالادهی که در یک رشته علمی و یا فرهنگی و یا در زمینه اشتغال موفقیتی بدست آورده باشند حتماً آنها را معرفی می کنیم و اگر شما و یا هر یک از خوانندگان گرامی چنین جوانانی را سراغ دارید، اعلام بفرمایید تا اقدام کنیم.

محمد احمدزاده گفت

سلام آقای آزموده. دورا دور از طریق سایت سادوا در جریان کارهای فرهنگی روستای بالاده هستم. کار فرهنگی شما قابل تحسینه. خیلی زحمت کشیدین تا این کتاب چاپ بشه. خواستم از شما قدردانی کنم.
محمد احمدزاده/ همولایتی بالادهی گیلان
……………………………………………………………….
سادوا: سلام بر همولایتی بالادهی گیلانی عزیز٫ از محبت شما سپاسگزارم. امیدوارم نام بالاده ی گیلان هم مثل نام بالاده ی مازندران پرآوازه شود.

سلام آقای آزموده خسته نباشید. تبریک میگم به شما برای چاپ این کتاب. واقعاً که خیلی زحمت می کشید و تبریک جداگانه برای ذوق و سلیقه ای که در طراحی جلد کتاب بکار بردید. واقعا زیبا شده. امیدوارم همیشه و همه جا موفق باشید.
………………………………………..
سادوا: سلام خانم دهبندی. از محبت شما سپاسگزاریم. درمورد نظر لطف شما برای طرح جلد، شاید برای یک بار هم شده باید بگوییم که « کوزه گر از کوزه سالم آب خورده است». برای شما آرزوی موفقیت می کنیم.