عکس های کمیل قاسم پور از حیات وحش چهارنو – ۱۳۹۰/ کمیل قاسمپور/ با فرا رسیدن فصل پاییز زودرس در منطقه دوسرشمار بخش چهاردانگه ساری، طبیعت رنگ و بوی دیگری می گیرد و زیبایی های پیدا و پنهان آن آشکار می شود. بخشی از این زیبایی را ما هرگز نمی بینیم که همان زیبایی پنهان نام دارد. زیرا برای رسیدن به این زیبایی راه دشوار و خطرناکی را باید پیمود و برای ثبت آن نیز نیاز به امکانات و تکنولوژی و فرصت شناسی دارد. در این راستا فقط تعداد کمی ازمردم منطقه موفق به دیدن و ثبت ان می شوند.

آقای کمیل قاسمپور جوان فعال و با انرژی بالاده ( از خاندان توبه ) که عشق به زادگاه آباء و اجدادی در وجودش موج می زند، همواره برای رسیدن با جاهای ناشناخته منطقه دوسرشمار تلاش می کند. او که کوهنورد و غارنوردی حرفه ای است و عضو گروه کوهنوردی چکاد ساری و نیز عضو انجمن فرهنگی سادوای بالاده نیز هست، در نیمه مهر ماه ۱۳۹۰ به اتفاق دوستانش به منطقه جنگلی « سیکاسره » ( سیو گو سره ) ارتفاعات غربی چهارنو واقع در جنوب روستای تیلک رفته و با پذیرش خطرهایی که از سوی جانوران وحشی آنان را تهدید می کرد، موفق شد از تعدادی از این جانوران عکس بگیرد و علی رغم به همراه نداشتن لنز تله برای عکاسی از راه دور، عکس های زیبایی از طبیعت بکر این منطقه تهیه کرده و با اشتیاقی فراوان در اختیار سایت سادوا قرار دادند تا دیگر همولایتی های گرامی نیز از دیدن این عکسها، در این سفر با آنها همراه شوند.

از آقا کمیل تاکنون گزارش هایی با عنوان « گزارش صعود تابستانی به قله شاهدژ » ،« گزارش شناسایی و گشایش غار کالم مال قلة شاهدژ » ، « گشایش  غار – قلعه صخره های جنوبی قله شاهدژ » در سایت سادوا منتشر شده است. مدیریت سایت سادوا سپاس قلبی خود را از آقا کمیل اعلام داشته و امیدوار است که عشق به زادگاه و دوستی با طبیعت همواره در وجودشان جاری باشد.

دورنمای قله شاهدژ  از ارتفاعات غربی چهارنو

ارتفاعات غربی رشته کوه چهارنو در نور آفتاب عصرگاهی

بنه چوپانان در منطقه سیکاسره که اکنون خالی از چوپان و گله است

طبیعت زیبای پاییز زودرس جنگل چهارنو

خرس قهوه ای بومی منطقه چهارنو بزرگترین حیوان وحشی کوه های البرز

بز کوهی منطقه حیات وحش چهارنو یکه تاز صخره هاست

گوزن نر شاخدار بومی منطقه

گله گرازها با آرامش در حال چرا هستند

گوزن ماده به تماشای عکاس ایستاده است

خرس قهوه ای در زیر سنگ ها به دنبال مورچه می گردد

خرس قهوه ای

نمای نزدیک از خرس قهوه ای

گراز ماده و توله اش در حال خوردن علف

گله گرازها

گرازها و گوزن

گوزن ماده در کنار درخت

گوزن ماده از نمای نزدیک

گله گراز با آرامش در بیشه زار می چرد و این زندگی ادامه خواهد داشت و پس از طی شدن زمستان سرد و طولانی، دوباره بهار خواهد رسید و دوباره پاییز نیز خواهد آمد. شاید سال آینده شما هم از این منطقه دیدن کنید و عکس هایتان را برای ما بفرستید.

لطفاً نظرتان را در باره این گزارش بنویسید.

……………………………………………………

استفاده از این مطلب و عکسها با ذکر نام سایت و عکاس آزاد است.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۸ آبان ۱۳۹۰
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

آقای آزموده سلام
واقعاً از این گزارش و تصاویر شگفت زده شدم.
باور کنید فکرش را هم نمی کردم که بتوانم طبیعت بکر و وحشی زادگاهم را به این زیبایی ببینم. واقعاً به آقای قاسمپور بابت این همه جدیّت و پشتکار و همینطور توانایی ایشان در ثبت این تصاویر تبریک می گویم.
فقط اگر ممکن است از آقای قاسمپور سوال بفرمایید که برای ثبت این تصاویر چه مقدار منتظر مانده اند چون من می دانم که این لحظات ناب به همین راحتی شکار نشده است.
با تشکر

ساداتی تیله بنی گفت

برار سلام از شما و از آقاکمیل پرتوان و تلاش ، بسیار متشکرم. واقعا کار خوبی است و هنوز هم شناخت ظرفیت های اقلیمی و فرهنگی و اجتماعی منطقه ما از این نوع جوانان کمک می خواهد و در همین مورد مطلبی قبلا تهیه شده بود در باره حیوانات در منطقه دوسرشمار که در همین جا ارسال می گردد و اگر صلاح و مفید می دانید والبته اختیار هم دارید با تغییرات و عکس گذاری در وب سایت قرار دهید و سپس مطلب را از نظرات حذف نمایید .
…………………
سادوا : سلام جناب ساداتی . مطلب بسیار مفیدی است و با کمی ویرایش و تهیه عکس به زودی با عنوان ” تنوع زیست بوم جانوری در منطقه دوسرشمار ” در سایت سادوا منتشر می شود.

عزیزان آزموده وقاسمپور با عرض سلام و ادب وارادت
بدون شک مشاهده مناظر زیبا و طبیعت بکر منطقه دوسرشمار که باهمت بلند و تلاش ستودنی و مستمر شما به تصویر کشیده شده است هر بیننده ای را به وجد میاورد
فقط میگویم خدا قوت دست مریزاد سالم و سعادتمند باشید
………………………
سادوا : سلام جناب زائری عزیز
تلاش ما حاصل حمایت ها و تشویق های جنابعالی و دیگر دوستان بزرگواری است که رشد فرهنگ بومی را عامل پیوند دل های مردم منطقه دوسرشمار می دانند و از هیچ کوششی برای رشد این فرهنگ دریغ نمی کنند.
خداوند به شما سلامتی و بهروزی عطا فرماید

سلام . واقعا زیبا و شگفت انگیز بود از آقا کمیل عزیز جهت ثبت این لحظات بی نظیر و شما عموی عزیز برای به نمایش گذاشتن این عکسهای زیبا در سایت وزین سادوا و معرفی هر چه بیشتر زیباییهای منطقه دوسرشمار کمال تشکر را دارم.
……………
سادوا : سلام آقا هادی عزیز
به زودی عکس های زیبای شما را نیز در سایت سادوا به نمایش خواهم گذاشت.

با عرض سلام و احترام/ عکس های زیبایی بود
از شما عموی عزیز و آقا کمیل تشکر می کنم
آرزوی موفقیت و سلامتی.
……………………
سادوا : سلام عمو حافظ عزیز / از لطف شما سپاسگزارم

سلام و خسته نباشین
واقعا زیبا بیه
انشاله موفق باوئین