عکس های کمیل قاسم پور از حیات وحش چهارنو – ۱۳۹۲ / همه ساله در اوایل پاییز هر سال در منطقه حفاظت شده حیات وحش چهارنو در چهاردانگه ساری فصل گاوبانگی (جفتگیری، تعقیب و گریز حیوانات وحشی و شکار و شکارچی ها) می باشد. دوستداران حیات وحش با رعایت تمامی قوانین مربوط به حیات وحش در زمان جفتگیری، برای دیدن تجمع انواع حیوانات مثل گوزن، مرال، شوکا، بز و کَل، خرس و گراز و … به این منطقه می روند و البته بعضی از این طبیعت گردان نیز از فاصله نزدیک عکاسی می کنند. آقای کمیل قاسمپور جوان بالادهی و عاشق طبیعت به همراه دوستانش آقایان کاوه آتنی مفرد بالادهی، حامد تیزرویان و جابر سبک روح در قالب تیم عکاسی در اواخر شهریور و اوایل مهر ماه امسال (۱۳۹۲) به منطقه جنگلی «سیکاسره» (سِیو گو سِره) در دامنه های شمالی رشته کوه چهارنو و جنوب غربی روستای تیلک رفته و ضمن چند شبانه روز حضور استتار شده در این منطقه، عکس هایی نیز گرفته اند که آقای قاسم پور تعدادی از آنها را برای سایت سادوا ارسال کرده اند.

از جمله موضوعاتی که آقای قاسم پور بر روی آن تاکید داشته اند، کم شدن محسوس جمعیت این جانوران در طی پنج سال گذشته بخاطر شکار غیرمجاز می باشد و یادآوری کرده اند که گهگاهی صدای شلیک گلوله را در طی برنامه های عکاسی می شنیدیم که این موضوع با توجه به وضعیت جوی منطقه که بسیاری از اوقات سال مه آلود میباشد، از اهمیت ویژه ای برای سوء استفاده شکارچیان برخوردار است. از مسئولان محترم محیط زیست و محیط بانی چهاردانگه و دودانگه درخواست داریم بیشتر مراقب این منطقه باشند تا جلوی سوء استفاده و شکار غیرمجاز گرفته شود.

از آقای کمیل قاسم پور (عضو انجمن فرهنگی سادوای بالاده و یکی از مسئولان گروه کوهنوردی چکاد ساری) برای ارسال این عکسها صمیمانه سپاسگزاریم.

گوزن ماده

گوزن های ماده

گوزن نر شاخدار

خرس قهوه ای چهارنو

گوزن نر شاخدار معروف به ۱۸ خال

گوزن های ماده

گراز خاکستری چهارنو

استفاده از این مطلب و عکسها با ذکر نام و لینک سایت سادوا و عکاس آزاد است.

موضوعات مرتبط …………………………………..

نشانی فروشگاه لوازم کوهنوردی چکاد با مدیریت محمدرضا قاسم پور (با تخفیف ویژه برای بالادهی و دوسرشماری ها): ساری. بین میدان شهدا و خیابان قارن. جنب بانک سامان. 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۱ مهر ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

Thank you for sharing

سلام؛ بسیار زیبا بود، باتشکر از آقای قاسمپور و آفرین به این همه شور و اشتیاق و علاقه.

همیشه از تصاویر حیات وحش لذت می برم و این لذت زمانی دو چندان می شود که این تصاویر از حیات وحش منطقه ی خودمان باشد. از آقا کمیل بابت تهیه ی این عکس ها بی نهایت سپاسگزارم و می دانم که برای هر کدام از این عکس ها چه قدر وقت گذاشتند و تلاش کردند.
علاقه ی آقا کمیل عزیز به عکاسی و حیات وحش ستودنی و قابل تقدیر است.

سلام. عکس ها زیبا شدند و باید بابت زحمت و پشتکار برای گرفتن عکسها هم از آقای قاسمپور تشکر کرد.

A Regular Sadva Visitor گفت

My warmest Hello to all Sadva readers.
I hope you are all doing fine ! You may ask why I am commenting in English while the majority of the visitors of this website are Persian ! Well, that is a good question, and actually, I have no convincing answer for it ! So please indulge me and let me comment in English.

OK. Regarding the images shown above, I have to say, I was a little bit surprised to see how close Komeil could get to those animals to capture these photographs. These animals are not domestic and sometimes they can behave violently towards humans. So I presume that Komeil is a very brave young man who leads an adventurous way of life.
Good luck to Komeil and hope to see more of your shots.

با سلام، کم از عکسای نشنال جئوگرافی ندارن. از تیم عکاسی ممنونم.

ساداتی تیله بنی گفت

سلام خدا قوت کوهنورد . چشم روشنی بسیار با ارزشی می باشد خدا حفظتان کند

سلام. تصاویر بسیار زیبا و جالبی بود. از تهیه کنندگان عکس و آقای آزموده نیز صمیمانه سپاسگزارم. ارادتمند رضا جعفری پور

مصطفی محمدی واوسری گفت

سلام خدمت آقا کمیل
بابت عکسهای زیبات ممنونم
خوش به حالت که میتونی این حیوون ها رو از فاصله کم ببینی و ممنون که برای ما هم سوغاتی میاری

مصطفی محمدی واوسری گفت

hey regular sadva visitor!
When you find out why are you doing this(commenting in English while the majority of the visitors of this website are Persian like you and me) call me please!!

خیلی خوب بود متشکرم از همه ی کارکنان

مرتضی قاسم پور(تهران) گفت

از حسن سلیقه شما در تهیه عکسهای حیات وحش تشکر نموده، لطفا از مناظر و جاذبه های طبیعی و چهره مردم اصیل آن دیار عکس های در سایت قرار دهید .
………………………………………
سادوا: سلام جناب قاسم پور. از لطف شما سپاسگزاریم. تاکنون عکسهای زیادی از طبیعت آن دیار در قالب گزارش های گردشگری و کوهنوردی در سایت قرار داده ایم و همچنین بیش از ۳۰۰ قطعه عکس از مردم بالاده نیز در قالب «چهره مردم بالاده» در این سایت منتشر کرده ایم.