آقای بخشدار، از جنس چهاردانگه برای چهاردانگه / اختصاصی چهاردانگه نیوز: / در طول سال های گذشته که افراد زیادی به عنوان بخشدار چهاردانگه خدمت کرده اند، تحولات کوچک و بزرگی در این ناحیه روی داده است که در طول سه سال گذشته روند این تحولات به دلایلی شتاب بیشتری گرفته و در دید همگان قرار گرفته است. متاسفانه محرومیت بجای مانده در بخش چهاردانگه به اندازه ای زیاد است که به هیچ روی انتظار برطرف شدن آنها در کوتاه مدت را نمی توان داشت. در ابتدای این بحث، هدف از نگارش این مقاله را بهره مندی دوباره چهاردانگه از وجود بخشدار زحمتکش فعلی جناب آقای اسماعیل امینی اعلام می دارم تا انشاء الله با ابقای آقای امینی بعنوان بخشدار چهاردانگه در دولت تدبیر و امید جناب آقای روحانی،این بخش از محرومیت بیرون بیاید.در بحث مدیریت کلان کشور و در سطح ریاست جمهوری و به تجربه دیده ایم که هر رئیس جمهور برای دو دوره متوالی توسط مردم انتخاب می شود تا دولتش بتواند در طول ۸ سال متوالی، برنامه ریزی کلان انجام داده و بر اساس آن اجرای امور مملکتی را انجام دهد. «بخشداری» کوچکترین جزء این دولت است که می تواند تاثیر زیادی در موفقیت دولت در حوزه روستایی و مناطق محروم و دور افتاده داشته باشد و تغییر مدیران دولتی در سطح بخشدار که کارنامه قابل قبولی نیز دارند می تواند صدمات جبران ناپذیری به مردم وارد کند.
باری در طول سه سال گذشته و با انتخاب آقای امینی بعنوان بخشدار چهاردانگه ساری، مردم محروم چهادرانگه با چهره مسئول بخش خود بیش از هر زمان دیگری آشنا شدند. در این سالها بنده افتخار آشنایی با آقای امینی را نیز پیدا کردم و از نزدیک در جریان پیگیری امور مربوط به چهاردانگه و روستای زادگاهم بالاده و منطقه دوسرشمار (بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر) قرار گرفتم. امری که تا قبل از مدیریت ایشان چندان قابل توجه بخشداران قبلی نبوده است.

آقای اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه (عکس: عین اله آزموده ۱۳۹۱/۲/۲۰ کیاسر)

خصوصیات شخصیتی و مدیریتی آقای امینی را برای ابقای مدیریتش به طور خلاصه می توانم در موضوعات زیر معرفی کنم:
– آقای امینی خود روستازاده ای چهاردانگه ای بوده و با درد و محرومیت مردم چهاردانگه آشنایی کامل داشته و به عبارتی دقیقتر او از جنس چهاردانگه هستند و حضور دائمی شان در کیاسر باعث حل بسیاری از مشکلات بوده است.
– فردی صبور در برخورد با ناملایمات (انسانی و طبیعی) بوده و با متانت و بردباری و تدبیر بفکر حل مشکل و پیگیری امور مردم هستند.
– خود را وامدار و درگیر جناح ها و جریانات سیاسی که در طول ۴ سال گذشته بسیار پر رنگ تر از سال های قبل بوده، نکرده و وقت و تلاش خود را وقف خدمت به مردم محروم چهادانگه کرده اند.
– در بدترین شرایط جوی و کوهستانی چهاردانگه خود را به صحنه مشکلات مردم رسانده و برای حل مشکل آستین های همت را بالا زدند.اجازه می خواهم خاطره ای از این موضوع بیان کنم: در بهمن ماه ۱۳۹۰ که سرما و برف شدید و یک ماهه، چهاردانگه را به زانو در آورده بود، شبی (حدود ساعت ۲۱ ) به تلفن همراهش زنگ زدم تا خبر بدهم که برق و تلفن روستای بالاده قطع شده و جاده نیز بسته شده است! با صدای بولدوزر متوجه شدم که ایشان در آن وقت شب و در آن سرمای سوزان و در زیر بارش شدید برف در کنار راننده بولدوزر در حال پاک کردن جاده های روستایی چهاردانگه هستند.
– در طول مدیریت خویش به تمامی ۹۵ روستای چهاردانگه بیش از ۱۰ بار سرکشی کرده اند و این از مواردی هست که چهاردانگه از بخشداران قبلی، ندیده و یا کمتر دیده بود. آقای بخشدار اکنون با مشکلات ریز و درشت تمامی روستاهای چهاردانگه آشنا بوده و برای حل مشکلات شان برنامه ریزی کرده است و فقط در صورت حضور دوباره ایشان در مسند بخشداری می توان به برطرف شدن این مشکلات امید داشت.
– حضور مسئولانه در مراسم فرهنگی مثل یادواره شهدا و نشست های مردمی حتی به صورت سرزده و گفت و گوی رو در رو و دوستانه و صمیمی با مردم که خوشبختانه برخوردهای دوستانه و گرم ایشان و تحمل شنیدن درد دل های مردم این روزها زیاد نقل می شود.
– ارتباط و تعامل با رسانه های بخش به ویژه رسانه های مجازی بومی و ارتباط دو سویه با افراد فرهنگی در تمامی روستاهای چهاردانگه برای بیان بی پرده مشکلات مردم در سایت ها و وبلاگ های روستایی و ملزم دانستن خود به پیگیری موضوعات مطرح شده در سایت ها و خبرگزاری ها.
– پیگیری دائمی معظل حمل زباله های ساری به چهاردانگه و اقداماتی موثر در این باره که گاهی نیز نارضایتی مسئولان بالادست را به همراه داشته است.
– آقای امینی با همه مشکلات بودجه ای که در دولت دهم به خصوص در یک سال گذشته بوجود آمده بود، توانستند اندک بودجه اختصاص یافته به چهاردانگه را بدون تبعیض برای رفع مشکلات و عمران و آبادانی همه روستاهای این بخش بکار ببرد.
– ارتباط دوسویه با شوراهای اسلامی روستاها، مدیران ارشد استان و مسئولان ادارات کیاسر که این تعامل تاثیر بسیار مفیدی در روند مدیریتی چهاردانگه داشته است. و مواردی دیگر که به همین اندازه بسنده می کنم.
اکنون در دولت یازدهم و در آستانه تغییر و جابجایی مدیران ارشد استان مازندران و احتمالاً تغییر و جابجایی مدیران در سطوح فرمانداری و بخشداری، و با توجه به علاقه و رضایتی که عموم مردم بخش چهاردانگه از دوره مدیریت جناب آقای امینی به عنوان بخشدار چهاردانگه دارند، انتظار داریم که ایشان به عنوان بخشدار چهاردانگه در سمت خود ابقاء شده تا بتواند بیش از پیش به خدمتگزاری به مردم محروم چهاردانگه بپردازد.
در همین جا و از طریق همین رسانه مجازی از زحمات بیدریغ و خالصانه جناب امینی در طول سه سال گذشته صمیمانه تقدیر کرده و امیدوارم هم چنان بعنوان بخشدار چهاردانگه در خدمت مردم بوده و مشکلات فراوان این بخش را در طول ۴ سال آینده برطرف کند.
نویسنده: عین اله آزموده / نقل از سایت چهاردانگه نیوز

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱ مهر ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

بنظر حقیر جناب آقای امینی یکی از بهترین و مردمی ترین و متدین ترین بخشدارهایی هستند که تاکنون حقیر با آنها بر خورد داشتم. بعنوان یک طلبه منطقه که با بیش از ۲۷ سال خدمت در مراکز علمی و فرهنگی کشور سابقه خدمتگزاری دارم از مسئولین استانداری مازندران استدعا دارم جهت نجات منطقه چهاردانگه ضمن حمایت بیدریغ از ایشان جهت احقاق حقوق مردم ولایتمدار منطقه اجازه دهند همچنان ایشان بعنوان بخشدار چهاردانگه در خدمت مردم باشند.

ما هم برای ایشان آرزوی موفقیت می کنیم.

سلام.من افتخار شاگردی آقای امینی را دارم. ایشون بسیار با برنامه و کوشا هستن.

سیداسماعیل ساداتی گفت

سلام. امیدارم شاهد بقای ایشان در این مسئولیت باشیم.

سید مجید موسوی گفت

باسلام: بنده هم با خواندن این مطلب بسیار خوشحال شدم و آرزوی موفقیت و سربلندی برای آقای امینی بخشدار محترم را دارم و از خداوند می خواهم در کارهای خود موفق باشند.

مصطفی محمدی واوسری گفت

امیدوارم ایشان بتواند در سایه حمایت و نظارت مردم منطقه همچنان به خوبی از عهده این مسئولیت بر بیاید