گپی با یاسر خاسب پای پلکان هواپیما قبل از سفر به بغداد/ یاسر خاسب بازیگر و کارگردان مطرح تئاتر ایران، عصر امروز ۳۰ مهر ۱۳۹۲ برای حضور در جشنواره بغداد راهی کشور عراق شد. سایت سادوا مصاحبه ای تلفنی و لحظاتی قبل از پرواز به سوی بغداد با ایشان در باره این جشنواره انجام داده است. در این مصاحبه کوتاه آقای خاسب هدف از این سفر را اجرای برنامه های مشترک، همدلی و تبادل اطلاعات تئاتری عنوان نموده و بیان داشتند که این جشنواره با نام «نخستین فستیوال جهانی تئاتر بغداد» با مشارکت و مدیریت کشورهای عراق و آلمان تدارک دیده شده و گروه های تئاتر از کشورهای ایران، فرانسه، اسپانیا، آلمان، عراق و لهستان نیز حضور دارند. افتتاحیه این جشنواره امشب می باشد و ما پس از ورود به بغداد (حدود ساعت ۶ عصر) مستقیماً به محل برگزاری جشنواره می رویم که به مدت یک هفته با برنامه های کارگاهی، علمی، فرهنگی، کنفرانس و اجرای نمایش در آن حضور داریم.

آقای خاسب هم چنین یادآور شدند که در این سفر خانم فریندخت زاهدی استاد دانشگاه و محقق و پژوهشگر نیز حضور دارند.

سایت سادوا برای آقای یاسر خاسب آرزوی موفقیت و سلامتی و تندرستی دارد.

***

یاسر خاسب (عکس: عین اله آزموده/ فروردین ۱۳۸۸)

چگونگی شکل گیری این مصاحبه/ از ساختمان تولید سیما (شبکه یک) که بیرون می آیم بیست، سی تا پله را پایین می روم تا به حیاط و محوطه باز و زیبای جلوی ساختمان می رسم. دومین بوق تلفن هنوز تمام نشده که آقا یاسر گوشی اش را بر می دارد و جواب می دهد:‌

- سلام عموجان. حال شما چطوره؟

- سلام عمو یاسر عزیز٫ خوبم. شما چطورید؟

- منم خوبم. خانواده خوبند؟

- همه خوبیم. داشتم می رفتم رستوران، خواستم برای ناهار میهمانت کنم.

- من امروز دارم میرم بغداد.

- بغداد چه خبره؟

- جشنواره تئاتر بین المللی برگزار می شود و قرار است من هم شرکت کنم. 

- می توانی بیشتر توضیح بدهی؟

- فردا خبرگزاری های داخلی خبرش را منتشر می کنند.

- می خواهم زودتر از آنها این خبر را منتشر کنم

- پس اجازه بده یکی دو ساعت دیگر با هم حرف بزنیم. من الان در حال جمع کردن وسایلم هستم و ساعت دو به فرودگاه امام می رسم و ساعت سه پرواز دارم. اگر ساعت دو زنگ بزنی حتماً برایتان از این سفر خواهم گفت.

با آقا یاسر خداحافظی کردم و به رستوران رفتم و در حال خوردن ناهار به این سفر و جشنواره فکر می کردم. به اینکه چگونه یک جوان هنرمند بالادهی پله های ترقی در تئاتر را به این این سرعت و شایستگی طی کرده است. در دل به آقا یاسر تحسین می گویم و برای شادی روح پدر عزیزش شهید عبدالخالق خاسب صلواتی می فرستم و برای پدربزرگ گرامی اش حاج رمضان خاسب و سایر اعضای خانواده اش آرزوی تندرستی می کنم. یک بار آقا یاسر در مصاحبه ای به من گفته بود که همیشه پدرم را کنارم می بینم که دستم را می گیرد و مرا به جلو می برد.

ساعت دو زنگ می زنم ولی در حال طی مراحل بازبینی گذرنامه و بار و … در فرودگاه هست. می گوید خودم چند دقیقه دیگر به شما زنگ می زنم.

چند دقیقه دیگر زنگ زد و در باره این سفر و به پرسش هایم پاسخ گفت. مثل همیشه شوخی را هم چاشنی صحبت هایش کرد و گفت که این جشنواره در محلی کاملاً امنیتی و محافظت شده توسط نیروهای امنیتی اجرا می شود. این روزها عراق امن نیست و شاید هم شربت شهادت را نوشیدیم. حرفش را قطع می کنم و می گویم که نه! از این حرفها نزن. به سلامتی برمیگردی و موقعی که برگشتی ناهاری را با هم می خوریم.

صحنه ای از اجرای یاسر خاسب/ عکس: سایت شادینه

اکنون تعداد ۴ نفر بالادهی در صدا و سیمای تهران مشغول به کار هستند: من (عین اله آزموده)، یاسر خاسب (گزارشگر و خبرنگار رادیو جوان)، آرش دهبندی (گوینده و گزارشگر رادیو ورزش) و سیدرضا حسینی (ساداتی) که گهگاهی همدیگر را می بینیم ولی بیشتر از دیدن، تلفنی با هم در تماس هستیم. هر چه باشد در شهر بزرگی مثل تهران شنیدن صدای این عزیزان و دیدنشان خیلی خوشحال کننده هست.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۳۰ مهر ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام..باعث افتخار و غرور ماست…

کمیل‏ ‏توبه‏ ‏بالادهی گفت

باسلام‏،،با‏ ‏آرزوی‏ ‏موفقیت‏ ‏آقا‏ ‏یاسر‏‏،‏ ‏و‏ ‏هفته‏ ‏ی‏ ولایت‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏تمامی‏ ‏‏ ‏ولایتمدارها‏ ‏‏ ‏بالاخص‏ ‏‏ ‏بالادهی‏ ‏های‏ ‏ولایتمدار‏ ‏تبریک‏ ‏میگویم‏ ‏،‏‏”‏اللهم‏ ‏ارزقنی‏‏ ‏زیارة‏ ‏الامیر‏ ‏المومنین‏ ‏و‏ ‏سیدالشهدا‏ ‏علیهماالسلام‏”‏

سلام جناب آقای خاسب .شما جزو افتخار آفرینان بالاده هستید .انشا الله در تمام مراحل زندگیتان سربلند باشید.

هادی علامه قاسمی گفت

سلام
آرزوی موفقیت و سلامتی برای برادر عزیز آقای یاسر خاسب که از افتخار آفرینان بالاده میباشند را دارم
انشاء الله همواره پیروز و موفق باشند ./

برای یاسر عزیز آرزوی سلامتی دارم و برایش مراتم بالاتر هنری را آرزو می کنم. شنیدن موفقیت جوانان منطقه ی دوسرشمار مرا سر شوق می آورد.

سید مجید موسوی گفت

باسلام. بنده هم با شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم و آرزوی موفقیت در کارهای هنری به همراه سلامتی را از خداوند برایشان آرزو دارم. آقای یاسر خاسب یکی از افتخارات بالاده هستند.

ارداتمند جناب آزموده عزیز٫ دیدار و شنیدن صدای حضرتعالی که زحمت زیادی برای فرهنگ روستای بالاده میکشید برای اینجانب بسیار خوشحال کننده است. در پناه حق سربلند باشید.
…………………………………………………….
سادوا: سلام آقا آرش عزیز٫ شما لطف دارید. امیدوارم به زودی هم به دیدارتان بیایم و هم این خوشحالی را با هم تقسیم کنیم. موفق باشید.