سادوا و یک تصمیم ساده/ در گرمای مرداد ماه امسال که فقط ده روز سایت سادوا را به روز رسانی نکردم و خبر از تعطیلی احتمالی آن دادم، افراد زیادی از دور و نزدیک از تعطیلی سادوا ابراز ناراحتی کردند و خیلی ها نیز بر بالازدن آستین همت تاکید کردند و بعضی ها هم قول همکاری دادند و باز هم مرور زمان همه چیز را از یادشان برد. باز هم من ماندم و دلخوشی سادوا و روزهای تنهایی و بلندی های مه گرفته و سرد سادوا.

برای اینکه سادوا جاری بماند و آب زلالش جریان داشته باشد:

  • اطلاعیه و فراخوان دادم که در مدیریت سایت مشارکت کنید، فقط سه نفر اعلام آمادگی کردند. (که قابل تقدیر است)
  • گفتم که عکس بفرستید، چشمانم به جمال و عکس چهار نفر روشن شد. (که این هم قابل تقدیر است)
  • گفتم مطلب و مقاله و نقد بفرستید، فقط دو سه نفر فرستادند. (که صمیمانه از این عزیزان تقدیر می کنم)
  • گفتم داستان و خاطره و شعر و …. بفرستید، همه را فراموشی در ربود.
  • گفتم خاطرات رزمندگان را جمع آوری کنیم، انگار از این دیار کسی به جبهه نرفته است.
  • دیدم بالادهی ها، عکس و خاطره برای سایت های دیگر می فرستند ولی برای سادوای بالاده شان نه!
  • گفتم کتاب «پیرُن گفته» ۱۰۰۰ نسخه چاپ شده، فقط صد جلد را خریدید و بقیه روی دست مان ماند و خاک می خورد.
  • سامانه پیامکی سادوا راه اندازی کردیم تا به مناسبت های مختلف اطلاع رسانی کنیم، یک دفعه دیدم حدود سی نفر پول پیامک های ارسالی شان را ندادند، چند بار به آنها خبر دادم که پول ناچیز پیامک را به حساب انجمن فرهنگی سادوا واریز کنید، واریز نکردند و من ماندم و  ۷۰۰۰۰۰ تومان طلب بی وصول که ناچار به پرداخت از جیبم هستم، برای اموات شما و کارهای بالاده.
  • وقتی اعلام شده بود که شاید سادوا تعطیل شود، ده ها نفر یادداشت نوشتند و تلفن زدند و تاکید کردند و  پیامک زدند که « ما با سادوا زنده ایم، سادوا تعطیل شود حیف است، سادوا هویت امروز بالاده است، سادوا را تنها نمی گذاریم، سادوا آبروی بالاده هست و  الی آخر».
  • بعد از آن هر چه سادوا گفت؛ کمتر شنیدید، اما هر چه گفتید را با جان و دل شنیدیم …..

شش ماه از خبر تعطیلی احتمالی سادوا گذشت و شاید فقط شش مطلب بدست ما رسیده و شش نفر همکاری کرده و شش نفری هم از حال سادوا پرسیدند. از کسی هم گلایه ای نیست. خستگی، صرف وقت زیاد، تنهایی، دوری راه، هزینه های تحمیل شده، توقع زیاد از سادوا، جاده های ناهموار و خراب، همراهان بی وفا و … ناچار نیستید خودتان را بجای من و سادوا بگذارید که خاطرتان مکدر می شود. این بار فقط کافیست تصمیمی برای سادوا بگیرید! نه! اجازه بدهید این بار سادوا برای خودش تصمیم بگیرد! یک تصمیم ساده.

شما نگران نباشید؛ فقط خواستم به خودم یادآوری کنم و پس از شش ماه متوجه شوم که سادوا فقط برای شش نفر بالادهی ( + یک نفر غیربالادهی اما بالادهی تر از همه ما که در خارج کشور هم زندگی می کند) جریان دارد و برای بقیه بودن و نبودنش شاید چندان فرقی نداشته نباشد. راستی می دانید آب سادوا در سرمای زمستان یخ می بندد؟ داشتم می گفتم که به روزهای ندیدن سادوا هم باید بیندیشم.

با احترام/ عین اله آزموده/ مدیر سایت سادوای بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۶ آذر ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

جناب آزموده، شما کاملاً حق دارید، ما بطور أصولی بد قول، فراموشکار و راحت طلب هستیم. این هم بالآی همه دردهای دیگه.
……………………………………………………..
سادوا: سلام آقا جهانگیر عزیز٫ قبل از اینکه یادداشت شما را ببینم، چیزی در انتهای مطلبم اضافه کردم که برای شماست. کاش منِ آزموده هم به اندازه شما دلم برای بالاده می تپید.

محمدی یکی از اعضای یادواره شهدا گفت

مدیر محترم سایت سادوا جناب آقای آزموده. با تمام احترام و ارادتی که بنده به جنابعالی دارم بهتر است با شما رک و خودمانی صحبت کنم.
۱ . در سایت شما همشیه نیمه خالی لیوان دیده می شود. جنبه منفی بیشتر از جنبه مثبت می باشد چرا که جذابیت ایجاد نکرده اید و همه کارها مثبت و خوب را به باد انتقاد می گیرید.
۲ . به برکت انقلاب اسلامی کارهای عمرانی و آبادانی زیادی در روستاهای منطقه انجام شد. عاقلانه آن است که روستاهای منطقه را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم.
۳ . آقای آزموده بهتر است بیندیشید که چرا بازدید از سایت شما کم شده و به قول خودت در طول شش ماه شش مطلب به دستت رسیده است ؟
۴ . هر ساله با تمام مشکلاتی که جنابعالی مستحضرید، دوری مسافت و امکانات کم، تعدادی از عزیزان مخلص برای گرامیداشت شهدای عزیزمان یادواره ای برگزار می کنند و کارهای فرهنگی زیادی را انجام می دهند. شما متاسفانه هر ساله زحمات این عزیزان را نه به تحریر درآورده و نه به تصویر کشیده اید. بلکه چند صفحه انتقاد از یادواره. بطور نمونه یادواره شهداء امسال که در روستا میرافضل برگزار شد با تمام کارهای فرهنگی که انجام شده هیچگونه انعکاسی در سایت شما نداشته است جز اینکه از چند ماه قبل ایجاد تفرقه بین روستا و بیان مطالب واهی.
۵ . انتقاد سازنده خوب را بنده هم قبول دارم نه انکار همه کارهای مفید.
……………………………………………………………
سادوا: جناب آقای محمدی عزیز یکی از اعضای محترم یادواره شهدا. سلام. اجازه بدهید بنده نیز مثل شما رُک ولی صادقانه و مستند صحبت کنم و پیشاپیش بگویم که بنده از نوشتن این جوابیه در پیشگاه شهدا شرمنده ام که در برابر بزرگی شان کاری نکرده ام ولی گاهی به بعضی از دوستان مثل جنابعالی که نادانسته و به راحتی تهمت و افترا و تخم بدبینی رواج می دهند، جوابی صادقانه باید داده شود تا بیاموزیم بغیر از زبان ناسپاسی و افترا، زبان درستی و سپاس هم وجود دارد:
۱ . در سایت سادوا هرگز نیمه خالی هیچ لیوانی را ندیده ایم و اگر شما نمونه ای دیدید حتماً بیاورید تا ما زانوی ادب و پوزش در پیشگاه مردم بزنیم.
۲ . کسی منکر اندک کارهای عمرانی پس از سی و پنج سال انقلاب در منطقه نیست و هیچ جایی نیز در سایت سادوا منکر این موضوع نشدیم. اما به کم کاری و وعده و وعیدهای دروغین مسئولان استانی انتقادات زیادی حتی از سوی خانواده های گرامی شهدا وارد است. لطفاً فقط مشکل چندین ساله جاده، نداشتن خانه بهداشت، بیکاری، مهاجرت ۹۵ تا ۱۰۰ درصدی، قطع پیاپی برق و تلفن و تلویزیون و بسته شدن جاده ها با هر بارشی و …. را بررسی کنید و فکر می کنم برایتان به اندازه کافی اصل موضوع روشن هست. ضمناً مقایسه سال ۱۳۹۲ با سال های قبل از ۱۳۵۷ از اساس غلط است. زیرا بالاده از دهه چهل برق داشت یعنی زمانی که کیاسر و خیلی از شهرهای کوچک برق نداشتند، جاده بالاده تا فولادمحله را مردم و بزرگان بالاده با هزینه شخصی و با بیل و کلنگ در دهه سی ساختند، سی سال پیش یک چهارم جمعیت دوسرشمار ساکن دائمی بودند و بیش از ۱۵۰۰۰۰ رأس دام در چراگاه های منطقه و خارج از منطقه تعلیف می کردند و …. پس نباید آن زمان را با الان مقایسه کرد.
۳٫ خوشبختانه بازدید روزانه سایت سادوا به بیش از ۵۰۰ نفر می رسد و مشکلی از این بابت نداریم و هیچ مشکلی هم نیست. بد نیست بدانید که سادوا از سایت های معتبر فرهنگی روستایی کشور می باشد و اگر هم گلایه ای هست، کمیاری دوستان بالادهی ام هست که آن هم موضوعی داخلی می باشد. شما نگران نباشید!
۴ . بنده هم عضو کوچکی از این مردمی هستم که در یادواره شهدا زحمت می کشند و بنا ندارم کارهایی که کرده ام را بازگو کنم که همگان می دانند و شما نیز از دوستان ستاد بالاده بپرسید بهتر است. برگزاری یادواره به زعم شما توسط «تعدادی از عزیزان مخلص» برگزار نمی شود بلکه اعتقاد دارم این عموم مردم منطقه هستند از جمله آن چوپانی که از دار و ندارش دو رأس گوسفند برای شهدا هدیه می دهد، یا آن پیرمردی که فقط ۱۰۰۰۰ تومان کمک کند که شاید برای یک هفته خرج زندگی اش باشد، یا آن خانمی که بی ریا انبوه ظرف ها را می شوید و همه گمنامانی که خالصانه زحمت می کشند، در برگزاری این مراسم دخیل هستند.
از سال ۱۳۸۷ که وبلاگ سادوا و در سال ۱۳۹۰ نیز سایت سادوا و در سال ۱۳۸۷ نیز گالباغ شهدا راه اندازی شده همیشه خبرها و گزارش های مربوط به شهدا و یادواره شهدا در صدر مطالب ما بوده و هست. برای مراسم یادواره امسال واوسر نیز اگر حضرتعالی در جریان نیستید برایتان می گویم که چندین بار به دوستانتان در ستاد زنگ زدم و گفتم که بنده حاضرم در کارهای تبلیغاتی یادواره همکاری کنم، کتاب دایره المعارف جامع شهدا را تدوین و چاپ کنم، خبرهای مربوط به نشست های یادواره را در سادوا درج کنم و … آیا کمترین همکاری با ما کردید؟ علی رغم این بی مهری ها و فقط بر حسب وظیفه، پیامک رایگان (با هزینه انجمن فرهنگی سادوا) در دو مرحله برای دعوت ۵۰۰ نفر از مردم منطقه برای حضور در مراسم یادواره دادم، امسال هم هیچ نقدی بر عملکرد بسیار خوب اهالی محترم واوسر در برگزاری مراسم ننوشتم تا کسانی مثل شما که نقد را برابر با منفی بافی و نادیده گرفتن زحمات دیگران! می دانند، رنجیده خاطر نشوند. ضمناً تمام خبرهای مربوط به یادواره امسال را در سایت سادوا پوشش داده بودم و ای کاش قبل از نوشتن این انتقادات که مفاد آنرا به حساب ناآگاهی تان می گذارم، سری هم به سایت سادوا می زدید. در اینجا و برای اطلاع شما، بار دیگر عنوان مطالب مربوط به یادواره امسال واوسر را برمی شمرم:

۱۹ فروردین ۱۳۹۱ / پیشنهاد تدوین کتاب «فرهنگ نامه شهدای منطقه دوسرشمار (تا در مراسم امسال واوسر توزیع گردد و هنوز از طرف دوستان ستاد به بنده جوابی داده نشده است).
۶ بهمن ۱۳۹۱ / سی امین یادواره شهدای منطقه ی دوسرشمار در روستای میرافضل برگزار می شود.
۲۸ خرداد ۱۳۹۲ / برگزاری جلسه هماهنگی ستاد یادواره شهدای واوسر.
۷ تیر ۱۳۹۲ / به مناسبت برگزاری سی امین مراسم یادواره شهدای منطقه دوسرشمار / مهندس عین اله عالیشاهی
۷ تیر ۱۳۹۲ / فراخوان شب شعر و خاطره برای یادواره شهدا در واوسر.
۱۳ تیر ۱۳۹۲ / گزارش تصویری سی امین یادواره شهدای منطقه دوسرشمار در میرافضل.
۷ تیر ۱۳۹۲/ جدول زمان اجرای برنامه های یادوراه شهدای امامزاده میرافضل(ع) منطقه دوسرشمار.
۱۸ تیر ۱۳۹۲ / نقدی بر ستاد یادواره شهدای دوسرشمار/ علی نظری.
۱۸ تیر ۱۳۹۲/ گزارش تصویری روز پایانی مسابقات فوتسال جام شهدا در روستای میرافضل.
و صدها خبر و گزارش دیگر به نام شهدای بالاده و منطقه دوسرشمار که طی ۵ سال گذشته زینت بخش سادوا شده است.

با این دیدن این واقعیت ها، نمیدانم دلیل این ادعای بی اساس و پایه تان چیست؟ آیا بی انصافی نکردید؟ آیا مغرضانه ننوشتید؟ خودت قضاوت کنید و اگر چنین بود، لطفاً شهامت عذرخواهی داشته باشید. ما می بخشیم تا خودمان آرامش داشته باشیم.
۵ . با کمال احترام، از گفتار و نوشتارتان پیداست که هیچ انتقادی حتی اگر سازنده و حق باشد را بر نمی تابید.
قضاوت را به مردم حق شناس و خانواده گرامی شهیدان و اعضای محترم و زحمتکش ستادهای یادواره شهدای منطقه دوسرشمار واگذار می کنم.
از شهدای عزیز و خانواده های گرامی شهیدان پوزش می خواهم که برای جواب دادن به فرضیات نادرست شما و برای اثبات حرف هایم، ذکر نام مبارک آنها کرده ام.
با احترام/ عین اله آزموده مدیر سایت سادوای بالاده.

آقای آزموده سلام. گلایه هایتان درسته. جای هیچ بحثی هم نیست. آقای محمدی که خودش رو عضو ستاد شهدا می دونه باید عذرخواهی کنه نه از شما (که می دونم بزرگوارتر از این حرفا هستین) بلکه از شهدا که چه جوری خودش رو عضو ستادشون می دونه و حق رو زیر پا می ذاره.
واقعاً شرمندگی داره با این طرز تفکر و قضاوت برای مردم. انگاری از مردم ارث … می خواد.

بر فرض که سادوا گلایه ای کرده، آقای محمدی رو سننه؟ بعضی ها فقط بلدند عقده گشایی کنن. به هر قیمتی شده براشون مهم نیستش.
به کوری چشم بعضی ها سادوا مال بالاده هست و بالادهی هم خواهد موند.

این پسرعموی ما (اگه خودش باشه) رو توی مراسم روز فینال فوتبال شهدا باید می دیدین که چه رفتار خوبی داشت و …… حالا چی شده که فیلش یاد هندستون کرده و بیاد انتقاد از سادوا افتاده؟

سلام.این آقا داره پیشرفت ۴۰ سال پیش رو با الان که دنیا از اون موقع زمین تا آسمون تغییر کرده مقایسه میکنه. بد نیست با خودش فکر کنه همین کامپیوتر و اینترنتی که داره به وسیله ی اون نظرشو مینویسه اون موقع اصلاً نبود، نه اینکه تو ایران نداشتنش. به نظر من مقایسه ی الان با ۴۰ سال پیش عقلانی نیست. اگه براشون ممکنه بیاین میزان پیشرفت الاان با ۱۰ سال قبل رو مقایسه کنه که کمی منصفانه باشه. با تشکر.

سلام. آقای آزموده اشتباه از شماست. اگر بنده جای شما بودم سایت رو تعطیل میکردم، هرچند برای چند ماهی.
منم باشم و ببینم اطلاعات و اخبار منطقه بی هزینه توی خونه منه، پیامک و گزارشات مفت میاد نه از کارم میافتم نه وقتم به هدر میره مگه سرم درد میکنه بیام دنبال حمایت و ساپورت؟
ما ایرونی ها عادت داریم و تو خون ماست تا چیزی مفته تحویلش نمی گیریم تا می بینیم داره قحطی میاد و پیزی گرون میشه حمله میبریم به سمتش.
وقتی بزرگای بالاده اقدامی نمی کنند، وقتی شورای بالاده پیشقدم نمیشه، سادوا سرش درد می کنه مگه؟ دنبال درد سره مگه؟
سادوا رو تعطیل کن آقای آزموده؛ بخدا مطمئنم جواب می گیری؟
کارهای مراسم شهدا رو باید اون سه هزار نفری بیان انجام بدن که واسه غذا از سر و کول هم بالا میرن و سه ساعت توصف ناهار میایستن و کارهای شهدا رو پایگاه بسیج باید انجام بده.
آقای آزموده: تا این ملت و بزرگای این ملت نخوان، شما هر روز اگه صد تا موی رگتو بترکونی آب از آب نمیجنبه برادر.
بخدا همین الان یکسری از دور و بریهاتون باهاتون لج و چپن چرا؟
ولش کن بابا تعطیل کن سایتو هر موقع دیدی ازت خواهش می کنن اون وقت بیاین و واسه کاراتون شرایط بزارین.
واسه همین چیزاست که بالادهمون از آغوزگله بدتره و شبیه منطقه موشک خورده دمشق شده / ولش کن پدر جان/ تعطیل تعطیل کنید یک کلام تعطیل.
یاعلی/ شاهرخ
……………………………………………….
سادوا: سلام آقا شاهرخ عزیز٫ در رابطه با شهدا، همه ما یک وظیفه ای داریم که همیشه باید احساس مسئولیت کنیم و اما در باره بقیه حرف هایتان، باید تأمل کرد.

آقای آزموده
۱_ عرض خواهی (سادوا: عذرخواهی) را کسی باید بکند که تمام متنی که آقای محمدی نوشته تو سایت بگذارد تا همه در جریان باشند نه اینکه از سر و ته مطلب بزنید و بقیه مطلب تو سایت بگذارید.
۲_ حرف حق درسته تلخ است ولی آقای آزموده ظرفیت انتقاد پذیری خودتونو خواهشاً بالا ببرید.
از دوستان دیگه خواهشمندم اول اصل مطلب رو بدانند بعد اظهار نظر کنند.
…………………………………………………
سادوا: سلام آقای محمدی عزیز٫
۱ . وقتی با سند و مدرک برای شما ثابت کردم که تهمت زدید و افترا بستید و اشتباه نوشتید، فکر کردم این شهامت را دارید که عذرخواهی از حرف حق کنید و نه از من!
۲ . هیچ جمله ای از متن ارسالی شما حذف نشده است. حتی تهمت های شما هم منتشر شده.
خوشحال خواهم شد که انتقادپذیری را از شما یاد بگیرم و خوشحالترم که این فضای مجازی را در اختیار شما قرار دادم تا حرف هایتان حتی اگر دروغ و تهمت و افترا باشد را بزنید و انتقاد هم بکنید (حتی اگر غلط هم باشد) و صد البته اگر اشتباه کردید شهامت عذرخواهی داشته باشید. (البته برای شما لازم نیست).

آقا محمدی چرا جدل با سخن حق می کنی برادر من؟ مگه نگفتی که سایت سادوا مراسم امسال واوسر رو پوشش نداده؟ خب آقای آزموده هم ثابت کرده که شما اشتباه کردین. پی بردن به این اشتباه مستلزم عذرخواهی نیست؟ دنبال چی هستی عزیز من؟ چه ماموریتی داری آقاجان؟ فعلاً داریم می بینیم که تو انتقادپذیر نیستی. برادر من. آقای محمدی براتون خیلی متاسفم.
………………………………………………………………………
سادوا: استغفرالله اگر آیه هم نازل شود و حرف ما را ثابت کند باز هم آقای محمدی نخواهند پذیرفت. زیرا از اول بنا را بر چیز دیگری گذاشته اند. فکر کردم با جوابیه مستند ما، ایشان روشن شده و دیگر چیزی ننویسند و حتی عذرخواهی کنند که اشتباه می کردیم.

از اون اشتباه دیکته ای که نوشتم عرض خواهی (سادوا: عذرخواهی) میکنم.
شما هر وقت سند مدرک رو کردید اون وقت بیایید ب من بگویید که عرض خواهی کنم(اگر سندی باشد).
از متن من نه از متن آقای محمدی حذف کردید شهامت راست گفتن را داشته باشید.
آقای آزموده اولا شما دارید تهمت میزنید اول مدارک خود را اراء داده بعد ب دیگران تهمت دروغ گویی بزنید.
دوما من از اعضای یادواره شهدا نیستم شخص دیگه ام.
………………………………………………….
سادوا: جناب محمدی باز هم سلام.این بار متن شما را به هیچ روی ویرایش املایی نکردم تا خودتان یک بار دیگر متن را ببینید و به اشتباهات فراوان تایپی خود پی ببرید.
۱ . متاسفانه در هر سه یادداشتی که با نام جعلی حسین محمدی نوشتید، آی پی شما مربوط به یک مکان بوده و در هر سه یادداشت نیز یک ایمیل را دادید: hosein_mohamadi….@yahoo.com که ظاهراً آدرس این ایمیل روی اینترنت سرور شما ثبت شده است. اگر شما همان حسین محمدی اولی که خود را یکی از اعضای ستاد یادواره معرفی کرده، نیستید و شخص دیگری هستید از کجا می دانید که بخشی از متن حسین محمدی اولی حذف شده است؟
۲ . مگر نگفتید مراسم امسال را تحت پوشش سادوا قرار ندادیم؟ ما هم برایتان ثابت کردیم اشتباه می کنید. دیگر کجا را باید ثابت کنم؟ چه مدرک و سندی می خواهید؟ مگر ۱۰ تا لینک مطلب سند نیست؟
۳ . وقتی خودتان را در یادداشت اول به عنوان حسین محمدی و یکی از اعضای ستاد یادواره جا زدید و آن یادداشت کذب را نوشتید و الان می گویید «من ایشان نیستم» باید به عرض برسانم که سوء استفاده از نام و جایگاه اعضای محترم ستاد یادواره جرم بوده و از طریق پیگیری آی پی شما و نیز آدرس ایمیل شما قابل ردیابی است (اگر اعضای محترم ستاد یادواره درخواست کنند آی پی شما را حتماً در اختیار آنها قرار خواهم داد).
لطفاً بیش از این وقت خودتان و بنده و خوانندگان گرامی را نگیرید.

ظاهرا این دوست مان حسین محمدی تب داره و بیمار هست. خدا شفاش بده. ایشالله.

آقای آزموده واقعن که چه توقعاتی داری.
این بنده خدا بلد نیست عذرخواهی رو درست بنویسه چگونه ازش انتظار داری عذرخواهی کنه؟ ول کن این بابا رو. بذار خوش باشه.
…………………………………………………………………………….
سادوا: آقای دهبندی! شهامت عذرخواهی کردن به درست یا غلط نوشتن آن نیست، بلکه به بینش و شخصیت آدم ها مربوط می شود.

آقای آزموده گرامی. خسته نباشید. سادوای بالاده نیازمند همکاری کسی نیستش. اگه تونستی توی این شش ماه اونو به خوبی سر پا نیگه داری، پس چه حاجت به کمک دیگران؟ همیشه دعاگوی شما هستیم که زحمت زیادی می کشین برای فرهنگ بالاده و منطقه دوسرشمار.
………………………………………………………………………….
سادوا: سرکار خانم موسوی عزیز٫ سلام. آیا به نظر شما چون سادوا را سر پا نگه می دارم نباید از هم محلی هایم توقع یاری و کمک داشته باشم؟ این سایت متعلق به همه بالادهی هاست. پس مشارکت همه آنها از جمله شما می تواند به بهتر شدنش کمک کند.

آقا نمی دونستم برای در اختیار گذاشتن ایمیل شخصی خودم باید از شما اجازه بگیرم.
به اعصاب خودتون مسلط باشید. در ضمن کار درستی نکردین ایمیل منو نشان دادین که حق نداشتین اینکارو بکنین.
باعث خرسندی شما باشدکه بازدید کنندگان سایتتون بالا رفت. دیگه نگران تعطیلیش نباشید.
…………………………………………………..
سادوا: نگران نباش حتماً ایمیل تان هم مثل نامتان جعلی هست. قبلاً اعلام کرده بودم که مشخصات و آی پی افرادی که به حریم و حرمت دیگران بی احترامی و تجاوز کنند نشان داده خواهد شد. شما حق ندارید خودتان را بجای دیگری جا بزنید و با حیثیت دیگران بازی کنید.

سلام آقای آزموده، این آقا میخواد جو رو به هم بزنه و اعصاب مارو خورد کنه. بی خیالش بشین. اگه به این دسته آدما زیاد توجه نشه یه کمی خودشونو میزنن به در و دیوار تا خسته بشن و بی خیال شن. بزار به حال خودش باشه. مرسی .زنده باد بالاده و بالادهی.

فریاد خاموش دختر شهید گفت

خوشا به حال آنان که پروازشان اسیر هیچ قفس نشد
و هیچ بالی اسیر پروازشان نساخت…
خوشا به حال آنان که از رهایی رهیدند
و بال، وبالِ جانشان، نشد
خوشا به حال آنان که…

من هم دلِ خوشی ندارم از این ستادِ یادواره شهدا ………..

چشم ما روشن! چرا غفلت ما را گرفته و همه عکس شهدا را گرفتیم اماعکس شهدا حرف می زنیم و عمل می کنیم؟ باورمان بشه که در قبال تمام این حرفها و ادعاها مسئولیم و باید روزی پاسخگو باشیم.
امام کاظم (ع) فرمودند: «طوبی للمصلحین بین الناس اولئک هم المقربون یوم القیامه» خوشا بحال اصلاح کنندگان بین مردم که آنان همان مقربان روز قیامت اند.

محمدی/ وبلاگ وطنم واوسر گفت

برادر عزیز و بزرگوار جناب آقای آزموده
با سلام. بر خود لازم می دانم مطالبی هرچند مختصر خدمت شما و سایر دوستان بیان نمایم.
به گفته شما روزی که سایت وزین سادوا راه اندازی گردید ابتدا بازدیدکنندگان آن به اندازه انگشتان دو دست هم نمی رسید واین روند با صبر و تحمل طی شد و امروز که این سایت در اوج بالندگی خود قرار گرفته دیگر صحبت از تعطیلی آن نه تنها بی معناست بلکه ممکن است بی مهری بزرگی باشد نسبت به متولیان خدوم و مردم منطقه.
با یک مرور هرچند کوتاه ذهنی و عینی براحتی میتوان بخاطر آورد و یا دید. بیان و انتشار رویدادها، خدمات، و مشکلات منطقه در حوزه خبر رسانی، فعالیت های فرهنگی به صورت انفرادی و یا با همکاری همه عزیزان در انجمن فرهنگی با صرف وقت و هزینه برای زنده نگه داشتن فرهنگ بومی محلی و منطقه ای، گسترش و حفظ آن در فضای مجازی و میدانی با کمترین توقعات، بیا ن دیدگاها، مقالات ، … ظهور وبلاگها و وب سایتها، ایجاد تعامل و ارتباط با سایر وب های فعال و مسئولین و متولیان فرهنگی محلی و منطقه ای و حتی فراتر … نه تنها برکسی پوشیده نیست بلکه کاملاً محسوس می باشد که امروز این پویایی و انگیزه های فعال در این حوزه خو د دلیل کافی می باشد.
لذا باید به دوستان عزیزم یادآوری نمایم گرچه در این راه ناملایماتی هم وجود دارد ولی می توان با سعه صدر این رسالت عظیم را به مقصد رساند.
با تشکر محمدی از (وطنم واوسر)
……………………………………………..
سادوا: جناب محمدی عزیز سلام. خوشبختانه در مدت کوتاهی که وبلاگ وزین «وطنم واوسر» را راه اندازی کرده اید بخوبی با مشکلات فضای مجازی آشنا شده اید و دیگر نیاز به بازگویی آن نیست. فرهنگ منطقه دور افتاده ای مثل دوسرشمار به تنهایی پویا نمی شود مگر اینکه همه در آن مشارکت داشته باشند. اینگونه است که اگر همت جمعی نباشد، فرد و افراد معدودی چون بنده و شما نیز نمی توانند کاری از پیش ببرند. مرور زمان و مشکلات فراوان، روزی زمینگیرشان خواهد کرد.
از راهنمایی و حسن نظر حضرتعالی سپاسگزارم.

آقای آزموده سلام و احترام به شما و بالادهی های فهیم
من میدونم تو قلبتون چی میگذره. من میدونم به غیر از تعداد معدودی از عزیزان بقیه جز متلک گفتن و پشت سرهم حرف زدن چیزی بلد نیستن. البته نه اینکه بگم شما عاری از هر عیب و نقصید اما این اشکالات و یا … در همه ما مشترکه و وجود داره و بی عیب فقط و فقط خداست.
برادر من! قبلآ هم اعلام کردم در بالاده مشکلات ناشی از حسادت، غیبت کردن، تهمت زدن، تجاوز به حقوق دیگران بسیار زیاده. واسه همین مسائله که این بالاده تو گِل گیر کرده.
بارها از اطرافیان و برخی از بالادهیها در خصوص انتقاد شدید از جنابعالی را شنیده ام. حتی از دوستان صمیمی شما. بمن بگین چطور با وجود این مسائل شما از طریق سایت سادوا میتونین فرهنگ سازی کنید؟ آبادانی بیارید و …؟ چطور میشه واقعاً؟
داستان شما شبیه داستان زیدیست که از روی ترحم و برای حمایت از یک پسر بی پشتوانه به او پیشنهاد ازدواج با دختر خودشو داده بود تا بتونه از پشتوانه خودش به او کمکی کرده باشه.
وقتی سادوا میاد در خصوص مسائل و مشکلات بالاده قدم برمیداره و مثلاً میگه بالاده را چگونه میخواهیم؟ متأسفانه آیا میدونید چه حرف هائی پشت سر شما زده میشه؟ آیا اطلاع دارید که میگن «علییییی! آزموده وزیر کشور بهیه الان خانه بالاده مشکلات ره حل هاکونه. حاج حسن که بتونسته کاری هاکونه وه خانه خار هاکونه. اسا باهار که بوریم کوه بالاده دو بانده ویمبه با مأمور راهنمائی بنز سوار سر چشمه و ….. »
برادر من! شما وقتی وارد مسائل شورا می شین و مردم علیه شما حرف می زنن، شما وقتی وارد مسائل یادواره شهدا می شین و پشت سر شما حرف می زنن، من تعجب می کنم چرا ادامه میدین به کار در حریم اون آقایون؟
به نظر من یه مدت استراحت کنین بخدا اگر خودشون نیومدن دنبالتون به ایمیلم اشتبامو بنویسین و هر چه دلتنگ خواست بگین
با این شرح حالی که در چند مطلب بالا خوندم بزودی اگه آب بالاده، جاده بالاده، غذای مراسم شهدا و … هر کدوم به مشکل بر بخوره ظاهراً یقه شما گرفته میشه؟
درست و عقلانی اونیه که شما فقط تو مسیر خودتون حرکت کنین و در باره گذشته و حال و مسائل فرهنگی و ورزشی و … صحبت کنین تا بجای ورود به مسائل شورا و شهدای عزیز٫
روزگار برشما خوش. شاهرخ
…………………………………………………….
سادوا: آقا شاهرخ عزیز٫ سلام. حرفهای شما را تا جایی قبول دارم که اکنون من و شما و همه ما، این رفتار نادرست جمعی را با جان و دل حس می کینم و متاسفانه از دیدن این رفتارها و شنیدن این حرفها از درون می رنجیم. فردا من کنار کشیدم آیا این مشکل یعنی کردار و پندار و گفتار ناسنجیده هم کنار خواهد رفت؟ هرگز چنین نخواهد شد مگر اینکه به مردم آگاهی بدهیم. بنده هنوز هم به همکاری و قول خیل زیاد دوستانی که اعلام آمادگی کرده بودند دلخوش هستم. در باره گلایه هایم از ستاد یادواره شهدا نیز قبلاً مفصل نوشته ام و این جریان را فعلاً نادیده گرفته ام تا انشاء الله فردا در پیشگاه شهدا و خداوند که افرادی از این ستاد باید در قبال من حساب پس بدهند.
اگر این دلخوشی سرابی بیش نباشد و من بمانم و سادوا، مطمئن باشید که فرمایش شما یکی از راه های رسیدن به سکون چند سال پیش خواهد بود که نه من باشم و نه سادوا و نه دغدغه ای برای دیگران تا وضع فرهنگ به روال همان چند سال قبل برگردد.

با سلام و عرض ادب و احترام حضور آقای آزموده عزیز و همه خوانندگان گرامی سادوا
همانگونه که از نامم مشخص است بی طرفم ولی نتوانستم که بی تفاوت از کنار این مسئله رد شوم و یاد جمله عبید زاکانی افتادم که بسیار بسیار برای بعضی از دوستان واجب است و قابل تجویز:
پس گردنی، فضیلتش آن است که حُسن خُلق می آورد، خمار از سر به در می کند، بد رامان را رام می سازد، ترش رویان را منبسط می سازد، دیگران را می خنداند، خواب از چشم می رباید و رگهای گردن استوار می سازد.
…………………………………………………..
سادوا: بی طرف جان سلام. حالا این پس گردنی، قرار است پس گردن چه کسی را نوازش دهد؟

سلام بر همه کسانی که بدهکارند. پول اس ام اس مگر چقدره که زورتون میاد اونو به موقع پرداخت کنین؟ ۷۰۰۰۰۰ تومان رو تقسیم بر ۳۰ نفر بکنین که حدود ۲۵۰۰۰ تومان میشه. اون میت خدابیامرزتون توی قبر نمی لرزه که بخاطر اون یکی دیگه رو مقروض کردین؟ شرعیش اینه که یه دینی گردن بدهکاران هست و عرفیش اینه که کار خیلی زشتیه.
آقای آزموده من اگه بجای شما باشم همین امروز سامانه و سایت رو یه جا می بندم تا بعضیها اول لیاقتشو پیدا کنن بعد شما براشون کار فرهنگی رایگان انجام بدین.

با سلام مجدد
بی شک پس گردنی لایق ناسپاسان و کج اندیشان است !! حتی اگر من باشم!.
آفتاب که بتابد حکایت آن همه شب های بارانی از یاد میرود، این است حکایت
آدمها: فراموشی !!!!!
……………………………………………..

سادوا: پس گردنی بر هیچ گردنی روا مباد، حتی فراموش کاران.

دوسرشماری غریب گفت

زهی خیال باطل! ما دوسرشماریها کی دست دیگری رو گرفتیم که حالا بار دوم مون باشه؟ ما همیشه منتظر میشیم آزموده ها سایت شون تعطیل بشه اون وقت، هم کیف میکنیم و هم میگیم دیدی؟ حتما ریگی به کفش داشت که سایتو تعطیل کرده؟ ما که گفته بودیم با کارای فرهنگی نمیشه اینجا یعنی مخروبه ی دوسرشمار رو آباد کرد؟ و …… تا می تونیم سنگ جلوی پای آزموده ها و دیگرون میندازیم. بیشتر از همه خوش بحال بروبچه های ستاد ……. و پایگاه ……. سایت …… میشه.
…………………………………………………….
سادوا: سلام. آیا وقت آن نرسیده که این عادت های غلط فردی و جمعی را اصلاح کنیم؟ مطالب {…..} بخاطر رعایت قانون حذف شده است.

من تعجب می کنم، چرا قضیه ای که با دعوا حل میشه اینقدر در موردش حرف میزنن؟ ! ؟ ! ؟ ! ؟ ! ! ! ! ! !
…………………………………………………
سادوا: کدام قضیه با دعوا حل می شود؟