16 Shahidanیادمان شهید اصغر دهبندی / بمناسبت ۹ بهمن سالگرد شهادتش/ اصغر فرزند اسکندر در سال ۱۳۴۴ در خانواده ای متدین دیده به جهان گشود. دوران تحصیلات ابتدایی را در روستای قره تپه شهرستان بهشهر و با تحمل مشکلات زیاد پشت سر گذاشت و با مهاجرت خانواده اش به روستای زیروان (محله زیروان فعلی) بهشهر، دوره راهنمایی و دبیرستان را در این شهر گذراند. با پیروزی انقلاب اسلامی وارد عرصه های فرهنگی شد و در انجمن اسلامی زیروان به فعالیت پرداخت و در مراسم مذهبی و دعای کمیل حضوری فعال داشت. در سال ۱۳۶۳ در آزمون دانشسرای تربیت معلم قبول شد و هم زمان با تحصیل در دانشسرا به جبهه های جنگ نیز اعزام شد و در حالیکه دوره دو ساله تربیت معلمی را پشت سر گذاشته بود باز هم به جبهه رفت و در عملیات های کربلای ۴ و ۵ شرکت کرده و سرانجام در عملیات کربلای ۵ در تاریخ ۱۳۶۵/۱۱/۹ در منطقه شلمچه به شهادت رسید. پیکر پاکش در بهشهر تشییع و در حیاط مسجد جامع زیروان بهشهر در کنار شهدای دیگر به خاک سپرده شد. شهید دهبندی هجدهمین شهید روستای بالاده وبیست و نهمین شهید منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل و واوسرنو) بخش چهاردانگه ساری می باشد.

فرازی از وصیت نامه شهید: خداوندا! امیدوارم که به من آن اندازه نیرو و قدرت بدهی تا بتوانم با دشمنان بجنگم. ای خدای مهربان! پس کی بر من ناتوان نظر خواهی افکند و مرا خواهی پذیرفت؟

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

نقل از کتابچه ویژه یادواره شهدا، ۱۳۹۰/ بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۸ بهمن ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

خداوند رحمتش کند…روحش شاد

سید فخرالدین ساداتی گفت

روحش شاد و یادش گرامی باد. انشا ا… خداوند متعال به ما نیز توفیق خدمت در راه اسلام و میهن عنایت فرماید .

شهیدان زنده اند الله اکبر.

روحش شاد/یادش گرامی………امیدوارم بتوانیم راه آنها را ادامه دهیم…

تمامیت امروز ایران عزیز مدیون همین جانفشانیها هست .روح این عزیز شاد .

شهید بزرگوار از دوستان بسیار صمیمی و نزدیک بنده بودند بسیار متواضع و متین و از گذشت زیادی برخوردار و انسان بااخلاصی بودند. خدایا! ما را با آنان محشور فرما.

من در عجبم که چرا عکس شهدا را می بینیم اما عکس شهدا عمل می کنیم.
…………………………………………
سادوا: باید بتوانیم به خود بیاموزیم که به عکس شهدا نگاه کنیم اما عکس شهدا عمل نکنیم.