ستاد یادواره شهدای بالاده که مدیریت و مسئولیت برگزاری سی و دومین یادواره ۳۴ شهید گرانقدر منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل واوسر و واوسرنو) را در تابستان امسال به میزبانی مردم شهیدپرور بالاده بر عهده دارد، در اطلاعیه ای از مردم شریف این روستا درخواست همکاری در کلیه امور مربوط به برگزاری یادواره از جمله کمک مالی نموده و با اعلام شماره حساب بانکی از همولایتی های گرامی بالادهی درخواست مشارکت در هر چه با شکوهتر برگزار شدن این مراسم نموده است. متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسم رب الشهداء والصدقین

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. (مقام معظم رهبری)

بنام خدای دوست که هر چه داریم از اوست.

حقیقتاً همه ما مدیون خون پاک و مقدس شهدا هستیم. چرا که آنان با ایثار و نثار خون خودشان موجب بقا و امنیت ما شدند. حتماً به خوبی می دانید که جنگ ویرانگر و خانمانسوز است، وقتی دشمنِ تا بُنِ دندان مسلح و با حمایت همه استکبار جهانی به ایران عزیز و خاک و ناموس ما حمله نمود، اما فرزندان من و شما، برادران ما همه هستی خود که جان پاکشان بود را در طبق اخلاص گذاشته و به میدانهای نبرد حق علیه باطل شتافتند و به مصداق حدیث شریف حضرت محمد (ص) که فرمودند «حب الوطن من الایمان» (وطن دوستی، نشانه ایمان است)، در این راه به شهادت رسیدند.

تکلیف ما چیست؟ امسال دیار سرسبز «شاهدژ»، آن ابَر کوه که در دامان خویش بالاده را دارد، میزبان یادواره شهدای منطقه بالاده می باشد. همه شما مردم باصفا و شریف بالاده میزبان مهمانانی هستید که از راه های دور و نزدیک قدم رنجه می کنند و به مجلس شهدا می آیند و شما صاحبخانه هستید و باید با جان و دل از مهمانان پذیرایی کنید.

اعضای ستاد یادواره شهدای بالاده که فرزندان شما هستند خادمی و نوکری شما و شهدا و مهمانان را پذیرفتند و از همه جوانان و نوجوانان، زنان و مردان، پیر و جوان دعوت می کنند تا به هر طریقی و در هر بخشی که می توانید برای هرچه بهتر برگزار نمودن مراسم شهدای بالاده ما را یاری کنید. مجلس متعلق به خود شماست. البته ما بنا داریم یادواره شهدا را همانند نهضت عاشورای امام حسین (ع) برای همیشه و با همکاری و مشارکت شما زنده نگه داریم.

چنانچه قصد مشارکت و سهیم شدن در اجر معنوی و اخروی خودتان و اموات و گذشتگان را دارید، کمکهای مالی را به حساب شماره  ۲۰۵۲۵۵۷۲۵۰۰۰  ستاد یادواره شهدای بالاده نزد بانک ملی شعبه غدیر بهشهر واریز فرمائید.

اجرکم عندالله. ستاد یادواره شهدا بالاده    ۱۳۹۴/۱/۲۲

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

باز هم کاسه در دست گرفتن و از مردم پول جمع کردن! فرقی نداره حساب بانکی اعلام بشه یا با قبض دستی باشه. این روش پول جمع کردن برای بالادهیها افت داره و درست نیست. شهدا راضی به این جور کارهای پر خرج نیستن!!!!!!!!!!!!!

با سلام
به نظرم بهتره یه فکر اساسی برای هزینه های مراسم شهدا بشه.
پیشنهاد من اینه که:
ستاد یادواره بالاده یک صندوق مالی باز کنه و از فردای مراسم تا ۴ سال دیگه شروع به جمع آوری کمکهای مالی بکنه. به این صورت که:
از خانواده های شهدای بالاده هر ماه فقط ۲۰/۰۰۰ تومان کمک برای برگزاری مراسم گرفته بشه که سهم هر خانواده در سال میشه ۱۲۰/۰۰۰ تومان و در ۴ سال برای ۲۰ خانواده شهید بالاده میشه ۹/۶۰۰/۰۰۰ تومان.
اگه از چند تا از برادران و خواهران و فرزندان شهیدان و خیّرین و بزرگان بالاده هم سالی فقط ۵۰/۰۰۰ تومان گرفته بشه خودش پول زیادی هست و اگه توی بانک با بهره ۲۰% گذاشته بشه بیشتر از ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان سودش میشه. پس نتیجه میگیریم که به همین راحتی تا ۴ سال دیگه صندوق کلی دارایی خواهد داشت.
از اون طرف با پایین آوردن سرانه هزینه ها و پرهیز از هزینه های رقابتی و زائد و غیرضرور میشه مجلس شهدا را ساده تر و کم هزینه تر هم برگزار کرد.
امیدوارم این پیشنهاد مورد توجه مسئولین محترم ستاد واقع بشه و برای آخرین بار به این مشکل مالی سامان و پایان بدن. ان شاء الله

امیدواریم ستاد یادواره شهدای بالاده هم مثل تیله بن گزارش خرج کرد مالی بدهد