سامانه پیام کوتاه سادوا پل ارتباطی مردم منطقه دوسرشمار

پراکندگی سکونت جمعیت مهاجر منطقه دوسرشمار بخش چهاردانگه ساری ( روستاهای بالادهی، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر ) در شهرها و روستاهای مختلف مازندران، سمنان، تهران و دیگر جاهای ایران امری است طبیعی که آنان از اوضاع و احوال زادگاه پدری خویش بیخبر گردند و این مردم همواره نیازمندند تا خبرهای مربوط به منطقه دوسرشمار را بدانند. از این روی سامانه پیام کوتاه سادوای بالاده به شماره ” ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ ” در بهمن ماه ۱۳۸۹ توسط انجمن فرهنگی سادوای بالاده خریداری و آغاز بکار کرد.

در مدت ۱۰ ماه گذشته، پیام هایی را به مناسبت های مختلف برای تعدادی از همولایتی های گرامی که شماره تلفن همراه آنان در این سامانه ثبت شده ارسال کرده ایم که از روستای بالاده ۲۶۰ نفر – روستای پایین ده ۱۰ نفر – روستای تیله بن ۴ نفر – روستای قلعه ۲۲ نفر و روستای واوسر ۶ نفر در این سامانه عضو می باشند و بقیه اهالی هنوز ثبت نام نکرده اند.

به نظر می رسد تعداد اهالی دوسرشمار و یا بالاده که موبایل دارند چندین برابر این آمار باشد و انتظار ما بر این است که به مرور زمان شماره همراه ۹۰ درصد از اهالی منطقه دوسرشمار در این سامانه ثبت شود تا در مواقع ضرورت بتوانیم خبری را برای آنان ارسال کنیم و این مهم به نتیجه نخواهد رسید مگر با همکاری همه شما.

هدف از راه اندازی سامانه سادوا ارتباط هر چه بیشتر مسئولین محلی با مردم، اطلاع رسانی در مواقع ضروری ( نشست های همگانی، پیشامدهای ناگوار مثل مرگ و میر، دعوت به شرکت در مراسم شهدا، و دیگر مواردی از این دست ) ، تبلیغ تجاری اهالی منطقه از شغل و حرفه خود، ارسال پیام های عمومی مربوط به منطقه و … بوده است.

چگونگی نام نویسی در سامانه سادوا: اگر تاکنون پیامی از سامانه سادوا به گوشی تلفن همراه شما نرسیده، پس نام شما در لیست پیامگیران این سامانه نبوده و شما می توانید با ارسال مشخصات خود در این سامانه ثبت نام کنید. مطمئناً در گوشی تلفن همراه هر کدام از ما شماره ده ها نفر از همولایتی های ما وجود دارد و یا بطور روزانه ده ها نفر از اهالی منطقه را می بینیم که می توانیم شماره و مشخصات آنان را یادداشت کرده و برای سادوا ارسال کنیم.

مشخصات ثبت نام شوندگان: مشخصات عمومی افراد شامل نام و نام خانوادگی / نام پدر / پدربزرگ/ نام روستای منطقه دوسرشمار / تاریخ تولد / شغل / محل سکونت کنونی ( درج اطلاعات بیشتر مثل تحصیلات دانشگاهی و تخصص و … اختیاری است ) .

مثال فرضی : حسین دهبندی / اکبر / حاج محمد/ بالاده / ۱۳۵۱/ کارمند ثبت احوال / سمسکنده ساری

یادآوری مهم: شماره موبایل و مشخصات افراد محرمانه تلقی شده و فقط مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده به این اطلاعات دسترسی خواهد داشت.

نحوه ارسال : مشخصات خود و بستگان و دوستانتان ( که از اهالی دوسرشمار باشند ) را بصورت جداگانه به شماره ” ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ ” پیامک بزنید و یا در بخش یادداشت در زیر همین متن بنویسید ( که این یادداشت ها در سایت نمایش داده نمی شود) و یا برای ما ایمیل بزنید. sadva86@gmail.com

گروه بندی ثبت نام شوندگان : برای ارسال پیامی خاص به گروه های هدف ، اهالی بالاده و منطقه دوسرشمار را به صورت زیر تقسیم بندی کرده ایم :

گروه ۱ : اهالی منطقه دوسرشمار برای دریافت پیام های عمومی مربوط به منطقه

گروه ۲ : اهالی بالاده و هر یک از روستاهای منطقه به صورت جداگانه برای دریافت پیام های مربوط به همان روستا ( این پیام ها از طرف شورای اسلامی روستا و یا برای ارسال خبرهای مربوط به همان روستا می باشد) .

گروه ۳ : گروه های خاص مثل اعضای انجمن فرهنگی سادوای بالاده، معلمان، سادات، کوهنوردان و … برای دریافت پیام های مربوط به خود.

شماره سامانه پیام کوتاه سادوای بالاده ” ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ را با نام ” سادوا ” در گوشی خود ذخیره کنید تا در موقع دریافت پیام، فرستنده آن برای شما آشنا باشد، زیرا روزانه ده ها پیام تبلیغاتی از شرکت ها و ادارات مختلف به گوشی همراه ما ارسال می شود که گاهی نخوانده آن را پاک می کنیم.

شما نیز با ارسال مشخصات خود و شماره همراه و مشخصات چند همولایتی دیگر، ما را در اطلاع رسانی هر چه بهتر در منطقه دوسرشمار یاری کنید .

با احترام

عین اله آزموده چهاردِه

مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۸ آبان ۱۳۹۰
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
سید عیسی موسوی تیله بنی گفت

آقای آزموده عزیز با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما
از شما سپاسگزارم که اینقدر برای منطقه دو سرشمار ارزش قائل هستید و برای پیشرفت و آبادانی آن زحمت می کشید تا آنهایی که دسترسی به این منطقه ندارند چه از طریق سامانه پیام کوتاه سادوا و چه از طرق سایت سادوا از اوضاع و احوال آن با خبر شوند
……………………..
سادوا : جناب موسوی عزیز سلام و سپاس از محبت شما نسبت به ما
شماره تلفن شما را در سامانه سادوا ثبت کردم و امیدوارم که خبرهای خوشی را برای شما ارسال کنیم.
منطقه دوسرشمار جزو مناطق فراموش شده ی این مملکت است که بخاطر شرایط خاص جغرافیایی اش هنوز در مسیر توسعه و رشد قرار نگرفته و این من و شما و همه ما هستیم که باید برای پیشرفت منطقه خود تلاش کنیم تا شاید از این طریق مسئولان استان و بخش هم به ما توجهی کردند.
انجمن فرهنگی و سایت سادوای بالاده به همراه سایت چهل جنته دوسرشمار – سایت واوسر – انجمن فرهنگی و سایت تلسی قلعه و سایت پیراسیوی پایین ده در مسیر اطلاع رسانی و کارهای فرهنگی فعالیت می کنند، یکی دیگر در پیگیری امور در شهرها تلاش می کند، آن دیگری برای بهداشت و جاده و … پیگیر امور هست و این مسیر را باید ادامه بدهیم تا به نتیجه برسیم. انشاءالله
با احترام / آزموده