جمعیت روستاهای منطقه نرماب دوسر در سرشماری سال ۱۳۴۵/ سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۴۵ کشور با روش دوژور انجام پذیرفت و در عملیات اجرایی جمعاً ۱۱۸۸۵ نفر مامور سرشماری و سرپرست واحدهای سرشماری شرکت داشتند. علت تقلیل تعداد ماموران سرشماری افزایش مدت سرشماری به ۲۰ روز بود. عملیات اجرایی نیز طبق برنامه ی زمانی پیش بینی شده در تمام نقاط کشور اعم از شهری یا روستایی از روز هشتم آبانماه ۱۳۴۵ آغاز گردید و تا روز بیست و هفتم آبانماه همان سال طول کشید.

نرماب‌ دوسر پیش از انقلاب اسلامی در کنار فریم ، بندرج ، بنافت و پشتکوه یکی از ۵ دهستان بخش دودانگه شمرده می‌شد که در همسایگی بخش چهاردانگه قرار داشت و برخی از روستاهایش (لالا ، جمال‌الدین‌کلا) در کمترین فاصلهٔ ممکن از مرکز بخش چهاردانگه واقع بودند. این دهستان پس از انقلاب اسلامی به چهاردانگه پیوست شد و روستاهایش هم‌ اکنون به همراه شماری دیگر از روستاهای قدیمی چهاردانگه، تشکیل دهندهٔ دهستان چهاردانگهٔ بخش چهاردانگه هستند. در زیر جمعیت روستاهای دهستان نرماب‌دوسر را در سرشماری ۱۳۴۵ مشاهده می‌فرمایید.

 برای مشاهده جدول در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.

namabdosar-sarshomari-1345

 * با توجه به اینکه این سرشماری در سال ۱۳۴۵ صورت گرفته، نام برخی از روستا به شکلی که در گذشته تلفظ می شده نگاشته شده است. از همین رو نام برخی از روستاها با رسم الخطی که اکنون نوشته و یا تلفظ می شود تفاوت دارد.

نقل از سایت پایگاه خبری چهاردانگه نیوز / آقای امیرحسین اصغری

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۹ آبان ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

جالب بود اگر میشد این آمار رو با جمعیت کنونی مقایسه کرد و یا شاید با سال ١٣۵٧ .