معرفی محمدرضا دهبندی بالادهی، جوان شایسته و قاری ممتاز قرآن/ آقای محمدرضا دهبندی بالادهی فرزند علی، نوه ی پسری مرحوم عین اله دهبندی و نوه ی دختری حجت الاسلام حاج سیدرسول ساداتی بالادهی، متولد ۱۵ تیر ۱۳۷۶ در شهر نکا می باشد. در باره بالادهی بودنش چنین می گوید: «من مفتخرم که اهل روستای سرافراز و عزتمند بالاده هستم و بین مردم غیور و شهیدپرور بالاده زندگی می کنم». در باره تحصیلات و شرایط تحصیل نیز می گوید: «بنده دوره ی تحصیلی ابتدایی را در مدرسه استثنایی نشاط  نکا و با سختی های زیادی  گذرانده ام. در دوره ی راهنمایی و از آنجایی که مدرسه استثنایی ویژه روشندلان در شهر نکا وجود نداشت، به اجبار در مدرسه عادی ثبت نام کرده و مشغول تحصیل شدم و در این دوره بود که وارد اجتماع شده و به توانایی خود برای رقابت با بچه های سالم و عادی پی بردم. هم اکنون در سال چهارم دبیرستان در رشته علوم انسانی  در مدرسه امام خمینی (ره) نکا به تحصیل مشغولم.»

آقا محمدرضا در کنار درس و مدرسه و شرایط خاصی که دارند، به یادگیری، قرائت و حفظ قرآن کریم نیز همت کرده وچنین می گوید: « من قرائت قرآن، یادگیری اذان و ذاکری امام حسین (ع) را از دوران کودکی آغاز کردم. قرآن را در محضر دایی عزیزم حاج سید محمدمهدی ساداتی آموختم و دارای افتخاراتی در این زمینه هستم.»

آقا محمدرضا به ورزش علاقه خاصی دارند و در ورزش گلبال نیز دارای افتخاراتی هستند. در باره ورزش می گوید: « عضو تیم منتخبین ورزش گلبال نوجوانان استان مازندران هستم که در سال ۱۳۹۳ در لیگ کشوری، مقام ششم را کسب کردیم.»

شرایط زندگی یک روشندل در این روزگار پیشرفتگی تکنولوژیک، شاید برای ما افراد عادی قابل درک نباشد. وقتی می بینیم در شهری مثل نکا یک مدرسه ویژه روشندلان وجود ندارد! مزاحمتهای فیزیکی زیادی در سطح شهر و مسیر عبور آنها وجود دارد، کف پیاده روهای شهری فاقد علایم برجسته ویژه روشندلان می باشد، امکانات اندکی برای ورزش و گذران اوقات فراغت آنها وجود دارد و ده ها مشکل ریز و درشت دیگر، اما یک روشندل همه این سختی ها را برای زندگی آرامتر تحمل می کند. آقا محمدرضا خود در باره سختی های زندگی اش می گوید: « من در دوران زندگی خود متحمل سختی ها بسیار شدم و با توکل به خداوند و ائمه و کمک پدر و مادر عزیزم و کوشش خودم توانستم پله های ترقی را طی کنم و به موفقیت های فراوان رسیدم.»

۱ . رتبه اول در پاسخ به فراخوان مسابقات فرهنگی هنری و پرسش مهر ریاست جمهوری، در رشته قرائت قرآن در سطح  دبیرستان های شهرستان نکا / سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰

۲ . رتبه اول در پاسخ به فراخوان مسابقات فرهنگی هنری و پرسش مهر ریاست جمهوری، در رشته اذان در سطح  دبیرستان های شهرستان نکا / سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱

۳ . رتبه اول در پاسخ به فراخوان مسابقات قرآنی و فرهنگی هنری و پرسش مهر ریاست جمهوری، در رشته شعر در سطح  دبیرستان های شهرستان نکا / سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲

۴ . رتبه دوم مسابقات فرهنگی کشوری اذان / پاییز سال  ۹۳۱۳

۵ . مقام ششم لیگ کشوری گلبال نوجوانان به همراه تیم استان مازندران/ سال ۱۳۹۳ .

تلاوت قرآن مجید از روی خط بریل در یادواره شهدای منطقه دوسرشمار در روستای بالاده/ مرداد ۱۳۹۰

 …………………………………………………..

مدیریت سایت سادوا برای آقای محمدرضا دهبندی عزیز، جوان شایسته و دوست داشتنی بالاده آرزوی موفقیت های روزافزون را دارد و از خداوند بزرگ می خواهیم درهای لطف خویش و دروازه های امید و موفقیت را به روی ایشان بگشاید. از آقا محمدرضا و خانواده ایشان به ویژه پدر بزگوار و هم چنین پدربزرگ گرامی اش جناب حجت الاسلام حاج سیدرسول ساداتی برای پیگیری درخواست مدیریت سایت سادوا در ارسال زندگینامه، عکس و لوح های افتخار بسیار سپاسگزاریم.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۸ آذر ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام
آقا محمد رضای عزیز نه تنها افتخار خانواده ی خود، بلکه افتخار اقوام و نزدیکانشان هم هستند
زنده باشی آقا محمد رضا
با آرزوی موفقیت، پیروزی و سلامتی در تمام مراحل زندگی برای این عزیز دوست داشتنی و خانواده ی محترمشان.

ساداتی تیله بنی گفت

باسلام و آرزوی سلامتی و موفقیت برای محمد آقا و دیگر روشن بینان جهان هستی. و طلب شفا عاجل برای پدربزرگ ایشان جناب حاج سیدرسول. امیدوارم که محمد آقا بتواند تمام مراحل زندگی شخصی و اجتماعی خود را در بهترین رتبه سپری کند. اگر چه بینایی ظاهری مانع ادامه زندگی بهتر برایش است ولی امیدواری بسیار است که از بصیرت باطنی خود کمال استفاده را کرده و جزء اشخاص روشن ضمیر جهان چون رودکی، طه حسین، معری و … گردد. انشاءالله موفق باشید.

یزدان پاک نگهبان این عزیز باشه .

سیدکمیل ساداتی سمسکنده گفت

چه خوش است صوت قرآن، ز تو دلربا شنیدن
به رخت نظاره کردن، سخن خدا شنیدن
حفظک الله…

با سلام و تبریک خدمت آقا محمدرضا عزیز
بالاده و بالادهی به جوانانی مانند شما افتخار می کند.
به امید افتخارات روز افزون و تبریک به خانواده محترمتان

باسلام بنده محمد رضا را از نزدیک میشناسم. وقتی در کنارش هستی احساس ناتوانی میکنی. محمدرضا از نظر روابط اجتماعی بسیار قوی میباشد. جا داشت از مادر زحمتکش محمدرضا هم یاد میشد که زحمات بسیار زیادی برای محمدرضا متحمل شده.

سلام.
باعث افتخار ما هستی آقا محمدرضا. انشا الله در پناه قرآن و اهل بیت (ع) باشی. زحمات پدر و مادر بزرگوار ایشون در تربیت چنین فرزند موفقی هم قابل ستایش و تقدیر هست. برای اونها هم آرزوی سلامتی و طول عمر دارم.

سیداسماعیل ساداتی گفت

با سلام.
درود بر غیرت آقا محمدرضای عزیز٫
خدا گر ز حکمت ببندد دری
ز رحمت گشاید در دیگری.

با سلام
زنده باد آقا محمدرضا. بسیار باعث افتخار هستی. انشاء الله در پناه قرآن و اهل بیت پایدار باشی.