سلام بر دوستداران بالاده، درود بر دوستان عزیز بالادهی. اکنون که این مطلب را برای شما می نویسم ساعت نزدیک به سه بامداد یکشنبه نهم فروردین ۱۳۹۴ هست که با گوشی تلفن همراهم به سایت سادوای بالاده در اینترنت سر زدم. وقتی به بخش آمار بازدیدها رفتم سه نفر بصورت آنلاین هستند و دویست و هفتاد نفر نیز در طول روز گذشته از این سایت بازدید کرده اند و بیش از سیصد و ده هزار نفر تاکنون از سایت انجمن فرهنگی سادوای بالاده دیدن کرده اند.

با دیدن مطالب متنوعی که در سایت وجود دارد این سوال به ذهنم رسید تا از هموطنان بالادهی ام بپرسم آیا میدانستید مجموعه ی مطالب منتشر شده در طول هشت سال فعالیت وبلاگ و سایت سادوا، بالغ بر دو هزار صفحه متن با هزاران عکس و سند و مدارک قدیمی دیگر می باشد که یکی از با ارزشترین مجموعه ی فرهنگ عمومی یک منطقه قدیمی و کم نظیر کشورمان در دسترس ما و سایر هم وطنانمان قرار گرفته است؟

آیا میدانستید که اگر این مجموعه را بخواهیم چاپ کنیم بالغ بر ۱۰ جلد کتاب ۲۰۰ صفحه ای می شود که ارزش بالایی برای فرهنگ و تاریخ معاصر و قدیمی بالاده خواهد داشت؟

افسوس با اینکه همه از خواندن مطالب و دیدن عکسها و گپ و گفت و سر زدن به سایت سادوا فقط لذت می بریم و با افتخار بالاده را از طریق این سایت به دوستان و همکاران مان معرفی می کنیم، اما جای آثار و رد پای بالادهی های تحصیل کرده بخصوص معلمان فرهیخته، مدیران توانمند، استادان دانشگاهی و سایر رشته های علمی و تخصصی کمتر دیده می شود! این مطالب و عکسها و خبر و … خود بخود به سایت وارد نمی شود! زحمات زیادی پشت این سایت هست که به چشم ما می آید.

میدانم که بسیاری از شماها دست به قلم هستید و روزگاری شور و شوق شاعری و نویسندگی داشتید، شماها که خودتان هر کدام منبع مطالب، داستان، خاطره و تجارب گرانبار بسیاری هستید؛ چرا برای پُربارتر کردن سایت سادوا کاری نمی کنید تا دیگران هم استفاده کنند؟ اگر مثل من بلد نیستید از اینترنت استفاده کنید و یا حوصله آنرا ندارید، توصیه می کنم بروید زودتر یاد بگیرید و مهارت کسب کنید. در غیر اینصورت با وجود مدارک لیسانس و فوق لیسانس و دکترای قدیمی مان، بیسوادهای این روزگار خواهیم ماند.

بدون شک سالمندترها بیشتر عاشق بالاده و مطالب مربوط به بالاده اند. آنها را به سایت سادوا وصل کنیم و از آنها کمک بخواهیم. شما بالادهی گرامی بیننده ی سایت سادوا! شما هم بنویسید – حتی شده در حد یک داستان و خاطره کوتاه از زبان چوپانان بالاده، حتی شده دو خط دلنوشته و شعر برای وطنتان بالاده، فرستادن دو تا عکس قدیمی و یا دو تا سند قدیمی و …. – تا دیگران هم به حضور شما در سادوا و تپیدن قلبتان برای بالاده واقف شوند و باعث حرکت جوانترها شوید.

این نعمت بزرگی است که ما در هر گوشه ی از ایران و جهان که باشیم و در هر وقتی از شبانه روز که باشد می توانیم از طریق کامپیوتر در خانه و اداره و حتی در مسافرت با گوشی تلفن همراه و … به راحتی به سایت سادوا و بالاده وصل شویم.

سایت سادوا، فرصتی مناسب برای امروز بالاده می باشد. سادوا را از خودمان بدانیم و فقط بیننده و خواننده اش نباشیم.

با احترام به همه بالادهی ها و با امید به همکاری همه شما از زن و مرد، پیر و جوان، تحصیلکرده و مردم عادی.

علیرضا صادقی فر/ عضو شورای انجمن فرهنگی سادوای بالاده

……………………………………………………………….

سادوا: با سپاس از جناب مهندس علیرضا صادقی فر و با امید و چشم انتظاری همکاری همه شما بالادهی های عزیز در یاری رساندن به سایت سادوا و اعتلای نام و فرهنگ بالاده و سربلندی بالادهیها در هر گوشه از این کره خاکی.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ میزند رونده باش
امید هیچ معجزی به مرده نیست زنده باش

سلام بر شما دوستداران بالاده.
برادر ارجمند آزموده که در سایت خوشنام سادوا و در طول این سالیان همواره زحمت کشیده اند، از بانیان به عرصه رساندن و اعتلای نام بالاده و فرهنگ گذشته و حال و خبرهای روز در ارتباط با بالاده، برای نزدیکترین و دورترین فرد، چه از نظر مسافت جغرافیایی و چه از نظر تاریخی و چه از نظر سنّی برای همه ی افراد و اقشار بوده و هستند و در عرصه ی فرهنگی که سرآمد و در عرصه وطن پرستی و ابراز علاقه به بالاده (ایجاد سایت سادوا) پیشگام و در ستاد یادواره شهدای بالاده هم دستی توانمند در این کار با هنرهای خویش دارند، ما دوستداران بالاده ممنون زحمات و کارهای ایشان و قدردان این عزیز میباشیم که اینگونه با عشق عمل کردن خود، باز نوعی هنر است. ما برای معرفی حتی کسانی که در مورد بالاده و چهاردانگه و این پیرامون سوالاتی دارند رو به سوی این سایت که منبع بزرگی برای معرفی می باشد هدایت میکنیم به جهت شناساندن. امیدواریم که برای قوام و در ساری و جاری بودن این سایت هم کمی احساس مسولیت داشته باشیم.
با آرزوی توفیق وسلامتی روز افزون برای این عزیز،
” در پناه ایزد منان باشید.”
………………………………………………
سادوا: جناب آقای مهدی علامه قاسمی سلام.
از لطف شما سپاسگزاریم.
هر آنچه تاکنون کرده ایم (چه به صورت فردی و چه در قالب انجمن فرهنگی و سایت سادوا و …. ) جزیی از اهداف فرهنگی برای اعتلای نام و فرهنگ بالاده و بالادهی بوده است و در این راه همواره از حمایت های مادی و معنوی همه کسانی که تاکنون قدمی برداشته اند، نیز بهره مند بوده ایم و امیدواریم پس از این بیشتر مورد پشتیبانی اهالی فرهنگدوست بالاده قرار گیریم.

یک عضو انجمن سادوا گفت

صحبت بر سر تداوم انجمن فرهنگی و سایت سادوا و اعتلای نام و فرهنگ بالاده است. با اینکه ماشاالله مدیر خستگی ناپذیرمان یک تنه از پس کارهای بزرگتر از اینها هم بر می آید، من هم همصدا با آقای مهندس میگویم: بیاییم با یاری و همکاری از طریق ارسال نظر، پیشنهاد، مطلب و پرداخت حق عضویت و درخواست از نزدیکان به انجام این مهم، به وظیفه همولایتی بودنمان عمل کنیم.

سلام آقای مهندس صادقی فر.
چقدر زیبا اصل مطلب را ادا کردید. خودم هم گاهی افسوس میخورم که چرا دست به قلم نیستم و نمیتوانم کاری انجام نمیدهم. ان شا الله هر کمکی از دستم من و امثال من بر آید انجام میدهیم.