معرفی دو تن از هنرمندان بالاده در سالنامه تبری/ سالنامه یا تقویم تبری سال ۱۳۹۵ برابر با ۲۸-۱۵۲۷ تبری امسال نیز همچون دو سال گذشته به چاپ رسید. در این تقویم که به معرفی ۱۹۰ تن از فعالان فرهنگی، شعرا، هنرمندان، نوازندگان و خوانندگان موسیقی مازندرانی از روزگار قدیم تاکنون پرداخته، دو تن از هنرمندان بالادهی و هم چنین یک تن از شعرای روستای قلعه معرفی شده اند. در این سالنامه  آقایان عین اله آزموده و کاوه کاردگر (از بالاده) و خانم کلثوم عالیشاه (از قلعه) بعنوان هنرمندان و شاعران مازندرانی معرفی شده اند.

در صفحه ۱۵ تیرماه این سالنامه، تصویر آقای عین اله آزموده و مختصری از زندگینامه و فعالیتهای فرهنگی اش معرفی شده و در صفحه ۱۶ تیرماه نیز شعر «مَشد حَسِن نا دِل گِرونِه» که به سبک نیمایی و به زبان مازندرانی سروده شده، به چاپ رسیده است.

در صفحه ۱۰ شهریور، به معرفی دیگر هنرمند بالادهی آقای کاوه کاردگر (فرزند علی) نوازنده زبردست کمانچه پرداخته است و زندگینامه موسیقایی اش را نوشته است.

در صفحه ۲۹ دی ماه با چاپ عکسی از خانم کلثوم عالیشاه (از روستای قلعه)، دو شعر محلی از وی  را منتشر شده است.

این سالنامه حدود ۲۵۰ صفحه دارد که حدود ۸۰ صفحه از آن به صورت رنگی و به همراه عکس به معرفی سنت های قدیمی از جمله: آیین های مازندران، گذشته عروسی مازندران، معماری بومی مازندران، کا یا بازی های مازندران و …. پرداخته است.

آقای قاسمعلی ایرانمنش که مدیر مسوولی این سالنامه را بر عهده دارند در مقدمه آن نوشته اند: « خدا را شاکریم که توفیق عنایت فرموده تا در راستای حفظ، احیاء و پاسداشت فرهنگ بومی محلی سرزمین مادری مان گامی هر چند کوچک برداریم و سالنامه تبری را بعنوان الگو و روش و برای سومین سال پی در پی تحقیق و پژوهش، طراحی، چاپ و توزیع کنیم»

برای تهیه این سالنامه که بخش پژوهش آیین های بومی محلی آنرا استان علی حسن نژاد انجام داده اند می توانید با شماره ۰۹۱۰۱۵۹۴۶۷۴ تماس بگیرید.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
ذبیح اله کاردگر بالادهی گفت

تبریک گومبی این دوستان ره که در این اثر فرهنگی بسیار زیبا وشون نوم دره .

با سلام خدمت آقای آزموده ی عزیز
همچین چیزیو برای اولین بار میبینم و خیلی خییییلی واسم باعث خوشحالیه که به هنرمندان و نمایندگان هنر کشور توجه میکنن !
چقدر خوبه که همیشه این حمایت ها پا بر جا باشه و همیشه از قشر هنرمندان حمایت بشه !!
شما افتخار مایی

با سلام و عرض تبریک،
آرزوی موفقیت روزافزون برای شما سه بزرگوار و همه بالادهی های عزیز دارم.

تبریک به هر سه عزیز
این سالنامه رو از کجا میشه تهیه کرد؟
…………………………………
سادوا: درود و سپاس از لطف شما جناب خاسب عزیز
در پایین مطلب، شماره تلفن فروش را (در ساری) نوشته ایم:

برای تهیه این سالنامه می توانید با شماره ۰۹۱۰۱۵۹۴۶۷۴ تماس بگیرید.