بازدید مسئول محیط زیست کیاسر از منطقه دوسرشمار / روز گذشته آقای رهی مسئول اداره محیط زیست کیاسر ( بخش چهاردانگه)  از منطقه دوسرشمار بازدید کردند. در این بازدید که تعدادی از کارشناسان آن اداره نیز حضور داشتند از حیات وحش منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل و واوسرنو در بخش چهاردانگه ساری) بازدید و در روستای بالاده با اعضای شورای اسلامی گفت و گو نمودند. در این گفت و گو آقای حسن اسماعیلی عضو شورای اسلامی بالاده مشکلات روستائیان منطقه را بیان کرده و ابراز داشتند از اینکه این منطقه جزو مناطق حیات وحش و حفاظت شده است راضی هستیم که به حفظ محیط زیست کمک می شود ولی مشکل کشاورزان این است که در این منطقه شکار گراز که به مزارع کشاورزان شدیداً آسیب می رساند، ممنوع بوده و محصولات کشاورزی که با سختی عمل می آید توسط گرازها نابود می شود. آقای رهی نیز تاکید کرده اند که یک نفر « میر اِشکار » را برای گرفتن مجوز شکار گرازهای مزاحم مزارع به این اداره معرفی نمایید تا این مشکل برطرف شود. با سپاس فراوان از آقای اسماعیل توبه که این خبر را برای سایت سادوا ارسال کرده اند.

گرازها در منطقه سیوگوسره در جنوب روستای تیلک در حیات وحش چهارنو. عکس: کمیل قاسمپور. مهر ۱۳۹۰

لازم به ذکر است که یک پاسگاه محیط بانی در روستای قلعه دایر بوده و منطقه جنگلی چهارنو جزو منطقه حفاظت شده حیات وحش و مناطق اطراف قله شاهدژ نیز جزو مناطق پارک ملی کیاسر ( شاهدژ) می باشد و هرگونه شکار در این مناطق جرم محسوب شده و پیگیرد قانونی دارد.

…………………………………………………………………………………………………………………………..

تلفن مستقیم مدیرکل اداره محیط زیست مازندران جناب آقای محمودی راد:  ۰۱۵۱۲۲۷۴۵۸۰    فاکس: ۰۱۵۱۲۲۴۷۴۳۲     تلفنخانه: ۰۱۵۱۲۲۸۲۰۳۲

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران

…………………………………………………………………………………………………………………………..

مطالب مرتبط با محیط زیست و حیات وحش منطقه دوسرشمار از سایت سادوا :

مروری بر شرایط اکولوژیکی منطقه بالاده    / نرگس کاردگر بالادهی   

زیست بوم جانوری در منطقه دوسرشمار / سید عقیل ساداتی تیله بنی

عکس های کمیل قاسمپور از حیات وحش منطقه دوسرشمار

ساخت سیل بند در منطقه دوسرشمار و چند مسئله!   / عین اله آزموده

نامه وارده : منطقه خسته است   / افشین بهادری

بالاده خسته است / عین اله آزموده 

گذری بر بهداشت عمومی بالاده / عین اله آزموده 

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۹ خرداد ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با سلام
ما هم دوازده ام خرداد که برای صعود به شاهدژ رفتیم با دوستان چندتا ازاین گرازها رو از نزدیک دیدیم وچند تا عکس هم از شون گرفتیم صحنه بسیار زیبایی بود

من یه نگاهی به اینترنت انداختم ببینم چه راهی برای مبارزه با گراز یا همون خوک وحشی هست، ظاهرا اون مشکل در همه جای دنیا هست. به کار بردن سگهای قوی هیکل، مترسک های انسان و شکار اونها راه هایی هست که انجام میشه. حالا باید دید در اون منطقه کدوم راه کار سازه.