بالاده در قاب عکسهای قدیمی – ۲ / عکسهای قدیمی روستای کهن بالاده علاوه بر اینکه روند تدریجی دگرگونی فیزیکی محل را نشان میدهد، گنجینه ای از شرایط زندگی در روزگار گذشته را برای ما نمایان می کند و همچنین تغییر چهره افرادی که در عکسها حضور دارند را می بینیم که چگونه گرد پیری و دگرگونی بر چهره شان نشسته و روزگار آنها را بسوی گذر از جوانی برده است.

در این مجموعه از عکسهای قدیمی بالاده که از آن از گنجینه شخصی ام انتخاب شده و در قسمتهای آینده نیز از عکسهای دیگر همولایتی های گرامی استفاده خواهد شد، با گوشه ای از تاریخ و خاطرات و افراد و شخصیتها، مکانها و ساختمانهای قدیمی بالاده (که ممکنست دیگر وجود نداشته باشند)، آشنا می شویم.

باشد که با دیدن این عکسها، دست یاریتان را بسوی ما دراز کنید و اگر درمنزلتان عکسهای قدیمی (از بالاده و مردم) دارید برای ما بفرستید تا در همین سایت و با نام شما منتشر کنیم.

با احترام. عین اله آزموده چهاردِه

بالاده در سکوت و آرامش پاییزی.  ۲۷ آبان ۱۳۶۸ (عکس: عین اله آزموده)

بالاده/ راست: عین اله آزموده، محمد آتنی مفرد، محبوب کاردگر.  ۲۷ آبان ۱۳۶۸ (عکس: منصور دهبندی)

 

در کنار چشمه شاه پسند، بالاتر از روستای لنگر/ از راست: منصور دهبندی و نصرالله چهاردهی  ۲۶ آبان ۱۳۶۸ در مسیر رفتن به بالاده از لنگرراه (عکس: عین اله آزموده)

شادزبِن- چمازی. از راست: عین اله آزموده و نصرالله چهاردهی  ۲۸ آبان ۱۳۶۸ در مسیر برگشت از بالاده به دشت مازندران از لنگرراه (عکس: منصور دهبندی)

بالاتر از روستای لنگر، از راست: زنده یاد رحمت آتنی مفرد، محبوب کاردگر، یدالله توبه، حاج میرعباس ساداتی، نصرالله چهاردهی و عین اله آزموده.  ۲۸ آبان ۱۳۶۸ در مسیر برگشت از بالاده به دشت مازندران از لنگرراه (عکس: منصور دهبندی)

…………………………………………………………………

بالاده در قاب عکسهای قدیمی – ۱

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۶ آذر ۱۳۹۵
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

درود به آقا کمیل

اگه امکانش هست ممنون میشم حضوری برای چند دقیقه شما رو ملاقات کنم

این آیدی تلگرامم برای هماهنگی و اطلاعات بیشتر rasalgur@

ممنون میشم ارتباط برقرار کنید . مطلب مهم و ….. ست.سپاس