حضور انجمن فرهنگی سادوا در اختتامیه نخستین جشنواره ملی سمن ها/ مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی «سمن ها، سین هشتم» با حضور سمن های (NGOهای) با فعالیت میراث فرهنگی و بوم گردی عضو خانه تشکلهای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران برگزار شد. این مراسم که از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی کشور در تهران و با سخنرانی دکتر شیرکوند معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری و نیز خانم دکتر احمدی پور ریاست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران و بیان دیدگاه مدیران سمن های سراسر کشور برگزار شده، آقای عین اله آزموده مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده نیز به دعوت سازمان میراث فرهنگی کشور در این مراسم حضور یافت.

اهم موضوعاتی که در این مراسم مطرح شد پیرامون توجه ویژه دولت و سازمان میراث فرهنگی کشور به مقوله احیاء و مرمت بافت های قدیمی روستایی و فعال سازی روستائیان برای بومگردی و گردشگری روستایی، احیای صنایع دستی روستایی و ایجاد شغل و درآمدپایدار برای روستائیان و مهاجرت معکوس به روستاها و … بوده است که رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از سمن ها خواست به عنوان تشکل های تاثیرگذار بومی، وارد این عرصه فرهنگی شوند و فعالیتهای خود را با حمایت این سازمان بیشتر کنند.

در پایان مراسم  آقای ملاحسینی دبیر نخستین جشنواره ملی «سمن ها، سین هشتم»، گزارشی از فعالیت سمن هایی که در ایام نوروز ۱۳۹۶ به مسافران و گردشگران در شهرها و روستاهای خود خدمات ارائه داده بودند، ارایه شد و از ۵ سمن برتر کشور تقدیر شد.

(توضیح: سمن یا NGO = سازمانهای مردم نهاد)

دکتر شیرکوند معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران

مدیر یکی از سمن ها در حال بیان دیدگاه خود

خانم دکتر احمدی پور ریاست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران

عکس یادگاری در حیاط  سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

عکس یادگاری در حیاط  سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با تشکراز شما جناب آقای آزموده بابت زحمات زیادی که در جهت حفظ آداب و رسوم مردم منطقه و شناساندن آن متقبل می شوید.
………………..
سادوا: جناب قاسمی درود. از لطف شما سپاسگزارم. این کمترین کاریست که برای فرهنگ دیارم میتوانم انجام بدهم. با احترام. آزموده

عادل قاسمی سمسکنده گفت

سلام در اردیبهشت ماه سال۹۶ چندین بار به بالاده رفتم وچند سری عکس برایتان ایمیل کردم میخواستم بدونم عکسها به دستتان رسیده ؟ایا کیفیت نداشته یاایمیل نرسیده که منتشر نشده.
…………………..
سادوا: جناب آقای قاسمی عزیز درود بر شما. از لطف و توجه شما به بالاده سپاسگزاریم.
متاسفانه نفرمودید که عکسها را به چه ایمیلی فرستادید.
اگر زحمت نیست به نشانی ایمیل sadva86@gmail.com بفرستید. سپاسگزارم.