قطع ارتباط مردم روستاهای منطقه دوسرشمار با دنیای خارج! دوباره از منطقه ی دوسرشمار ( روستاهای بالاده، قلعه، پایین ده، تیله بن، میرافضل، واوسرنو ) و روستاهای منطقه ی نرماب دوسر خبر می رسد که در پی بارش برفی که در آخر هفته ی گذشته باریده است، راه روستایی منطقه که در روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۸/۱۱/۱۳۹۰ و با پیگیری رسانه های مجازی منطقه ی دوسرشمار و حضور جناب آقای امینی بخشدار محترم چهاردانگه و جناب مهندس عباسی مدیر راه روستایی شهرستان ساری در منطقه باز شده بود، دوباره بسته شده و در پی آن برق منطقه نیز قطع است که قطع برق منطقه شبکه ی مخابرات منطقه را نیز با مشکل مواجه کرده و تلفن منطقه نیز قطع می باشد. در واقع مردم منطقه ی دوسرشمار هیچ گونه ارتباطی با دنیای خارج ندارند!

در پی تماسی که آقای محمد آتنی مفرد معلم دبستان منطقه دو سرشمار توانسته اند با دشواری فراوان و تهیه یک باطری و نصب آن بر روی دستگاه مخابرات روستای بالاده برقرار کنند، عنوان کردند که در پی بارش برف در منطقه از روز شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ تا لحظه ی نگارش این مطلب ( سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰  ساعت : ۱۰ صبح ) راه روستاهای منطقه بسته بوده و برق منطقه نیز در همین مدت قطع می باشد و به تبع آن شبکه ی مخابرات منطقه نیز دچار مشکل است.

با پیگیری هایی که آقای سیدعقیل ساداتی تیله بنی یکی از مدیران وب سایت دو سرشمار نرم آب و تماسی که با مسئولان ذیربط در این رابطه داشته اند قرار شد تا اکیپی از ماموران بخش فنی اداره ی برق با پای پیاده به محل اعزام شوند تا انشاء الله مشکل برق مردم منطقه مرتفع گردد و مردم زحمتکش منطقه در این مورد نگرانی نداشته باشند.

قابل ذکر است که دیروز (دوشنبه) مامورین برق کیاسر توانستند برق منطقه ی پشت کوه مثل روستای اراء و ولویه و … را وصل نمایند و به علت سنگینی برف و باد شدید متاسفانه نتوانستند برق منطقه ی دوسرشمار را وصل نمایند. با تماس تلفنی که با اداره برق روستایی ساری و مسئول برق کیاسر ( مهندس زمانی) داشتیم اعلام کردند که امروز با اعزام نیروهای بیشتر در صدد وصل برق منطقه هستند. قابل ذکر است که عبور شبکه از روستای اراء به منطقه، از دشت برف گیر و باد رو و توفانی « پی خانی و وله و ترکاچال » عبور می کند که واقعا مامورین باید فداکاری زیادی انجام بدهند تا بتوانند برق را وصل کنند. چند سال پیش این مشکل را به اطلاع مسئولین برق رساندیم و درخواست انتقال انشعاب را از مسیر روستاهای سواسره و اغوزگاله داشتیم که متاسفانه اقدامی نشد. تا زمانی که برق منطقه از مسیر اراء باشد وضع در تابستان و زمستان همین خواهد بود. 

مساله دیگر اینکه انصافاً نیرو و امکانات اداره برق کیاسر با آن همه پراکندگی روستاها، بسیار کم است. باید از طرف  مسئولان ساری هم تقویت شوند و شخص آقای زمانپور یک فرد زحمت کش و پر کار است و باید در این شرایط جوی  بحرانی کمکهایی از ساری انجام گیرد.

امیدواریم مسئولین هر اقدامی که لازم است را در کمترین زمان ممکن انجام دهند زیرا در آن شرایط سخت هر ساعت تاخیر ممکن است صدمات جبران ناپذیری برای سلامتی مردم و همچنین دام های آنان به بار آورد و مردم منطقه را دچار مشکل کند.

برگرفته از سایت نرماب دوسر

سادوا: تا ساعت ۵ و نیم عصر امروز سه شنبه ۲۵/۱۱/۱۳۹۰ تلفن منطقه هنوز قطع بوده و نتوانستیم با بالاده ارتباط برقرار کنیم.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام
امیدوارم مردم منطقه در صحت و سلامت باشند و از مسئولین خواهشمندیم که زحمت و تلاش خود را بیشتر نمایند تا خدای نکرده برای مردم اتفاقی پیش نیاید. آرزوی سلامتی برای مردم منطقه و عوامل نیروی برق میکنم
یا حق