برنامه های فرهنگی ویژه ایام یادواره شهدا در بالاده و قلعه / با فرا رسیدن ایام برگزاری مراسم  یادواره ۳۴ شهید گلگون کفن منطقه دوسرشمار در روستای قلعه، چند فعالیت فرهنگی نیز در این ایام برگزار می شود که در زیر به زمان و مکان آن اشاره می شود. اجرای این برنامه ها برای ایجاد شور و نشاط عمومی و فرهنگ سازی بیشتر و به یاد شهدای عزیز منطقه دوسرشمار ( روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه ، واوسرنو و میرافضل) بخش چهاردانگه ساری می باشد و امیدواریم آنگونه که شأن و منزلت شهدای عزیز ما هست، اجرا شود. مراسم امسال یادواره شهدا بخاطر آغاز ماه مبارک رمضان، زودتر از سال های قبل برگزار می شود.

- چهارشنبه ۲۱/۴/۱۳۹۱: روز بالاده پاک: ساعت ۹ صبح/ چشمه سر بالاده / این برنامه برای فرهنگ سازی در زمینه پاکیزه نگه داشتن سطح روستا می باشد که همه ساله یک روز قبل از یادواره شهدا برگزار می شود و در مراسم امسال فضای چشمه سر و حوض آب آن نیز تمیز می شود.

- چهارشنبه ۲۱/۴/۱۳۹۱: ساعت ۵ بعد از ظهر / مراسم گرامیداشت طلبه شهید سیدیحیی ساداتی بالادهی بر مزارش در قبرستان عمومی بالاده. شهید سیدیحیی تنها شهیدی است که در منطقه دوسرشمار دفن گردیده است.

- پنجشنبه ۲۲/۴/۱۳۹۱: از ساعت ۱۰ صبح مراسم بیست و نهمین یادواره شهدا در روستای قلعه برگزار شود. از جزئیات و نحوه برگزاری این مراسم (مداح، سخنران و دیگر فعالیت های جنبی هیچ گونه اطلاعاتی در دسترس سایت سادوا نمی باشد و از طریق ستاد یادواره شهدا در قلعه و پایین ده نیز اطلاع رسانی نشده است ).

لازم به ذکر است در مراسم سال گذشته که در روستای بالاده برگزار شده بود، گروهی  از چاوشی خوانان منطقه از ابتدای ورودی بالاده چاوشی خوانی کرده و مردم به همراه آنها به تکیه بالاده آمدند و مراسم شروع شد. هم چنین در این مراسم پرچم سرخ رنگ یادمان شهدا به ابعاد ۱۵۰ در ۲۰۰ سانتیمتر و مزین به نام مقدس حضرت اباعبدالله الحسین از سوی ستاد یادواره شهدای بالاده به مسئول ستاد یادواره روستای قلعه و پایین ده که امسال میزبان هستند، داده شد تا طبق یک روندی تعریف شده به میزبان سال آینده یعنی روستای تیله بن داده شود. این مراسم برای اولین بار بود که در طول بیست و هشت یادواره انجام شده است. این پرچم توسط ستاد یادواره شهدای بالاده طراحی و آماده شده است. ( لینک گزارش تصویری بیست و هشتمین یادواره شهدای منطقه دوسر شمار در بالاده در سال ۱۳۹۰)

- جمعه ۲۳/۴/۱۳۹۱: ساعت ۶ صبح / چشمه سر  بالاده/ مراسم راهپیمایی دوست داران طبیعت از بالاده تا آبشار امدوا در روز « دوستی با طبیعت بالاده » برگزار می شود. اهالی بالاده ابتدا به سوی روستای قلعه حرکت کرده و پس از پیوستن اهالی قلعه و پایین ده به آنان، به سوی چشمه و آبشار امدوا در  سه کیلومتری غرب پایین ده حرکت خواهند کرد. این مراسم همه ساله یک روز پس از یادواره شهدا برگزار می شود و  شرکت کنندگان در این مراسم به یکی از گردشگاه های طبیعی منطقه دوسرشمار ( قله شاهدژ، رشته کوه چهارنو، آبشار بندگاه، آبشار امدوا و … ) راهپیمایی و یا کوهنوردی می کنند.

- جمعه ۲۳/۴/۱۳۹۱: ساعت ۱۰ صبح / مسجد و چنار بن قلعه/ مراسم همایش چنار کهنسال قلعه به همت انجمن های فرهنگی تلسی قلعه و سادوای بالاده برگزار می شود. این همایش دارای برنامه های متنوع فرهنگی است که در اطلاعیه این مراسم آمده است. ( لینک اطلاعیه برگزاری همایش «در سایه سار چنار کهنسال قلعه» )

 

 

 

 

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۹ تیر ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

جمعه ۲۳/۴/۱۳۹۱ ساعت ۶ صبح—-

“”"”"”"”دوستی با طبیعت دوسرشمار”"”"”"”"”"

سلام آقای آزموده
رضایی هستم
من به اتفاق آقای رضا عبدی سواسری وبلاگ منطقه نرماب دوسر را راه اندازی کردیم و نیاز به همکاری شما عزیزان داریم و قصد داریم که تبدیل به سایت نماییم. امیدوارم که شما دوستان ما را همیاری فرمایید.