عکس هایی از سرزمین غازهای وحشی / جهانگیر بهزادپور- کانادا / عکس های این مجموعه را دوست گرامی ساروی ام جناب آقای جهانگیر بهزادپور از کشور کانادا برای درج در سایت سادوا فرستاده است. سرزمین کانادا در فصل بهار بسیار زیباست و غازهای وحشی در همه جا دیده می شوند و مردم کانادا احترام ویژه ای برای این پرندگان زیبا قایل هستند و در نگهداری آنها خیلی دقت می کنند تا در حیاط خانه ها و یا آبگیرها و دریاچه های منطقه شان، چیزی و یا کسی باعث مزاحمت این غازها نشود.

هوای کانادا سرد و یخبندان و دارای زمستان های طولانی می باشد و آمدن غازهای وحشی مهاجر به این کشور در اوایل فصل بهار صورت می گیرد. ضمن سپاس فراوان از جناب آقای بهزادپور که این عکس های زیبا را برای ما ارسال کرده اند، برای ایشان از صمیم قلب آرزوی تندرستی و سلامتی داریم. در زیر متن ایمیل آقای بهزادپور و عکس های ارسالی ایشان را تقدیم خوانندگان گرامی سایت سادوا کرده و امیدواریم  این عکس های زیبا مورد قبول واقع شما خوانندگان گرامی  گردد و هم چون همیشه با دیدگاه های خود ما را در پربارتر شدن سایت سادوای بالاده یاری برسانید.

چون اینجانب هفته گذشته به بالاده سفر کرده بودم و از طبیعت زیبای بهاری آنجا عکاسی و در سایت سادوا نیز منتشر کرده ام، احساس می کنم جای همه دوستان طبیعت دوست در این سفر خالی بوده است و امید که روزی بتوانیم با همه دوستان گرامی از جمله آقای بهزادپور در طبیعت زیبای کوهستان دوسرشمار و بلندای قله شاهدژ گشت و گذار کنیم.

« سلام جناب آزموده، حتماً تا حالا از بالاده برگشتید، آن هم با دست پر! امیدوارم خوش گذشته باشد و همه چیز آنجا مرتب بوده باشد. امروز بالاخره هوای اینجا آفتابی شد و توانستم چند تا عکس برای شما از محوطه حیاط جلویی اداره ام بگیرم، البته به قول جوان های امروزی ایران « عمراً اگه به پای عکس های زیبای شما برسد» ، ولی آنچه که از دستمان بر می آمد را انجام دادیم، امیدوارم مورد قبول باشد. / جهانگیر بهزادپور  ۱۲ مه ۲۰۱۲ برابر با ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ »


طبیعت بهاری در کنار آبگیر

غاز مهاجر کانادایی

غازهای مهاجر کانادایی در آبگیر

غاز مهاجر کانادایی

طبیعت بهاری کانادا

درختان سپیدار کانادایی

پل چوبی روی جوی آب

شکوفه های بهاری و آبگیر

برف سنگین زمستان سال گذشته در کانادا

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

جناب آزموده مثل همیشه با ویراستاری بسیار زیبا مطلب رو پست کردید . چیزی که دوست دارم در کشور عزیز ما ایران هم همین طور بشه، همزیستی طبیعی و مسالمت آمیز بین انسان و محیط زیستش هست که شما توی این عکسها میتونید ببینید. اگر جناب آزموده اون عکس دیگه رو از داخل شرکت ما دارن اینجا بزارن، میتونید ببینید که چطور میشه صنعت و طبیعت رو به زیبایی در کنار هم حفظ کرد. باز هم از اظهار لطف شما جناب آزموده ممنونم.
…………………………………….
سادوا: سلام جناب بهزادپور عزیز٫ از محبت شما سپاسگزارم. عکس هایی که از محوطه بیرون شرکت برایم فرستادید را دریافت نکردم. اگر زحمت نیست مجدداً برایم بفرستید تا در سادوا قرار بدهم.

درود بر آقای بهزادپور که حتی در آن سوی دنیا هم وطن خود را فراموش نکردن. من نمی دونم که آیا آقای بهزادپور در اون سال هایی که ساری بودند به منطقه ما هم سفر کردند یا نه؟ اگر سفر کردند حتما زیبایی های دیار ما را هم دیدن. اما متاسفانه حیوانات وحشی در دیار ما امنیت ندارن. پاسگاه شکاربانی هم داریم و منطقه ما منطقه حیات وحش و حفاظت شده است ولی گاه و بیگاه چند نفر تفنگ بدست در کنار و گوشه دیده می شن که به دنبال شکارن. و شاید بد نباشه اونا رو به ماموران شکاربانی معرفی کنیم تا برخوردی قانونی با اونا بشه.
………………………………………
سادوا: متاسفانه ما هم چیزهایی از زبان مردم در باره شکار غیر قانونی شنیده ایم. امید که ملموران شکاربانی مستقر در روستای قلعه بیشتر مراقب باشند.

از آقای بهزادپور بخاطر این عکس های زیبا ممنونم. می خواهم بدانم که آیا این پرندگان واقعا در فضای اطراف محیط کار شما آزادانه می چرند و هیچ کس مزاحم شان می شود؟ چرا در ایران ما چنین اتفاقات قشنگی نمی افتد تا ما هم به دیگران بگویم ببینید در اینجا آهو و گراز و خرس و کلاغ و غاز و هدهد و قرقاول و مار و ماهی و … امنیت دارند و … ما از دیدن هر روزه آنها شادمان می شویم؟
از سایت سادوا بخاطر انتشار این عکس های زیبا و گزارش فعالیت های فرهنگی بالاده عزیز ممنونم. اگر سادوا نباشد امروزه ما هم اطلاعاتی از بالاده نداریم.
………………………………………
سادوا: ما هم از شما بخاطر لطف تان نسبت به سایت سادوا سپاسگزاریم

مصطفی محمدی واوسری گفت

سلام خدمت آقای بهزادپور
آقا خوش به حالتون که محوطه حیاط جلویی اداره تون اینقدر زیباست!
کاش اداره های ما هم همین طور بود! (چشمک)
از اونجایی که بسیار علاقه مند به طبیعتم، بار ها به واسطه ی Google earth از طبیعت آمریکای شمالی و کانادا لذت بردم
اما شما بهتر میدونید که “وطن” یه چیز دیگه س!
امیدوارم بتونید به زودی زود، از مناظر وطنتون از نزدیک لذت ببرید

سید محمد موسوی بالادهی گفت

با سلام و سپاس فراوان از همه کسانی که صمیمانه ابراز احساسات نمودند. مخصوصا تشکر میکنم از آقای بهزادپور که با فرستادن این مطالب ما را به فکر انداختند تا به حیات وحش منطقه خودمان و دیار نیاکان مان و میراث فرزندان مان حرفی به میان بیاوریم. تقدیر و تشکر فراوان از جناب آقای آزموده بخاطر اندیشه پاک و حس زیبای وطن پرستی. واما یک خواهش. جناب آقای آزموده بیایید دست به دست هم دهیم و یک انجمن حمایت از حیات وحش برای دیار عزیزمان تشکیل دهیم تا هیچ تفنگ بدستی نتواند حیات وحش دیارمان را بخاطر لذت های زودگذر تهدید کند که این عمل هم پاداش دنیوی و روسفیدی در قبال آیندگان مان دارد و هم اجر اخروی. با سپاس فراوان.
…………………………………………………
سادوا: جناب آقای موسوی عزیز سلام و سپاس از محبت شما نسبت به اینجانب.
تشکیل انجمن حمایت از حیات وحش، فکر و ایده بسیار خوبی است و لازم است تا حضرتعالی به عنوان پیشنهاد دهنده این موضوع، پیگیر نوشتن اساسنامه و ساختار تشکیلات و وظایف و نحوه تاسیس و عضوگیری و … برای این تشکل مردمی و فرهنگی (NGO) باشید و ما هم در کنار شما خواهیم بود. منتظر اعلام نظر و شماره تلفن شما هستم تا در این باره مذاکره و مشاوره کنیم. / آزموده

سلام میکنم به هموطنان عزیزم جنابان دهبندی ،کاردگر ،محمدی واوسری ،موسوی و عزیز همگی ما جناب آزموده که امکان این تبادل فکری و فرهنگی رو برای همه ما فراهم کردن . از همه به خاطر جملات زیباتون ممنونم . بله دوستان من بین سالهای ۶۰ تا ۶۳ بارها به نواحی مختلف منطقه دوسرشمار سفر و زیبایی های اونجا رو خوب به خاطر دارم و عکسهای به روز شده جناب آزموده و دیگر دوستان هم که در این غربت همیشه شادی بخش دل ما هست . اینطور که من میبینم همه دوستان اهل طبیعت هستن و دل پری از بر هم زنندگان محیط طبیعی دارن که این خودش آغاز خیلی خوبی هست . اما یه سری عوامل باید در طول زمان دست به دست هم بدن تا ما هم به اون نقطه برسیم که مردم از دیدن این حیوانات لذت ببرن نه از کشتن اونها .
آموزش علمی و عملی از دوران کودکی ، آشنا کردن بچه ها با حیوانات و دوستی با اونها از کودکی ، سخت کردن قوانین شکار ، بهبود بخشیدن احوال اقتصادی مردم ، تلطیف احساسات و عاطفه تک تک مردم به دوست داشتن جانداران و آشنا کردن اونها با لزوم حفظ حیات وحش و ….
من بسیار امیدوارم با اون موج بیداری و آگاهی و خدمتی که اینترنت تونسته به همه ما بکنه در آینده ای نه چندان دور به این مهم دست پید ابکنیم . ایکاش فرصتی بود تا بیشتر در مورد راهکارهای عملی این جریان با هم بیشتر گپ میزدیم .
ارادتمند همگی
جهانگیر