چهاردانگه نیوز همیشه مستقل خواهد ماند / خبرگزاری چهاردانگه نیوز: سایت روستای اروست در جدیدترین مطلب سایت خود، پایگاه خبری چهاردانگه نیوز را وابسته به شرکت صنایع دستی باقری معرفی کرده است. با توجه به اینکه سایت اروست نسبت ناروای وابستگی را به سایت خبرگزاری چهاردانگه نیوز در مصاحبه با آقای عالیشاه دهیار اروست عنوان نموده و متاسفانه هیچگونه راهی در آن سایت برای اطلاع مدیرش وجود ندارد، در صورت عدم عذرخواهی به صورت رسمی در سایت اروست از طریق مراجع قانونی پیگیر این موضوع خواهیم شد.

در همین راستا آقای عین اله آزموده مدیر زحمت کش سایت وزین سادوا و از مدیران خبرگزاری چهاردانگه نیوز طی یک نامه ای مراتب اعتراض خود را پیرامون نسبت ناروای سایت اروست به خبرگزاری چهاردانگه نیوز ابراز داشتند. متن نامه به شرح زیر است:

« مدیر محترم خبرگزاری چهاردانگه نیوز جناب آقای قادری

با سلام. احتراماً در سایت روستای اروست (واقع در بخش چهاردانگه ساری) خبری خواندم که در آن سایت خبرگزاری چهاردانگه نیوز را وابسته به «شرکت صنایع دستی باقری» معرفی کرده است. متن خبر چنین است: « علیرضا عالیشاه دهیار اروست در پاسخ به سوال خبرنگار سایت اروست مبنی بر چرایی عدم وجود نگهبان در منطقه نمونه گردشگری باداب سورت که در سایت خبری تحلیلی چهاردانگه نیوز وابسته به صنایع دستی باقری منتشر شد، گفت: اقدامات لازم در این خصوص انجام گرفته است و در حال رایزنی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران هستیم. وی افزود این چشمه ها نامزد ثبت جهانی شدن است و لذا باید در خصوص حفاظت از آن اقدامات جدی صورت گیرد».

جای بسی تعجب و تاسف است که سایت اروست چنین نسبت ناروایی را به متولیان و گردانندگان این سایت داده است. باز هم جای تاسف دارد که سایت اروست هیچگونه راه ارتباط با مدیرش را در آن سایت (مثل درج ایمیل و یا تلفن و حتی بخش یادداشت که در همه سایت ها وجود داشته و امری مهم در ارتباط با مخاطبان می باشد)، نگذاشته تا در چنین مواقعی بتوان اینگونه اشتباهات را یادآوری و آن را اصلاح نمود.

تا جایی که بنده بعنوان یکی از بنیانگذاران این خبرگزاری در جریان هستم این خبرگزاری، مدیران و خبرنگاران افتخاری آن که در روستاهای مختلف چهاردانگه با ما همکاری می کنند، هیچگونه گرایش و وابستگی گروهی و تشکیلاتی به شخص و یا جناح و ارگانی نداشته و نخواهند داشت (هر چند ممکن است هر کسی گرایشاتی شخصی به این و آن داشته باشد که قابل احترام است) و معتقدیم در کار خبر رسانی، وابستگی به این و آن آفتی بزرگ در عرصه اطلاع رسانی محسوب شده و باعث جهت گیری یک طرفه خبرها و گزارشات خواهد شد.

تاکنون دست اندرکاران خبرگزاری چهاردانگه نیوز ضمن تعامل دو سویه و سازنده با مسئولان بخش چهاردانگه از جمله جناب آقای مهندس امینی بخشدار محترم چهاردانگه؛ تلاش نموده اند تا اخبار و گزارشات، کمی ها و کاستی ها، معرفی روستاها، معرفی مکان های گردشگری از جمله چشمه سورت و … را از منطقه محروم چهاردانگه در فضای مجازی به نحوی شایسته اطلاع رسانی کنند و در این راه مورد بغض بعضی ها نیز قرار گرفته است تا جایی که در بهار امسال سایت این خبرگزاری هک شده و تا یک ماه در کار اطلاع رسانی آن وقفه ایجاد شد.

جا دارد تا مسئولان سایت اروست ضمن اصلاح اشتباه خود در وابسته دانستن خبرگزاری چهاردانگه نیوز به دیگری، ارتباط خود را با خبرگزاری چهاردانگه نیوز بیشتر نمایند تا از این راه بتوانیم چشمه منحصر بفرد سورت را که متاسفانه این روزها نگرانی شخصیت های فرهنگی و دوستداران طبیعت در از بین رفتن و متولی نداشتن آن به وضوح دیده می شود، بهتر شناسانده و حفظ کنیم. امیدوارم سایت اروست نیز این جوابیه را طبق قانون مطبوعات منتشر نماید.

با احترام/ عین اله آزموده/ یکی از همکاران خبرگزاری چهاردانگه نیوز »

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۵ آبان ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
انجمن فرهنگی سادوا گفت

این دیدگاه را « احمد» در بخش یادداشت سایت خبرگزاری چهاردانگه نیوز در زیر همین مطلب نوشته اند:

واقعا جای تاسف دارد که مسئولین اروست به جای اینکه به اوضاع چشمه سورت رسیدگی کنند رفتن سراغ حاشیه سازی. چرا استعفا نمی دهند تا جوانان، سورت را سر و سامان بدهند ؟

حالا این صنایع دستی باقری چیه؟ کیه؟
……………………………………..
سلام. ما هم نمی دانیم این صنایع دستی باقری چیه؟ کیه؟ به نظرم سایت اروست باید جواب بدهد. ما که هر چه به خودمان فشار آوردیم، دیدیم به جایی وابسته نیستیم. شاید هم هستیم و خبر نداریم!!!!!!!!!!!

با سلام.
بنده یک نگاهی به سایت اروست انداختم و متوجه شدم که این سایت چیزی برای عرض اندام ندارد. سایت ضعیفی بنظر می آید که قصد دارد با چنین خبرهای تحریک کننده ای توجه دیگران را به خود جلب کند و احساس کند که او هم برای خودش کسی می باشد (ظاهرا که اندکی در این کار موفق شده!!).
بنظر من سایت های مهم و مطرحی مثل چهاردانگه نیوز و سادوا نباید به شلوغ کاری های سایت کوچکی مثل اروست که به مثابه وز وز مگسی مزاحم می ماند عکس العمل نشان دهند. همین بی اعتنایی می تواند ضربه ای محکم بر دهان گردانندگان بی هویت این سایت ( بخاطر نداشتن راه ارتباطی با مدیر سایت ) باشد. حیف آن حجم از فضایی که به سایت اروست اختصاص داده شده!!!
……………………………………
سادوا: سلام جناب ساداتی عزیز٫ بخاطر نسبت ناروایی که به خبرگزاری چهاردانگه نیوز و گردانندگان آن ( که یکی از آنها اینجانب عین اله آزموده هستم ) داده شده و ممکن است در دیگر سایت ها نیز منعکس شود، لازم بود که خود را از این گونه نسبت ها مبرا اعلام کنیم. هر چند هنوز هم هیچگونه ارتباطی با مدیر سایت اروست نتوانستیم برقرار کنیم.
از لطف شما به سادوا سپاسگزاریم.

در جواب آقای احمد ! سورت مال پدر کسی نیست و متولی امر دولت می باشد و تصمیم می گیرد به چه کسانی واگذار کند تا مدیریت کنند. تو بهتر است مشکل شخصی خودت را حل کنی تا فکر کار بزرگی چون گرفتن سورت باشی باید با درایت و همکاری دنبال قضیه را گرفت . استعفای دیگران مشکل تو را حل نمی کند .

درجواب آقای ساداتی .سایت اروست مثل مردم اروست بسیار بزرگ و توانمند است اگر جواب امثال چون شما را نمی دهد برمیگردد به بزرگی اش . …. مزاحم هم خودتی . برو فکر روستای خودت باش و برای خود دل بسوزان ….