19 Maqaleh & Yaddasht اتصال حلقه فرهنگی دوسرشمار با تاسیس انجمن فرهنگی نور واوسر/ پس از راه اندازی انجمن های فرهنگی سادوای بالاده در سال ۱۳۸۶، تلسی قلعه (و با همکاری فرهنگ دوستان پایین ده) در سال ۱۳۸۷ و آفتاب تیله بن در سال ۱۳۹۱ انتظار می رفت که روستای واوسر با قدمت کهن و با توجه به شرایط خاص آن یعنی تخریب کامل واوسر قدیم و ایجاد دو روستای جدید میرافضل و واوسرنو، نیز دارای انجمن فرهنگی شود که خوشبختانه چند روز قبل «انجمن فرهنگی نور واوسر» تاسیس و در وبلاگ «وطنم واوسر» اعلام موجودیت کرد. خبر تشکیل این انجمن بسیار کوتاه بوده است: « انجمن فرهنگی نور واوسر با اهداف عالی مورد نظر در فضای مجازی.  تلاش در جهت  ترویج ارزش ها ی انقلاب اسلامی و آرمان های شهدا،  توسعه فرهنگ علوی  و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن،  شناخت، حفظ و توسعه فرهنگ غنی اسلامی، ایرانی بومی و محلی روستای واوسر و منطقه دوسرشمار. » اما در چند روز گذشته مطلب مفصل تری در باره این انجمن منتشر شد که در حقیقت بیانیه تاسیس آن می باشد: «اهمیت مساله ی فرهنگی و توسعه فرهنگی منجربه خودباوری در جامعه می شود و این مسئله خود درشکل گیری و هویت فرهنگی جامعه نقش مهمی را ایفاء می نماید. توسعه فرهنگی در قالب اهمیت دادن به ارزش های محلی و ملی، باید بتواند از طریق برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی به نیازهای معنوی و مادی افراد جامعه بپردازد، لذا با دغدغه های دوستان در این زمینه (فرهنگی) و عدم یک انجمن فرهنگی در روستای واوسر (روستای واوسرنو و روستای میرافضل) با مساعدت و همت برخی از فرهیختگان و علاقه مندان به فعالیت در حوزه فرهنگ، انجمن فرهنگی نور واوسر تاسیس گردید. بنیانگذاران انجمن فرهنگی نور واوسر: ۱. حجت الاسلام جناب آقای عبدالامیر محمدی واوسری، کارشناسی ارشد حقوق بین الملل. ۲٫ حجت الاسلام جناب آقای ابوالقاسم  فردوسی، کارشناسی ارشد  اصول و فقه. ۳٫  حجت الاسلام جناب آقای  حیدر فولادی،  تحصیلات حوزوی – طلبه. ۴. جناب آ قای حمزه امیر خلیلی واوسری، کارشناسی ارشد ادبیات. ۵. جناب آقای محمد علی محمدی، کارشناسی ارشد جغرافیا و کارشناسی حقوق. ۶. جناب آقای علی فولادی واوسری، دانشجوی رشته کامپیوتر و ۷. جناب آقای علی اکبر محمدی فولادی، دانشجوی کارشنا سی تکنولوژی ساخت و تولید».

با شناختی که از سابقه فرهنگی تعدادی از این دوستان دارم و نیز با توجه به مدارج عالیه تحصیلی هیئت موسس انجمن فرهنگی نور، جای امیدواری برای پیشبرد امور با نگرش و چارچوب فرهنگی بسیار است و خوشبختانه با تاسیس انجمن فرهنگی نور، حلقه اتصال فرهنگی در منطقه دوسرشمار تقریباً تکمیل شده و ارتباط و همکاری بین انجمن های فرهنگی سادوای بالاده، تلسی قلعه، آفتاب تیله بن و نور واوسر و نتیجه تعامل و همگرایی آنها با یکدیدگر پیامدهای مثبت فرهنگی نیز به دنبال خواهد داشت که در حوزه فرهنگی منطقه دوسرشمار و بخش چهاردانگه ساری بسیار تاثیرگذار بوده و می تواند به تقویت بنیه های فرهنگی و داشته های بومی و خودباوری مردم کمک شایانی نماید.

انجمن فرهنگی سادوای بالاده، تاسیس انجمن فرهنگی نور واوسر را صمیمانه تبریک گفته و ابراز امیدواری می کند که با یاری و همفکری یکدیگر بتوانیم چراغ  نیمه افروخته فرهنگ منطقه دوسرشمار را فروزانتر گردانیم و در این راه ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با انجمن فرهنگی نور و سایر انجمن ها، معتقد است اولین گام در همگراهی فرهنگی، همدلی و تبادل اطلاعات و پشتیبانی فرهنگی این انجمن ها در فضای مجازی (سایت ها و وبلاگ های منطقه)  می باشد. شایسته است تا بزودی در نشستی با حضور تمامی اعضای موسس انجمن های فرهنگی و فرهنگ دوستان منطقه دوسرشمار، اتحادیه انجمن های فرهنگی نیز تاسیس گردد تا در سطحی وسیع تر به برنامه ریزی، مطالعه، تدوین و اجرای فعالیت های فرهنگی مشترک بپردازد.

با احترام/ عین اله آزموده/ مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده. ۴ دی ۱۳۹۲

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۶ دی ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام. حرکت بسیار زیبایی می باشد. به امید موفقیت روزافزون برای انجمن های فرهنگی منطقه دوسرشمار بالاخص انجمن فرهنگی تازه تاسیس واوسر. با تشکر.

سیداصغر موسوی گفت

سلام و عرض ارادت. منم خوشحالم که همه روستاهای منطقه مون انجمن فرهنگی دارن. از سایت سادوا و شخص آقای آزموده که همیشه از فرهنگ و کارهای فرهنگی می نویسن خیلی تشکر می کنم. برای همه تون آرزوی موفقیت در کارهای فرهنگی رو دارم. راستی پایین ده انجمن فرهنگی نداره؛ داره؟
………………………………………………………………
سادوا: سلام. از لطف شما سپاسگزاریم. روستای پایین ده انجمن فرهنگی ندارد ولی فرهنگ دوستان این روستا در انجمن فرهنگی تلسی قلعه مشارکت و با آن همکاری دارند.

انجمن فرهنگی سادوا گفت

سادوا: این یادداشت ها توسط جناب آقای «روحانی محمدی واوسری»در سایت تلسی و در ذیل همین مطلب نوشته شده است:
۱ . « باسلام. بنده بسیار خوشحال شدم که قلم به دستان مجازی نسبت به اتفاق فرهنگی به وجود آمده در منطقه ابراز علاقه نشان داده اند. با توجه به اینکه منطقه، عالم پرور در تمام رشته ها می باشد نیاز به همدلی بیش از پیشِ بزرگان و مسئولین احساس می شود»
۲ . « سلام. باتوجه به اتفاق فرهنگی به وجود آمده خوب است عزیزان همدلی بیشتری داشته باشند تا ثمره آن مرضی امام عصر (عج) فراهم شود. خداوند به همه قلم به دستان مجازی منطقه خیر کرامت فرماید »