درگذشت آقای حسن (شبیر) توبه/ انالله و انا الیه راجعون. با خبر شدیم که آقای حسن توبه معروف به شبیر فرزند مرحوم محمد و نوه مرحوم حسین توبه بالادهی دار فانی را وداع کرده است. مراسم تشییع جنازه ساعت ۵ بعدازظهر امروز سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ از منزلش در روستای یکه توت بهشهر برگزار و پیکرش در گلزار همین روستا بخاک سپرده خواهد شد. آقای توبه متولد سال ۱۳۱۴ مقارن ظهر امروز و در سن ۷۸ سالگی بر اثر سکته قلبی چشم از جهان فرو بستند. وی از خوانندگان موسیقی محلی مازندرانی و نوازنده چیره دست « لَلِـه وا » ( نی مازندران ) در روستای بالاده می باشند و قطعاتی از آواز و نی ایشان در تاریخ ۵ فروردین ۱۳۹۱ توسط  مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده ضبط شده و تصویر ایشان نیز در سایت سادوای بالاده و در مطلب « چهره مردم بالاده / بخش دوم » (۱۲ دی ۱۳۹۱) به نمایش در آمده است.

زنده یاد شبیر توبه (عکس: عین اله آزموده -  ۵ فروردین ۱۳۹۱)

اعضای انجمن فرهنگی سادوای بالاده مراتب همدردی و تاسف عمیق قلبی خود را از این مصیبت اعلام داشته و به خانواده های داغدار و بستگان به ویژه همسرش خانم زهرا اسکندری، فرزندانش آقایان قاسم، ابوالحسن و علی و دختران داغدارش، برادران خانمش آقایان نورالله، شکرالله، فیض الله و خیرالله اسکندری صمیمانه تسلیت گفته و برای آن تازه درگذشته رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارند. روحش شاد.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۳ فروردین ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
کمیل توبه بالادهی گفت

باسلام
“إنا لله وإنا الیه راجعون” تسلیت عرض می کنم و خداوندرحمتش کند و به بازماندگانش طول عمر باعزت بدهد.

من این مصیبت وارده را به بستگان عزادار بخصوص همسر با وفا و گرانقدر و فرزندان بزرگوار او تسلیت عرض می کنم و از درگاه حضرت احدیت برای این تازه گذشته علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی طلب می کنم.

تسلیت عرض می کنم این مصیبت ناگهانی و این حادثه ی اسفناک را به خانواده ی آن مرحوم و به خاندان توبه، ما را نیز در غم خود شریک بدانید.

زندگی صحنه ی یکتایی ماست،
هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود
صحنه پیوسته بجاست
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد …
پیرمردی دوست داشتنی با شغل شریف شبانی که همیشه توی مسیرم با ایشان برخورد داشتم و در ادامه ی پاسخ سلامم با کلام شیرین (عامی چیتی هسته ) با من احوالپرسی می کرد را همیشه دوست داشتم و هرگز از یاد نخواهم برد … روحش شاد

مصیبت وارده را به صاحبان مصیبت تسلیت عزض نموده و در جوار مضجع شریف امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برای آن عزیز سفر کرده غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را مسئلت دارم

جناب آقای قاسم توبه
مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی ماتم زده بـه انتظار بنشیند و این ، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش در فـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت. درگذشت پدر گرامیتان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده و برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت، برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم .
“الله مع الصابرین”

همیشه زبانم برای تسلی خاطر دادن قاصر بوده و هست چرا که هیچ کلامی قادر نخواهد بود که چنین غمی را تسلی دهد. پس زبان کوتاه میدارم.
از خداوند بزرگ و متعال برای شما و تک تک اعضای خانواده و اقوام محترم صبر طلب میدارم. روحش شاد و یادشان همیشه گرامی باد.

خدایش رحمت کند.

علیرضا محمدی پایین دهی گفت

برادر قاسم توبه. درگذشت پدر دلسوز و مهربان و خنده رو و متدین تان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض می نمایم. لقای به حق را برایشان آرزو می کنم. روحش شاد .

با سلام .
مصیبت وارده را خدمت خانواده های محترم توبه و اسکندری تسلیت عرض میکنم .