آبادانی بالاده، همدلی بالادهی ها / عین اله آزموده. با انتخاب اعضای شورای اسلامی جدید روستای بالاده شور و شعفی مضاعف فضای بالاده و دل های بالادهی ها را فرا گرفت و مردم چشم به روزهای امیدبخش آینده دوخته اند تا بالاده رونقی دوباره پیدا کند. در ابتدای مقاله از حضور گرم اهالی محترم بالاده در پای صندوق رای و نیز از تک تک نامزدهای شورای اسلامی بالاده که به پرسش های سایت سادوا در بیان دیدگاه های شان همکاری کرده اند، سپاسگزاری می کنم.

با انتخاب اعضای جدید شورا که با رای قانونی مردم برگزیده شده اند، دو موضوع قابل بررسی است:

۱ . اعضای شورای جدید بالاده باید خود را نماینده همه مردم بالاده بدانند. چه آنانی که در پای صندوق رای در بالاده حاضر شدند و چه کسانی که نتوانستند بیایند و یا نخواستند به آنها رای بدهند. از این روی وظیفه ای سنگین را بر عهده گرفتند که قبول این مسئولیت خود جای سپاسگزاری دارد. با شناختی که از اعضای شورای جدید داریم آنها را افرادی دلسوز و مسئولیت پذیر در پیگیری و انجام امور بالاده و مردم بالاده می دانیم و آنان خود نیز در مصاحبه های خود با سایت سادوا در دوران انتخابات بر این نکته صحه گذاشتند که برای آبادانی بالاده تلاش خواهند کرد.

اعضای شورا متعلق به همه مردم بالاده و نماینده اعتبار این روستا هستند و با برنامه ریزی کوتاه مدت و دراز مدت و با تلاش مستمر می توانند موجب آبادانی، پیشرفت و اعتلای بالاده شوند که قابل تقدیر از سوی تک تک بالادهی ها خواهد بود. زیرا بالاده سال هاست که چشم انتظار آبادانی و پیشرفت بوده و شورای جدید می تواند این انتظارات را جامه عمل بپوشاند.

اعضای شورا در چارچوب اختیارات قانونی خود فعالیت کرده و دامنه مسئولیت آنها ابتدا در روستای بالاده و سپس در منطقه دوسرشمار تعریف می شود. مشکلاتی وجود دارد که فقط متعلق به بالاده نیست بلکه همه ۶ روستای دیگر یعنی «‌بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل و واسرنو » باید برای رفع آنها همگرایی و وحدت رویه داشته باشند.

همگان بر این باوریم که با انتخاب اعضای جدید شورای اسلامی فصل نوینی در تعاملات اجتماعی و عمرانی بالاده شروع شده و شورای اسلامی جلودار این تعاملات است.

۲ . مردم بالاده پس از انتخاب شورای جدید،‌ مسئولیت سنگین تری بر عهده شان گذاشته شده است. از یک طرف باید بر کار شورا نظارت کنند و راهکارها را ارائه و نقاط ضعف را یادآوری و در رفع آن بکوشند و از طرفی دیگر هر بالادهی باید خود را عضوی از شورای اسلامی بالاده بداند.

مردم بالاده باید از حدود وظایف شورای اسلامی کاملاً آگاه باشند تا سطح توقعات خود را متناسب با حدود وظایف شورا تعیین کنند. ما نباید انتظار داشته باشیم که شورا به تنهایی همه مشکلات بالاده را در کوتاه مدت حل کند. هرگز چنین نخواهد بود که سه عضو شورا به تنهایی همه بار مسئولیت حل مشکلات بالاده را بر دوش بکشند و مردم نظاره گر تلاش ها و پیروزی ها و شکست هایشان باشند. این فرزندان بالاده شدیداً نیازمند همکاری، همفکری و حمایت ما مردم هستند تا بتوانند با دلگرمی بیشتر و با مشورت های تخصصی تر امور را جلو ببرند. اعضای شورا بر اساس آنچه قبلاً بیان کرده اند از پیشنهادات سازنده استقبال می کنند.

شاید لازم باشد که در ایام یادواره شهدا و در عصر روز مراسم همایش بزرگان بالاده (۱۴/۴/۱۳۹۲)، نشستی نیز برای معارفه اعضای جدید شورای اسلامی بالاده و قدردانی از اعضای قبلی شورا در حسینیه بالاده برگزار شود و در همین نشست اعضای جدید شورا برنامه های خود را ارائه داده و نسبت به جلب همکاری مردم اعلام آمادگی کنند تا همه مردم بالاده خود را در کنار شورا احساس کرده و با هماهنگی آنها بخشی از مسئولیت ها را قبول کنند.

اگر به هر کدام از مردم بالاده مسئولیتی هر چند کوچک از طرف شورا واگذار شود و شورا این افراد را مدیریت و نظارت کند، ‌بهتر و سریع تر می توانیم امور را پیگیری و به پیش ببریم. خوشبختانه در بین مدیران، تحصیلکردگان و نخبگان بالاده افراد متخصص و علاقمند زیادی وجود دارند که منتظر چنین فرصتی هستند تا تمام انرژی و همت و تخصص خود را در اختیار شورا بگذارند.

کلام آخر اینکه بالاده متعلق به همه بالادهی هاست. خواه آنانی که در آنجا ساکن دائمی هستند،‌خواه آنانی که هر از گاهی به بالاده می روند و خواه آنهایی که سال هاست آرزوی دیدن بالاده را دارند. پس بیاییم همه با هم دست های پرتلاش و مهربان خود را در دست های یکدیگر بفشاریم و قدم های استوار خود را برای آبادانی بالاده برداریم. بیاییم خود را عضو شورای اسلامی بالاده بدانیم  و بپذیریم که مسئولیت آبادانی بالاده بر دوش یکایک ما قرار دارد.

به امید آبادانی بالاده و منطقه دوسرشمار.

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام آقای آزموده. شما از کدوم شور و شعف می گید که ما خبر نداریم … در اینجا جا داره از تمام افراد غریبه که لطف کردن تشریف اوردن بالاده و به کاندیدای خودشون رای دادن سپاسگزاری کرد … من نمی خوام به کسی توهین کنم فقط می خوام بدونم شما چرا حماسه سازی می کنید … آیا شما همیشه در صحنه حضور دارید که ببینید چی پیش میاد تو اون روستا ….
شما یه سایت تشکیل دادید که جریانات روستا رو به اطاع مردم برسونید نه اینکه خود شخص شما از جانب مردم شور و شعف بیرون بدید … این شیوه ی شما به نظر من خیلی جالب به نظر نمیرسه …
ازتون میخوام این پیام رو نشون بدین و لطفا سانسور هم نکنید … به امید پیشرفت روز افزون بالاده … اما با این وضعیت، پسرفت داره که پیشرفت نداره … به نظر شما اگه یه فرد غریبه مثلا بخواد بیاد تو سایت آیا اطلاعات کافی میگیره …. ؟؟؟؟
……………………………………………….
سادوا: سلام. حضور مردم در بالاده در این فصل از سال برای رای دادن قابل تقدیر هست. حالا اسمش را هر چه می خواهید بگذارید. در جایی از قانون هم ننوشته اند که اگر غریبه ای در بالاده حضور دارد رای ندهد. تا جایی که بنده اطلاع دارم مردم بالاده برای رای دادن به کاندیدای مورد نظر خود به بالاده رفته بودند و این کاملاً طبیعی و حق آنها هست. ما موظف به اطلاع رسانی هستیم و شاید هم نواقصی در این عرصه داشته باشیم که آن هم طبیعی هست. خواهشمندیم قبل از شروع بکار شورای جدید به قول معروف « آیه یأس » نخوانید. اجازه بدهید شورا کارش را شروع کند و اگر ایراداتی داشت در صدد رفع آن بر بیاییم.
سایت سادوا متعلق به انجمن فرهنگی سادوای بالاده و به تبع آن متعلق به فرهنگ بالاده و مردم شریف آن هست. اگر همه یاری کنند (از جمله شما) و برای ما اطلاعات و مطلب بفرستند، آن غریبه ای هم که به سایت سادوا وارد شود اطلاعات کافی از بالاده بدست خواهد آورد.

صادقعلی توبه گفت

سرکارخانم مریم
ضمن عرض سلام و تبریک اعیاد شعبانیه
مزید بر اطلاع بعرض میرساند که در فرایند رای گیری ملاک و میزان حضور و آرای ماخوذه در صندوقهاست. اینکه عنوان فرمودید غریبه! منظورتان از غریبه چه کسانی هستند؟ آیا بدون شناسنامه و هویت ایرانی در صندوق رای ریختند؟ یا منظورتان اشخاص خاصی هستند که در نگاه شما غریبه هستند؟ آیا میدانید که یکی از معیار اعتباربخشی به عمران و آبادی روستاها فراوانی جمعیت می باشد که یکی از راه های تشخیص جمعیت همین آرای ماخوذه در صندوقها می باشد؟ علیهذا حقیر از تک تک عزیزانی که همت کردند و وقت گذاشتن و خودشان را به بالاده رساندند و در انتخابات حضور گسترده داشته اند کمال تشکر و قدارنی را دارم و از سرکار خانم انتظار رعایت انصاف و حسن ظن و تشریک مساعی در جهت حل مشکلات با ارائه طرح و پیشنهادات موثر و کارآمد را دارم.
دوام توفیقات شمارا از خدای سبحان مسئلت دارم.

خدمت مردم شریف بالاده سلام عرض می کنم.
این رسم روزگاره که هر کسی که بیشتر فریاد زد، صداش بیشتر شنیده میشه. ولی باید خدمت تون عرض کنم که خط مقدم رای گیری امسال در بالاده، اعضای محترم هیئت اجرایی و ناظران بر صندوق بالاده بودند.
رای گیری امسال، میتوانست آبستن بسیاری از اختلافات و درگیری ها در بالاده باشد. اما با درایت و تدبیر هیئت اجرایی صندوق، به خیر و خوشی به پایان رسید.
چون خودم از نزدیک شاهد ماجرا بودم متوجه شدم که این عزیزان چه لحظات مخاطره آمیزی را پشت سر گذاشتند. حتی خبر دارم که برخی از این عزیزان به خاطر استرس بالایی که داشتند بعد از انتخابات، کسالت شدید پیدا کرده و در بستر بیماری قرار گرفتند.
حالا دوستان بیاین، تعارف تیکه پاره کنن و از برخی که حتی قدمی بر نداشتند تعریف و تمجید کنن.!
البته چون خداوند ناظر بر صحنه هست، خیالی نیست.
اسم این عزیزان رو بخاطر اینکه راضی نبودن برده بشه، نمیگم.
این هم دلیلی بر صداقت و فداکاری شون.
بالادهی.
………………………………………….
سادوا: به همه بالادهی های عزیز و اعضای هیئت اجرایی صندوق خسته نباشید می گوییم. چون این موضوع از طرف مقامات رسمی تاکنون تایید نشده لذا نمی توان بر این یادداشت خواننده گرامی « بالادهی » صحه گذاشت. چون ما در بالاده حضور نداشتیم چنانچه گزارش این موضوع را به صورت محرمانه ( بدون ذکر نام افراد ) برای ما بفرستید ممنون می شویم تا حداقل در جریان اتفاقات رای گیری باشیم.

سهیلا چهاردهی بالادهی گفت

سلام به نظر بنده حضور بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی بالاده در زمان رای گیری نشان از همت والای این اهالی در آبادانی ست ، بنده به عنوان یک بالادهی با اینکه خودم حضور نداشتم خیلی افتخار کردم و خوشحال شدم ، امیدوارم بعد از این همدلی و یکرنگی بین مردم و شوراهای منتخب بیشتر و پرنگتر بشه .